logo
تحصیل معماری در ترکیه

رشته معماری در ترکیه

آنچه در این مقاله خواهید خواند

کشور ترکیه از گذشته تا به امروز به کشوری با معماری های زیبا و اعجاب انگیز معروف است. از آنجایی که معماری ساختمان ها در این کشور بسیار حائز اهمیت است، رشته معماری در ترکیه هم یکی از پر مخاطب ترین رشته ها در دانشگاه های این کشور است. البته به دلیل بالا بودن تعداد متقاضیان رشته ی معماری، اساتید درجه یک در سطح دنیا، این رشته را در ترکیه تدریس می کنند. تحصیل در ترکیه به دلیل بالا بودن استاندارد های دانشگاه های این کشور از ارزش بسیار بالایی برخوردار است و شما میتوانید با شرایطی بسیار مقرون به صرفه شانس تحصیل در دانشگاه های مدرن و مجهز را داشته باشید.

شرایط تحصیل در رشته معماری در ترکیه

رشته معماری یکی از رشته های زیر شاخه ی مهندسی است که در بیشتر دانشکده های فنی و مهندسی در سطح جهان و خصوصا ترکیه تدریس می شود. برای تحصیل در رشته معماری نیازی به پذیرش در دانشگاه خاصی وجود ندارد. شما می توانید با کمی مطالعه درباره دانشکده های مهندسی ترکیه، یک دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کنید. اولین گام برای تحصیل در رشته معماری در ترکیه دانستن زبان است. بسیاری از دانشگاه ها به آموزش دانشجویان به زبان های ترکی و انگلیسی میپردازند و شما میتوانید با دانستن یکی از این دو زبان آینده ی تحصیلی موفقی داشته باشید.

برای قبولی در رشته معماری در ترکیه لازم است در آزمون ورودی ای که هر دانشگاه برای ورود دانشجویانش برگذار میکند شرکت نمایید. می بایست حداکثر نمره قبولی را کسب کنید تا بتوانید وارد دوره ی 4 یا 5 ساله ی BA یا همان Bachelor of Art شوید (که معادل لیسانس است). کسانی که نمرات متوسط آزمون ورودی دانشگاه را دریافت کنند وارد دوره ی 2 یا 3 ساله ی AA یا همان Associates degree می شوند (که معادل کاردانی است).

برای تحصیل در هر رشته ای و به خصوص رشته ی معماری لازم است، حداقل به میزان متوسطی اطلاعات درباره رشته مورد نظر داشته باشید. البته داشتن تجربه و گواهی های مرتبط هم امتیاز محسوب می شوند. معماران و طراحان باید با نرم افزار هایی از قبیل اتوکد و همچنین برنامه های کامپیوتری پایه مانند مجموعه مایکروسافت آفیس آشنایی داشته باشند.

نکته مهم: مدارک ارائه شده توسط دانشگاه های ترکیه به دلیل اعتبار بسیار بالا هیچ نیازی به معادل سازی برای ادامه تحصیل در کشور های دیگر ندارند.

هزینه تحصیل در رشته معماری در ترکیه

اولین مبحث در بخش هزینه ها به خصوص در رشته معماری بحث داغ بورسیه یا همان (Fund) است. برای دریافت بورسیه تحصیلی که میزان قابل توجهی از هزینه های تحصیل شما را پوشش میدهد؛ لازم است برای مقطع لیسانس کمتر از 21 و برای فوق لیسانس کمتر از 30 سال سن داشته باشید. معدل آخرین مدرک تحصیلی شما نباید کمتر از 14 باشد و بهتر است به زبان ترکی استانبولی آشنا باشید؛ البته به جز شرایط ذکر شده باید رزومه خوبی هم داشته باشید (مانند مدارک بین المللی مختلف، مدرک زبان ترکی یا انگلیسی، توصیه نامه از اساتید معتبر و همچنین انگیزه نامه ای خوب و قوی نیز باید هنگام ثبت نام بنویسید )

