logo
ثبت شرکت در ترکیه 2021

ثبت شرکت در ترکیه

آنچه در این مقاله خواهید خواند

برای ثبت شرکت در ترکیه الان بهترین زمان است. چرا؟ چون در سیاست گذاری های جدید، دولت ترکیه امکان سرمایه گذاری و ثبت شرکت و برند در این کشور را بسیار آسان تر از قبل ساخته است. از طرفی ترکیه کشوری اروپایی-آسیایی در حال پیشرفت است. توجه عمده سرمایه گذاران ایرانی به ثبت کردن شرکت در ترکیه بسیار زیاد شده است. در هر حال این کار به رونق کسب و کار شما کمک بسیاری خواهد کرد. ترکیه جزو 20 قدرت اقتصادی برتر دنیا است. شما برای گرفتن ویزای کاری در ترکیه نیز می توانید به راحتی بعد از ثبت شرکت خود، اقدام کنید. اما صبر کنید. ما می خواهیم در آرتان بورس تاپ صفر تا صد ثبت انواع شرکت در ترکیه را بررسی کنیم. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

ثبت شرکت در ترکیه برای ایرانیان

به نظر شما چرا ثبت شرکت در کشور ترکیه، اینقدر برای ایرانی ها دلچسب است؟ شما برای ثبت شرکت در ترکیه نیازی به داشتن شریک شهروند این کشور ندارید. یعنی شما می توانید کاملا مستقل و بر طبق ترکیبی که می خواهید شرکت خود را راه اندازی کنید. بعد از ثبت شرکت، می توانید برای اخذ اقامت ترکیه اقدام کنید. ترکیه همسایه ایران است و در عین حال بخشی از اروپا است. این یعنی فرصت پیشرفت شغلی و کاری زیادی پیش روی شما خواهد بود.

دیگر مزیت ثبت شرکت در ترکیه برای ایرانی ها این است که بدون ویزا می توانند به 10 کشور دیگر سفر کنند. رفت و آمد به ترکیه برای ایرانیان بسیار راحت است. نزدیکی به این کشور خود پوئن مثبت محسوب می شود. فرهنگ و تاریخ دو ملت تشابه زیادی بهم دارد و هزینه های زندگی با اینکه مقداری بالاتر از ایران است، اما در شهرهای بزرگی مانند استانبول و آنکارا شما با حجم زیادی از امکانات و درآمد بیشتر نیز مواجه خواهید بود.

مزایای ثبت شرکت در ترکیه

حتی نیاز است که مقداری با بازار اقتصادی و شاخص های رو به رشد بخش های مختلف صنعت در ترکیه آشنایی داشته باشید. قطعا هدف شما از راه اندازی شرکت در ترکیه رسیدن به سود خالص در قالب برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت است. اتفاقا ترکیه کشور مناسبی برای ثبت شرکت است. دورنمای پیشرفت این کشور آینده ای روبه رشد و کاملا مدرن را نشان می دهد. همین الان نیز تعدادی از بهترین برندها، دانشگاهها، موزه ها و جاذبه های دیدنی دنیا در این کشور قرار دارند. از جمله مزایای ثبت شرکت در ترکیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میزان مالیات شرکت بر حسب میزان درآمد مشخص می شود و برای آن رقم ثابتی وجود ندارد.
  • مقدار مالیاتی که باید پرداخت کنید نیز نسبت به دیگر کشورهای اروپایی و آمریکایی کمتر است.
  • هزینه های اولیه راه اندازی شرکت، بسیار کم و مناسب است.
  • دولت ترکیه برای شرکت های خارجی که تاسیس می شوند، تسهیلات خاصی ارائه می دهد.
  • زمینه رشد بین المللی و خارج از تحریم ها برای شما امکان پذیر است.
  • کارت بانکی و دبیت کارت (Debit card, Credit card) را بعد از ثبت شرکت در ترکیه به راحتی می توانید داشته باشید.
  • هزینه زندگی و چرخاندن شرکت در ترکیه مقرون به صرفه است.

