logo
رشته هتلداری در ترکیه

هتلداری در ترکیه

آنچه در این مقاله خواهید خواند

تنها افرادی به سمت رشته هتلداری در ترکیه می روند که آینده ای متفاوت و پرسود را برای خود تجسم می کنند. هتلداری که آن را تحت عنوان مدیریت هتلداری نیز می شناسند، یکی از رشته های ناب صنعت گردشگری است. برای همین اصلا جای تعجب ندارد اگر بر سر گرفتن پذیرش یکی از دانشگاههای معتبر ترکیه، خود را در میدان رقابت احساس کنید. تعدادی از بهترین دانشگاههای ترکیه، کارشناسی هتلداری را ارائه می دهند و این یعنی یک شانس بزرگ برای افرادی که به صنعت گردشگری و رشته های مرتبط با آن علاقه دارند. شما با داشتن مدرک رشته هتلداری در ترکیه به راحتی می توانید آینده ای تضمین شده را برای خود فرض کنید. به دلیل بازارکار خیلی خوب این رشته و انعطافی که در ادامه تحصیل پیش روی شما میگذارد، بهتر است به عنوان یک گزینه اصلی روی آن حساب کنید. با ما در دپارتمان آرتان بورس تاپ همراه باشید تا هرآنچه در مورد این رشته تحصیلی مورد نیاز است را برایتان بازگو کنیم.

شرایط تحصیل هتلداری در ترکیه

تحصیل هتلداری در ترکیه بیشتر جنبه ی آماده کردن نیروی متعهد و واجد شرایط برای وارد شدن به صنعت توریسم است. برای تحصیل در این رشته بهتر است خود را برای مقداری هزینه کردن  و سرمایه گذاری کردن آماده کنید. البته مقدمات این کسب و کار را به صورت حرفه ای و اصولی در دانشگاههای این کشور فرا خواهید گرفت. بعنوان یک دانشجوی بین المللی که برای تحصیل هتلداری راهی این کشور می شود باید مدارک زیر را در حالت کلی داشته باشید:

  • مدرک دیپلم و ترجمه معتبر آن به ترکی یا انگلیسی
  • ریزنمرات معتبر
  • اسکن پاسپورت معتبر
  • اسکن صفحات شناسنامه
  • اسکن تمام مدارک تحصیلی پیشین
  • چند قطعه عکس
  • نمره قبولی در آزمون آیلتس و تافل برای دوره های تحصیلات تکمیلی و دکتری
  • قبولی در آزمون سات و یوس منطبق با نمره اعلام شده از دانشگاه مقصد
  • کامل کردن فرم درخواست آنلاین
  • اقدام در زمان های اعلام شده در تقویم آموزشی دانشگاه

هزینه تحصیل هتلداری در ترکیه

هزینه تحصیل در رشته هتلداری در ترکیه، بستگی به این دارد که در یک دانشگاه دولتی مشغول به تحصیل می شوید و یا در خصوصی. بعنوان مثال هزینه تحصیل هتلداری در دانشگاه باشکنت که یک دانشگاه خصوصی است حدود 60000 لیر است. درحالیکه زبان ارائه ی این رشته ترکی است. اگر زبان ارائه آن انگلیسی باشد، مقداری شهریه نیز افزایش پیدا خواهد کرد. اما به طور کلی می توان گفت که برای دوره لیسانس رشته هتلداری معادل 240 تا 750 دلار برای دانشگاه دولتی و زبان تدریس ترکی، 450 تا 1500 دلار برای دانشگاه دولتی و زبان تدریس انگلیسی و حدود 5000 تا 20000 دلار برای دانشگاههای خصوصی باید پرداخت کنید. برای اطلاع از شهریه دقیق رشته در دانشگاه مد نظرتان می توانید با کارشناسان ما در دپارتمان آرتان بورس تاپ تماس بگیرید.

اگر علاقه مند به تحصیل در رشته های پرطرفدار ترکیه هستید پیشنهاد میکنیم حتما این مقاله را هم بخوانید: هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه 2023

بورسیه تحصیلی رشته هتلداری در ترکیه

خبر خوب برای متقاضیان رشته هتلداری این است که این افراد می توانند با بورس های 40 الی 70 درصد در بهترین دانشگاه های خصوصی بدون هیچگونه شرط معدل و یا شرط سن مشغول به تحصیل شوند. این بورسیه ها را آرتان بورس تاپ از طرف خود دانشگاه های خصوصی زیر به طور مستقیم دریافت می کند.

