logo
کار در بورسا ترکیه

کار در بورسا ترکیه

آنچه در این مقاله خواهید خواند

پیدا کردن کار در بورسا ترکیه یکی از مسائلی که اخیراً به دغدغه اصلی افرادی تبدیل شده است که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند؛ زیرا پیدا کردن کار و شغل مناسب جزء اصلی ترین و مهمترین کارهایی است که در زمان مهاجرت به ترکیه باید انجام داد. از طرف دیگر شهر بورسا ترکیه، جزء معدود شهرهای جهان است که هم از نظر گردشگری و هم از نظر صنعت و تکنولوژی بسیار پیشرفته است. تا جایی که در حال حاضر به عنوان یکی از اصلی ترین قطب‌های صنعتی کشور ترکیه شناخته می شود.

وجود شرکت‌های خودروسازی بین‌المللی، برندهای غذایی مطرح دنیا، شرکت‌های فعال در محصولات کنسروی، صنایع پارچه بافی و منسوجات و … نیز، شهر بورسا را به بهترین منطقه برای اشتغال مهندسان و صنعتگران ایرانی تبدیل کرده است. اما شرایط کار در بورسا ترکیه چیست؟ کار در ترکیه برای ایرانیان چگونه است؟ یا چه طور مجوز کار در ترکیه را دریافت کنیم؟ برای دریافت پاسخ به این سؤالات در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

شرایط کار در بورسا ترکیه

برای اینکه بتوانید در شهر بورسا کشور ترکیه مشغول به کار شوید، در ابتدا باید اقامت توریستی این کشور را دریافت کنید؛ سپس مراحل لازم برای تبدیل کردن اقامت توریستی خود به اقامت کاری را انجام دهید. از شروط اصلی برای دریافت اقامت کاری ترکیه برای کار کردن در شهر بورسا نیز، دریافت اقامت ترکیه و کیملیک کارت است. علاوه بر این تسلط به زبان ترکی استانبولی یکی دیگر از شروط اصلی برای دریافت مجوز کاری در ترکیه به حساب می آید.

بعد از دریافت مجوز کار و کیملیک کارت ترکیه می‌توانید در شهر بورسا مشغول به کار شوید. بعد از استخدام شدن، دولت ترکیه برای شما بیمه صادر می کند تا بتوانید از خدمات پزشکی این کشور به صورت رایگان استفاده کنید. بعد از گذشت 5 سال از بیمه خود نیز می‌توانید مراحل لازم برای اخذ شهروندی ترکیه را انجام دهید.

نکات بیشتر
از قلم نیندازید!

 هر آنچه درباره‌ی کار در استانبول نیاز دارید را، در اینجا بخوانید.

کاریابی در بورسا برای ایرانیان

شرایط کار در بورسا

یکی دیگر از سؤال‌های مهم در زمان کاریابی در بورسا این است که چگونه در ترکیه کار پیدا کنیم؟ در پاسخ باید گفت که ایرانیان برای پیدا کردن کار در بورسا ترکیه راه‌های متعددی در اختیار دارد. (در ادامه به صورت مفصل آن‌ها را بیان می‌کنیم.) از آنجایی که ایرانیان برای سفر توریستی به کشور ترکیه احتیاجی به اخذ ویزا ندارند، می‌توانند به راحتی و با سفر کردن به کشور ترکیه به دنبال شغل مورد علاقه خود بروند. علاوه بر این می‌توانند فرایند و مراحل کاریابی رو به مؤسسات مشاوره کاریابی ایرانی در ترکیه مثل آرتان بورس تاپ بسپارند و با دریافت مشاوره از متخصصان آن‌ها، به شغل مورد علاقه خود در شهر بورسا ترکیه دست پیدا کنند.

نکته ای که لازم است به آن اشاره کنیم این است که اکثر مؤسسات کاریابی در ترکیه بابت پیدا کردن کار در بورسا ترکیه، از افراد کارجو هزینه دریافت می کنند. از طرفی با کارفرماها در ارتباط هستند و افراد کارجو بعد از پرداخت کردن هزینه مؤسسات کاریابی، مدت کوتاهی مشغول به کار می‌شوند و بعد از آن توسط کارفرما اخراج می‌شوند. سپس مجبور می‌شوند دوباره به آن مؤسسات مراجعه کنند. لذا به شما توصیه می‌کنیم برای کاریابی در ترکیه فقط به مؤسسات مشاوره معتبر کاریابی ایرانی در ترکیه چون آرتان بورس تاپ مراجعه کنید.

