logo
دانشگاه سابانجی استانبول ترکیه
لوگو دانشگاه سابانجی

دانشگاه سابانجی

(Sabancı University)

location

شهر: استانبول

univercity

تعداد دانشکده: 3

univercity

نوع دانشگاه: خصوصی

rank

رتبه داخلی: 20

checked

تایید: وزارت علوم

calender

سال تاسیس: 1994

language

زبان: انگلیسی

apply

پذیرش: SAT

آنچه در این مقاله خواهید خواند

دانشگاه سابانجی از جمله مؤسسات آموزشی عالی پرطرفدار برای اعزام دانشجو به ترکیه محسوب می‌شود. این دانشگاه به علت ارتباط با خانواده سابانجی که از خانواده‌های سرشناس ترکیه است محبوبیت بالایی دارد. این دانشگاه یکی از 20 دانشگاه برتر این کشور است که به حمایت‌های تحصیلی گسترده‌ای که از دانشجویان می‌کند معروف است. این مؤسسه در شهر استانبول قرار دارد و از مراکز آموزش عالی خصوصی ترکیه به شمار می‌رود. با ما همراه باشید تا به تفصیل هر آنچه را که درباره دانشگاه سابانجی استانبول باید بدانید برایتان شرح دهیم.

تاریخچه و معرفی دانشگاه سابانجی

دانشگاه سابانجی در سال 1994 تحت رهبری بنیاد سابانجی، بزرگ‌ترین بنیاد خانوادگی ترکیه، تأسیس شد. چشم‌انداز این دانشگاه تبدیل شدن به «دانشگاهی جهانی» بود که در همین راستا در آگوست 1995، کنفرانسی برگزار شد که بیش از 50 دانشمند، محقق، دانشجو و بازرگان از 22 کشور از رشته‌های مختلف در شهر استانبول گرد هم آمده‌اند.

مراسم افتتاح دانشگاه خصوصی سابانجی در 31 جولای 1997 برگزار شد. این دانشگاه در ادامه فعالیت‌های خود، در سال 1998 برای عضویت در بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت (EFQM) درخواست داد و به عنوان اولین دانشگاه ترکیه به عضویت این بنیاد درآمد. دانشگاه سابانجی در اکتبر سال 1999 شروع به تدریس کرد و اولین دانشجویان خود را پذیرفت.

هدف دانشگاه سابانجی استانبول این است که دانشگاهی مشارکتی و از نظر مالی مستقل و انعطاف‌پذیر باشد. دانشگاه سابانجی با احساس حساسیت و مسئولیت‌پذیری از دانشجویان، خانواده‌ها، کارکنان، مدیران و کل جامعه حمایت می‌کند. این مؤسسه آموزش عالی از طریق برنامه درسی و فعالیت‌های خود سعی می‌کند تنها به رفع مشکلات و مسائل خود دانشگاه بسنده نکند و سعی کند پاسخگوی نیازهای اجتماعی و فناوری امروز و آینده جامعه باشد.

مؤسسه آموزش عالی سابانجی دارای 3 دانشکده برای دوره‌های کارشناسی است و دروس مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری خود را مؤسسه تحصیلات تکمیلی ارائه می‌دهد. برای آنکه اطلاعات بهتری در خصوص دانشگاه سابانجی به دست آورید پیشنهاد می‌کنیم ویدئویی که تهیه کردیم را تماشا کنید. در این ویدئو به خوبی با محیط آموزشی، رفاهی و امکانات این دانشگاه آشنا می‌شوید که بسیار در انتخاب شما کمک‌کننده خواهد بود.


