logo
دانشگاه های شهر ازمیر

دانشگاه های ازمیر

آنچه در این مقاله خواهید خواند

تحصیل در ترکیه جزء گزینه‌های بسیار محبوب بسیاری از متقاضیان بین‌المللی و خصوصاً ایرانی‌هاست؛ چرا که سطح آموزشی بی‌نظیر و همچنین امکانات رفاهی قابل قبولی را ترکیه در این زمینه ارائه می‌دهد و به همین دلیل است که دانشگاه های ازمیر در شهر محبوب ازمیر در ترکیه توانسته‌اند تا این حد داوطلبان بین‌المللی خود را برای تحصیل ترغیب کند. ازمیر 9 دانشگاه فعال دارد، 7 دانشگاه آن دولتی و مابقی جزء دانشگاه های خصوصی هستند.

مجموعه آرتان بورس تاپ با وجود کارشناسانی با تجربه و کاملاً حرفه ای و آموزش دیده، شما عزیزان را برای گرفتن بهترین نتایج جهت تحصیل در دانشگاه های معتبر ترکیه یاری می‌کند. تا بتوانید بدون دردسر و دغدغه به تحصیل بپردازید.

لیست بهترین دانشگاه های ازمیر

شما در مجموعه آرتان بورس تاپ می‌توانید به راحتی با شرایط تحصیل در دانشگاه های ازمیر آشنا شوید و هر چه سریع‌تر مقدمات اعزام خود را برای تحصیل در رشته و دانشگاه مورد نظر، تحت نظر مشاورین این مجموعه فراهم کنید. ازمیر سومین شهر پرجمعیت ترکیه است که 9 دانشگاه دولتی و معتبر خصوصی را در خود جای داده است ما به صورت موردی این دانشگاه ها را برای شما نام می‌بریم که شامل:

  • دانشگاه اژه
  • دانشگاه دوکوز ایلول
  • موسسه فناوری ازمیر
  • دانشگاه ازمیر کاتب چلبی
  • دانشگاه باکرچای
  • دانشگاه دموکراسی ازمیر
  • دانشگاه دفاع ملی
  • دانشگاه اقتصاد ازمیر
  • دانشگاه یاشار

لیست دانشگاه های دولتی ازمیر

در بین دانشگاه های ازمیر 9 دانشگاه دولتی فعالیت دارند که البته 3 مورد از این دانشگاه‌ها، جزء دانشگاه های بنیاد است و به صورت حرفه ای با شرایطی عالی و امکانات آموزشی عالی پذیرای دانشجویان داخلی و بین‌المللی خود است. این 9 دانشگاه به شرح زیر به فعالیت می‌پردازند:

دانشگاه اژه

دانشگاه اژه که جزء دانشگاه های دولتی ترکیه است، در سال ۱۹۹۵ تأسیس شد و با داشتن ۱۷ دانشکده توانسته در گروه دانشگاه های برتر ازمیر جای گیرد که برای پذیرش این دانشگاه، متقاضیان باید حداقل نمره قبولی 40 را در آزمون یوس دانشگاه به دست آورند. برای قبولی در رشته های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی نیز حداقل نمره 90 از 100 یکی از شرط های اصلی برای شرایط پذیرش دانشگاه محسوب می‌شود ولی دانشگاه اژه وام‌ها و بورسیه‌های فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد که مجموعه آرتان بورس تاپ در این زمینه مشاوره‌های تخصصی خود را در اختیار شما قرار می‌دهد.

دانشگاه دوکوز ایلول

دانشگاه دوکوز ایلول یکی دیگر از دانشگاه های دولتی ترکیه است که از سال 1982 فعالیت خود را آغاز کرده است و همچنین زبان تدریس این دانشگاه ترکی و انگلیسی است. متقاضیان باید حداقل نمره 50 را برای قبولی در آزمون یوس به دست آورند تا بتوانند به تحصیل در این دانشگاه بپردازند. این دانشگاه بورسیه‌های قابل‌توجهی را ارائه می‌دهد که از جمله مزایای بورسیه دانشگاه دوکوز ایلول می‌تواند بورسیه کامل برای طول دوره تحصیل، دوره‌های رایگان یک ساله ترکی، کمک هزینه زندگی، بورسیه ماهانه، اقامت رایگان، مخارج مربوط به سلامتی و بلیط رفت به ترکیه باشد.