دانشگاه شهریه هتل داری بدون بورس شهریه هتلداری با بورس
ینی یوزیل استانبول 4250 دلار سالیانه 2500 دلار سالیانه
دانشگاه اوکان 4400 دلار بورسیه ندارد
دانشگاه اوزیگین 10000 دلار بورسیه ندارد
مدیپل استانبول 3250 دلار 1550 دلار
دانشگاه بیلکنت 14500 دلار بورسیه ندارد
دانشگاه آتیلیم 9800 دلار بورسیه ندارد
دانشگاه یاشار 10800 دلار بورسیه ندارد

رشته مدیریت هتلداری در ترکیه

کارشناسی مدیریت هتلداری در ترکیه معادل گذراندن هشت ترم تحصیلی و 120 واحد درسی است. در این دوره از دانشگاه شما با مبانی کامل هتلداری و جایگاه این صنعت به صورت تئوری و عملی آشنا خواهید شد. نکته خیلی مهم در تحصیل مدیریت هتلداری این است که در طول دوره لیسانس خود باید دروس عمومی و دروس تخصصی خود را به صورت کامل پاس کرده باشید. در برخی از کشورها به دوره لیسانس این رشته، مهندس و کارشناس نیز گفته می شود. مدیترین هتلداری در ارتباط با حرفه های مربوط به صنعت گردشگری و هتل گردانی است.

در سال اول تحصیل مدیریت هتلداری در ترکیه، درس های پایه مانند تاریخ، آموزش زبان ترکی، مبانی بازرگانی و غیره آموزش داده می شود. برنامه ریزی منوی غذایی، آشنایی با اصطلاحات گردشگری و … نیز در سال دوم این رشته ارائه می شوند. در ادامه کنترل هزینه های گردشگری، برنامه ریزی هزینه و درآمد زایی از هتلداری در سالهای سوم و چهارم ارائه می شوند. در کنار اینها یک دوره 60 روزه کارآموزی اجباری در آخر سال دوم برای دانشجویان تعریف شده است که آنها را به طور کامل برای روبرو شدن با بازار کار آماده می کند.

کارشناسی ارشد هتلداری در ترکیه

در دوره کارشناسی ارشد هتلداری در ترکیه، 4 ترم را به تحصیل تخصصی تر در گرایش های این رشته خواهید پرداخت. برای شرکت در این دوره میتوانید از بورسیه کارشناسی ارشد در ترکیه هم استفاده کنید. در این دوره به صورت عینی تر با سازمان های مرتبط به مهمانداری از جمله هتل ها، کلوپ ها، شرکت های سرویس دهی غذا و … آشنا خواهید شد. کارشناسی ارشد هتلداری تحت عنواین MBA، MA و MSc به دانشجویان داده می شود. تخصص شما می تواند در حوزه های مختلف مدیریت هتلداری، مدیریت گردشگری، مدیریت رویدادها، بازاریابی در بخش هتلداری، هتلداری لوکس، هتلداری بخش مالی و … باشد.

دوره های هتلداری در ترکیه (غیر دانشگاهی)

شاید برای شما نیز سوال باشد که حوزه کاری و تحصیلی دانشجویان رشته هتلداری در ترکیه به چه صورت است. در درجه اول دانشجویان در مورد ایجاد و مدیریت کسب و کارهای مشتری ها آموزش می بینند. سپس نوبت به این می رسد که چگونه از این کسب و کار درآمد و سود داشته باشند. برای همین آموزش ها از مهارت های مدیریتی شروع می شود و به مدیریت منابع انسانی می رسد. برای همین نباید انتظار یک رشته آسان و راحت را داشته باشید. خبر خوب اینکه شما با شرکت کردن در دوره های هتلداری غیر دانشگاهی در ترکیه نیز می توانید این آموزش ها را داشته باشید.

تحصیل هتلداری در ترکیه

دانشگاه هتلداری در ترکیه

اولا که صنعت گردشگری در ترکیه بسیار کارآمد و پیشرو است. به طوریکه بخش اعظمی از اقتصاد این کشور از بخش گردشگری تامین می شود. دوما، رشته هتلداری در ترکیه نیز به همان اندازه در پیشبرد اهداف این صنعت حائز اهمیت می شود. پس طبیعی است که در تعدادی از بهترین دانشگاههای این کشور، رشته هتلداری را ارائه دهند. در ادامه ما تعدادی از بهترین دانشگاههای ترکیه برای تحصیل در رشته هتلداری را آورده ایم:

  • دانشگاه بیلکنت در آنکارا: دپارتمان گردشگری و مدیریت هتلداری این دانشگاه حرف اول را می زند و به صورت تخصصی بر روی صنعت گردشگری و هتلداری بین المللی تمرکز شده است. دوره لیسانس این دانشگاه 4 ساله و به زبان انگلیسی است.
  • دانشگاه اوزیگین در ارمان سوکاک، در آکادمی حرفه ای این دانشگاه نیز دوره 4 ساله رشته هتلداری ارائه می شود.
  • دانشگاه بیلیم آنتالیا: یکی دیگر از بهترین دانشگاههای خصوصی ترکیه برای تحصیل هتلداری است.
  • دانشگاه باشکنت در آنکارا
  • دانشگاه بیلگی در استانبول
  • دانشگاه استانبول ینی یوزیل
  • دانشگاه اکان استانبول
  • دانشگاه بین المللی آنتالیا که اولین دانشگاه خصوصی در ترکیه به حساب می آید. شاید برایتان جالب باشد، اینکه این دانشگاه تصمیم دارد که در افق سال 2030 به بهترین موسسه آموزشی جهان تبدیل شود. پس باید شاهد کیفیت بالای دروس ارائه شده در آن باشیم.

