logo
دانشگاه حاجی بایرام آنکارا
لوگو دانشگاه حاجی بایرام ولی

دانشگاه حاجی بایرام ولی

(Ankara Hacı Bayram Veli University)

location

شهر: آنکارا

univercity

تعداد دانشکده: 9

univercity

نوع دانشگاه: دولتی

rank

رتبه داخلی: ندارد

checked

تایید: نیست

calender

سال تاسیس: 2018

language

زبان: ترکی, انگلیسی

apply

پذیرش: TR‌‌‌ YÖS, SAT

آنچه در این مقاله خواهید خواند

دانشگاه حاجی بایرام ولی از دانشگاه‌های پیشرو و باتجربه در ترکیه است که می‌توانید یکی از بهترین انتخاب‌ها، برای ادامه تحصیل باشد. اگر شما نیز به فکر ادامه تحصیل در خارج از کشور هستید، کشور ترکیه به دلیل دسترسی و فرهنگ پیشرفته، می‌تواند از بهترین مقاصد برای شما باشد. در ادامه این مطلب از سری مقالات آرتان بورس تاپ قصد داریم به معرفی دانشگاه حاجی بایرام آنکارا و بررسی شرایط تحصیل در آن بپردازیم. برای آشنایی بیشتر با این دانشگاه، در ادامه با ما همراه باشید. همچنین، برای دسترسی سریع‌تر به مطالب می‌توانید از جدولی که در ادامه قرار دارد، استفاده کنید.

معرفی تاریخچه دانشگاه حاجی بایرام ولی

دانشگاه حاجی بایرام ولی دانشگاهی دولتی در ترکیه است که در سال 2018 از دانشگاه غازی جداشده و در مرکز شهر آنکارا، پایتخت ترکیه واقع شده است. بسیاری از افراد فعال در حوزه‌های سیاسی ترکیه، در دانشگاه حاجی بایرام آنکارا تحصیل کرده‌اند. این دانشگاه به‌عنوان یکی از باتجربه‌ترین مؤسسات آموزش عالی در ترکیه شناخته می‌شود و توانسته برای آموزش ترکیه بسیار مفید واقع شود. آموزش‌ها در حاجی بایرام ولی، به زبان انگلیسی و ترکی، ارائه می‌شود. این دانشگاه از برجسته‌ترین دانشگاه‌های ترکیه است و با کادر علمی باتجربه و ماهر، مدارک معتبری در سطوح بین‌المللی ارائه می‌کند.

ویدئوی آشنایی با دانشگاه حاجی بایرام ولی

از معیارهای مهم برای انتخاب دانشگاه نوع پذیرش، رتبه‌ی آن و … است که با دانستن آن‌ها می‌توانید انتخابی دقیق‌تر داشته باشید. پس حتماً ویدئوی زیر را ببینید تا  تمام این اطلاعات را به دست آورید.


آدرس دانشگاه حاجی بایرام ولی کجاست؟


آدرس دقیق دانشگاه: Devlet, 85. Cd. No:8, 06570 Çankaya/Ankara, Turkey

دانشگاه حاجی بایرام ولی در یکی از بهترین مناطق آنکارا واقع شده است. این دانشگاه به ایستگاه‌های مترو و حمل و نقل عمومی بسیار نزدیک بوده که دسترسی را برای دانشجویان بسیار آسان می‌کند.

رنکینگ دانشگاه حاجی بایرام آنکارا

دانشگاه حاجی بایرام آنکارا با به‌کارگیری ایده‌های نوآورانه، دانشجویان واجد شرایط و موفق را جذب و فرصتی برای ارائه آموزش باکیفیت به آن‌ها، فراهم می‌کند. این دانشگاه در نظر دارد موقعیت خود را در زمینه‌های اجتماعی و هنری حفظ کرده و در جهت پیشرفت تلاش کند.

نکات بیشتر
یادتان نرود!

ما قبلا تمام اطلاعات لازم درباره‌ی پذیرش و شرایط تحصیل در دانشگاه بیکنت استانبول را، برایتان آماده کرده‌ایم.

شرایط پذیرش دانشگاه حاجی بایرام ولی

دانشگاه حاجی بایرام ولی یکی از دانشگاه‌های معتبر و باتجربه در ترکیه است و آموزش‌های باکیفیتی را به دانشجویان ارائه می‌کند. نرخ پذیرش در این دانشگاه 90 درصد است، بنابراین می‌توانید به‌راحتی شانس خود را با احتمال موفقیت بالا، برای اخذ پذیرش، امتحان کنید. این دانشگاه، آزمون یوس را مبنای پذیرش خود قرار نمی‌دهد، بنابراین برای اخذ پذیرش در این دانشگاه، لازم است نتیجه آزمون‌های بین‌المللی و معتبر مانند SAT را به دانشگاه ارائه کرده و یا از طریق معدل دیپلم خود پذیرش بگیرید. همچنین لازم است مهارت کافی در زبان انگلیسی و مدرک معتبر بین‌المللی داشته باشید تا امکان دریافت خدمات آموزشی به زبان انگلیسی، برای شما فراهم شود.