بهترین دانشگاه های ازمیر

موسسه فناوری ازمیر

در بین دانشگاه های ازمیر نام موسسه فناوری ازمیر را احتمالاً شنیده‌اید که در سال ۱۹۹۲ تأسیس و با هدف تحقیق آموزش و پرورش عالی در حوزه فناوری فعالیت جدی خود را آغاز کرده است. از جمله نکات کلیدی و قابل قبول موسسه این است که فارغ التحصیلان آن به واسطه مدرک معتبر خود چه در داخل و چه در خارج از کشور می توانند با تحصیلات تکمیلی خود را به بهترین شکل ممکن حتی با بورسیه در دانشگاه های معتبر خارج از کشور ادامه دهند. این موسسه جزء ۱۰ دانشگاه تحقیقاتی برتر ترکیه قرار گرفته است، به‌گونه‌ای که در برنامه آموزشی اتحادیه اروپا روابط خود را گسترش داده و در برنامه تبادل دانشجویی اراسموس نیز عضویت دارد.

دانشگاه ازمیر کاتب چلبی

دانشگاه ازمیر کاتب چلبی 4 دانشگاه محبوب در بین دانشگاه های ازمیر است که به خاطر امکانات و خدمات رفاهی خود توانسته دانشجویان زیادی را در 13 دانشکده، 3 موسسه، 2 آموزشگاه حرفه ای، 21 مرکز کاربردی و تحقیقاتی و هماهنگی برای تحصیل ترغیب نماید. خاطرنشان می‌کنیم که هزینه تحصیل در این دانشگاه فوق‌العاده مقرون‌به‌صرفه است و نسبت به دیگر دانشگاه های ترکیه و خصوصاً دانشگاه های خصوصی این دانشگاه علاوه بر هزینه شهریه می‌تواند خدمات و امکانات رفاهی خوبی را در اختیار دانشجویان خود قرار دهد. رنکینگ کشوری این دانشگاه 124 و رنکینگ جهانی آن 6557 می‌باشد.

دانشگاه باکرچای

دانشگاه باکرچای با داشتن ۵ دانشکده، ۳ کالج، ۲ موسسه، ۳ مدرسه حرفه ای یکی از گزینه‌های مطرح داوطلبان بین‌المللی و خصوصاً ایرانی برای تحصیل در ترکیه محسوب می‌شود؛ چرا که حتی خوابگاه‌های خصوصی این دانشگاه می‌تواند برای اقامت و زندگی دانشجویان با امنیت کامل شرایط قابل قبولی را به وجود آورد. این دانشگاه با رتبه جهانی ۹۹۳۳ و رتبه ملی ۱۷۲ جزء دانشگاه های معتبر ازمیر ترکیه محسوب می‌شود و نام این دانشگاه برگرفته از دره باکیرچای است که در شهرستان منمن استان ازمیر واقع شده است.

دانشگاه دموکراسی ازمیر

دانشگاه دموکراسی ازمیر در سال 2016 تأسیس و با زبان تدریس ترکی داوطلبان بین‌المللی را به داشتن مدرک تومر برای راحتی بیشتر تحصیل در این دانشگاه ترغیب می‌کند. آزمون ورودی این دانشگاه YÖS است که مجموعه آرتان بورس تاپ در این زمینه با برگزاری کلاس های آموزشی شما را برای کسب نمره قبولی آماده می‌کند. بورسیه‌های متنوع و متعددی در این دانشگاه وجود دارد که مشاورین آرتان بورس تاپ شما را با شرایط هرکدام آشنا می‌کنند.

دانشگاه دفاع ملی

با توجه به اطلاعیه‌ای که از سوی دولت ترکیه منتشر شده است و می توان متن ان را در روزنامه رسمی ترکیه مشاهده نمود، دانشگاه دفاع ملی تحت نظر وزارت دفاع ملی کشور ترکیه در شهر ازمیر تأسیس شد. اینچنین کلیه دانشکده های نظامی ترکیه (دانشکده‌های نظامی نيروهاى زمینی، هوایی و دریایی) زیرمجموعه دانشگاه دفاع ملی قرار می گیرند.

لیست دانشگاه های خصوصی ازمیر

در بین دانشگاه های ازمیر، دانشگاه های خصوصی آن نیز به واسطه خدمات و امکانات رفاهی عالی جزء بهترین گزینه‌های جهت تحصیل در ترکیه به شمار می‌آید که هرکدام شرایط و ضوابط خاص خود را برای پذیرش دانشجو مطرح می‌کند. شهریه دانشگاه های ترکیه به‌گونه‌ای است که شما وابسته به رشته ای که انتخاب می‌کنید، باید شهریه خاصی را مدنظر داشته باشید؛ اما برخی از مؤسسات و یا شاید دانشگاه های خصوصی یک شهریه کلی را برای هر مقطع تعیین نمایند. در ادامه دانشگاه های خصوصی ازمیر را معرفی میکنیم.