قوانین ثبت شرکت در ترکیه

قوانین ثبت شرکت در ترکیه برای ایرانیان در سالهای اخیر تحت تاثیر تحریم ها و اوضاع کرونا تغییراتی داشته است. پروسه تمدید اقامت از ابتدای سال 2020 تنها برای اروپایی ها به آسانی انجام می شود. از طرفی ایرانیانی که می خواهند ثبت شرکت در ترکیه را انجام دهند در مرحله افتتاح حساب بانکی به دلیل تحریم های آمریکا، به مشکل برمی خورند. البته این هیچگاه به معنای امکان پذیر نبودن ثبت شرکت در ترکیه نیست. ایران در حال حاضر در لیست سیاه FATF قرار دارد. این مسئله مقداری پروسه افتتاح حساب بانکی شما را طولانی می کند. اما اینها موارد موقتی هستند که هر لحظه امکان دارد از سر راه برداشته شوند. چرا که در حالت کلی ترکیه کشوری است که پذیرای ایرانیان بوده و هست و از هرگونه سرمایه گذاری و کسب و کار جدید بین المللی استقبال می کند. قوانین مهم برای ثبت شرکت در ترکیه:

  • تمام مدارک باید کامل و مورد تایید سفارت، وزارت کار و اتاق بازرگانی ترکیه باشد.
  • شما برای استخدام نیروی ترک الزامی ندارید. می توانید در اساسنامه خود نوع نیروها و شرایط آنها را به طور کامل بنویسید. بعنوان مثال داشتن منشی مسلط به زبان فارسی یا عربی، نیازی به نیروی ترک ندارد.
  • بعد از سال سوم به درآمد مناسبی رسیده باشید.
  • پروسه تمدید ویزای کاری را 60 روز پیش از تمام شدن آن، پیگیری کنید.
  • هرگونه تغییر در آدرس و … را به اطلاع مراجع رجیستری برسانید.

مراحل ثبت شرکت در ترکیه

شما هر کسب و کاری از کوچک تا بزرگ را اگر بخواهید در ترکیه راه اندازی کنید، باید شرکت تاسیس کنید. قوانین این کشور برای بحث های کاری و اقامت جدی و سخت است. برای همین از طرفی پروسه ثبت شرکت در ترکیه را برای سرمایه گذاران خارجی آسان کرده اند. آلمان و ایران از کشورهای پر متقاضی ثبت شرکت در ترکیه هستند. و اما مراحل ثبت شرکت در ترکیه چیست؟ قدم به قدم پیش بروید:

  1. پاسپورت با اعتبار بیش از 6 ماه را به همراه ترجمه معتبر تهیه کنید
  2. یک حسابدار تعیین کنید
  3. اساسنامه شرکت خود را به طور حقوقی و اصولی تهیه کنید
  4. شماره مالیات سهامداران را باید از اداره مالیات ترکیه بگیرید
  5. فرم درخواست ثبت شرکت در ترکیه را دانلود و پر کنید
  6. به اتاق بازرگانی ترکیه بروید و فرم های حضوری را پر کنید
  7. فرم تعهد ارائه دهید
  8. امضای تمام اعضا و شرکا شرکت را باید در اداره ثبت احوال ثبت کرده باشید
  9. تاییدیه اساسنامه شرکت را از اداره ثبت احوال بگیرید
  10. یک حساب شخصی برای سرمایه اولیه افتتاح کنید
  11. 4/1 سرمایه را در حساب خود احراز کنید
  12. روزنامه رسمی شرکت خود را چاپ کنید
  13. اجاره نامه را تنظیم کرده و به اداره مالیات اعلام کنید
  14. ورگی لواسی یا شماره مالیات شرکت خود را دریافت کنید
  15. کارت ثبت شرکت خود را دریافت کنید

تمامی اسناد شما باید مطابق با سیستم mersis باشد. البته که از شما انتظار نمی رود گام های بالا را خودتان انجام دهید. حتما در مسیر خود از وکلای حاذق در این زمینه و شرکت های معتبر کمک بگیرید.