چرا دانشگاه سابانجی استانبول

دانشگاه سابانجی از میان دانشگاه های کشور ترکیه بارها توسط مؤسسه تحقیقات علمی و فناوری ترکیه (Tubitak) به عنوان کارآفرین و نوآورترین دانشگاه ترکیه انتخاب شده است. این واقعیت که شامل سازمان‌هایی مانند باشگاه کارآفرینان جوان است، به خوبی نشان می‌دهد که افراد از دوران دانشجویی چقدر کارآفرین هستند. برای کسانی که به کارآفرینی علاقه دارند، رویدادهایی برگزار شده و آموزش‌هایی ارائه می‌شود. خود دانشگاه حتی یک برنامه جزئی کارآفرینی دارد.

دانشگاه سابانجی از نظر فرصت‌های اراسموس و تبادل بسیار قوی است. این دانشگاه با حدوداً 300 دانشگاه قرارداد تبادل دانشجو دارد.

آیا دانشگاه سابانجی استانبول مورد تایید ایران است؟

دانشگاه سابانجی مورد تأیید وزارت علوم ایران است. همچنین این دانشگاه در برنامه تبادل دانشجویی اراسموس و سایر برنامه‌های تبادل جهانی عضویت دارد و از نظر تعداد دانشجویانی که به خارج از کشور می‌فرستد نیز پیشتاز است. به‌طورکلی سابانجی استانبول با حدود 300 دانشگاه قرارداد تبادل دانشجو دارد.

آدرس دانشگاه سابانجی کجاست؟


آدرس دقیق دانشگاه: استانبول، توزلا 34956، محله اورتا، دانشگاه سابانجی

دانشگاه سابانجی به منطقه کوجالی نزدیک است اما با طی مسافتی حدود 40 دقیقه می‌توان به کادیکوی دسترسی پیدا کرد و از آنجا می‌توانید به هر کجا که می‌خواهید بروید. گرچه این دانشگاه از مرکز شهر فاصله دارد ولی دسترسی راحتی به وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند اتوبوس وجود دارد.

علاوه بر خوابگاه‌ها، تمامی امکانات مورد نیاز دانشجو داخل پردیس دانشگاه موجود است و نیازی به مراکز درمانی و حتی فروشگاه در خارج دانشگاه نیست. همچنین رفت‌وآمد از پردیس دانشگاه به مرکز شهر را می‌توان با شاتل‌های دانشگاه در ساعات خاص و اتوبوس‌های شرکت حمل‌ونقل عمومی استانبول انجام داد.

رتبه و رنکینگ دانشگاه سابانجی استانبول

دانشگاه Sabancı بارها توسط (Tubitak) به عنوان کارآفرین و نوآورترین دانشگاه ترکیه انتخاب شده است. این واقعیت که دانشگاه دارای سازمان‌هایی مانند باشگاه کارآفرینان جوان است، به خوبی نشان می‌دهد که افراد در طول تحصیل خود در مسیر کارآفرینی پیش می‌روند. به‌طورکلی برگزاری رویدادهای مربوط به کارآفرینی جزئی از برنامه‌های اصلی دانشگاه سابانجی است. در ادامه جدول رنکینگ این دانشگاه را ارائه می‌دهیم؛

رنکینگ دانشگاه سابانجی استانبول
مقیاس رتبه بندی رتبه مرجع رنکینگ
داخلی 20 Edurank
بین‌المللی 401 Times Higher Education

شرایط پذیرش دانشگاه سابانجی ترکیه

با توجه به اطلاعات سایت رسمی دانشگاه سابانجی، زبان آموزشی کلیه رشته‌ها انگلیسی است، اما مدیریت دانشگاه برای ثبت نام شرط ارائه مدرک زبان ترکی را هم ذکر کرده است. می‌توانید برای اطلاع از شرایط تحصیل به زبان انگلیسی و به‌طورکلی دانستن اینکه چگونه در ترکیه تحصیل کنیم به مقاله مربوطه مراجعه کنید تا همه ابهامات شما رفع شود.

