logo
رشته بازیگری در ترکیه

بازیگری در ترکیه

آنچه در این مقاله خواهید خواند

وقتی از بازیگری در ترکیه صحبت می‌کنیم، در مورد شغلی حرف می‌زنیم که هم شما را مشهور می‌کند و هم ثروتمند. یک بازیگر خوب همواره در هر جمعی جا دارد و در هر نقطه‌ای از سطح شهر چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. یک بازیگر بهترین لباس را می‌پوشد و بهترین ماشین را سوار می‌شود. در کل که این شغل برای بسیاری از مردم گزینه‌ای رؤیایی به حساب می‌آید. حالا با تمام این تفاسیر آیا ما به‌عنوان یک ایرانی می‌توانیم در کشور ترکیه شروع به بازیگری کنیم؟

پاسخ این است که بله می‌شود. شروع بازیگری در ترکیه شاید به‌سادگی دیگر مشاغل نباشد؛ اما با توجه به نتیجه‌اش ارزش صرف انرژی تمام وقت را دارد. اما برای شروع به این کار ما نیاز به آموزش صحیح و اصولی و تسلط به زبان ترکی داریم. شرایط تحصیل رشته بازیگری در ترکیه هم مانند باقی رشته‌ها یک بخش عمومی دارد و یک بخش تخصصی، برای آگاهی کامل از شرایط عمومی پذیرش دانشجو در ترکیه، مطالعه‌ی مقاله شرایط تحصیل در ترکیه می‌تواند به شما کمک کند. در ترکیه آموزش بازیگری هم توسط دانشگاه‌های برتر ترکیه ارائه می‌شود و هم توسط مدارس و آموزشگاه‌های تخصصی بازیگری. ما نیز در این مقاله قصد داریم تا بهترین راه‌های آموزش و شروع به بازیگری در ترکیه را برایتان بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

رشته بازیگری در ترکیه چگونه است؟

محبوبیت تحصیل بازیگری در ترکیه برای متقاضیان ایرانی از آنجایی ناشی می شود که از حجم محدودیت ها کاسته می شود و با مدرک بین المللی که به آنها اعطا می شود می توانند به عرصه ی گسترده تر اروپا و آمریکا راه پیدا کنند. واحدها و دروسی که در رشته بازیگری ارائه می شوند اصولی و کاملا منطبق با حرفه تئاتر هستند. مثلا در دانشکده هنر دانشگاه کادیرهاس، دپارتمان تئاتر و بازیگری در سال 2006 تاسیس شده است و جوان ترین دپارتمان دانشگاه به حساب می آید. در این دانشگاه یک دوره لیسانس بازیگری به دانشجوها ارائه می شود و در پایان آنها با مدرک لیسانس هنر فارغ التحصیل می شوند.

دانشجویان رشته بازیگری در ترکیه با آموزش و یادگیری اصول پایه و مبانی بازیگری، دوره تحصیل خود را آغاز می کنند. سپس بر روی یک زمینه خاص زوم می کنند و به طور تخصصی در آن زمینه کار خواهند کرد. از جمله بازیگری، فیلمنامه نویسی، کارگردانی، مدیریت تئاتر و … . نکته ی بارز در مورد تحصیل بازیگری ترکیه این است که در برنامه و سیاست آموزشی هدف را این در نظر گرفته اند که دانشجو باید برای ورود و بازی کردن در عرصه ی جهانی مهارت و دانش کافی را داشته باشد و این خیلی خوب است.

