logo
رشته مهندسی مکانیک در ترکیه

مهندسی مکانیک در ترکیه

آنچه در این مقاله خواهید خواند

مهندسی مکانیک یک رشته کاربردی است که علم مواد را با فیزیک به منظور طراحی، ساخت و تجزیه و تحلیل سیستم‌های مکانیکی ترکیب می‌کند. دانشجویانی که مدرک مهندسی مکانیک در ترکیه را دنبال می‌کنند، برنامه‌های آکادمیک عالی همراه با فرهنگ، مناظر زیبا و فرصت‌های حرفه‌ای و اجتماعی فراوان برای مشغول نگه داشتن دانشجو پیدا می‌کنند. در حقیقت مهندسی مکانیک علمی است که به صنعت بزرگ قطعات کوچک و سپس ارائه آن‌ها در بازار می‌پردازد که در مقایسه با سایر رشته‌های مهندسی بزرگ‌ترین رشته است و متخصصان آن در صنایع خودروسازی و هواپیماسازی مشارکت دارند و در این زمینه فعالیت می‌کنند.

همچنین شاخه‌ای از مهندسی است که به طراحی، ساخت و نصب موتورها و ماشین‌های در حال اجرا می‌پردازد. مطالعه این مقاله به شما کمک می­کند تا بتوانید با مراحل اخذ پذیرش مکانیک در ترکیه آشنا شوید و برنامه ای را که مناسب شماست بیابید. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر می­توانید با کارشناسان ما در مجموعه آرتان بورس تاپ تماس بگیرید.

مزایای تحصیل مهندسی مکانیک در ترکیه

با مدرک لیسانس مهندسی مکانیک در ترکیه، دانشجویان طراحی اجزای مکانیکی، ماشین‌ها، سیستم‌ها و فرآیندها را با استفاده از اصول حرکت و انرژی کشف خواهند کرد. زمینه‌های تخصصی برای لیسانس مهندسی مکانیک در ترکیه شامل مخابرات، خودروسازی، هوافضا، مواد شیمیایی و تولید برق و غیره است. بسیاری از دانشجویان می‌توانند به مشاغل پر ارزش در صنعت مهندسی مکانیک دست یابند یا با مدرک کارشناسی ارشد ادامه دهند.

آموزش کاملاً تخصصی

یکی از مهم‌ترین مزایای تحصیل در رشته مهندسی مکانیک مهندسی مکانیک در ترکیه این است که دانشجویان به طور عملیاتی و کاملاً تخصصی با ساخت انواع وسایل مورد نیاز جامعه انسانی آشنا می­شوند. در واقع مهندسی مکانیک یکی از شاخه‌های مهم زندگی محسوب می‌شود که به ساخت موتورها، ژنراتورهای الکتریکی می‌پردازد و همچنین در ساخت فناوری‌های عظیم برای هواپیماها و کشتی‌ها و کلیه ماشین‌هایی که زندگی را برای بسیاری از مردم تسهیل می‌کند و هر چیزی که از انسان در برابر سلاح‌های نظامی و ماشین‌های آن‌ها محافظت می‌کند، مشارکت دارد. با اعمال قوانین فیزیکی و حقوقی و قوانین نیروها، حرکت و انرژی در تمام اشکال آن و تأثیر آن‌ها بر اجسام به ساختن یک جامعه مدرن کمک می‌کند.

تحصیل در دانشگاه‌های معتبر

شرایط تحصیل مهندسی مکانیک در ترکیه

تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه‌های ترکیه یکی از رشته‌های پیشرفته می‌باشد که در نتیجه ترکیه به طور کلی یکی از مهم‌ترین کشورها در زمینه تحصیل مهندسی می‌باشد. ترکیه یک جهش کیفی بزرگ در این زمینه در سراسر جهان داشته است و دانشگاه‌های دولتی و خصوصی زیادی در ترکیه وجود دارند که این تخصص را آموزش می‌دهند و این باعث شده است که دانشگاه‌های ترکیه مقصدی برای همه دانشجویان خارجی باشد.

ارائه خدمات آموزشی و رفاهی عالی

دانشگاه‌های ترکیه جدیدترین ابزار را برای تحصیل در این تخصص ارائه می‌دهند زیرا کادر آن‌ها از دانشگاه‌های بین‌المللی هستند و برخی از آن‌ها در رشته مهندسی مکانیک به زبان انگلیسی تحصیل می‌کنند؛ بنابراین به دلیل خدمات و امکاناتی که ارائه می‌دهند، هر ساله متقاضیان زیادی را از بین دانشجویان بین‌المللی علاقه‌مند به تحصیل در رشته مهندسی مکانیک جذب می­کند.