شهریه دانشگاه های خصوصی هر سال تقریبا 20 درصد افزایش می یابد، اما خوشبختانه رشته معماری در ترکیه یکی از رشته های بسیار مقرون به صرفه است که می بایست برای تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته مهندسی یا معماری در دانشگاه های دولتی سالانه مبلغی بین 500 لیر ترکیه (75 دلار امریکا) و 5000 لیر ترکیه (734.02 دلار امریکا) بپردازید. علاوه بر آن یک دانشجوی بین الملل یا خارجی در ترکیه ماهانه مبلغی در حدود 500–400 دلار امریکا را باید برای هزینه های اقامت، غذا، پوشاک، سرگرمی، حمل و نقل و تلفن هزینه در نظر بگیرند. هزینه کتاب و هزینه های اداری تقریبا 150–100 دلار امریکا در هر ترم هستند. (تمامی این هزینه ها را میتوان با کمی صرفه جویی و استفاده از راهکارهای دانشجویی به حداقل رساند). در ضمن باید بدانید که هزینه ی تحصیل در کشور ترکیه تا حدودی بستگی به زبان انتخابی شما برای تحصیل دارد. هزینه تحصیل به زبان ترکی با طبع حدود 300 – 400 لیر ارزان تر از تحصیل به زبان انگلیسی است. شهریه رشته معماری در ترکیه در دانشگاه های خصوصی هم بسیار بیشتر از دانشگاه های دولتی است.

رشته معماري در تركيه

رشته معماری در ترکیه

حدودا 15 دانشگاه به صورت تخصصی به آموزش رشته معماری در ترکیه می پردازند؛ که این تعداد بسیار زیاد و عالی است. این یعنی تقریبا در تمامی شهرهای ترکیه دانشگاهی وجود دارد که در آن رشته معماری تدریس شود. شما می توانید رشته ی معماری را در کشور ترکیه با دو زبان انگلیسی و ترکی فرا بگیرید؛ اما بد نیست بدانید که تحصیل در دانشکده هایی که بر پایه زبان ترکی هستند بسیار مناسب تر خواهد بود (از لحاظ هزینه). اگر زبان ترکی را برای تحصیل انتخاب نمایید در دانشگاه های بیشتری میتوانید انتخاب رشته نمایید. دانشگاه های کمی رشته معماری را به زبان انگلیسی در ترکیه تدریس می کنند و از شهریه های نسبتا بالایی برخوردار هستند. این دانشگاه ها اکثرا دانشگاه های خصوصی می باشد. فردی که قصد تحصیل در این رشته را دارد بسیار مهم است که از مهارت های هنری و خلاقیت بالایی برخوردار باشد و مطالعات خوبی در زمینه معماری انجام داده باشد.

ارشد معماری در ترکیه

دوره ی کارشناسی ارشد رشته معماری در ترکیه حدودا 2 سال طول میکشد و شامل 120 واحد درسی ست. علاوه بر این دانشجو می بایست همانند مقطع ارشد در ایران در پایان دوره پایان نامه ای ارائه کند. تقریبا ترم های تحصیلی ارشد در ترکیه در دو دوره برگزار می شوند:

  • از اکتبر تا ژانویه و از فوریه تا جولای. دو هفته تعطیلات دانشگاهی نیز در این میان وجود دارد. تعطیلات تحصیلی برای کلیه مقاطع معمولا در فصل تابستان و بین ماه های جولای تا اکتبر اجرا میگردد.
  • اکثر دوره های کارشناسی ارشد در ترکیه، در ماه اکتبر آغاز می شوند. با این وجود، گزینه های دیگری نیز برای دوره های پاره وقت وجود دارد که با توجه به هر دانشگاه، متفاوت خواهد بود.

هزینه تحصیل معماری در ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد بسته به نوع دانشگاه متفاوت خواهد بود. طبیعی است که شهریه دوره هایی که به زبان انگلیسی برگزار می شوند، بالاتر از دوره های زبان ترکی هستند. علاوه بر این، شهریه دانشگاه های خصوصی به مراتب بیشتر از شهریه دانشگاه های دولتی است. هزینه ی تحصیل در دوره ی ارشد رشته معماری در ترکیه به زبان انگلیسی چیزی در حدود پانصد یورو می باشد. هزینه برای دانشگاه هایی بر پایه ی زبان ترکی تدریس می کنند در حدود 100 تا 200 یورو کمتر خواهد بود.