دانشگاه سابانجی ترکیه در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرد. شرایطی که برای داوطلبان تحصیل در این دانشگاه تعیین شده است را پایین ذکر می‌کنیم؛

  • مدرک: دیپلم دبیرستان با حداقل نمره 14 از 20
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی و ترکی
  • قبولی در یکی از آزمون‌های TR-YOS, SAT, ACT

مدارک ثبت نام دانشگاه سابانجی

مدارکی را که دانشگاه سابانجی استانبول به هنگام ثبت نام از شما درخواست می‌کند شامل مواردی است که در ادامه بیان می‌کنیم؛

  • اصل یا کپی محضری نتیجه آزمون ورودی
  • اصل یا کپی محضری دیپلم دبیرستان به همراه ترجمه رسمی آن به زبان انگلیسی یا ترکی
  • اصل یا کپی محضری ریزنمرات به همراه ترجمه رسمی آن به زبان انگلیسی یا ترکی
  • ارائه گواهی معادل دیپلم در صورت نیاز
  • کپی از صفحه گذرنامه همراه با تصویر و اطلاعات هویتی
  • کپی اجازه اقامت
  • عکس پرسنلی
  • ارائه مدرک به زبان ترکی و انگلیسی

آزمون های لازم برای پذیرش دانشگاه سابانجی استانبول

برای آنکه بتوانید از دانشگاه سابانجی در رشته مورد علاقه خود پذیرش بگیرید، بهتر است در یکی از آزمون‌هایی که در جدول زیر آورده‌ایم شرکت کنید. اگر متقاضی تحصیل در ترکیه باشید حتما نام آزمون یوس را شنیده‌اید اما بهتر است اشاره‌ای کنیم به «آزمون بین‌المللی ست» که برای پذیرش دانشجویان خارجی است. آزمون ست از اعتبار بالایی برخوردار بوده و دانشگاه‌های ترکیه آن را تأیید می‌کنند. برای آشنایی با این آزمون کافی است وارد لینک تجربه آزمون sat شوید.

آزمون های مورد قبول دانشگاه سابانجی
نام آزمون حداقل نمره
آزمون یوس متمرکز(TR-YOS) حداقل نمره 350 از 500
ACT حداقل نمره 23 از 36
SAT حداقل نمره 1100 از 1600

آزمون sat دانشگاه سابانجی ترکیه

با توجه به اینکه دروس تمام رشته‌های تحصیلی دانشگاه سابانجی ترکیه به انگلیسی آموزش داده می‌شوند، آزمون YOS مورد تأیید نیست. شرط پذیرش این دانشگاه مانند اکثر دانشگاه‌های خصوصی شرکت در آزمون (Scholastic Aptitude Test)SAT  و کسب نمره تعیین شده است. متقاضیانی که تجربه آزمون sat را داشتند خوب می دانند که این آزمون با هدف محک زدن مدرک و استعداد تحصیلی دانشجویان بین‌المللی انجام می‌شود. متقاضیانی که تجربه آزمون SAT را داشتند خوب می‌دانند که این آزمون به زبان انگلیسی برگزار می‌شود و مانند آزمون‌های IBT و TOEFL پایه‌ریزی شده است. برای پذیرش در 100 دانشگاه برتر دنیا باید این آزمون را به دو صورت جنرال و سابجکت بگذرانید. نمرات قبولی آزمون ست دانشگاه سابانجی به شرح زیر است:

نتایج آزمون SAT برای دانشجویان بین‌المللی: حداقل 1100 از 1600 (کد آزمون ست دانشگاه سابانجی استانبول: 7100)

اعتبار نمره آزمون سات برای دانشگاه سابانجی دو سال بعد از گرفتن آن است. با گذشت دو سال از قبولی، باید دوباره آزمون دهید.

نمره آزمون ست ریاضیات: حداقل 600 از 800

شهریه دانشگاه سابانجی استانبول در سال 2024

شهریه سالانه داوطلبان خارجی دانشگاه سابانجی که در محدوده پذیرش دانشجویان بین‌المللی قرار دارند در سال تحصیلی 2024-2023، 18,874 دلار بدون بورسیه است. این شهریه برای کلیه رشته‌های تحصیلی یکسان است. در ادامه مقاله برای سهولت در انتخاب رشته، برترین و پرطرفدارترین رشته‌های این دانشگاه را برای شما معرفی می‌کنیم.