مزایای تحصیل بازیگری در ترکیه

مزیت های بازیگری در ترکیه

رشته بازیگری در ترکیه به دلیل تولیدات فراوان محصولات سینمایی و تلویزیونی در ترکیه بسیار پر طرفدار است و دانشگاه‌های بسیاری در ترکیه این رشته را آموزش می‌دهند. بسیاری از بازیگران موفق در ترکیه نیز در دانشگاه به تحصیل این رشته پرداخته‌اند. جدای از این‌ها، تحصیل در دانشگاه برای شما امکان آشنایی با دانشجویان دیگر رشته‌های نمایشی و سینمایی را فراهم می‌کند و به شما امکان تشکیل گروهی در دانشگاه را می‌دهد تا با حمایت خود دانشگاه به تولیدات آثار نمایشی بپردازید و به شکلی عملی کسب تجربه کنید. در ادامه نیز بخشی از مزایای تحصیل بازیگری در ترکیه را برایتان لیست کرده‌ایم:

  • امکانات آموزشی و کمک‌آموزشی بسیار خوب
  • شرکت در کارگاه‌های آموزشی تخصصی
  • اجراهای تمرینی بر روی صحنه
  • پرستیژ بالای اجتماعی به‌عنوان یک دانشجوی هنرمند
  • دست‌یافتن به شهرت
  • کسب درآمد بالا
  • فرصت‌های شغلی فراوان
  • امکان آموزش به زبان انگلیسی
  • حضور کمپانی‌های مشهور فیلم‌سازی مانند نتفیلیکس و دیزنی در صنعت سینمای ترکیه
  • سرمایه‌گذاری هنگفت در صنعت فیلم و سینمای ترکیه

مزیت تحصیل بازیگری در ترکیه این است که یک جو هنری و رقابتی سالم در دانشگاههای این کشور برقرار است. واحدهای تئوری در کنار واحدهای عملی و برگزاری سمینارها و ورکشاپ های بازیگری همه فرصتی برای پیشرفت دانشجویان بازیگری هستند. در دانشگاهی مانند دانشگاه یدی تپه در استانبول که دانشکده هنر آن از سال 1996-1997 فعالیت خود را آغاز کرده، رشته بازیگری در یک دوره چهارساله ارائه می شود و تمرین های صدا-نفس، آموزش سخنرانی، بازیگری، بداهه گویی و … را با دانشجویان کار می کنند.

چگونه در ترکیه بازیگر شویم؟

در هر نقطه‌ای از جهان، بازیگر شدن نیاز به برخی از پیش‌شرط‌ها مانند استعداد، هوش هیجانی بالا، هماهنگی عصب و عضله، فن بیان قوی و بدنی آماده دارد. برای رسیدن به این پیش‌شرط‌ها و تقویتشان دو راه کلی وجود دارد:

  1. راه اول تحصیل رشته بازیگری در ترکیه است. شما با تحصیل به مدت چهار سال در یک محیط آکادمیک، هم مهارت‌های بازیگری خود را به‌خوبی تقویت می‌کنید و هم به شکلی مناسب آماده‌ی ورود به جهان سینما و تلویزیون می‌شوید. این موضوع می‌تواند برای شما مسیری مطمئن با آینده‌ی شغلی تضمین شده ایجاد بکند.
  2. راه دوم برای بازیگر شدن نیز شرکت در دوره‌های مختلف بازیگری در یکی از مؤسسات معتبر آموزش بازیگری در ترکیه می‌باشد. بسیاری از بازیگران معروف و بزرگ ترکیه نیز از همین مسیر کارشان در این عرصه را شروع کرده‌اند. در ترکیه مؤسسات معتبری برای آموزش بازیگری مانند: آکادمی سینما، فرهنگستان هنر، آکادمی مدل، مرکز فرهنگی صدری آلیشیک، مرکز هنری مجدت گزن و 3 موتا وجود دارند.

دانشجویان بازیگری در ترکیه

آیا یک ایرانی می‌تواند در ترکیه بازیگر شود؟

بله. خوشبختانه بازیگری در ترکیه جزء کارهای مجاز برای خارجی‌ها بوده و آنها به شرط داشتن قابلیت‌های لازم در بازیگری و گذراندن دوره‎های مربوطه می‌توانند این حرفه را در ترکیه ادامه دهند.