دانشگاه اقتصاد ازمیر

دانشگاه اقتصاد ازمیر در سال 2001 تأسیس و زبان تدریس این دانشگاه نیز به زبان ترکی است و جزء مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در منطقه شهری ازمیر است. رتبه کشوری 61 و رتبه جهانی 3681 را کسب کرده است. دانشکده مهندسی، دانشکده تجارت، اقتصاد، دانشکده حقوق، دانشکده پزشکی، دانشکده هنر و علوم، ارتباطات، دانشکده علوم بهداشتی و سلامت و دانشکده هنرهای زیبا و طراحی جزء دانشکده های معتبر این دانشگاه برای تحصیل هستند.

دانشگاه یاشار

دانشگاه یاشار یکی از دانشگاه های ازمیر به صورت خصوصی در ترکیه است که تدریس رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی تدریس می‌کند. این دانشگاه در سال 1999 تأسیس و دارای دو نیم سال تحصیلی است. رتبه ملی این دانشگاه در ترکیه 59 و در جهان رتبه 3310 را به خود اختصاص داده است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد 9000 دلار است. دانشجویان برنامه تبادل اراسموس 10 الی 15% تخفیف را دریافت می‌کنند.

دانشگاه های ازمیر مورد تائید وزارت علوم

 دانشگاه های برتر ازمیر

دانشگاه های ازمیر جزء دانشگاه های معتبر ترکیه محسوب می‌شوند که به واسطه سطح بالای آموزش و همچنین یک هزینه مقرون‌به‌صرفه برای زندگی همیشه جزء گزینه‌های عالی داوطلبان بین‌المللی و خصوصاً ایرانی است. تحصیل در دانشگاه هایی که مورد تائید وزارت علوم باشد به خاطر اعتبار مدرک آن برای داوطلبان ایرانی یک مزیت بسیار ضروری به شمار می‌آید. در سال 2023-2022 لیست دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم در ازمیر ترکیه اعلام شده است که به شرح زیر است:

  1. دانشگاه دوکوز ایلول
  2. دانشگاه اژه
  3. دانشگاه کاتب چلبی

دانشگاه های ازمیر مورد تائید وزارت بهداشت

برای بسیاری از داوطلبان ایرانی این نکته بسیار نکته مهمی است که کدام یک از دانشگاه های ازمیر مورد تائید وزارت بهداشت است؛ چرا که اعتبار مدرک این دانشگاه به مراتب شرایط ویژه ای را برای دانشجویان در بازار کار ایران فراهم می‌کند که مجموعه آرتان بورس تاپ به شما در این زمینه مشاوره‌های لازم را ارائه می‌دهد؛ اما در ادامه شما با دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت ازمیر به صورت موردی آشنا می‌شوید که شامل:

  1. دانشگاه کاتب چلبی ازمیر
  2. دانشگاه اژه ازمیر
  3. دانشگاه دوکوز ایلول ازمیر
  4. دانشگاه های پزشکی ازمیر

دانشگاه های پزشکی ازمیر

شرایط تحصیل در ترکیه به‌گونه‌ای است که شما متقاضی هر رشته ای که باشید همچون رشته پزشکی به راحتی می‌توانید در دانشگاه های ازمیر شرایط پذیرش را با راهنمایی مجموعه آرتان بورس تاپ بررسی کرده و برای اعزام اقدام کنید. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر یکی از دانشگاه های فوق‌العاده معتبر ترکیه محسوب می‌شود و شما باید برای پذیرش در این دانشگاه مدرک آزمون یوس را ارائه دهید. دوره پری مدیکال این دانشگاه معتبر و محبوب ازمیر به مدت ده ماه و به زبان انگلیسی و زبان ترکی تدریس می‌شود. مدرک زبان انگلیسی جهت تحصیل در این دانشگاه، نمره آیلتس بالای ۶ و نمره تافل بالای ۸۰ است و شما باید 6 سال را برای تحصیل در این رشته در نظر بگیرید.

جمع بندی

مجموعه آرتان بورس تاپ به واسطه سابقه بالایی که در این زمینه دارد به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات به شما داوطلبان پرتلاشی است که قصد تحصیل در دانشگاه های ازمیر را دارید. با برنامه ریزی، هدفمندی و اطلاعات جامع می‌توانید با سرعت بیشتری و در زمان کمتری شرایط خود را به کمک پرسنل مجرب آرتان بورس تاپ برای اعزام محیا کنید.

نویسنده آرتان بورس تاپ

Telegram WhatsApp Twitter
دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://artanburstap.com/?p=7256
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
نام و نام خانوادگی *
شماره تماس *
آدرس ایمیل
دانشگاه مد نظر خود را نام ببرید
رشته مد نظر خود را نام ببرید
زبان آموزشی
مقطع تحصیلی
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
تصویر گذرنامه
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
تصویر دیپلم
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
پیش دانشگاهی
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
ریز نمرات 3 ساله
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
درخواست شما ثبت می‌شود. در صورتی که نیاز به ویرایش ندارید تایید نهایی کنید “منتظر خبر های خوب از طرف آرتان باش”