ارشد معماری در ترکیه

دکتری معماری ترکیه

به این دلیل که ترکیه در تلاش برای پیوستن به اتحادیه اروپاست سیستم تحصیل دکتری در ترکیه این کشور بسیار به دانشگاه های اروپایی شباهت دارد. برای مقطع دکتری معماری از فرآیند Bologna Process تبعیت میکند که کاملا مشابه کشور های اروپاییست. دوره ی دکتری به صورت تمام وقت حدودا 4 سال طول خواهد کشید و در نهایت با ارائه رساله ای که به تایید کمیته هیئت علمی دانشگاه میرسد، در مقطع دکتری معماری در ترکیه فارغ التحصیل خواهید شد. به طور کلی، ترکیه برای تحصیل در مقطع دکتری کشوری مقرون به صرفه است. متقاضیان می توانند با هزینه ای معقول در دانشگاه های این کشور که مورد تائید وزارت علوم ایران نیز هستند، تحصیل نمایند.

هزینه تحصیل دوره دکتری رشته معماری در ترکیه به زبان انگلیسی در دانشگاه های دولتی برای دانشجویان بین المللی ۵۰۰ تا ۸۰۰ یورو برای هر ترم است. هزینه برای دوره هایی که به زبان ترکی ارائه می شوند همانطور که پیش تر گفتیم کمتر خواهد بود. اغلب دانشگاه های ترکیه در مقطع دکتری دانشجویان را با درصد های مختلفی بورسیه می کنند تا در هزینه تحصیل آن ها کمک کنند.

دانشگاه های معماری در ترکیه

دانشگاه معماری در ترکیه

همان طور که گفتیم دانشگاه های زیادی به آموزش رشته ی معماری در مقاطع مختلف می پردازند. شما میتوانید بر پایه ی زبانی که بر آن تسلط دارید و شهری که میخواهید در آن اقامت داشته باشید دانشگاه مناسب خود را انتخاب کنید. در ادامه لیست دانشگاه هایی که رشته معماری در ترکیه ارائه میدهند، آوردیم:

  • دانشگاه آتیلیم در آنکارا
  • دانشگاه اوزیگین در استانبول
  • دانشگاه کوچ در استانبول
  • دانشگاه یاشار در ازمیر
  • دانشگاه فنی استانبول
  • دانشگاه بوغازیچی در استانبول
  • دانشگاه حاجت تپه
  • دانشگاه فیرات در آلازیغ
  • دانشگاه بیلکنت در آنکارا
  • دانشگاه قاضی در آنکارا
  • دانشگاه بیلکنت آنکارا
  • دانشگاه کارادنیز تکنیک در ترابزون
  • دانشگاه کدیرهاش در استانبول
  • دانشگاه استانبول
  • دانشگاه فنی ییلدز: (در سطح محلی یکی از بهترین دانشگاه های ترکیه است و در استانبول قرار دارد)
  • دانشگاه فنی خاورمیانه: (یکی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در گرایش معماری به زبان ترکی است که در آنکارای ترکیه قرار دارد)
  • دانشگاه معمار سینان (این دانشگاه نیز کلیه گرایشات خود را به زبان ترکی ارائه می دهد و در استانبول قرار دارد)

سوالات خود را از ما بپرسید

بهترین دانشگاه معماری در ترکیه

باید بدانید که برای رشته معماری در ترکیه تنها یک دانشگاه که بهترین باشد وجود ندارد و خوشبختانه تعدادی از دانشگاه هایی که در بالا نام بردیم جزو بهترین دانشگاه های معماری در ترکیه و البته در سطح جهانی هستند:

  • دانشگاه فنی استانبول
  • دانشگاه بوغازیچی
  • دانشگاه یلدیز تکنیک
  • دانشگاه حاجت تپه
  • دانشگاه فیرات
  • دانشگاه بیلکنت
  • دانشگاه قاضی
  • دانشگاه کارادنیز تکنیک

بازار کار معماری در ترکیه

فارغ التحصیلان رشته معماری در ترکیه با بازار کار بسیار مستعد مواجه هستند. این موضوع میتواند مشوقی برای کسب نمرات بالا در دوره تحصیل باشد. معماران در کشور ترکیه علاوه بر طراحی ساختمان ها میتوانند به طراحی سازه های تزئینی مانند آبنماها، لوازم و اکسسوری های قابل استفاده در ساختمان سازی بپردازند. علاوه بر اینها کسانی که در دوره تحصیل گرایش معماری داخلی را انتخاب نموده اند میتوانند در زمینه طراحی دکوراسیون های داخلی بسیار موفق باشند. خوشبختانه ترکیه در زمینه ی معماری فضای بیرون و داخلی بسیار پیشرفته است و با آغوشی باز خلاقیت و نوآوری معماران جوان را میپذیرد.