تست بازیگری در ترکیه

در ترکیه نیز مانند باقی کشورهای پیشرفته در عرصه‌ی سینما، انتخاب بازیگر و چهره‌های جدید به وسیله‌ی تست‌های بازیگری صورت می‌گیرد. این تست‌ها معمولاً توسط آژانس‌های معتبر و فعال انجام می‌شود و توسط همین آژانس‌ها نیز نتیجه‌ی آن اعلام می‌گردد. علاوه بر این تعدادی از مؤسسات آموزش بازیگری نیز در کنار این آژانس‌ها از علاقه‌مندان به بازیگری تست می‌گیرند. شرکت در تست‌های بازیگری در ترکیه بسیار اهمیت دارد، در واقع این تست‌ها یکی از بهترین راه‌های ورود شما به سینما خواهد بود و باعث بالارفتن سرعت پیشرفت شما خواهد شد.

مانند آزمون های عملی موسیقی، معماری و خوانندگی، تست بازیگری در ترکیه شرط بسیار مهم برای پذیرش در موسسات دانشگاهی و آکادمی هاست. این ویژگی تمام رشته های هنری است. شما باید کاملا از نظر بدنی و زبانی برای شرکت در تست بازیگری آمادگی داشته باشید. برای همین توصیه می کنیم حتما به طور خودجوش به تمرین کنید و از خودتان تست بگیرید. در اینجا چند نمونه تست بازیگری در ترکیه را برای تمرین آورده ایم که می توانید استفاده کنید:

  • نقش کسی را بازی کنید که کوهنوردی کرده و به بالای قله رسیده و از آن بالا نفس نفس به پایین نگاه می کند.
  • نقش یک ورزشکار را بازی کنید که حساس ترین بازی را پیش رو دارد و درست 50 دقیقه قبل از مسابقه خبر مرگ عزیزترین فردش را می شنود. اما شما وارد زمین می شوید و نگاه و امید همه به شماست.
  • یک خبر خیلی خوب به شما داده اند و بسیار خوشحال هستید اما جایی هستید که نباید خیلی داد بزنید.

شرایط پذیرش رشته بازیگری در ترکیه

به شکل کلی پذیرش در رشته‌ی بازیگری در ترکیه شرایط چندان پیچیده‌ای ندارد. در ادامه این شروط را که در لیست زیر آمده بررسی خواهیم کرد:

  • داشتن دیپلم دبیرستان
  • نداشتن بیماری خاص و مشکل جسمی
  • شرط سن
  • تسلط به زبان ترکی یا انگلیسی

شرایط تحصیل رشته بازیگری در ترکیه

پذیرش برای تحصیل بازیگری در ترکیه دارای دو مرحله است:

  1. در مرحله‌ی اول شما نیاز دارید تا حداقل نمره قبولی را در آزمون‌های کتبی مربوط به پذیرش در دانشگاه‌ها را کسب کنید.
  2. در مرحله دوم باید در آزمون عملی استعدادیابی خود دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید شرکت کنید و حدنصاب امتیاز قبولی را کسب کنید.

در خصوص شرایط سنی هم باید گفت که در مورد این رشته وضعیت کمی سخت‌گیرانه است. در دانشگاه‌های دولتی شرط سن حداکثر 21 سال است. در دانشگاه‌های خصوصی اما شرایط کمی متفاوت است و در برخی از موارد شرط سنی به 25 سال هم می‌رسد.

در مورد زبان هم باید بگوییم که بدیهی است وقتی زبان رسمی این کشور ترکی است، بازیگران این کشور نیز باید به همین زبان مسلط باشند و به همین زبان دیالوگ بگویند. پس یادتان باشد برای بازیگر شدن در ترکیه حتماً باید به صحبت‌کردن به زبان ترکی مسلط باشید. این تسلط نیز با تمرین و پشتکار و به‌مرور زمان به دست می‌آید. اما چنانچه شما تنها قصد دارید تحصیلات خود را در این کشور بگذرانید، دوره‌های بازیگری به زبان انگلیسی در برخی از دانشگاه‌های ترکیه برگزار می‌شود.

