logo
کار دانشجویان در ترکیه

کار دانشجویی ترکیه

آنچه در این مقاله خواهید خواند

ترکیه همیشه جزء کشورهای مهاجر پذیر است که سالیانه داوطلبان تحصیل به دنبال شرایط مناسب برای اعزام و ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر خصوصی و دولتی این کشور هستند. با یک جستجوی چند دقیقه ای متوجه می‌شوید که این کشور نسبت به کشورهای اروپایی هزینه زندگی و تحصیل کمتری را برآورد می‌کند. حتی سبک زندگی و شرایط جغرافیایی تا حدی به کشور ایران شبیه است اما با امکانات و خدمات رفاهی بیشتر که صد درصد می تواند یکی از دلایل جذب مهاجر به این کشور باشد. به همین دلیل دانشجویان بین‌المللی بعد از اتمام مقطع کاردانی و کارشناسی می‌توانند به کار دانشجویی ترکیه فکر کنند و یک منبع درآمد متوسط و گاهاً بالا را با توجه به تلاش خود در نظر بگیرند.

شرایط کار دانشجویی در ترکیه

شرایطی که دانشجویان بین‌المللی عزیز در ترکیه برای کار ضمن تحصیل باید در نظر بگیرند، شرایط و قوانین خاصی است. با این که ترکیه هزینه‌های زندگی خود را نسبت به دیگر شهرهای اروپایی بسیار اقتصادی برآورد می‌کند، اما باز هم برخی از دانشجویان کار ضمن تحصیل را یک روش معقولانه برای تأمین مخارج خود می‌شناسند. دولت ترکیه با ملاحظات و تدبیر خود و تصویب قانون NO6735 تنها کار را برای 2 مقطع کارشناسی ارشد و دکترا میسر کرده است و به هیچ عنوان اجازه کار در سازمان دولتی را به دانشجویان بین‌المللی نمی‌دهد. اگر برایتان سوال پیش آمده که چگونه در ترکیه کار پیدا کنیم، ما در مقاله ای پیش از این به طور مفصل به بحث کار در ترکیه پرداخته ایم؛ پیشنهاد میکنیم این مطب فوق العاده را از دست ندهید.

کار دانشجویی برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری با قبول پروژه‌های مختلف پژوهشی از دانشگاه‌های گوناگون می‌توانند حقوق قابل قبولی را دریافت نمایند. به عنوان مثال دانشگاه فنی خاورمیانه از جمله دانشگاه‌هایی است که پروژه‌های پژوهشی خوبی را به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا برای کار دانشجویی ارائه می‌دهد یا حتی اگر دانشجوی باهوشی باشید می‌توانید در مؤسسات و سازمان‌های غیر دولتی با تسلط به زبان ترکی استانبولی و یا انگلیسی مشغول به کار شوید که البته، تسلط به زبان ترکی استانبولی خود یک مزیت به حساب می‌آید. دانشجویی که تخصص کافی در این زبان داشته باشد می‌تواند به راحتی به کار دانشجویی ترکیه به صورت پاره وقت امید داشته باشد.

مشاغل مناسب کار دانشجویی در ترکیه

شغل های مناسب کار دانشجویی در ترکیه

دانشجویانی که به دنبال کار دانشجویی ترکیه هستند می‌توانند به سایت WWW.turkiye.gov.tr مراجعه و فرم آنلاین درخواست را تکمیل نمایند. سپس با ارسال مدارک و ثبت درخواست، 30 روز کاری بعد با بررسی و تأیید مدارک، تأییدیه مجوز کار دانشجویی به ایمیل دانشجو ارسال می‌گردد. هم چنین سایت‌های کاریابی ترکیه گزینه مناسبی برای یافتن شغلی مناسب و پاره وقت دانشجویی به شمار می‌آیند؛ اما پیشنهاد ما استفاده از راهکاری آسان تر یعنی ارتباط با مشاورین مجموعه آرتان بورس تاپ است که بتوانید متناسب با تبحر، تخصص و تسلط خود به زبانی خاص شرایط قابل قبولی را برای کار دانشجویی ترکیه انتخاب کنید. از جمله مشاغل مناسب کار دانشجویی در ترکیه شامل:

  1. تدریس زبان انگلیسی
  2. کار در انتشارات و مجلات
  3. شرکت های خصوصی
  4. راهنمای تور گردشگری
  5. پرستار بچه
  6. رستوران، کافه و یا هتل
  7. مسئول بخش های اداری دانشگاه
  8. فروشندگی
  9. مؤسسات تبلیغاتی
  10. سازمان‌های غیر دولتی

درامد کار دانشجویی در ترکیه

کار دانشجویی ترکیه همان گونه که گفته شد در شرایط و طبق قوانین خاصی امکان پذیر است. برای برآورد درآمد کار ضمن تحصیل در این کشور، شما باید به تسلط دانشجو به زبان ترکی استانبولی و دیگر زبان‌های مهم دنیا مانند انگلیسی، تبحر و تخصص در حرفه ای خاص و موارد این چنینی دیگر و هم چنین نوع شغلی که انتخاب می‌کند توجه کنید.

انواع کار دانشجویی در ترکیه

انواع کار برای دانشجویان در ترکیه

تعداد شغل‌های مناسب برای کار ضمن تحصیل در ترکیه کم نیست اما تنها شغل‌های غیر دولتی برای دانشجویان بین‌المللی متقاضی کار گزینه ای مناسب است. از فروشندگی و کار در رستوران گرفته تا سازمان‌ها و مؤسسات غیر دولتی همگی می‌توانند به انواع کار دانشجویی در ترکیه اشاره واضحی داشته باشند. دانشجویان باید رزومه قابل توجهی را برای شغلی مناسب ارائه دهند تا شانس بیشتری برای یافتن گزینه ای مناسب داشته باشند.

کار پاره وقت دانشجویی در ترکیه

دانشجویان بین‌المللی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری هرکدام ساعات مشخصی را باید بابت کلاس و آموزش خود در دانشگاه در نظر بگیرند و به همین دلیل، تنها به صورت پاره وقت می‌توانند به کار ضمن تحصیل بپردازند. شما ضمن ارتباط با مشاورین مجموعه آرتان بورس تاپ می‌توانید با یک برنامه ریزی مناسب به صورت پاره وقت بهترین شغل دانشجویی را برای خود در دوران تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه مدنظر داشته باشید.

جمع بندی

مجموعه آرتان بورس تاپ در این مقاله هر آن چه لازم بود را در مورد شرایط کار دانشجویی در ترکیه، انواع مشاغل مناسب و دیگر موارد مرتبط با این موضوع برای شما بیان کرد. دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری زمانی می‌توانند به کار دانشجویی ترکیه دلخوش کنند که با افراد مشاور و با تجربه در این حوزه در ارتباط باشند تا به نتیجه ای قابل قبول در پایان کار دست یابند.

نویسنده آرتان بورس تاپ

Telegram WhatsApp Twitter
دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://artanburstap.com/?p=8071
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
نام و نام خانوادگی *
شماره تماس *
آدرس ایمیل
دانشگاه مد نظر خود را نام ببرید
رشته مد نظر خود را نام ببرید
زبان آموزشی
مقطع تحصیلی
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
تصویر گذرنامه
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
تصویر دیپلم
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
پیش دانشگاهی
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
ریز نمرات 3 ساله
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
درخواست شما ثبت می‌شود. در صورتی که نیاز به ویرایش ندارید تایید نهایی کنید “منتظر خبر های خوب از طرف آرتان باش”