logo
تحصیل رشته علوم سیاسی در ترکیه

علوم سیاسی در ترکیه

آنچه در این مقاله خواهید خواند

شما انسان متفاوتی هستید که رشته علوم سیاسی را انتخاب کرده اید. چرا که اصلا و ابدا نمی توان بدون شناخت و علاقه وارد این رشته شد. رشته علوم سیاسی در ترکیه یکی از رشته های پرطرفدار و در عین حال سخت است. برای همین متخصصان و پروفسور های این دوره داشتن “دوام و پایداری” را الزامی برای متقاضیان این رشته می دانند. تحصیل در رشته علوم سیاسی به دانشجویان کمک می کند که نماینده جمع شدن را یاد بگیرند. چرا؟ چون در زمینه مباحث پویای اجتماعی و همچنین روابط ملی و بین المللی دانش دارند. با تحصیل علوم سیاسی در ترکیه یاد می گیرید که:

  • قدرت سیاسی چگونه است و چگونه توزیع و مدیریت می شود؟
  • سیاستمداران چگونه عمل می کنند؟
  • قوانین چگونه وضع می شوند و چگونه عوض می شوند؟
  • همه چیز از زمان رای گیری تا عملکرد نهادها و ارگان های مختلف به چه صورتی است؟

شما اگر می خواهید در هر کدام از زمینه های بالا وارد کار شوید، باید لیسانس علوم سیاسی خود را بگیرید. این کمترین مدرکی است که در راستای تبدیل شدن به سیاستمدار، یا حقوقدان و یا تحلیلگر روابط ملی و بین المللی می توانید بردارید. در کنار اینها تحصیل علوم سیاسی ترکیه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز از دوره های بسیار پرطرفداری است که سر پذیرش آن دعوا است. اما خبر خوب ما در آرتان بورس تاپ برای شما این است که ما کار شما را راحت کرده ایم. با ما همراه باشید تا هرآنچه در مورد تحصیل رشته علوم سیاسی نیاز است بدانید را به شما بگوییم.

تحصیل رشته علوم سیاسی در ترکیه

تحصیل رشته علوم سیاسی در ترکیه شما را به آینده ای که از بودن در این زمینه برای خود ساخته اید، به واقعیت تبدیل می کند. شما چه به دنبال تغییر دادن جو سیاسی در کشور خود یا به دنبال فهم حقوق و مسئولیت های افراد و چگونه اداره کردن یک مملکت باشید به دانش علوم سیاسی نیاز پیدا خواهید کرد. و این دانش علوم سیاسی شما است که دنیا را برای مردم زیباتر و امن تر خواهد کرد. نکته مهم در مورد تحصیل علوم سیاسی این است که مدام با رویدادها و مسائل جدید سروکار دارید. یعنی شما مدام در حال یادگیری مسائل جدید و همگام با جدیدترین اتفاقات روز دنیا خواهید بود. توصیه اکید اساتید این حرفه این است که اگر ثبات و پیگیری در کاراکتر شخصیتی خود نمی بینید، وارد رشته علوم سیاسی نشوید. حال شما واقعا آماده ادامه دادن تحصیلات خود در این رشته هستید؟
کورس های تحصیلی و واحدهایی که در دوره تحصیل ارائه می شوند نیز مدام در حال آپدیت شدن با مسائل جدید در سطح جهان از نظر حقوقی و سیاسی است. چرا که علوم سیاسی همه جا هست و دانشگاهها نیز همواره در حال ترکیب رشته علوم سیاسی با دیگر موضوعات از جمله حقوق، اقتصاد، روابط بین المل، توسعه بین الملل، روزنام نگاری و … هستند. تحصیل علوم سیاسی در ترکیه مباحثی از جمله علوم سیاسی تطبیقی، روابط بین الملل، تئوری سیاسی، ساختار دولت ها، سیاست جمعی، سیاست جهان و … را کامل پوشش می دهد. پس از تحصیل در ترکیه هم می توانید کار مورد نظر خود را در شرکتی که علاقه دارید پیدا کنید و یا شرکت خودتان را ثبت کنید. برای دانستن شرایط ثبت شرکت در ترکیه حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید.