ثبت شرکت در ترکیه 2021

مدارک برای ثبت شرکت در ترکیه

قطعا تهیه مدارک ثبت شرکت در ترکیه، مهمترین کاری است که شما باید تکلیف آنها را مشخص کنید. در مرحله آپلود مدارک، باید تمام بندها را به ترتیب بارگذاری کنید. اول از همه چیز موضوع شرکت، شرکا و میزان سرمایه خود را به طور شفاف و نهایی شده تعیین کنید. در داخل کشور خودمان انواع شرکت های سهامی، مسئولیت محدود، تضامنی، مختلط، نسبی و تعاونی قابل ثبت است. از میان انواع شرکت هایی که در این مقاله به طور کامل توضیح داده شده، نوع شرکت خود را تعیین کنید. مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در ترکیه به طور کلی شامل موارد زیر می باشد:

  • ارائه اصل گذرنامه هر کدام از شرکای شرکت (اعتبار پاسپورت باید بیشتر از 6 ماه باشد)
  • ارائه دو قطعه عکس پرسنلی
  • ارائه چند نام پیشنهادی برای شرکت
  • ارائه اساسنامه شرکت یا همان زمینه فعالیت شرکت یا برند شما در ترکیه
  • ارائه میزان سهم هر کدام از شرکا
  • تعیین مدیر شرکت، مدیرعامل و بازرسان
  • تعیین مدیر شرکت
  • داشتن سرمایه حداقل 10000 لیر ترکیه
  • تعیین آدرس دفتری که قرار است در ترکیه داشته باشید

مدت زمان ثبت شرکت در ترکیه

شما از زمانی که مدارک مورد نیاز ثبت شرکت در ترکیه را کامل کرده و ارائه داده اید، حدود 7 تا 10 روز کاری زمان خواهد برد تا درخواست شما پاسخ داده شود. البته مدت زمانی که مدارک را جمع آوری، ترجمه و ارائه می دهید خود نیز شاید یک ماه زمانبر باشد. که ما در آرتان بورس تاپ اطلاعات کامل در رابطه با جزئیات این پروسه را دراختیارتان قرار می دهیم. می توانید با کارشناسان ما در این باره، درارتباط باشید.

ثبت شرکت در ترکیه و اخذ اقامت

یکی از مزیت های ثبت شرکت در ترکیه این است که پشت بند آن می توانید اقامت ترکیه را دریافت کنید. شما بعد از ثبت شرکت اجازه کاری یکساله و بعد با تمدید آن تا پنج سال، اقامت دائم کشور ترکیه را بدست می آورید. البته اگر هدف شما مهاجرت کاری به ترکیه و ثبت شرکت است، این یک گزینه عالی است. در غیر این صورت ثبت شرکت تنها با هدف گرفتن اقامت ترکیه، راه مناسبی نیست. می توانید از دیگر راههای دریافت اقامت ترکیه اقدام کنید.

هزینه ثبت شرکت در ترکیه 2021

شما در کنار سرمایه اولیه 10000 لیر برای ثبت شرکت در ترکیه 2021 هزینه های دیگر را در طول پروسه و در طول اداره شرکت متحمل خواهید شد. برای همین استراتژی های مالی خود را از همان اول به دقت بچینید. این ویژگی مدیران حرفه ای کسب و کار است. اگر برای بخش مالی، حسابدار استخدام کنید، حدود 400 لیر به بالا باید دستمزد به او پرداخت کنید. اجاره شرکت در کنار هزینه های آب، برق، تلفن و اینترنت و حقوق کارمندانی که آنها را استخدام کرده اید، بخشی از هزینه های جاری شرکت خواهد بود. در کنار اینها هر کدام از موارد زیر، هزینه های خاصی را برای شما در پی خواهد داشت :

  • 25 درصد مالیات بر اجاره
  • سالانه حدود 1000 تا 1500 لیر برای هزینه های دفتری و پلمپ در دارایی
  • تنظیم اساسنامه شرکت
  • گرفتن شماره مالیاتی
  • تنظیم فرم های مخصوص تاسیس شرکت، فرم اتاق بازرگانی، فرم تعهد آدرس و اجاره نامه
  • ثبت رسمی اعضا در اداره ثبت احوال
  • تایید رسمی اساسنامه در اداره ثبت احوال
  • چاپ کردن روزنامه رسمی شرکت
  • افتتاح حساب بانکی برای شرکت
  • گرفتن کارت بازرگانی
  • تایید آدرس محل کار توسط مامور اداره مالیات
  • واریز کردن یک چهارم سرمایه