 شهریه دانشگاه سابانجی سال 2024
رشته به فارسی زبان آموزشی شهریه (دلار)
مهندسی رایانه انگلیسی 19.500
مهندسی صنایع انگلیسی 19.500
روانشناسی انگلیسی 19.500
مهندس الکترونیک انگلیسی 19.500
اقتصاد انگلیسی 19.500
علم مواد و مهندسی نانو انگلیسی 19.500
مهندسی مکاترونیک انگلیسی 19.500
زیست شناسی مولکولی، ژنتیک و مهندسی زیستی انگلیسی 19.500
علوم سیاسی و روابط بین المللی انگلیسی 19.500
هنرهای تجسمی و طراحی ارتباطات بصری انگلیسی 19.500
علوم مدیریت انگلیسی 19.500

بورسیه دانشگاه سابانجی

برنامه بورسیه‌هایی که دانشگاه سابانجی در ترکیه برای دانشجویان خود در نظر گرفته است را به اطلاع شما داوطلبان تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه می‌رسانیم؛

  1. بورسیه تحصیلی کامل؛ با توجه به نتیجه آزمون ورودی دانشگاه به 10 دانشجوی برتر اعطا می‌شود.
  2. بورسیه تحصیلی دستاورد برجسته ساکیپ سابانجی: معافیت از شهریه کامل سالیانه، پرداخت ماهانه 4 تا 10 هزار لیر نقدی برای 9 ماه، معافیت از هزینه خوابگاه در اتاق 2 یا 3 نفره (برای دانشجویان غیرمقیم دو سوم هزینه خوابگاه به صورت نقدی پرداخت می‌شود.) در موارد استثنایی، درخواست کمک هزینه خوابگاه توسط اداره تصمیم‌گیری می‌شود.
  3. شرط بهره‌مندی از این بورسیه قرار گرفتن در هزار دانشجوی اول در سیستم رتبه‌بندی آزمون ورودی مؤسسات آموزش عالی است.
  4. بورسیه افتخاری: معافیت از شهریه کامل سالانه به علاوه معافیت از هزینه خوابگاه در اتاق 4 نفره (برای دانشجویان غیرمقیم دو سوم هزینه خوابگاه به صورت نقدی پرداخت می‌شود.) در موارد استثنایی، درخواست کمک هزینه خوابگاه توسط اداره تصمیم‌گیری می‌شود. برای دریافت این بورسیه باید در هر گروه سهمیه بورسیه تحصیلی کامل قرار گرفته باشید و از برنامه بورسیه دیگری استفاده نکنید.
  5. بورسیه 50 درصد تخفیف: معافیت در پرداخت نیمی از مبلغ شهریه سالانه
  6. کمک هزینه تحصیلی دیپلم: 10 درصد معافیت اضافی در شهریه ارائه می‌شود. انواع دیپلم و معیارهای مورد نظر به شرح زیر است: داشتن نمره 34. بالاتر از دیپلم IB، نمره 2 به پایین از دیپلم ABITUR، درجه 2 به پایین از دیپلم MATURA ، نمره 80 و بالاتر از MATURITA ، نمره 1410 و بالاتر از آزمون.
نکات بیشتر
پیشنهاد مقاله:

چنانچه می‌خواهید از بورسیه سایر دانشگاه‌های ترکیه و نحوه دریافت آن اطلاعات به دست آورید وارد مقاله بورسیه تحصیلی ترکیه شوید.