مجوز کار در بورسا

اتباع خارجی برای دریافت مجوز یا اجازه کار در ترکیه، باید درخواست خود را برای وزارت کار و تأمین اجتماعی ترکیه MLSS ارسال کنند. برای ارسال این درخواست در ابتدا لازم است که شما یک قرارداد کاری یا پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای ترک برای کار در بورسا ترکیه داشته باشید. کارفرمای شما نیز باید از شرایط لازم نظیر داشتن حداقل 5 کارمند ترک و حداقل سرمایه 150.000 لیر برخوردار باشد. علاوه بر این انتظار می رود که موقعیت شغلی شما به عنوان یک اتباع خارجی به نحوی باشد که یک شهروند ترک قادر به انجام آن نباشد.

بعد از ارسال درخواست کار در بورسا، درخواست شما توسط MLSS مورد بررسی قرار می‌گیرد. در صورت تأیید شدن درخواست شما، اگر خارج از کشور ترکیه باشید، باید به صورت حضوری به سفارت ترکیه مراجعه کنید تا در پاسپورت شما مهر مجوز و ویزای کار در کشور ترکیه زده شود.  اما اگر در داخل ترکیه باشید، می‌توانید برای پیگیری مراحل دریافت مهر مجوز خود به MLSS در آنکارا مراجعه کنید.

بعد از دریافت ویزا، اجازه کار و مجوز اقامت خود، اجازه کار در بورسا ترکیه را خواهید داشت. 30 روز بعد از کار در ترکیه نیز می‌توانید بیمه شوید. برای اطلاع از هزینه کار و خدمات بیمه درمانی اتباع خارجی در شهر بورسا ترکیه با مشاوران و متخصصان ما تماس بگیرید.

نکات بیشتر
یادتان نرود!

دنبال کار در ترکیه هستید؟ این مقاله را از دست ندهید! کار در ازمیر

روش های پیدا کردن کار در بورسا

پیدا کردن کار در شهر بورسا ترکیه

روش ها، سازمان‌ها و سایت‌های متعددی برای کار پیدا کردن در ترکیه وجود دارد. یکی از مهمترین آن‌ها سازمان کار ترکیه (İŞKUR) است. عملکرد این سازمان به اداره کار و سازمان فنی حرفه ای ایران شباهت دارد و هدف آن کمک به مهاجران و پناهندگان است. تمامی اتباع خارجی کشور ترکیه نیز برای پیدا کردن کار در بورسا ترکیه می‌توانند با شماره هویت مخصوص اتباع خارجی در سایت این سازمان ثبت نام کنند.

از دیگر شیوه‌ها، سایت‌ها و سازمان‌هایی که برای کاریابی در بورسا ترکیه می‌توان به آن مراجعه کرد عبارت‌اند از:

  • مؤسسه مشاوره کاریابی آرتان بورس تاپ
  • سفارت ترکیه
  • شبکه‌های اجتماعی مختلف مثل لینکدین
  • کانال‌های تلگرامی کاریابی در تركيه
  • سایت کاریابی isinolsun
  • آگهی‌های استخدام روزنامه‌ها
  • سایت کاریابی Kariyer

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات کامل و جامعی را درباره کار در بورسا ترکیه به شما ارائه دهیم. در صورتی که تصمیم دارید در این شهر زیبای ترکیه مشغول به کار شوید، به شما توصیه می‌کنیم از راهنمایی‌های مشاوران و متخصصان ما در این زمینه استفاده کنید. متخصصان ما با تکیه بر تجربه چندین ساله خود؛ همچنین قوانین مهاجرت و کار در ترکیه، فرایند دستیابی شما به شغل مورد نظر در بورسا را راحت تر و سریع تر می کنند.

سوالات خود را از ما بپرسید

نویسنده آرتان بورس تاپ

Telegram WhatsApp Twitter
دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://artanburstap.com/?p=8108