سرمایه لازم برای ثبت شرکت در ترکیه

بدون سرمایه نمی توان یک شرکت را تاسیس کرد. حداقل سرمایه برای ثبت شرکت در ترکیه 10000 لیر است. این میزان سرمایه باید در حساب شرکت بماند. در طول دو سال آینده نیز باید 30000 لیر دیگر به این میزان سرمایه اضافه کنید و آن را به 40000 لیر برسانید. این سرمایه باید در حساب شرکت شما باقی بماند. در کدام شهر ترکیه می خواهید شرکت خود را ثبت کنید. بسته به شهرهای مختلف هزینه ثبت نیز متفاوت خواهد بود. در استانبول 4000 دلار و برای آلانیا مثلا 3500 دلار است.

حواستان باشد شما بعد از واریز پول به عنوان سرمایه، دیگر به سختی می توانید آن را برداشت کنید. اگر به هر دلیل منصرف شدید، باید با تشکیل پرونده حقوقی آن را آزاد کنید. همین تشکیل دادن پرونده و گرفتن وکیل نیز هزینه به دنبال خواهد داشت. برای همین حتما در مرحله اول تصمیم نهایی و مطمئن خود را بگیرید.

ثبت شرکت ترکیه

اجازه کار با ثبت شرکت در ترکیه

در کل دو راه برای دریافت اجازه کار در ترکیه وجود دارد. اینکه شما به استخدام یکی از شرکت های کارفرمایی مورد تایید وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه در بیایید. این یک پروسه 1 ماهه است که طور مستقیم از طریق سفارت ترکیه قابل پیگیری است. دیگر راه برای درخواست اجازه کار و در نهایت گرفتن اقامت کاری در ترکیه، ثبت شرکت در این کشور است. از زمانی که درخواست ثبت شرکت شما با موفقیت انجام می شود به شما اقامت یکساله داده می شود. بعد از 5 سال تمدید این اقامت، چنانچه در کل این 5 سال، کمتر از 6 ماه در خارج از ترکیه بوده باشید، به شما اقامت دائمی داده می شود. شما از این پس به شهروند ترکیه تبدیل خواهید شد و کار شما مادام العمر خواهد بود. اما چند شرط برای گرفتن ویزای دائمی ترکیه از طریق ثبت شرکت وجود دارد:

  • فعالیت های شرکت در زمینه ای که اعلام شده است باید پویا و مداوم باشد.
  • در دو سال اول زیاد بر روی پروسه درآمد شما بعنوان تازه کاری نظارت نمی شود. اما در سالهای سوم تا پنجم باید شرکت شما به سود قابل توجهی رسیده باشد.
  • برای تمدید کارت اقامت کاری خود باید حتما از 60 روز پیش از اتمام تاریخ مدارک، درخواست تمدید را ارائه دهید.
  • حواستان باشد شما بار اول اقامت یکساله ترکیه را دریافت می کنید، اسکن کارت اقامت را باید برای اداره کار ترکیه بفرستید. اما برای بارهای دیگر که وضعیت اقامت خود را تمدید می کنید، نیازی به گرفتن اقامت و ارائه آن به اداره کار نیست. بلکه مدت زمان تمدید شده برای شما خود به معنای اقامت در ترکیه است.
  • تاریخ اتمام پاسپورت شما همیشه باید 6 ماه بیشتر از زمانی باشد که شما می خواهید اقامت بگیرید. یعنی در مرحله اول برای گرفتن ویزای کاری 1 ساله، باید پاسپورت شما 1 سال و 6 ماه حداقل اعتبار داشته باشد.

انواع شرکت در ترکیه

در پروسه ثبت شرکت در ترکیه به اطلاعات مهمی در زمینه نوع شرکت، مدارک مورد نیاز برای آن و اقدامات قانونی ثبت نیاز خواهید داشت. قوانین ثبت شرکت در ترکیه شباهت زیادی با قوانین داخل کشور دارد، اما تفاوت هایی نیز وجود دارد. شما برای ثبت شرکت، نیازی به داشتن اقامت کشور ترکیه ندارید، اما به راحتی می توانید بعد از درخواست ثبت شرکت، نسبت به تهیه ویزا و اقامت برای خود و خانواده اقدام کنید. درست است، این یک پروسه زمانبر و دقیق است. برای همین می توانید با کارشناسان متخصص ما در دپارتمان تخصصی آرتان بورس تاپ تماس بگیرید و مشاوره های رایگان ما را در این زمینه دریافت کنید.