شرایط پذیرش رشته مهندسی مکانیک در ترکیه

پذیرش در دانشگاه‌های دولتی ترکیه به قبولی در آزمون Yös ترکی یا آزمون SAT آمریکا بستگی دارد. علاوه بر این به داشتن دیپلم دبیرستان نیز نیاز دارد. به طور کلی در مورد شرایط تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه‌های ترکیه، نیازی به داشتن هیچ شرایط اضافی از سوی دانشجویان نیست. داشتن مدرک دبیرستان با حداقل معدل قابل‌قبول کافی است.

مدارک مورد نیاز تحصیل

برای تحصیل در رشته مکانیک در ترکیه دانشجویان می­بایست مدارک زیر را ارائه کنند:

  • پاسپورتی که بیش از شش ماه اعتبار داشته باشد (کپی پاسپورت ترجمه شده به انگلیسی یا ترکی)
  • نامه پذیرش دانشگاه از یک دانشگاه دولتی در کشور شما یا یک دانشگاه خصوصی.
  • صورت حساب بانکی خارجی برای یکی از والدین در هر زمان مشروط بر اینکه حساب واقعی باشد نه جعلی با سپرده و برداشت.
  • دیپلم دبیرستان اصل و فتوکپی همراه با ریز نمرات به تأیید وزارت امور خارجه کشورتان و ترجمه به انگلیسی یا ترکی.
  • لازم به ذکر است که گواهی شما باید برابر باشد و می‌توانید این کار را در کشور خود انجام دهید.
  • جهت دریافت راهنمایی­های لازم با کارشناسان ما در آرتان بورس تاپ تماس حاصل فرمایید.

هزینه تحصیل رشته مهندسی مکانیک در ترکیه

هزینه تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در ترکیه جزو متوسط ​​دستمزدها نسبت به سایر کشورها می‌باشد. در مقایسه با دانشگاه­ های دولتی، دانشجویانی که در دانشگاه­ های خصوصی مشغول به تحصیل می­ شوند به ناچار هزینه­ های بیشتری را خواهند پرداخت. این در حالی است که امکانات آموزشی و رفاهی زیادی نیز در اختیار آن‌ها قرار می­گیرد. برای کسانی که در دانشگاه‌های ترکیه بورسیه می­شوند، تخفیف‌های زیادی در نظر گرفته شده است.

شهریه رشته مهندسی مکانیک در ترکیه

گرایش‌های مهندسی مکانیک در ترکیه

تحصیل مهندسی مکانیک در ترکیه یکی از رشته‌هایی است که نیاز به تلاش و تمرکز دارد. مهندس مکانیک باید دارای مهارت‌های ارتباطی مؤثر، خودآموزی مستمر، مهارت‌های کامپیوتری، خلاقیت و نوآوری، بهبود مدیریت زمان و دارای مهارت به ویژه در زمینه فناوری، مهندسی، ریاضیات و مهارت در تجزیه و تحلیل باشد. این شاخه تحصیلی دارای گرایش و زیرمجموعه ­های متعددی است که دانشجویان بسته به علاقه خود به تحصیل در آن رشته­ ها می­پردازند.

مقاطع تحصیلی رشته مکانیک در ترکیه

رشته مکانیک در دانشگاه­ های ترکیه همچون سایر شاخه­ های تحصیلی امکان ادامه آموزش در پایه­ های بیشتر همچون کارشناسی ارشد و دکتری را برای دانشجویان فراهم می ­آورد. البته دانشجویان الزاماً باید تمامی دروس مقطع کارشناسی مهندسی مکانیک در ترکیه را با موفقیت پشت سر بگذارند تا شرایط پذیرش در مقاطع تحصیلی بالاتر را کسب کنند. طراحی، توسعه، ساخت، نصب و راه اندازی موتورها و ماشین آلات ساختار اصلی این رشته تحصیلی را تشکیل می­دهند.