تحصیلات تکمیلی در دانشگاه سابانجی

به منظور درخواست برای برنامه‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه سابانجی، متقاضیان باید حداقل شرایط تعیین شده توسط هر مؤسسه تحصیلات تکمیلی را داشته باشند. درخواست برای دوره‌های با پایان‌نامه و بدون پایان‌نامه کارشناسی ارشد و دکتری، به صورت آنلاین انجام می‌شود. مدارک برای هر درخواست بررسی می‌شود و سپس متقاضیان به یک آزمون کتبی و یا مصاحبه دعوت می‌شوند. پس از آن، هیئت داوران پذیرش، شرایط کاندیدای مورد نظر را ارزیابی می‌کنند و نتیجه را به صورت کتبی به اطلاع داوطلب می‌رسانند. مدارکی که باید به دانشگاه سابانجی استانبول ارائه دهید عبارت‌اند از:

  • ارائه فرم درخواست برنامه مورد نظر
  • مدرک کارشناسی به همراه ریز نمرات تایید شده برای کارشناسی ارشد دانشگاه سابانجی
  • مدرک کارشناسی (دکتری مستقیم) و یا ارائه مدرک کارشناسی ارشد برای دکتری دانشگاه سابانجی
  • دو قطعه عکس 3 در 4
  • نتیجه آزمون مهارت زبان انگلیسی
نکات بیشتر
پیام مشاور!

دانشگاه سابانجی ترکیه در صورت خالی بودن ظرفیت، بدون کنکور دانشجو می‌پذیرد، اما به‌طورکلی اولویت پذیرش با داوطلبانی است که موفق به قبولی در آزمون‌های ورودی شده‌اند.

دانشکده های دانشگاه سابانجی

دانشگاه خصوصی سابانجی تنها دارای 3 دانشکده است که برنامه‌های کارشناسی خود را در آن‌ها ارائه می‌دهد. این دانشکده‌ها عبارت‌اند از:

  1. دانشکده فنی و مهندسی و علوم طبیعی
  2. دانشکده هنر و علوم اجتماعی
  3. دانشکده مدیریت

تحصیل همزمان دو رشته در دانشگاه سابانجی

دانشگاه سابانجی چه رشته هایی دارد؟

دانشگاه سابانجی اولین دانشگاه در ترکیه است که به دانشجویان در انتخاب رشته آزادی عمل می‌دهد. این سیستم دانشجویان را قادر می‌سازد تا در مورد رشته‌هایی غیر از رشته‌های تخصصی انتخابی خود دانش داشته باشند و به عنوان افراد کاملاً چند بعدی رشد کنند. دانشجویی که می‌خواهد در دانشگاه Sabancı تحصیل کند، با توجه به نتیجه کنکور انتخاب خود را بر اساس «گروه‌های رشته‌» در دانشکده‌ها انجام می‌دهد و نه «رشته».

در طول دوره دو‌ساله اول، همه دانشجویان این فرصت را دارند که با انتخاب رشته‌های مختلف در دوره‌های کارشناسی، ارزیابی خوبی از کلیه رشته‌های ارائه شده در گروه آموزشی مورد نظر خود در مقطع کارشناسی داشته باشند. وقتی دانشجو به پایان سال اول یا دوم می‌رسد، از بین 11 برنامه، رشته تحصیلی خود را بدون امتحان دیگری تعیین می‌کند. در ادامه برترین و پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی دانشگاه سابانجی را ارائه می‌دهیم؛

مهندسی
بین‌المللی 1218
داخلی 23
آسیا 441
فیزیک
بین‌المللی 1275
داخلی 24
آسیا 459
علوم کامپیوتر
بین‌المللی 1147
داخلی 17
آسیا 342

پرطرفدارترین رشته های دانشگاه سابانجی:

  • مهندسی کامپیوتر
  • اقتصاد
  • مهندس الکترونیک
  • مهندسی صنایع
  • هنرهای تجسمی و طراحی ارتباطات بصری
  • علم مواد و مهندسی نانو
  • مهندسی مکاترونیک
  • زیست شناسی مولکولی، ژنتیک و مهندسی زیستی
  • روان‌شناسی
  • علوم سیاسی و روابط بین‌المللی
  • علوم مدیریت
نکات بیشتر

رشته پزشکی در دانشگاه سابانجی ارائه نمی‌شود. پس در صورتی که متقاضی این رشته هستید خواندن مقاله تحصیل پزشکی در ترکیه را از دست ندهید. در آنجا به طور مفصل درباره شرایط پذیرش، شهریه و مزایای پزشکی در دانشگاه‌های این کشور توضیح داده‌ایم.