ثبت شرکت توریستی در ترکیه

ثبت شرکت گردشگری در ترکیه به معنای یک کسب و کار موفق و پرسود در ششمین قطب گردشگری دنیا است. صنعت گردشگری در ترکیه بسیار پر رونق و سودآور است. بخش عظیمی از اقتصاد این کشور نیز بر روی این صنعت می چرخد. برای همین ثبت شرکت در ترکیه از نوع گردشگری یا توریستی چه در قالب آژانس های مسافرتی چه در قالب شعبه تورهای مسافرتی می تواند انتخاب بسیار عالی باشد. شما بعنوان یک سرمایه گذار می توانید شرکت خود را از نوع مسئولیت محدود با سرمایه اولیه 10000 لیر و یا بصورت ملحق شدن به یک شرکت ترکی با انتقال سرمایه 50000 لیر آغاز کنید. در کنار مدارک کلی برای پروسه ثبت شرکت در ترکیه، برای شرکت های توریستی به مجوزها و گواهی های سازمان گردشگری ترکیه نیز نیاز خواهید داشت.

می دانید چرا ترکیه از نظر گردشگری اینقدر محبوب است؟ موقعیت قرارگیری این کشور به گونه ای است که بخشی در آسیا و بخشی در اروپا است. کشورهای اروپایی نزدیک به ترکیه برای بازدید از کشوری آسیایی به ترکیه می آیند. از طرفی مردم کشورهای آسیایی نیز برای دیدن کشورهای اروپایی از ترکیه شروع می کنند. اینجاست که ترکیه به محل تلاقی سیلی از گردشگران تبدیل شده است. از طرفی جاذبه های گردشگری بی نظیر و بودجه ای که به بخش گردشگری اختصاص می دهند، این روند را برای مردم جهان جذاب تر ساخته است.

ثبت شرکت تجاری در ترکیه

هرگونه فعالیت تجاری در ترکیه، حتی یک سوپرمارکت، نیاز به ثبت شرکت دارد. شرکت تجاری شما می تواند برند لوازم آرایشی، شعبه فروشگاهی یک برند، فروشگاه پوشاک، خوراک، رستوران و … باشد. مراحلی که برای ثبت شرکت در ترکیه گفته شد، اینجا نیز باید طی شود. شما برای ثبت شرکت تجاری در ترکیه نیازی به داشتن شریک یا نیروی استخدامی ترک ندارید. می توانید وام هایی تا سقف 100000 لیر با سود ماهانه 1.32 درصد بگیرید. در کنار اینها به راحتی می توانید فعالیت تجاری خود را با دیگر کشورها نیز برقرار کنید.

ثبت شعبه شرکت ایرانی در ترکیه

تفاوتی که این نوع شرکت با دیگر شرکت ها دارد، این است که محل مرکزی پیش تر در داخل کشور ثبت شده است. برای ثبت شعبه شرکت ایرانی در ترکیه ابتدا باید شرکت، پروسه قانونی ثبت خود در داخل کشور را گذرانده باشد. هر شرکتی بنابر آنچه در اساسنامه ی آن آمده است می تواند شعبه هایی در داخل یا خارج از کشور داشته باشد. در زمان ثبت شرکت در ایران به طور همزمان اگر شعبه ای دیگر تاسیس می شود، باید در داخل اساسنامه قید شود. در غیر این صورت، تغییر در داخل اساسنامه ایجاد خواهد شد و بعد از تغییر باید به تایید مجمع عمومی فوق العاده شرکت نیز برسد. بعد از اینکه تغییر در داخل اساسنامه داده شد، باید آگهی آن را چاپ کرد تا به اطلاع عموم برسد.
در داخل اساسنامه، آدرس دفتر مرکزی شرکت ذکر شده است. دفتر مرکزی همان جایی است که ابلاغ ها، اسناد رسمی و تشکیل اجلاس مجامع عمومی در آن است و مدیران و بازرسان در آن حضور دارند. هرگونه دعاوی ناشی از تعهدات شعبه شرکت ایرانی در ترکیه در دادگاه محلی ترکیه برگزار خواهد شد. مگر اینکه شعبه به کلی برچیده شده باشد، آنگاه در مرکز اصلی برگزار خواهد شد. و اما مدارک زیر را برای ثبت شعبه شرکت ایرانی در ترکیه نیاز خواهید داشت:

  • ارائه صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده با امضای هیات رئیسه
  • لیست کردن حاضرین در جلسه
  • اگر سهامداران شرکت حقوقی هستند، برگه نمایندگی آنها ارائه شود.
  • ارائه اصل آگهی دعوت
  • ارائه مجوز از مراجع مربوطه

شرایط ثبت شرکت در مناطق آزاد ترکیه

اگر می خواهید در یکی از مناطق آزاد ترکیه، شرکت تجاری خود را تاسیس کنید، در گام اول باید یک قطعه زمین را در شهرک های صنعتی خریداری کنید. عموما قیمت زمین در مناطق آزاد ترکیه مناسب است. ثبت شرکت در ترکیه آن هم در مناطق آزاد آن، تسهیلات و خدمات خاصی برای صاحبان شرکت به همراه خواهد داشت. شما در مناطق آزاد ترکیه ملزم به پرداخت مالیات نیستید. در کنار اینها می توانید برای استخدام نیرو و دریافت تسهیلات خاص از دولت ترکیه نیز اقدام کنید. یکی از راههای پیشنهادی برای ثبت شرکت در مناطق آزاد تجاری این است که کالایی را معرفی کنید که محصول شرکت شما باشد و زمینه های صادرات آن را در شهرک صنعتی فراهم کرده باشید.

ثبت شرکت کشاورزی در ترکیه

آب و هوای مدیترانه ای، زمستان های معتدل و تابستان های طولانی از ویژگی های اقلیمی کشور ترکیه است. سواحل شمالی این کشور و جنوب و غرب آن مناطق مناسب و پر پتانسیلی برای کارهای کشاورزی و دامداری است. اگر شما می خواهید شرکت کشاورزی خود را در زمینه مهمترین محصولات این کشور از جمله کتان، زیتون، چغندرقند و مرکبات برپا کنید، می توانید این بخش ها را انتخاب کنید.

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ترکیه

در قانون اساسی ترکیه، ماده 573 به شرکت های مسئولیت محدود اختصاص دارد. بر طبق این ماده، ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ترکیه نیاز به حداقل 1 نفر و حداکثر 50 نفر شریک دارد. میزان مسئولیت هر کدام از شرکای این شرکت ها، به اندازه سهمی است که از شرکت دارند. برای همین باید میزان سهام هر شریک به طور مشخص تعیین شده باشد. هزینه تاسیس شرکت مسئولیت محدود 2100 دلار است. چنین شرکتی اگر به ورشکستگی برسد، هر کدام از اعضای شرکت، تنها به انداز سهم خود می توانند مطالبه داشته باشند. برای این نوع شرکتها، مدیر می تواند یکی از شرکا و یا با توافق همگی و مبتنی بر اساسنامه شرکت، فردی غیر از سهامداران باشد. دو حساب بانکی برای این نوع شرکت نیاز خواهید داشت. یکی از اینها به نام شرکت و دیگری به نام مدیر شرکت است. مدارک مورد نیاز:

  • درخواست ثبت شرکت و یک نسخه از بیانیه ثبت اتاق بازرگانی
  • اساسنامه شرکت مطابق با سیستم MERSIS
  • فرم های اعلام و تایید تاسیس شرکت
  • اظهارنامه شرکت که به امضای اعضا رسیده باشد.
  • پاسپورت معتبر تمام شرکت
  • اجازه اقامت ترکیه و شماره مالیاتی

ثبت شرکت واردات و صادرات در ترکیه

ثبت شرکت واردات و صادرات در ترکیه یکی از گزینه های پرطرفدار سرمایه گذاران خارجی است. شما می توانید با ثبت شرکت در مناطق مرزی و مناطق آزاد تجاری ترکیه این کار را انجام دهید. در این راستا باید با ارگان های مربوط امور بین الملل، گمرک و اداره کار و بازرگانی ترکیه هماهنگ باشید.