نکته مهم: معماری جزو رشته های پردرآمد در ترکیه است و میتواند از همان مقطع لیسانس سودآوری بالایی در را برای فارغ التحصیلان به ارمغان بیاورد.

درآمد معماری در ترکیه

خوشبختانه معماران در ترکیه از جایگاه بالایی برخوردارند و به همین جهت میزان حقوق دریافتی و متوسط درامد در ترکیه برای یک مهندس معمار مبلغ قابل توجهی است. حداقل حقوق مهندسان و فارغ التحصیلان رشته معماری در ترکیه چیزی در حدود هشتاد هزار و 329 لیر است و حداکثر حقوق نیز برابر با 141 هزار و 100 لیر در سال میباشد؛ که این میزان حقوق را میتوانیم با یک پزشک در استانبول مقایسه کنیم که حداقل حقوق پزشکان در استانبول 170 هزار لیر است. البته نسبت به مهارت و رزومه ای که شما کسب خواهید کرد درآمد شما نیز بسیار بیشتر خواهد بود و ممکن است از درآمد یک پزشک جراح نیز بیشتر باشد.

نویسنده آرتان بورس تاپ

سوالات متداول تحصیل رشته معماری در ترکیه

بعد از اتمام تحصیل شما میتوانید به شرکت ها کاریابی درخواست خود را ارسال نمایید تا آن ها با روابطی که دارند گزینه های ممکن را به شما پیشنهاد دهند.
دانشگاه فنی استانبول، دانشگاه بوغازیچی، دانشگاه یلدیز تکنیک، دانشگاه حاجت تپه، دانشگاه فیرات، دانشگاه بیلکنت، دانشگاه قاضی، دانشگاه کارادنیز تکنیک بهترین دانشگاه های ترکیه در رشته معماری هستند.
آزمون SAT، آزمون YOS، پذیرش بدون کنکور، بورسیه تحصیلی ترکیه راه های تحصیل رشته معماری در ترکیه می باشد.
Telegram WhatsApp Twitter

48 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • سلام
    روزتون بخیر .

    کارشناسی ارشد معماری هستم با ۲۰ سال سابقه کار طراحی و ۱۲ سال سابقه کار نظارت و اجرا هستم. تا الان بیش از ۳۰ ویلا و ۲۰ آپارتمان کار کردم و در مسابقات معماری متعدد شرکت کردم .

    در پروژه های اجرایی زیادی به عنوان سرپرست کارگاه و معمار فاز دو کار کردم .

    در ایران پروانه کار پایه یک طراحی و نظارت و پایه دو اجرا دارم.

    علاقه مند هستم بیام ترکیه و کار معماری را در ترکیه هم تجربه کنم .

    میشه راهنمایی کنید چجوری می توانم به عنوان مهندس معمار در ترکیه مشغول به کار لشم ؟

    • سلام دوست عزیز وقت بخیر
      ما در زمینه کاری فعالیتی نداریم و فقط پذیرش تحصیلی از دانشگاه هارو انجام میدهیم.
      جهت مشاوره و راهنمایی بیشتر با مشاوران ما در ارتباط باشید
      شماره تماس :
      021-91303800

  • سلام وقت بخیر من در حال تحصیلی کارشناسی معماری ترم ۲ هستم دیر شروع به تحصیل کردم.. از لحاظ سن ۲۸ سالمه با شرایطی که گفتین پس نمیتونم بورسیه بگیرم.. آزاد میتونم بخونم؟کارشناسیو تموم کنم برم ارشد رو اونجا بخونم آیا ممکنه؟

    • سلام وقتتون بخیر باشه
      بله میتونید پذیرش بگیرید
      با مجموعه ی ما در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنن

  • سلام برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری در شهر استانبول درزبان ترکی به چه مدارکی یا امتحانی نیاز است و برای بورس گرفتن هم راهنمایی کنین ممنون میشم و هزنیه هر ترم در دانشگاه دولتی و خصوصی چقدر است؟

    • سلام وقت بخیر
      مدرک کارشناسی ریز نمرات کارشناسی ارشد و ریز نمرات ارشد و مدرک آیلتس زبان 7

  • میشه از کاردانی وارد دانشگاه شد و باقی ر در ترکیه ادامه داد؟ من دانشجوی کارشناسی ام و میخوام ادامه ی درسم رو دانشگاه خوب بگذرنم باید از اولل شروع کنم یا میتونم همین بین تبدیل به کاردانی کنم و ادامه شو ائنجا بخونم؟

    • سلام دوست عزیز با توجه به تخصصی بودن سوالتون برای مشاوره کامل با مشاوران ما در ارتباط باشید

  • با سلام
    من کارشناسی معماری دانشگاه ازاد شیراز دارم.۳۷ سالمه و ۱۰ سال مدرک کارشناسی گرفتم حدود ۱۵ سال کار تجربی و پیمانکاری انجام دادم تحربه خوبی در رشته خودم دارم. هزینه مالی متوسط دارم و زبان متوسط بلدم متاسفانه زبان ترکی بلد نیستم
    قصد مهاجرت به ترکیه برای ادامه تحصیل دارم
    سطح دانشگاه برام‌مهم نیست فقط بتونم اونجا کار کنم برای خرج زندگیم
    راهنمایی میکنید باید چیکار کنم و از چه راهی اقدام کنم
    سپاسگزارم

  • سلام خسته نباشید من الان ۱۷ سالمه میخوام بدونم واسه اینکه بخوای بورسیه بگیری باید کنکور داده باشی یا نه کلا واسه بورسیه اینکه مدرک زبان و نمره مدرکت بالا ۱۴ باشه کافیه من یه خورده گیج شدم

    • سلام وقت بخیر
      نه فقط دیپلم باید ارائه بدید
      با توجه به رشته و دانشگاه معدل دیپلم وسن متفاوت می باشد
      جهت اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید

    • سلام وقت بخیر
      شرط معدل و سن داره و ورودی شدن به این دانشگاه فقط با ازمون مقدور می باشد
      موسسه ارتان بورس تاپ برای امادگی در ازمون ها دوره های ویژه با تضمین قبولی برگزار میکند
      برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید

  • سلام من مهندسی معماری دانشگاه آزاد درس میخونم و ترم ۵هستم میخواستم ببینم امکانش هست ادامه کارشناسیم رو تو ترکیه بخونم؟
    یا باید از اول بخونم ؟

    • سلام دوست عزیز شما باید برای کشور ترکیه از دیپلم اقدام کنید یا بعد از گرفن کارشناسیتون برای ارشد اقدام کنید

    • سلام. متاسفانه نه، تحصیلات تکمیلی باید دقیقا رشته‌ی خودتون باشه و یا گرایشی از رشته‌ی خودتون.

      • سلام من لیسانی رشته ریاضی دارم برای ارشد میخوام برای ادامه رشته خودم ویاحتی هوش مصنوعی به دانشگاه های ترکیه اپلای بزنم این اتفاق ممکن هست؟چه دانشگاه هایی رو معرفی میکنید؟؟

        • سلام خانم احمدی وقت بخیر. بله برای مقطع ارشد در رشته خودتان می توانید ادامه تحصیل دهید. جهت دریافت مشاوره لطفا با کارشناسان ما در تماس باشید.

