logo
دانشگاه تیناز تپه ترکیه
لوگو دانشگاه تیناز تپه

دانشگاه تیناز تپه

(İzmir Tınaztepe University)

location

شهر: ازمیر

univercity

تعداد دانشکده: 3

univercity

نوع دانشگاه: خصوصی

rank

رتبه داخلی: ندارد

checked

تایید: نیست

calender

سال تاسیس: 2018

language

زبان: ترکی, انگلیسی

apply

پذیرش: TR‌‌‌ YÖS, SAT

آنچه در این مقاله خواهید خواند

دانشگاه تیناز تپه را می توان یکی از بهترین و مناسب ترین گزینه های تحصیلی برای افرادی دانست که قصد دارند در رشته های پزشکی و علوم بهداشتی کشور ترکیه تحصیل کنند؛ زیرا این دانشگاه تنها دانشگاه شهر ازمیر ترکیه است که دوره های آموزشی آن به صورت اختصاصی در زمینه رشته های مرتبط با سلامت به دانشجویان ارائه می شود. علاوه بر این از یک محیط آموزشی مجهز شده به مدرن ترین تکنولوژی های روز دنیا برخوردار است که در آن آموزش به ارائه تحصیلات آکادمیک محدود نمی شود. همچنین دوره های کاربردی و کارآموزی مختلفی را در 4 بیمارستان و 11 آزمایشگاه خود به دانشجویان ارائه می دهد. شهریه اخذ شده از آن نیز در مقایسه با سایر دانشگاه های کشور ترکیه بسیار مقرون به صرفه تر است. لذا بر آن شدیم تا در ادامه مقاله این دانشگاه را معرفی و شما را برای دریافت پذیرش این دانشگاه راهنمایی کنیم.

برای دیدن امکانات و مزایای تحصیل در این دانشگاه حتما ویدئوی زیر را ببینید


معرفی دانشگاه تیناز تپه ترکیه

دانشگاه تیناز تپه ترکیه یک دانشگاه خصوصی و کاملاً تازه تأسیس است که در 18 مه 2018 در شهر ازمیر ترکیه تأسیس شد؛ اما امسال و در سال تحصیلی 2020-2021 پذیرش دانشجویان و فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است. این دانشگاه با وجود تازه تأسیس بودن، ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فردی دارد که به واسطه برخورداری از آن ها به مقصد اصلی تحصیلی داوطلبان علاقه مند به رشته های پزشکی، همچنین رشته های مرتبط با علوم بهداشت تبدیل شده است. از این ویژگی ها می توان موارد زیر را نام برد:

  • کیفیت آموزشی بسیار بالا مطابق با استانداردهای تعیین شده ملی و جهانی
  • استفاده از مدرن ترین امکانات آموزشی و جدیدترین فناوری ها
  • ارائه کارآموزی و آموزش های عملی مختلف در 4 بیمارستان مجهز دانشگاه
  • پشتیبانی از مطالعات و تحقیقات دانشجویان
  • ارائه بورسیه های تحصیلی مختلف به دانشجویان

شرکت در برنامه های تبادل دانشجویی نظیر آراسموس و … که به واسطه آن ها این امکان را در اختیار دانشجویان قرار می دهد تا دوره های کارآموزی خود را در معتبرترین دانشگاه های خارج از کشور طی کنند. تفاوت اصلی دانشگاه تیناز تپه با سایر دانشگاه های ترکیه در این است که این موسسه آموزشی دوره های آموزشی را به صورت تخصصی در زمینه رشته های مرتبط با پزشکی و علوم بهداشتی ارائه می دهد. مباحث و دروس آموزشی آن نیز در 2 دانشکده پزشکی و علوم بهداشتی، همچنین دانشکده حرفه ای خدمات بهداشتی درمانی، توسط پزشکان، ماماها، پرستاران، فیزیوتراپیست ها، متخصصان رژیم غذایی و تکنسین های بهداشت آموزش داده می شود.

دانشگاه تیناز تپه کجاست؟


دانشگاه تیناز تپه در شهر ازمیر ترکیه تأسیس شده است. این شهر یکی از شهرهای بزرگ کشور ترکیه، همچنین یکی از بزرگ ترین و دیدنی ترین بنادر این کشور محسوب می شود. موسسه آموزش عالی تیناز تپه نیز در پرجمعیت ترین منطقه این شهر یعنی منطقه بوجا و در محله آیدادو قرار گرفته است. فاصله این منطقه تا مرکز شهر ازمیر تقریباً 9 کیلومتر است. به همین دلیل دانشجویان برای رفت و آمد به این شهر و دسترسی به خدمات شهری آن نظیر فرودگاه، فروشگاه، مراکز خرید و … مشکلی نخواهند داشت.