نکات بیشتر
بیشتر بدانید:

یک دیگر از رشته‌های پرطرفدار برای ادامه تحصیل در ترکیه رشته پزشکی است که می‌توانید با خواندن مقاله پزشکی در ترکیه چند سال است اطلاعات کاملی درباره نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه‌های ترکیه در این رشته به دست آورید.

مدارک ثبت ‌نام بازیگری در ترکیه

در مرحله‌ی اول پذیرش در رشته بازیگری در ترکیه، شما باید مدارک عمومی مورد نیاز برای ثبت‌نام در دانشگاه‌های ترکیه را داشته باشید. دیپلم دبیرستان، ریز نمرات دبیرستان و پاسپورت مدارک عمومی مورد نیاز شما هستند. اکثر دانشگاه‌های دولتی نیز دانشجویان را از طریق آزمون ورودی پذیرش می‌کنند. برای ورود به این مراکز آموزش عالی، داشتن دیپلم و کسب امتیاز حداقلی در آزمون یوس و یا کسب امتیاز قبولی در آزمون‌های بین‌المللی مانند SAT الزامی است. همچنین ارائه مدارک معتبر زبان (ترکی و یا انگلیسی) نیز برای تحصیل بازیگری در ترکیه موردنیاز است. البته زبان انگلیسی مختص دانشگاه‌هایی است که بازیگری را به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند.

آزمون های لازم جهت پذیرش در رشته بازیگری

در این مرحله دو حالت وجود دارد، یک این که دانشگاه مقصد خودش آزمون ورودی برگزار کند و شما در آن قبول شوید، یا هم این که اگر نیاز بود باید نتایج آزمون‌های بین‌المللی را به دانشگاه ارائه بدهید. در مرحله‌ی بعدی از شما یک آزمون عملی گرفته می‌شود تا استعداد و پتانسیل شما در کنار سواد علمی‌تان در این رشته بررسی شود و در صورت قبولی، دانشگاه شما را ثبت‌نام خواهد کرد.

در بعضی از دانشگاه‌ های ترکیه نیز زبان آموزشی، انگلیسی است. برای پذیرش در این مراکز شما نیاز دارید تا یک مدرک معتبر زبان انگلیسی مانند آیلتس یا تافل با امتیاز موردنیاز ارائه بدهید. البته در بعضی از دانشگاه‌ها نیز آزمون تعیین سطح انجام می‌شود و دریافت امتیاز بالا در این آزمون باعث قبولی شما می‌شود.

شرایط پذیرش بدون کنکور رشته بازیگری در ترکیه

این مورد فقط مخصوص دانشگاه‌های خصوصی است. البته اگر دانشگاهی آزمون ورودی کتبی برگزار نکند، پذیرش آن تنها در صورت قبولی در آزمون عملی بازیگری دانشگاه است. در واقع در این حالت اهمیت آزمون عملی بیشتر می‌شود و شما باید به‌خوبی برای این آزمون آماده شوید.

شرایط اخذ بورسیه رشته بازیگری در ترکیه

دانشجویان بورسیه بازیگری در ترکیه

تعدادی از مراکز آموزش عالی ترکیه مانند دانشگاه بیلکنت، یک بورسیه تحصیلی مخصوص به نام بورسیه تحصیلی استعدادهای درخشان را برای رشته بازیگری در ترکیه در نظر گرفته‌اند. برای دریافت این بورسیه تحصیلی شما نیاز دارید تا هم در آزمون‌های کتبی ورودی، هم در آزمون عملی استعدادیابی نمره‌ی بالایی کسب کنید. این موضوع در واقع جزء شرایط اصلی دریافت بورسیه برای شما می‌باشد.