شرایط تحصیل علوم سیاسی در ترکیه

اینجا بحث مهارت ها و مدارک مطرح است. مهارت ها مجموعه ای از توانایی ها و پیش زمینه هایی است که شما قبل از ورود به رشته علوم سیاسی در ترکیه باید داشته باشید. مدارک نیز مجموعه مستنداتی است که در زمان ارائه درخواست پذیرش باید برای دانشگاه مقصد ارسال کنید. شما برای توسعه آینده شغلی خود در رشته علوم سیاسی به مهارت هایی از جمله قدرت برقراری ارتباط، دانش فن بیان، توانایی تجزیه و تحلیل، تفکر سیاسی، سخنرانی در جمع، کار تیمی و تحقیق در مورد موضوعات مختلف مجهز باشید. در واقع هر کدام از این مهارت ها را برای موفقیت در رشته علوم سیاسی باید در خود تقویت کنید. حتی برای دوره لیسانس نیز بهتر است که در زمینه های حقوق بشر، تاریخ و فلسفه دانش اندکی داشته باشید. و بعد از این نوبت به آماده کردن مدارک مختلف و ارسال آنها است. البته آزمون ورودی برای دانشگاههای مختلف (عموما آزمون یوس یا سات) است، اما شرایط کلی به شرح زیر است:

  • دانلود و تکمیل فرم درخواست پذیرش
  • ارائه مدارک تحصیلی قبلی به طور کامل به همراه ترجمه معتبر آنها
  • نمره قبولی در آزمون های زبان انگلیسی (تافل یا آیلتس)
  • پاسپورت معتبر
  • گواهی تمکن مالی
  • ارائه ریز نمرات دوره های تحصیلی قبل به همراه ترجمه معتبر آنها
  • گرفتن نمره قبولی در آزمون های ورودی دانشگاه (پس زمان ثبت نام آزمون یوس 2021 را فراموش نکنید)

رشته علوم سیاسی در ترکیه

هزینه رشته علوم سیاسی در ترکیه

رنج متفاوتی از شهریه رشته علوم سیاسی در ترکیه برای دانشگاههای مختلف وجود دارد. هزینه تحصیل در دانشگاههای خصوصی بیشتر است. اما در دانشگاه های دولتی مقدار کمتری را پرداخت خواهید کرد. از طرفی اگر به زبان انگلیسی تحصیل کنید نیز مقداری شهریه بیشتر می شود. اما در کل هزینه تحصیل علوم سیاسی در دانشگاههای دولتی حدود 900 دلار در سال و برای دانشگاههای خصوصی حدود 5000 دلار در سال است.

و اما نباید از تخفیف های دانشجویی و بورسیه های عالی دانشگاههای ترکیه نیز غافل ماند. شما با یک رزومه خوب و مدارک نمره بالا به راحتی می توانید بورسیه های تحصیلی رشته علوم سیاسی را از آن خود کنید. در کنار اینها از فرصت های مطالعاتی و برنامه های تبادل دانشجوی دانشگاههای مختلف از جمله برنامه اراسموس، برنامه فارابی و برنامه مولانا نیز بهره ببرید. به همین دلیل ممکن است هزینه های تحصیل در طول تحصیل اصلا به چشم نیاید.

شهریه دانشگاه های خصوصی رشته علوم سیاسی در ترکیه در سال 2021-2022 :

دانشگاه شهریه دانشگاه شهریه
آجی بادام 4000 دلار آنتالیا آکیف 6078 دلار
آنتالیا بیلیم 8300 دلار آتیلیم 9165 دلار
باشکنت 60000 لیر بیکنت 2900 دلار
بیلکنت 13560 دلار فنرباغچه 6000 دلار
29 مایس 36865 لیر ایستنیه 4000 دلار
کادیرحاص 12000 دلار کنت 6000 دلار
KTO کاراتای 5611 دلار مال تپه 46800 لیر
مدیپل استانبول 6075 دلار خاور نزدیک قبرس 5600 یورو
سابانجی 18235 دلار TOBB 11220 دلار
اسکوردا 3200 دلار یدی تپه 10500 دلار
ینی یوزیل 3600 دلار

شهریه رشته علوم سیاسی در ترکیه در دانشگاه های دولتی ترکیه 2021-2022 :

دانشگاه شهریه دانشگاه شهریه
19 مایس 1100 لیر آنکارا 1500 یورو
چوکوروا 2310 لیر ارجیس 2800 لیر
ارزروم تکنیک 1020 لیر گالاتاسارای 11500 لیر
قاضی عثمان پاشا 3000 لیر کارابوک 3250 لیر
مارمارا 309 لیر مدنیت 2511 لیر
فنی خاورمیانه 2786 لیر یلدیریم بیازیت 2500 لیر