    • با سلام و درود
      این هزینه بستگی به نوع رشته و دانشگاه انتخابی شما دارد
      میتوانید در مورد چگونگی اپلای کردن با شماره 88739816-021 تماس حاصل فرمایید

  • سلام
    من توی دبیرستان گرافیک میخونم و برای لیسانس معماری میخوام اقدام کنم
    زبان ترکی هم مسلط هستم تا حدودی
    میخواستم بدونم برای لیسانس هم بورس میکنند ؟ و کدوم دانشگاه برای این شرایط بهتره

  • سلام .من لیسانس معماری دارم و فوق لیسانس طراحی شهری.
    برای دکتری میخوام شهرسازی بخونم .آیا این رشته توی دانشگاه ترکیه هست؟

    • با سلام بله این رشته در دانشگاه های ترکیه موجود میابشد
      بهترین دانشگاه هایی که این ذرشته را تدریس میکنند
      استانبول تکنیک
      یلدیز تکنیک
      دانشگاه ازمیر

  • سلام وقتتون بخیرمن رشتم معماری کاردانی هس ودانشگا ازاددرس مبخونم میخام بدونم که برالیسانس میتونم ازمون بدم براترکیه؟؟یابایدبرافوق لیسانس ازمون بدم؟

    • در ترکیه رشته معماری چهارساله می باشد و نمیتوانید برای ادامه کاردانی به کارشناسی وارد شوید ولی میتوانید دوره 4 ساله کارشناسی معماری را در دانشگاه های ترکیه از اول شروع کنید .

  • سلام و خسته نباشید خدمت گروه آرتان
    یک سوال داشتم ؟!
    باید از چه شرایط تحصیلی برخوردار باشیم؟

    • سلام وقتتون بخیر برای پدیرش در دانشگته شما باید فارغ التحصیل از دبیرستان یا پیشدانشگاهی باشید

    • سلام خسته نباشید من دارم کارشناسی معماری سراسری میخونم و تقریبا زبان ترکیه ای هم به حدی هست که میتونم مدرک بگیرم.میخوام واسه ارشد به ترکیه اپلای کنم.به نظرتون بدون زبان به دانشگاهای خصوصی مثل بیلکنت یا کوچ میتونم قبول بشم؟یا از دانشگاهای دولتی احتمال داره که بتونم قبول بشم؟

      • سلام دوست عزیز . دانشگاه هایی مثل کوچ و بیلکنت بسیار سطح بالایی دارند و فقط نوابغ را جدب دانشگاه می کنند . برای قبولی در این دانشگاه ها یا باید سطح علمی بسیار بالایی داشته باشید. نداشتن مدرک زبان به این منزله است که شما از لحاظ علمی سطح متوسطی دارید. بهتر است برای پذیرش دانشگاه های دولتی ترکیه تلاش کنید .

  • سلام خسته نباشید چجوری شما میتونید ۱۰۰ درصد بورس دانشگاه های خصوصی رو بگیرید؟
    باتوجه به مدارک و تحصیلات فرد یانه به شکل دیگه ای.

    • برای بورسیه شدن در رشته معماری 2 راه اصلی دارید : 1- ترکیه بورسلاری : بورسیه فول فاند کشور ترکیه که اکثرا برای دانشگاه های دولتی ترکیه می باشد و زمان ثبت نام آن از اواخر دی تا حدودا 1 اسفند می باشد. 2- بورسیه دانشگاه های خصوصی: دپارتمان ما به دلیل ارتباط مستقیم با دانشگاه های خصوصی میتواند از این دانشگاه ها برای شما از 30 الی 100 درصد بورس بگیرد.

      • سلام میشه کتاب های مربوط به آزمون یوس و چگونگی ثبت نام و همه چی درموردش رو بگین؟ هزینه ثبت نام ؟ همه چیز یعنی منظورم میخام در رشته معماری توی بهترین دانشگاه درس بخونم و هیچ چیز درموردش نمیدونم اگه بگید کمک بزرگی می کنید.

        • با سلام و درود
          کتاب های آزمون یوس میتوانند شمارا کمک بکنند
          با تماس با ما از مشاوره تخصصی کارشناسان ما بهره مند شوید .

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://artanburstap.com/?p=5747
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
نام و نام خانوادگی *
شماره تماس *
آدرس ایمیل
دانشگاه مد نظر خود را نام ببرید
رشته مد نظر خود را نام ببرید
زبان آموزشی
مقطع تحصیلی
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
تصویر گذرنامه
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
تصویر دیپلم
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
پیش دانشگاهی
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
ریز نمرات 3 ساله
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
درخواست شما ثبت می‌شود. در صورتی که نیاز به ویرایش ندارید تایید نهایی کنید “منتظر خبر های خوب از طرف آرتان باش”