در خصوص شرط معدل نیز باید بگوییم رشته بازیگری با سایر رشته‌های غیرپزشکی تفاوت چندانی ندارد. اکثر دانشگاه‌های دولتی برای دانشجویان ایرانی شرط معدل 12 به بالا را در مورد پذیرش رشته‌های غیرپزشکی گذاشته‌اند.البته در برخی دانشگاه‌ها نمره‌ی قبولی از 14 به بالا است.

شهریه رشته بازیگری در ترکیه در دانشگاه‌های برتر

در این جدول ما شهریه‌ی ده دانشگاه برتر در رشته‌ی بازیگری در ترکیه را به احتساب لیر و دلار آورده‌ایم. تفاوت قیمت شهریه نیز بیشتر به‌خاطر کیفیت دانشگاه و یا امکاناتی است که آن دانشگاه به دانشجویان رشته‌ی بازیگری ارائه می‌دهد. آخرین شهریه‌های اعلام شده را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

شهریه رشته بازیگری برترین دانشگاه‌های ترکیه
دانشگاه گروه‌های آموزشی شهریه
کنسرواتور دولتی دانشگاه استانبول تئاتر و هنرهای نمایشی 40,000 لیر
دانشگاه هنرهای زیبای معمار سینان تئاتر و هنرهای نمایشی 31,000 لیر
کنسرواتور دولتی دانشگاه حاجت تپه آنکارا هنرهای نمایشی تئاتر و گروه بازیگری 125,000 لیر
دانشگاه دوکوز ایلول هنرهای نمایشی رشته بازیگری 15,000 لیر
کنسرواتور دولتی دانشگاه آنادولو هنرهای نمایشی رشته بازیگری 23,000 لیر
دانشگاه کادیر هاس هنرهای نمایشی رشته بازیگری 5,400 دلار
دانشگاه یدی تپه هنرهای نمایشی رشته بازیگری 4,100 دلار
دانشگاه بیکنت هنرهای نمایشی رشته بازیگری 5,900 دلار
دانشگاه بیلکنت هنرهای نمایشی رشته بازیگری 14,500 دلار
دانشگاه مال تپه هنرهای نمایشی رشته بازیگری 4,000 دلار

هزینه های تحصیل بازیگری در ترکیه

در ابتدا باید بگوییم که هزینه‌های تحصیل بازیگری در ترکیه به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد و تعیین دقیق هزینه‌های تحصیلی به این سادگی‌ها میسر نیست. بازیگری در ترکیه نیز مانند بسیاری از رشته‌ها جدای از شهریه‌ی دانشگاه، نیاز به یک سری ملزومات کمک‌آموزشی دارد. مانند وسایل گریم، لباس‌های ویژه، برخی مواد رنگ‌آمیزی و ادوات صحنه و… . علاوه بر این‌ها اگر دانشگاه شما خوابگاه رایگان نداشته باشد، باید هزینه‌ی اجاره‌ی خوابگاه یا کرایه‌خانه دانشجویی را نیز لحاظ کنید. تازه در کنار این‌ها هزینه‌ی خوردوخوراک، حمل‌ونقل داخل شهر، بین‌شهری و حتی بین دو کشور را باید در نظر بگیرید.

در اکثر مراکز آموزش عالی ترکیه رشته بازیگری در مقطع کارشناسی و به‌صورت دوره‌های ۴ساله برگزار می‌شود. هرچند که دانشگاه‌هایی هستند که این رشته را در مقاطع بالاتر نیز تدریس می‌کنند. معمولاً در این دوره‌های بیشتر تمرکز بر روی آموزش بعضی متدهای خاص بازیگری مانند تکنیک مایزنر یا بیومکانیک می‌باشد و شما به‌عنوان دانشجو می‌توانید تجربه‌ای عمیق‌تر از بازیگری به دست بیاورید.

بهترین دانشگاه های رشته بازیگری در ترکیه

در اینجا ما لیستی از بهترین دانشگاه‌هایی که در رشته بازیگری دارای بیشترین اعتبار و محبوبیت در میان دانشجویان هستند را ارائه می‌دهیم. قطعاً دانشگاه‌های دیگری هم هستند که در رشته بازیگری معتبر به حساب می‌آیند. برای این که با دانشگاه‌های بیشتری آشنا شوید و شانس خود را برای پذیرش در این رشته محبوب بالا ببرید با کارشناسان مجموعه آرتان بورس تاپ در ارتباط باشید.