مقاطع تحصیل علوم سیاسی در ترکیه

در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانید یکی از بهترین دانشگاههای ترکیه را برای تحصیل رشته علوم سیاسی انتخاب کنید. ذات رشته به گونه ای است که هر کشوری تمرکز زیادی بر روی کیفیت بالای آموزشی آن خواهد گذاشت. مقطع کارشناسی علوم سیاسی در ترکیه 3 تا 4 سال طول می کشد. این دوره در قالب B.A یا لیسانس هنری (Bachelors of Arts)، B.SC یا لیسانس علوم (Bachelors of Science) و L.L.B یا لیسانس حقوق (Bachelors of Low) که حالت ترکیبی از علوم سیاسی و مباحث حقوقی است ارائه می شود.
تخصص های مختلف و گرایش های مقاطع بالاتر در دانشگاه های مختلف، متفاوت است. برای همین هر دانشجو بر اساس زمینه علاقه و گرایشی که مد نظر دارد، می تواند دانشگاه خود را انتخاب کند. دوره کارشناسی ارشد علوم سیاسی در ترکیه نیز دو ساله است و شما 32 واحد درسی را در این دوره پاس خواهید کرد. از اینجا به بعد در حال تبدیل شدن به متخصص زمینه تحصیلی خود هستید. در دوره دکتری نیز دروس تخصصی و اختیاری در کنار تز دکتری ارائه می شود. زمینه های گرفتن تخصص علوم سیاسی در ترکیه شامل موارد زیر می باشد:

  • سیاست گذاری های شهره
  • مور بین الملل
  • حقوق انسان
  • تئوری سیاسی و فلسفه
  • سیستم های سیاسی
  • اقتصاد سیاسی
  • امنیت ملی
  • خدمات اجتماعی
  • و…

شما در کدام گرایش میخواهید تخصص بگیرید؟ برای کسب مشاوره در مورد گرفتن پذیرش و بورسیه های تحصیلی دانشگاههای ترکیه برای رشته علوم سیاسی می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تحصیل علوم سیاسی در ترکیهدانشگاه های علوم سیاسی ترکیه

همانطور که به شما نوید داده بودیم، در تعدادی از بهترین دانشگاههای ترکیه می توانید مشغول به تحصیل رشته علوم سیاسی شوید. دانشگاههای دولتی و خصوصی را می توانید انتخاب کنید. تفاوت این دو دسته دانشگاه بیشتر به میزان شهریه برمی گردد. چون تعدادی از دانشگاههای خصوصی ترکیه در لیست بهترین های این کشور قرار دارند. زبان تحصیل در هر دو دسته دانشگاه نیز انگلیسی و ترکی است. از جمله دانشگاههای خوب برای تحصیل علوم سیاسی در ترکیه:

  • دانشگاه آنکارا در پایتخت ترکیه
  • دانشگاه بیلکنت در آنکارا
  • دانشگاه MEF در استانبول
  • دانشگاه حاجت تپه در آنکارا
  • دانشگاه آیدین استانبول در استانبول
  • دانشگاه فنی خاورمیانه در آنکارا
  • مدرسه اقتصاد و علوم مدیریتی در استانبول
  • دانشگاه TED در آنکارا
  • دانشگاه سابانجی در استانبول
  • دانشگاه حسن کالیو جا در قاضی آنتپ
  • دانشگاه باغچه شهیر در استانبول
  • دانشگاه آنتالیا بیلیم در آنتالیا
  • دانشگاه اقتصاد ازمیر در ازمیر

درآمد و بازار کار علوم سیاسی در ترکیه

بازار کار شما از همان دوران تحصیل شروع شده است. بله، شما می توانید در طول تحصیل خود نیز اقدام به گرفتن مجوز کار کنید و 20 ساعت در هفته مجاز خواهید بود کار کنید و درآمد داشته باشد. اینگونه تجربه و مهارت های لازم برای بعدها نیز را کسب خواهید کرد. این روند کسب درآمد تا بعدها نیز ادامه خواهد داشت. به طوریکه شما بعد از فارغ التحصیلی بیکار نخواهید ماند. شما با لیسانس علوم سیاسی حدود 15300 لیر در ماه درآمد خواهید داشت. این میزان درآمد با توانایی و تجربه بیشتر، داشتن مدرک بالاتر و کار در شهرهای بزرگ به مراتب بیشتر هم خواهد بود.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رشته علوم سیاسی در ترکیه می توانید مشاوره های رایگان و تخصصی ما در آرتان بورس تاپ را دریافت کنید.

نویسنده آرتان بورس تاپ

Telegram WhatsApp Twitter
دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://artanburstap.com/?p=6741