logo
نمونه سوالات آزمون SAT ترکیه

نمونه سوالات آزمون SAT

آنچه در این مقاله خواهید خواند

نمونه سوالات آزمون SAT برای پذیرش دانشگاه‌ها و دریافت نمره‌ی بالاتر در این آزمون به شما کمک می‌کند. آزمون SAT معیار پذیرش بسیاری از دانشگاه‌های سراسر جهان از جمله بهترین دانشگاه‌های ترکیه است. متقاضیان هر ساله وقت و هزینه‌های زیادی را برای شرکت در این آزمون صرف می‌کنند. در نتیجه رقابت شدیدی برای موفقیت در این آزمون وجود دارد. از طرفی تقاضا برای تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه در سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است. عجیب نیست که این دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجویان خارجی نمره‌ی بالایی از آزمون SAT می‌خواهند. در این مطلب نمونه سوالات آزمون SAT برای رسیدن به موفقیت و جلوگیری از هدر رفتن وقت و هزینه‌ی شما در آزمون SAT ارائه شده است.

دانلود نمونه سوالات آزمون SAT

آزمون SAT در دو نوع General و Subject برگزار می‌شود. SAT General شامل دروس ریاضی، خواندن و نوشتن می‌شود. بخش ریاضی ۸۰۰ نمره و بخش زبان انگلیسی ۸۰۰ نمره دارد. دروس آزمون SAT Subject با توجه به رشته انتخابی شما متفاوت خواهد بود. نمره‌ی بالای آزمون SAT شانس قبولی شما را در دانشگاه‌های برتر دنیا مانند Harvard، Stanford و … بیشتر می‌کند. عدم آشنایی شما با نمونه سوالات SAT باعث می‌شود نتوانید از تمام پتانسیل خود برای گرفتن بهترین نمره استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم حتی اگر آمادگی بالایی دارید حتماً برای دانلود نمونه سوالات آزمون Sat ترکیه اقدام کنید.

نکات مهم برای قبولی در آزمون

در این بخش به توضیح نکات مهم برای قبولی در آزمون SAT می‌پردازیم. اولین نکته این است که در مورد سوالات آزمون SAT و مواد آن اطلاعات کافی داشته باشید. گفتیم که آزمون SAT از سه بخش ریاضی، درک مطلب و نوشتن تشکیل می‌شود. بخش مقاله که در انتهای آزمون وجود دارد انتخابی است و برای شرکت در آن باید هزینه‌ی بیشتری بپردازید. سوالات ریاضی شامل دو قسمت می‌شود. قسمت اول را می‌توانید با استفاده از ماشین حساب و قسمت دوم را بدون ماشین حساب پاسخ دهید. پیش‌تر سوالات ریاضی از نوع چهار گزینه‌ای هستند. این سوالات در سه زمینه‌ی جبر، هندسه و احتمال و تجزیه و تحلیل داده‌ها طراحی می‌شوند.

سوالات آزمون SAT در بخش خواندن در قالب پرسش‌های چهار گزینه‌ای است. موضوعات این قسمت شامل ادبیات کلاسیک یا آمریکایی، علوم، شیمی، فیزیک و متونی از گفت‌وگوهای بین المللی است. برای پاسخ دادن به این بخش نیاز نیست که در این موضوعات دانش قبلی داشته باشید. در این بخش همه‌ی مهارت‌های خواندن شما مورد سنجش قرار می‌گیرد. در قسمت نوشتن پاراگراف‌هایی به شما داده می‌شود که باید آن‌ها را بخوانید، اشتباهات را پیدا و اصلاح کنید. همه‌ی سوالات این بخش به‌صورت چهار گزینه‌ای طراحی می‌شود. همچون بخش خواندن، این قسمت پاراگراف‌هایی با اطلاعات تصویری دارد که شامل گراف‌ها، چارت‌ها و نمودارهایی می‌شود. برای پاسخ دادن به سوالات بخش خواندن و نوشتن نیاز به اطلاعات و دانش ریاضی ندارید.

دانلود نمونه سوالات آزمون sat ترکیه

نکته‌ی بعدی برای قبولی در آزمون SAT دسترسی به منابع مناسب است. کتاب‌هایی مثل The Official SAT Study 2020 و SAT Math for Dummies و SAT Official Study Guide جزو بهترین منابع این آزمون هستند. شما می‌توانید بهترین منابع برای آزمون SAT را از طریق همین وب سایت تهیه کنید. از منابع آنلاین SAT می‌توان به وب سایت‌های معتبری همچون sat.magoosh.com، vocabulary.com و quizlet.com اشاره کرد. تمرین و مطالعه با این وب‌سایت‌ها آمادگی شما را برای آزمون SAT بیشتر می‌کند.

نکته‌ی مهم بعدی داشتن سوالات آزمون SAT است. نمونه سؤال یک ابزار اندازه گیری و یکی از مهم‌ترین وسایل پیشرفت تحصیلی است. برای موفقیت در آزمون‌های جامعی مثل SAT مهارت‌هایی نظیر مدیریت زمان، تست زنی و … اهمیت بالایی دارد. دست یافتن به این مهارت‌ها نیازمند تمرین و تکرار با استفاده از نمونه سؤال‌های استاندارد است. ما در آرتان بورس تاپ با استفاده از تجارب موفقی که داریم بهترین نمونه سوالات آزمون SAT را برایتان آماده کردیم.

جمع بندی

به‌طورکلی یکی از بهترین راه‌ها برای ادامه‌ی تحصیل در خارج از ایران کسب نمره‌ی مناسب در آزمون SAT است. این مهم بدون داشتن سوالات آزمون SAT و آشنایی با شرایط و مواد آزمون بسیار دشوار است. در این مطلب سعی کردیم اهمیت این مسئله را بیان کنیم و مهم‌ترین نکاتی که برای موفقیت در آزمون SAT وجود دارد را بگوییم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد آزمون SAT می‌توانید مقاله‌های دیگر سایت را مطالعه کنید. امیدواریم که خواندن این مطلب به شما کمک کرده باشد.

نویسنده آرتان بورس تاپ

Telegram WhatsApp Twitter
دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://artanburstap.com/?p=7560