بهترین دانشگاه‌های ترکیه برای تحصیل بازیگری
نام دانشگاه شهر رتبه نوع دانشگاه مورد تأیید ایران
کنسرواتور دولتی دانشگاه استانبول استانبول 1 دولتی هست
دانشگاه حاجت تپه آنکارا 2 دولتی هست
دانشگاه دوکوز ایلول ازمیر 9 دولتی هست
دانشگاه بیلکنت استانبول 10 خصوصی هست
دانشگاه مارمارا استانبول 11 دولتی هست
کنسرواتور دولتی دانشگاه آنادولو اسکی شهیر 12 دولتی هست
دانشگاه یدی تپه استانبول 25 خصوصی هست
دانشگاه کادیر هاس استانبول 43 خصوصی هست
دانشگاه مال تپه استانبول 61 خصوصی نیست
دانشگاه بیکنت استانبول 64 خصوصی نیست

کنسرواتور دولتی دانشگاه استانبول بهترین کنسرواتور ترکیه در رشته بازیگری

آموزش تئاتر زیر نظر گروه تئاتر کنسرواتور ایالتی دانشگاه استانبول، در شاخه هنر «بازیگری» انجام می‌شود. هدف این دانشگاه در طول تحصیلات چهار‌ساله کارشناسی این است که دانشجویانی واجد صلاحیت‌های علمی و هنری تربیت کند. در مدل آموزشی کنسرواتور هنرهای نمایشی استانبول، دوره‌های نظری و عملی وجود دارد که عمدتاً بر آموزش بازیگری متمرکز شده است. علاوه بر این، دوره‌هایی برای دانشجویان در زمینه‌هایی مانند «کارگردانی» و «نمایشنامه نویسی» که در کشور ترکیه به شدت به آن‌ها نیاز است، ارائه می‌شود.

هیئت علمی این کنسرواتور متشکل از دانشگاهیان ارزشمندی است که هر یک در زمینه خود دارای مهارت و تجربه حرفه‌ای هستند و در زمینه آثار نمایشی و نشریات دانشگاهی کمک‌های گسترده‌ای به این حرفه و ادبیات می‌کنند.

کنسرواتور دولتی دانشگاه حاجت تپه

تحصیل رشته بازیگری در دانشگاه حاجت تپه

دانشگاه حاجت تپه باتوجه به این که جزء برترین مراکز آموزش عالی در کشور ترکیه به حساب می‌آید، یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای تحصیل در رشته بازیگری در ترکیه به حساب می‌آید. امکانات زیاد آموزشی و کمک‌آموزشی در کنار استفاده از اساتید مجرب و معروف از جمله مزایای تحصیل در حاجت تپه است. دانشجویان این دانشگاه باتوجه به اعتبار بالای مدرک این دانشگاه که در ترکیه دارای رتبه‌ی 3 است، شانس بسیار بالایی برای ورود به عرصه‌ی بازیگری در ترکیه دارند. همچنین مدرک این دانشگاه مورد تأیید وزارت علوم ایران قرار دارد.

شانس خودتان را امتحان کنید تا با تحصیل در سومین دانشگاه برتر ترکیه، از آینده حرفه‌ای خود مطمئن شوید. تیم ما به طور مفصل در مقاله‌ای به دانشگاه حاجت تپه پرداخته که می‌توانید در آنجا به طور کامل با آن آشنا شوید.

دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه کادیر هاس

برنامه درسی دپارتمان تئاتر و بازیگری دانشگاه کادیر هاس متشکل از دروس صدا، حرکت، بازیگری و تئوری است و ساختاری دارد که مطابق با نیازهای دانشجویان و پیشرفت‌های این رشته دائماً به‌روزرسانی می‌شود. روند آموزش این دانشکده برای پروژه‌ها و همکاری‌های داخلی و بین‌المللی منعطف است.