امکانات دانشگاه سابانجی استانبول

دانشگاه سابانجی که وابسته به بنیاد خانوادگی سابانجی از جمله ثروتمندترین خانواده‌های ترکیه است همواره برای ارتقای سطح علم برنامه‌ریزی کرده‌اند و بعد از تأسیس این دانشگاه از هیچ تلاشی برای بالا بردن کیفیت و سطح خدمات رفاهی و آموزشی دریغ نکرده است.

امکانات کتابخانه دانشگاه سابانجی

خدمات و امکانات رفاهی دانشگاه:

  • سه وعده غذایی روزانه در سالن غذاخوری با ظرفیت 900 نفر
  • فعال بودن دستگاه‌های فروش غذا و نوشیدنی به صورت 24 ساعته در ساختمان‌های دانشکده و خوابگاه
  • خوابگاه
  • مرکز پزشکی
  • خدمات امنیتی
  • پارکینگ
  • اینترنت سراسری

خدمات و امکانات آموزشی دانشگاه:

  • گذراندن دوره اجباری مسئولیت اجتماعی به نام “CIP”؛ حضور در مدارس ابتدایی، پناهگاه حیوانات یا رفتن به خانه‌های سالمندان به مدت یک ترم
  • 8 مرکز تحقیقاتی
  • حدود 10 آزمایشگاه در زمینه‌های علمی مختلف
  • انجمن‌های دانشجویی
  • کتابخانه
  • رویدادهای هنری
  • امکان کار پاره وقت

خدمات و امکانات تفریحی:

  • مرکز نمایشگاه‌های دانشگاه (SGM) به عنوان محل برگزاری تئاتر و کنسرت؛ همراه تخفیف‌های دانشجویی فوق‌العاده
  • برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات مختلف موسیقی و رقص
  • سالن سینما با 196 صندلی با تجهیزات صوتی و تصویری حرفه‌ای سینما
  • بازدید از موزه ساکیپ سابانجی در امیرگان استانبول با همراه داشتن کارت دانشجویی
  • پیاده‌روی و گذراندن اوقات فراغت کنار دریاچه واقع در محوطه دانشگاه
  • رویدادهای ورزشی متنوع مانند کوهنوردی، بسکتبال، فوتبال، تنیس و…
  • مسابقات پینت بال
  • سالن‌های ورزشی

شما می‌توانید همین حالا برای اخذ پذیرش از دانشگاه سابانجی اقدام کنید و نگران هزینه‌های تحصیلی خود نباشید. دپارتمان آرتان بورس تاپ به سبب ارتباط مستقیمی که با این دانشگاه دارد می‌تواند برای شما بورس صد دریافت کند که با این بورسیه بخش قابل توجهی از میزان شهریه پرداختی شما کسر می‌شود.

خوابگاه دانشگاه سابانجی ترکیه

امکانات خوابگاه دانشگاه سابانجی

مجموعه خوابگاه دانشجویی دانشگاه سابانجی دارای بیشترین ظرفیت خوابگاهی در ترکیه است که در پردیس توزلا قرار دارد. تمامی اتاق‌های خوابگاه با 6 گزینه مختلف: یک نفره، استودیویی، معلولین، 2، 3 و 4 نفره دارای دوش، توالت، کمد، تلفن و اتصال به اینترنت برای هر دانشجو است.