رتبه و رنکینگ دانشگاه تیناز تپه ازمیر

دانشگاه تیناز تپه از مجهزترین و پیشرفته ترین امکانات آموزشی دنیا استفاده می کند. علاوه بر این در جهت تأمین رفاه حال دانشجویان خود امکانات رفاهی و تفریحی، بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی متعددی را در اختیار آن ها قرار می دهد. گسترش ارتباطات با دیگر دانشگاه‌های دنیا و شرکت در برنامه ‌های آراسموس، مولانا و … این امکان را در اختیار دانشجویان این دانشگاه قرار می دهد تا دوره‌ های کارآموزی و تحصیلات خود را در برترین دانشگاه های اروپایی و آمریکایی ادامه دهند.

شرایط تحصیل در دانشگاه تیناز تپه

دانشگاه تیناز تپه ازمیر

دانشگاه تیناز تپه بر اساس سهمیه بندی ارائه شده از طرف مجلس سنا دانشگاه، دانشجویان بین المللی زیادی را در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا پذیرش می‌ کند. دانشجویان بین المللی مطابق با نتیجه آزمون ورودی و میانگین معدل دوره دبیرستان خود می توانند موفق به اخذ پذیرش این دانشگاه شوند.

علاوه بر این با توجه به اینکه زبان تحصیل در این دانشگاه ترکی استانبولی است؛ متقاضیان باید به این زبان تسلط کافی داشته باشند و مدرک زبان ترکی (کلاس تومر TÖMER ) را به دانشگاه ارائه دهند. در جدول زیر حداقل نمرات لازم داوطلبان جهت اخذ پذیرش در این دانشگاه را بیان می کنیم.

حداقل میانگین معدل دیپلم جهت پذیرش دانشکده پزشکی 80 از 100 نمره
حداقل میانگین معدل دیپلم جهت پذیرش در دیگر دانشکده ها 60 از 100 نمره
حداقل نمره آزمون ورودی متناسب با رشته تحصیلی متغیر است.
حداقل سطح مورد نیاز مدرک تومر مقطع کاردانی B2

مقطع کارشناسی C2 و بالاتر

لازم به ذکر است که دانشگاه تینازتپه بورسیه های متعددی را به دانشجویان بین المللی اختصاص داده است. دپارتمان آرتان بورس تاپ با توجه به قراردادهای همکاری خود با این دانشگاه می تواند بورسیه های مختلفی از این دانشگاه را برای شما دریافت کند. برای اطلاع از شرایط و ظرفیت دریافت این بورسیه ها با متخصصان آرتان بورس تاپ مراجعه کنید.

مدارک ثبت نام دانشگاه تیناز تپه

داوطلبان متقاضی تحصیل در دانشگاه تینازتپه جهت اخذ پذیرش این دانشگاه در ابتدا باید به سایت رسمی دانشگاه مراجعه کنند. سپس فرم درخواست آنلاین را پر کرده و مدارک مورد نیاز را به صورت آنلاین در سایت دانشگاه آپلود کنند. این مدارک به صورت کلی شامل موارد زیر می شود:

  • مدرک دیپلم
  • ریزنمرات تحصیلی
  • کپی گذرنامه
  • مدارک تحصیلی معادل سازی شده
  • پرداخت یک پنجم هزینه شهریه دانشگاه

درخواست داوطلب توسط دانشگاه مورد بررسی قرار می گیرد. وضعیت قبولی یا عدم قبولی داوطلبان نیز به صورت ایمیل به آن ها اطلاع داده می شود. متقاضیانی که موفق به اخذ پذیرش این دانشگاه می شوند، از طرف دانشگاه یک دعوت نامه رسمی دریافت می کنند که به وسیله آن می توانند مراحل اخذ ویزای تحصیلی خود را انجام دهند. بعد از اخذ ویزای تحصیلی متقاضی باید به منظور تکمیل فرایند ثبت نام به صورت حضوری مدارک لازم را به دانشگاه ارائه دهد. به صورت کلی این مدارک عبارت اند از:

  • فرم درخواست
  • مدرک دیپلم دبیرستان
  • گواهی معادل سازی شده مدارک تحصیلی
  • ریزنمرات تحصیلی 4 سال دبیرستان
  • اصل یا کپی مدرک قبولی در آزمون ورودی
  • کپی صفحه مشخصات شناسایی گذرنامه
  • 6 قطعه عکس
  • رسید پرداخت شهریه

شهریه دانشگاه تیناز تپه ترکیه در سال 2024

هزینه شهریه دانشگاه تیناز تپه ترکیه

پیش از هر چیزی اول این عکس را ذخیره کنید. حتما به کارتان می آید! میزان شهریه دانشگاه تیناز تپه توسط هیئت امنای این دانشگاه مشخص می‌ شود و میزان آن نیز متناسب با مقطع تحصیلی و رشته تحصیلی دانشجو متفاوت است. البته این دانشگاه به دلیل تازه تأسیس بودن و برای جذب داوطلبان، شهریه کمتری از دانشجویان خود دریافت می کند. به عنوان مثال شهریه محبوب ترین رشته های تحصیلی این دانشگاه در سال تحصیلی 2021-2020 عبارتند از:

شهریه دانشگاه تینازتپه سال 2024
رشته تحصیلی زبان آموزشی شهریه اصلی (دلار) بورس آرتان (دلار)
پزشکی ترکی 15.000 13.000
پرستاری ترکی 4.000 3.000
مامایی ترکی 4.000 3.000
فیزیوتراپی و توانبخشی ترکی 4.000 3.000
تغذیه و رژیم درمانی ترکی 4.000 3.000

رشته های دانشگاه تیناز تپه

دانشگاه تیناز تپه شامل 2 دانشکده و 1 مدرسه حرفه‌ای است. در مجموعه 10 بخش و گروه مختلف به عنوان دانشکده پزشکی، دانشکده علوم بهداشتی، همچنین دانشکده حرفه ای خدمات بهداشت و درمان در این دانشگاه وجود دارد. در هر کدام از این بخش ها رشته‌ های مختلفی در زمینه سلامت و علوم بهداشتی به دانشجویان ارائه می ‌شود که عبارتند از:

  • پزشکی
  • پرستاری
  • گفتار درمانی
  • مامایی
  • شنوایی سنجی
  • رشته تغذیه و رژیم غذایی
  • فیزیوتراپی و توان بخشی
  • خدمات داروخانه
  • رشته بیهوشی
  • بهداشت دهان و دندان
  • دستار کالبد شکافی
  • خدمات اتاق عمل
  • روش های تصویربرداری پزشکی
  • آزمایشگاه پزشکی

امکانات و خدمات رفاهی دانشگاه تیناز تپه ازمیر

خدمات رفاهی دانشگاه تیناز تپه ترکیه

موسسه آموزش عالی تینازتپه امکانات متعددی را در اختیار دانشجویان خود قرار می‌ دهد. از مهم ترین این امکانات می‌ توان به خوابگاه ‌های دانشجویی اشاره کرد. خوابگاه های این دانشگاه در نزدیکی بیمارستان Tinaztepe Buca در محله Buca Yildiz قرار دارد و به تمامی امکانات رفاهی دانشجویان مجهز هستند. همچنین دانشگاه در جهت تشویق دانشجویان به داشتن یک زندگی سالم مسیرهای پیاده روی، مراکز تغذیه سالم و مراکز تولید ارگانیک متعددی ایجاد کرده است. از دیگر امکانات منحصر به فرد این دانشگاه نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آزمایشگاه ها و درمانگاه های پیشرفته و مدرن
  • بیمه خدمات درمانی برای دانشجویان
  • سالن مطالعه و کتابخانه غنی
  • آشپزخانه و سالن غذاخوری متعدد

جمع بندی

دانشگاه تیناز تپه یکی از دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه است که فعالیت خود را به شکل تخصصی در حوزه سلامت پزشکی و علوم بهداشتی آغاز کرده است. این دانشگاه از مدرن ترین شیوه ها و تجهیزات آموزشی استفاده می کند و دوره های کارآموزی متعددی در 4 بیمارستان خود به دانشجویان ارائه می دهد. لذا می توان این دانشگاه را یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل در رشته پزشکی، همچنین رشته های مرتبط با علوم بهداشتی دانست. در صورتی تمایل به تحصیل در این دانشگاه یا دریافت مشاوره تحصیل در ترکیه دارید، می توانید اطلاعات لازم را از مشاوران و متخصصان آرتان بورس تاپ دریافت کنید.

سوالات خود را از ما بپرسید

پینار میرزایی
پینار میرزایی

سؤالات متداول دانشگاه تینازتپه

خیر مدرک این دانشگاه از نظر وزارت علوم یا بهداشت ایران اعتبار ندارد.
شهریه این دانشگاه به صورت تقریبی 47 الی 92 هزار لیر است.
با قبولی در آزمون ورودی این دانشگاه و داشتن معدل مناسب می توان تحصیلات خود را در این دانشگاه ادامه داد.
بله این دانشگاه خوابگاه هایی را در محله Buca Yildiz برای دانشجویان در نظر گرفته است.
Telegram WhatsApp Twitter

4 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://artanburstap.com/?p=7254
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
نام و نام خانوادگی *
شماره تماس *
آدرس ایمیل
دانشگاه مد نظر خود را نام ببرید
رشته مد نظر خود را نام ببرید
زبان آموزشی
مقطع تحصیلی
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
تصویر گذرنامه
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
تصویر دیپلم
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
پیش دانشگاهی
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
ریز نمرات 3 ساله
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
درخواست شما ثبت می‌شود. در صورتی که نیاز به ویرایش ندارید تایید نهایی کنید “منتظر خبر های خوب از طرف آرتان باش”