صنعت هتلداری در ترکیه

آیا می دانستید ترکیه از نظر گردشگری با کشورهایی مانند ایتالیا و اسپانیا رقابت می کند؟ این مسئله خیلی جدی است. سود بی نظیری که از صنعت گردشگری و هتلداری در ترکیه عاید این کشور می شود، یک رقم بسیار بالاست. تعدادی از شیک ترین و بهترین هتل های جهان در کشور ترکیه قرار دارند. وقتی یک توریست و یا مسافر بخواهد در یک منطقه یا شهر گردش کند، باید شب را در جایی بماند. همین سبب می شود که ارز وارد چرخه هتلداری شود. اصل سودآوری هتلداری، زمانی است که شناخته شوید و به اصطلاح جای بیفتید. دولت ترکیه نیز در جهت حمایت از هتلداری گام هایی برداشته است از جمله:

  1. افرادی که قصد تاسیس هتل در ترکیه دارند، می توانند وام های این کشور را دریافت کنند.
  2. برای مصارف آب، برق و گاز تخفیف های زیادی به هتلداران داده می شود.
  3. مالیات های پایین

کار هتلداری در ترکیه

طبیعی است که وقتی یک صنعت در یک کشور رو به رشد باشد، بازار کار اهل فن و حرفه ی آن صنعت نیز پر رونق خواهد بود. صنعت گردشگری و کار هتلداری در ترکیه تاثیر زیادی بر تولید ناخالص ملی کشور ترکیه داشته است. همین مسئله سبب اشتغال زایی برای هزاران نفر نیز خواهد شد. اگر می خواهید پس از فارغ التحصیلی در این رشته تحصیل کنید، که بازار کار بسیار خوبی در انتظار شما است.

اگر به دنبال تحصیل در ترکیه بدون کنکور هستید پیشنهاد میکنیم حتما این مقاله را بخوانید: تحصیل داروسازی در ترکیه بدون آزمون

درامد هتلداری در ترکیه

و اما از هرچه بگذریم، سخن درآمد هتلداری در ترکیه خوش تر است. بر طبق برآوردها یک فارغ التحصیل رشته مدیریت هتلداری به طور میانگین 13800 لیر در ماه درآمد خواهد داشت. یعنی سالانه به طور متوسط 165000 لیر.

در کمترین حالت مقدار درآمد هتلداری در ترکیه به 6330 لیر در ماه و در بیشترین حالت به 21900 لیر می رسد. اما فاکتورهای تاثیرگذار دیگری نیز بر روی میزان درآمد شما وجود دارند. از جمله اینکه در کدام شهر و در کدام حوزه مشغول به فعالیت خواهید شد. شما بعنوان یک فارغ التحصیل رشته هتلداری می توانید در اداره های گردشگری، هتل ها، آژانس های مسافرتی و … مشغول به کار شوید. دیگر اینکه با زیاد شدن تجربه کاری شما، درآمد هتلداری نیز به صورت تصاعدی افزایش خواهد یافت. مقدار این افزایش ها در ادامه آمده است:

  • کمتر از دو سال تجربه: 7180 لیر
  • دو تا 5 سال تجربه: 9590 لیر
  • 5 تا 10 سال تجربه: 14200 لیر
  • 10 تا 15 سال تجربه: 17300 لیر
  • 15 تا 20 سال تجربه: 18800 لیر
  • بیشتر از 20 سال تجربه: 20400 لیر

سوالات خود را از ما بپرسید

نویسنده آرتان بورس تاپ

Telegram WhatsApp Twitter

9 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • سلام وقتتون بخیر من دیپلم هتلداری دارم و 30 سالمه.ایا بااین سن میشه در دانشگاه های ترکیه تحصیل کرد؟ و ضمنا من زبان فرانسه و المانی بلدم , و اینکه من چگونه میتونم بورسیه بگیرم؟

    • سلام وقتتون بخیر
      برای بعضی از دانشگاه های خصوصی که مورد تایید ایران نیستند سن لحاظ نمیشه اما این دانشگاه ها در سطح جهان معتبر هستند
      بورس هم شامل شما میشه برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید

    • سلام خانم احمدی عزیز وقت بخیر. این رشته در دانشگاههای خصوصی ارائه می شود و شرط سن و معدل هم ندارد. در صورت تمایل به دریافت مشاوره و راهنمایی بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://artanburstap.com/?p=6192