تاسیس شرکت در ترکیه

ثبت شرکت دانش بنیان در ترکیه

ثبت شرکت دانش بنیان در ترکیه عموما یا از سمت اعضای هیئت علمی و کادر آکادمیک است یا موسسه های خصوصی تمایل به انجام این کار دارند. شرکت دانش بنیان همانطور که از نامش مشخص است، شرکتی بر پایه علم و تولید دانش و تحقق عملی علم در زمینه های اجتماعی و اقتصادی است. برای همین داشتن مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی ارشد برای ثبت شرکت در ترکیه از نوع دانش بنیان جزو شرایط است. شرکت دانش بنیان می تواند از طرف اعضای هیئت علمی یا با مشارکت دانشگاهها ثبت شود. از جمله زمینه های کاری یک شرکت دانش بنیان در ترکیه می توان به انجام تحقیق و پژوهش، ارائه خدمات تخصصی و علمی، نظارت بر پروژه های اجرایی، مشاوره ای و علمی، ارائه خدمات کارآفرینی، خدمات برای تولید محصول جدید، برنامه ریزی و انجام بخش مطالعاتی پروژه ها و … اشاره کرد. شرایط ثبت شرکت دانش بنیان در ترکیه تفاوت هایی با دیگر انواع شرکت ها دارد. از جمله مهمترین شرایط ثبت این نوع شرکت ها:

  • حداقل دو سوم کادر اعضای هیئت مدیره باید: حداقل مدرک کارشناسی ارشد داشته باشند، حداقل به میزان 3 سال در حوزه فعالیت شرکت دانش بنیان سابقه کاری داشته باشند، حداقل یک اختراع ثبت شده داشته باشند.
  • برای حداقل سه نفر از کارمندان تمام وقت، حداقل 6 ماه بیمه رد شده باشد.
  • این شرکت ها باید تولید کننده کالاهای دانش بنیان باشند و علم و ماحصل مطالعات آنها به کالای دانش بنیان ختم شده باشد.
  • و…

وکیل برای ثبت شرکت در ترکیه

خودتان را از دسته افرادی که بدون اطلاعات کافی ریسک می کنند و در کشورهای دیگر سرمایه گذاری می کنند، جدا کنید. ثبت شرکت در ترکیه می تواند آینده ی بسیار عالی از نظر سودآوری و استراتژیک به همراه داشته باشد. به همان اندازه نیز می تواند ضرر و زیان به بار بیاورد. برای همین عموما به وکیل ثبت شرکت در ترکیه نیاز پیدا خواهید کرد. از طرفی هزینه های ثبت قراردادها و مدارک پایین تر خواهد آمد. از طرف دیگر شما به طور اصولی و به طور قانونی با حقوق و مسئولیت های خود آشنایی پیدا خواهید کرد.

نویسنده آرتان بورس تاپ

سوالات متداول در مورد ثبت شرکت در ترکیه

خیر، شما می توانید بعد ثبت شرکت، اقامت یکساله دریافت کنید و بعد می توانید به مدت 5 سال آن را تمدید کرده و بعد از پنج سال دیگر نیازی به تمدید اقامت نخواهید داشت.
بله، اما ثبت شرکت در ترکیه سخت ترین راه برای بدست آوردن اقامت این کشور است. اگر هدف شما تنها گرفتن اقامت است، ما راههای بهتری را به شما پیشنهاد می دهیم.
هر کسب و کاری که بخواهید در ترکیه راه اندازی کنید، به ثبت شرکت نیاز دارید.
میزان 14 درصد درآمد به عنوان مالیات در نظر گرفته می شود.
ترکیه نقطه تلاقی کشورهای اروپایی و آسیایی است. شما از مزیت هایی از جمله عقد قراردادهای بین المللی، برخورداری از تسهیلات گمرکی و تجاری بهره مند خواهید شد.
پروسه ثبت شرکت به 5000 تا 7000 لیر هزینه در پی خواهد داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.
Telegram WhatsApp Twitter

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://artanburstap.com/?p=6775