دانشجویان این امکان را دارند که در میزهای مطالعه خود در اتاق‌ها یا در سالن‌های مطالعه با اتصال به اینترنت در هر طبقه مطالعه کنند. اتاق تلویزیون در هر طبقه برای استفاده مشترک دانشجویان در نظر گرفته شده است. ساختمان‌ها و اتاق‌های خوابگاه به گونه‌ای طراحی شده‌اند که آسایش و راحتی را برای دانشجویان دانشگاه سابانجی استانبول فراهم کنند. این اتاق‌ها به طور منظم توسط پرسنل نظافتچی حرفه‌ای تمیز می‌شوند.

هر ساختمان خوابگاه دارای یک اتاق خشک‌شویی خصوصی است. دانشجویان می‌توانند از واحدهای شستشو و خشک کن تمام اتوماتیک این رخت‌شوی‌خانه‌ها به صورت رایگان بهره‌مند شوند. بلوک‌های خوابگاه به صورت دایره‌ای هستند و در هر آپارتمان 6 اتاق وجود دارد که برای هر نفر یک اتاق در نظر گرفته شده است. هر اتاق دارای توالت و حمام است، در حالی که اتاق نشیمن و آشپزخانه مشترک هستند. امکانات خشک‌شویی در طبقه همکف هر ساختمان قرار دارد.

دانشگاه سابانجی دارای خوابگاه‌هایی بالاتر از استانداردهای دانشگاه‌های ترکیه است. خوابگاه‌ها هفته‌ای دو بار تمیز می‌شوند و در همه اتاق‌ها حمام دارند. زمان ورود و خروج در نظر گرفته نشده است و ورود و خروج دانشجویان با کارت دانشجویی انجام می‌شود.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی دقیق دانشگاه سابانجی پرداختیم و کلیه اطلاعاتی که یک دانشجو برای تحصیل در این دانشگاه به آن نیاز دارد را بیان کردیم. این دانشگاه جز مراکز آموزش عالی برتر ترکیه و دارای امکانات و مزایای فوق‌العاده‌ای است. دانشگاه خصوصی سابانجی در شهر استانبول قرار دارد و با 300 مؤسسه آموزش عالی بین‌المللی قرارداد تبادل دانشجو امضا کرده است.

پینار میرزایی
پینار میرزایی

پاسخ سوالات متقاضیان در مورد دانشگاه سابانجی

در بخش آزمون‌ها در همین مقاله کلیه آزمون‌های مورد قبول دانشگاه سابانجی را به همراه حداقل امتیاز هر کدام معرفی کردیم.
شهریه دانشگاه سابانجی در تمامی رشته‌ها برای دانشجویان خارجی در سال تحصیلی 2024-2023، 18,874 دلار است.
بله. دانشگاه سابانجی از وزارت علوم ایران تأییدیه دریافت کرده است.
در صورت خالی بودن ظرفیت بله. اما اولویت با کسانی است که در آزمون ورودی شرکت می‌کنند.
دانشگاه سابانجی برنامه بورسیه‌های متنوعی را برای دانشجویان در نظر گرفته است؛ از بورسیه تحصیلی کامل گرفته تا تخفیف در شهریه خوابگاه.
بله. دانشگاه سابانجی دارای مجموعه خوابگاهی مدرنی برای دختران و پسران است که اطلاعات آن را توضیح دادیم.
Telegram WhatsApp Twitter
دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://artanburstap.com/?p=5766
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
نام و نام خانوادگی *
شماره تماس *
آدرس ایمیل
دانشگاه مد نظر خود را نام ببرید
رشته مد نظر خود را نام ببرید
زبان آموزشی
مقطع تحصیلی
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
تصویر گذرنامه
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
تصویر دیپلم
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
پیش دانشگاهی
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
ریز نمرات 3 ساله
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
درخواست شما ثبت می‌شود. در صورتی که نیاز به ویرایش ندارید تایید نهایی کنید “منتظر خبر های خوب از طرف آرتان باش”