دانشجویان حاجی بایرام ولی

مدارک ثبت نام دانشگاه حاجی بایرام آنکارا

برای ثبت نام در دانشگاه حاجی بایرام ولی لازم است مدارک زیر را آماده‌سازی کرده و در صورت نیاز، ترجمه کنید:

  • پاسپورت
  • دیپلم
  • ریز نمرات دبیرستان
  • تیجه آزمون بین‌المللی مانند: (SAT)
  • مدرک بین‌المللی زبان انگلیسی مانند آیلتس
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه

درخواست‌ها در نهایت توسط واحد آموزش دانشگاه بررسی شده و شرایط داوطلب مورد ارزیابی قرار می‌گیرد نتیجه نهایی اطلاع رسانی خواهد شد. پس‌ازآن داوطلب با ورود به سامانه درخواست، می‌تواند وضعیت درخواست خود را پیگیری کند.

شهریه دانشگاه حاجی بایرام ولی ترکیه در سال 2024

دانشگاه حاجی بایرام ولی مأموریت خود را استفاده از قدرت علم، فرهنگ و هنر معرفی می‌کند و با پیشینه علمی قوی که دارد، همواره در تلاش است با گسترش همکاری‌های ملی و بین‌المللی و فعالیت‌های مختلف، استفاده مؤثر از فناوری‌های روز، مطالعه در زمینه‌های مختلف عملی، فرهنگی و هنری، خدمات مفیدی را به جامعه ارائه کند. حاجی بایرام ولی دانشگاهی دولتی است، ازاین‌رو دارای شهریه‌های مناسبی است و می‌تواند از گزینه‌های معقول و به‌صرفه برای ادامه تحصیل باشد.

شهریه دانشگاه حاجی بایرام ولی سال 2024
نام رشته شهریه (لیر)
حقوق 24.616
اقتصاد 24.616
مدیریت 24.616
شیمی 27.300
روانشناسی 21.880
طراح مد 41.004
رادیو، تلویزیون و سینما 20.488
طراحی پارچه 41.004
مدیریت سلامت 24.616
جامعه شناسی 21.880
روابط بین الملل 24.616
سیستمهای اطلاعات مدیریت 24.616
مدیریت گردشگری 21.880
طراحی مد 41.004
امور مالی و بانکداری 24.616

به‌طورکلی می‌توان حدود 1700 لیر ترکیه را برای شهریه در این دانشگاه در نظر گرفت که این میزان، با توجه به رشته تحصیلی، می‌تواند کمتر یا بیشتر باشد. البته دانشگاه حاجی بایرام ولی تسهیلاتی همچون بورس‌های تحصیلی و شغل‌های مختلف، به دانشجویان در طول تحصیل اعطا می‌کند که می‌تواند برای تأمین هزینه‌های تحصیلی آن‌ها، بسیار مفید باشد.

رشته های دانشگاه حاجی بایرام ولی

دانشگاه حاجی بایرام ولی ترکیه دارای 9 دانشکده، 3 مدرسه فنی و 1 هنرستان است و رشته‌های مختلفی را ارائه می‌کند. دراین‌بین دانشکده حقوق، یکی از موفق‌ترین دانشکده‌های دانشگاه است که طی سال‌های متوالی توانست موفقیت‌های زیادی را به خود اختصاص داده و به‌عنوان دانشکده‌ای برتر شناخته شود. ازجمله پرطرفدارترین رشته‌های این دانشگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ادبیات
  2. هنرهای زیبا
  3. حقوق
  4. اقتصاد
  5. علوم اسلامی
  6. طراحی
  7. گردشگری
  8. و…
نکات بیشتر
از قلم نیندازید!

هر آنچه درباره‌ی پذیرش و رشته حقوق در ترکیه نیاز دارید را، در اینجا بخوانید.

امکانات دانشگاه حاجی بایرام ولی ترکیه

امکانات دانشجویان در دانشگاه حاجی بایرام آنکارا

دانشگاه حاجی بایرام ولی امکانات علمی همچون امکان تحصیل در دو رشته به‌صورت اصلی و فرعی و امکان تحصیل و شرکت در برنامه‌های تبادلی و تحت حمایت اتحادیه‌های اروپا را برای دانشجویان فراهم می‌کند. علاوه بر این نشریات ملی و بین‌المللی برای استفاده تمام دانشجویان و پایگاه‌های اطلاعاتی الکترونیکی توسط دانشگاه ارائه می‌شود که به تعداد زیادی از انجمن و گروه‌های دانشجویی، با شکوفایی استعداد و خلاقیت در آن‌ها کمک می‌کند.