بازار کار مهندس مکانیک در ترکیه

زمینه‌های کاری برای استخدام و فعالیت فارغ ­التحصیلان رشته مهندسی مکانیک در ترکیه بسیار زیاد است. فارغ التحصیلان می‌توانند در تأسیسات نفتی کار کنند. همچنین شرایط کار در کارخانه‌های تجهیزات سنگین، ارائه مشاوره مهندسی، تدریس آکادمیک، کار در شرکت‌های صنعتی و تعمیر و نگهداری، طراحی واحدهای مکانیکی، موتورهای وسایل نقلیه، هواپیما و ماشین آلات صنعتی برای آن‌ها امکان‌پذیر است.

شرایط استخدام مهندس مکانیک در ترکیه

همان‌طور که اشاره کردیم شرایط اشتغال و فعالیت برای رشته مهندسی مکانیک در ترکیه بسیار زیاد است. با این وجود استخدام برای دانشجویان مشغول به تحصیل امکان‌پذیر نیست. شرکت­ها ترجیح می­دهند کسانی را استخدام کنند که فارغ­التحصیل هستند و مهارت­های لازم را کسب نموده­اند. لازم به ذکر است که متقاضیان استخدام در بازار کار می­بایست با زبان ترکی یا انگلیسی آشنایی کامل داشته باشند.

حقوق مهندس مکانیک در ترکیه

مهندسی یکی از شغل­های پردرآمد در تمامی کشورهای جهان محسوب می­ شود. به ویژه در کشورهای تجاری همچون ترکیه برای مهندسین، جایگاه ویژه ­ای اختصاص می‌دهند. در مقایسه با سایر شغل­ها، فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی مکانیک پس از پایان دوره آموزشی و شروع به فعالیت حرفه­ای، درآمد بسیار خوبی کسب می­کنند که می‌تواند منبع بسیار عالی برای گذران زندگی آن‌ها باشد.

جمع بندی

ترکیه به یکی از مهم‌ترین قدرت‌های اقتصادی کنونی جهان تبدیل شده است. این امر به­نوبه خود در ارتقای سطح علمی دانشگاه­ های این کشور تأثیر مهمی برجای گذاشته است. دانشگاه­ های دولتی و خصوصی ترکیه هم اکنون امکان ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی مکانیک را برای دانشجویان فراهم ساخته­اند. توجه داشته باشید که تعداد سال‌های تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در ترکیه چهار سال می‌باشد و در صورتی که دانشجو در بدو ورود به تخصص مدرک زبان نداشته باشد، مدت زمان تحصیل از یک سال بیشتر می‌شود (یک سال مقدماتی برای آموزش زبان). کارشناسان ما در مجموعه آرتان بورس تاپ آماده پاسخگویی به سؤالات شما کاربران محترم هستند. همین الان با ما تماس بگرید و سؤالات خود را با ما در میان بگذارید.

سوالات خود را از ما بپرسید

نویسنده آرتان بورس تاپ

سوالات متداول مهندسی مکانیک در ترکیه

پذیرش در دانشگاه‌های دولتی ترکیه به قبولی در آزمون Yös ترکی یا آزمون SAT آمریکا بستگی دارد، علاوه بر این به داشتن دیپلم دبیرستان نیز نیازمند است. به طور کلی شرایط تحصیل در ین رشته تحصیلی چندان تفاوت با سایر شاخه­ های تحصیلی ندارد.
تعداد سالهای تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در ترکیه چهار سال می‌باشد و در صورتی که دانشجو در بدو ورود به تخصص مدرک زبان نداشته باشد، مدت زمان تحصیل از یک سال بیشتر می‌شود که سال مقدماتی برای زبان می‌باشد.
تحصیل مهندسی مکانیک یکی از رشته‌هایی است که نیاز به تلاش و تمرکز دارد. مهندس مکانیک باید دارای مهارت‌های ارتباطی مؤثر، خودآموزی مستمر، مهارت‌های کامپیوتری، خلاقیت و نوآوری، بهبود مدیریت زمان و دارای مهارت به ویژه در زمینه فناوری، مهندسی، ریاضیات و مهارت در تجزیه و تحلیل باشد.
دانشگاه­ های دولتی و خصوصی زیادی هستند که رشته مهندسی مکانیک در ترکیه را تدریس می­کنند. از جمله: دانشگاه اسکی شهیر عثمان گازی، دانشگاه نیسانتاسی، دانشگاه آریل استانبول، دانشگاه آکدنیز و …
Telegram WhatsApp Twitter
دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://artanburstap.com/?p=8105