دانشجویان حاجی بایرام ولی می‌توانند از امکانات مختلفی ازجمله امکانات مربوط به زندگی و امکانات فرهنگی گرفته تا امکانات مربوط به تغذیه و… بهره‌مند شوند. انواع غذاها در غذاخوری‌های دانشگاه، باقیمت‌های مناسب در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد که تمام این غذاها زیر نظر متخصص تغذیه و تحت بهترین شرایط بهداشتی تهیه شده‌اند.

از دیگر امکانات دانشگاه حاجی بایرام ولی ترکیه می‌توان به مواردی همچون: دسترسی به خدمات پزشکی، دسترسی به مراکز خدمات سلامت روان، ایجاد فرصت‌های شغلی در دوران دانشجویی و… اشاره کرد. خوابگاه‌های عمومی و خصوصی به دانشجویان ارائه می‌شود که با دارای هزینه‌های استاندارد و مناسبی برای دانشجویان هستند و کیفیت‌های ویژه‌ای را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند.

خوابگاه دانشگاه حاجی بایرام

برخی از خوابگاه های آنکارا متعلق به دانشگاه حاجی بایرام است که بسیاری از آن‌ها وابسته به موسسه اعتباری و امور خوابگاه‌ها  (KYK) و برخی دیگر خوابگاه‌های خصوصی هستند که در نزدیکی این دانشگاه قرار دارند. بیشتر این خوابگاه‌ها بین پردیس‌های پولاتلی، بئش اولر و گولباشی واقع شده‌اند. هزینه استاندارد ماهانه برای خوابگاه‌های وابسته “KYK” برای سال 2022 حدود 650 لیر بوده است. همچنین قیمت ماهانه برخی از خوابگاه‌های دولتی با استاندارد بالا و کیفیت ویژه بین 1500-1000 لیر است.

خوابگاه های نزدیک به دانشگاه حاجی بایرام ترکیه:

  1. خوابگاه خصوصی دخترانه زاهده خانم (Zahide Hanım)
  2. خوابگاه دخترانه KYK
  3. خوابگاه دانشجویی پسرانه آنکارا Haci Bayram Veli Kyk
  4. خوابگاه دخترانه آموزش عالی یالچینکایا

خدمات و امکانات خوابگاه‌ها:

  • اینترنت نامحدود
  • خدمات نظافت
  • انواع اتاق 1 تا 4 نفره
  • حمام
  • میز و کمد لباس شخصی
  • مینی یخچال
  • تلفن
  • تلویزیون
  • خدمات امنیتی

جمع بندی

در این مقاله سعی داشتیم به معرفی دانشگاه حاجی بایرام ولی و بررسی شرایط تحصیل در آن بپردازیم. در ابتدا تاریخچه‌ای مختصر از زمان تأسیس آن را بیان کرده و در ادامه سایر گزینه‌ها مانند شرایط پذیرش، میزان شهریه، رشته‌ها، امکانات دانشگاه و… را بررسی کردیم. امیدواریم مطالب ذکرشده برای شما مفید بوده باشد. در آخر در صورت وجود هرگونه ابهام می‌توانید سؤالات خود را در قسمت نظرات بیان کرده و یا با مشاوران آرتان بورس تاپ، در ارتباط باشید.

سوالات خود را از ما بپرسید

پینار میرزایی
پینار میرزایی

سوالات متداول دانشگاه حاجی بایرام ولی آنکارا

بله امکان پذیرش در دانشگاه حاجی بایرام ولی بر اساس نمرات دیپلم نیز، امکان‌پذیر است.
خیر، دانشگاه حاجی بایرام ولی ترکیه، مورد تائید وزارت علوم و بهداشت ایران نیست، اما در سطح بین‌المللی دارای اعتبار است و به رسمیت شناخته می‌شود.
بله دانشگاه حاجی بایرام ولی بورسیه‌های مختلفی را به دانشجویان ممتاز ارائه می‌کند که بین 25 تا 100 درصد، متغیرند.
بله خوابگاه‌های مختلفی برای اسکان در اختیار دانشجویان دانشگاه حاجی بایرام ولی آنکارا قرار می‌گیرد.
Telegram WhatsApp Twitter
دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://artanburstap.com/?p=8246
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
نام و نام خانوادگی *
شماره تماس *
آدرس ایمیل
دانشگاه مد نظر خود را نام ببرید
رشته مد نظر خود را نام ببرید
زبان آموزشی
مقطع تحصیلی
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
تصویر گذرنامه
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
تصویر دیپلم
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
پیش دانشگاهی
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
ریز نمرات 3 ساله
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
درخواست شما ثبت می‌شود. در صورتی که نیاز به ویرایش ندارید تایید نهایی کنید “منتظر خبر های خوب از طرف آرتان باش”