دانشجویان با کارگاه‌ها و دوره‌های مشترکی با ذی‌نفعان خارجی خود اجرا می‌شوند، پرورش می‌یابند. همچنین هنرجویان این امکان را دارند که از سالن نمایش دانشکده برای اجرای آثار خود استفاده کنند و در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی شرکت کنند. برنامه‌های آموزشی دانشکده هنرهای نمایشی کادیر هاس که در آن تئوری و عمل در هم تنیده شده‌اند، از دانشجویان در جهت رشد خلاقیت‌هایشان حمایت می‌شود. کادر علمی این دپارتمان متشکل از بازیگران، کارگردانان و دانشگاهیانی است که در زمینه‌های خود دارای تجربه و اعتبار بالایی هستند.

دپارتمان بازیگری، این اصل را پذیرفته است که تئاتر یک شیوه تولید جمعی است؛ بنابراین، دانشجویان تشویق می‌شوند تا از همان کلاس‌های مقدماتی در تمام پروژه‌های در حال انجام، روی صحنه با دیگران همکاری و در فر آیند ایجاد پروژه‌ها مشارکت کنند.

دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه مال تپه

تحصیل رشته بازیگری در دانشگاه مال تپه

دپارتمان هنرهای نمایشی دانشگاه مال تپه آموزش خود را در تعادل بین دروس عملی و دروس تئوری قرار داده است که باعث افزایش آگاهی و بالاتر رفتن هر چه بیشتر مهارت‌های بازیگری در هنرجویان می‌شود. به‌طورکلی دروس عملی شامل بازیگری، کار صحنه، بداهه‌پردازی، صدا و گفتار، حرکت، رقص، آواز و بازیگری جلوی دوربین است. دروس نظری با موضوعات تحلیل متن، زیبایی‌شناسی، فلسفه، تاریخ تمدن، تاریخ نمایش و دراماتورژی در این دانشکده ارائه می‌شود.

دانشجویان دانشگاه مال تپه در هر مرحله از فرایند تحصیلی خود با دریافت خدمات مشاوره در مراحل آماده‌سازی، پروژه، اجرا و ارزیابی، رابطه‌ای پایدار را با اساتید خود در داخل و خارج از کلاس درس برقرار می‌کنند.

دانشگاه خصوصی مال تپه دارای قرارداد همکاری و تبادل دانشجو در چارچوب برنامه‌هایی مانند اراسموس و فارابی است. دانشجویان بازیگری می‌توانند بخشی از دوره تحصیلی خود را از طریق برنامه اراسموس در دانشگاه‌های اروپا و از طریق برنامه فارابی در دانشگاه‌های ترکیه بگذرانند.

دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه یدی تپه

تحصیل رشته بازیگری در دانشگاه یدی تپه

دانشجویان رشته بازیگری دانشگاه یدی تپه، در دوره چهار ساله تحصیلی، آموزش عملی در زمینه‌های حرکت، تنفس، صدا و گفتار، بداهه‌پردازی، بازیگری و آماده‌سازی برای نقش را می‌گذراند و می‌توانند به عنوان یک بازیگر کاملاً خبره فارغ‌التحصیل شوند.

چشم‌انداز دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه یدی تپه:

  • درک اهمیت فعالیت سازنده و مکمل میان تئاتر و بازیگری و هنر
  • ارائه ایده‌های بدیع و متفاوت
  • اجراهای نوآورانه و پیشرفته
  • پاسداری از فرهنگ ملی

شرایط پذیرش کارشناسی ارشد رشته بازیگری در ترکیه

اگر قصد تحصیل در سطحی بالاتر و جدی‌تر در زمینه بازیگری دارید باید در ابتدا بررسی کنیم که به چه چیزهایی برای ثبت‌نام نیاز دارید:

  • در ابتدای امر شما به مدرک لیسانس بازیگری و یا یکی از رشته‌های مرتبط مانند رشته‌های هنرهای زیبا نیاز دارید.
  • مدرک زبان ترکی B2 و یک مدرک معتبر انگلیسی برای دانشجویان خارجی نیز موردنیاز است.
  • در صورت درخواست دانشگاه مقصد، دانشجویان خارجی باید در آزمون ALES شرکت کرده و نمره‌ی بالای 55 کسب کنند.
  • ارائه‌ی توصیه‌نامه در صورت وجود و ارائه‌ی مقالات علمی تحقیقی نیز در صورت وجود، به فرایند پذیرش شما کمک می‌کند.

شرایط پذیرش دکتری رشته بازیگری در ترکیه

شما در ترکیه امکان تحصیل در بالاترین مقطع آموزشی بازیگری یعنی دکتری را نیز دارید. مدارک موردنیاز برای تحصیل بازیگری در ترکیه در این مقطع به شرح زیر است:

  • داشتن لیسانس یا کارشناسی ارشد بازیگری و یا کارشناسی در یکی از رشته‌های مرتبط مثل رشته‌های کنسرواتور و یا هنرهای زیبا برای این مقطع موردنیاز است.
  • مدرک زبان ترکی سطح C1 و یا مدرک مهارت زبان انگلیسی معتبر برای خارجیان نیز یکی دیگر از مدارک موردنیاز است.
  • در صورت درخواست دانشگاه از دانشجویان خارجی، داشتن امتیاز بالای 66 در آزمون ALES نیز موردنیاز است.
  • ارائه توصیه‌نامه و ارائه مقالات علمی تحقیقی نیز در صورت وجود به فرایند ثبت‌نام شما کمک می‌کند.

اعتبار مدرک بازیگری در ترکیه

اگر مدرکی که دریافت می‌کنید از دانشگاهی باشد که مورد تأیید وزارت علوم و بهداشت ایران است، مدرک شما به لحاظ اعتبار و امکان پیداکردن کار در ایران در جایگاه ممتازی قرار می‌گیرد.اعتبار مدرک بازیگری در ترکیه بسیار بالاست. دلیل این موضوع هم به جایگاه خوب کشور ترکیه در صنعت فیلم و سریال باز می‌گردد. دلیل دیگر این موضوع نیز مشارکت بیشتر دانشگاه‌های ترکیه در برنامه‌های تبادل دانشجویی مانند اراسموس و پیمان بولونیا است. این دلایل در کنار سطح بالای آموزشی ترکیه باعث می‌شود که شما بتوانید پس از دریافت مدرک بسیار راحت به ادامه‌ی تحصیل، کارآموزی و حتی کار در کشورهای اروپایی بپردازید.

موقعیت شغلی و بازار کار بازیگری در ترکیه

در ترکیه سالیانه تعداد بسیاری فیلم و سریال ساخته می‌شود و در سراسر جهان اکران می‌شوند. این صنعت روزبه‌روز در حال پیشرفت بوده و به طبع شغل بازیگری در ترکیه هم بیش از پیش مورد توجه گرفته است. به همین دلیل اگر که شما بتوانید مهارت بازیگری بالایی کسب کنید و به زبان ترکی مسلط شوید، ورود به عرصه‌ی بازیگری در ترکیه نباید برایتان کار سختی باشد.

درآمد شغل بازیگری در ترکیه

بازیگری شغلی نیست که بتوان برایش یک حقوق معین تعریف کرد. یک بازیگر پول‌ساز در سینمای ترکیه می‌تواند درآمدی بسیار بیشتر از مثلاً یک پزشک داشته باشد. در کل میزان حقوق یک بازیگر بستگی دارد به سابقه‌ی شغلی، مهارت‌های تخصصی بازیگری، شرایط فیزیکی، همکاری با ایجنت و کمپانی‌های معروف، تعداد فالوور در شبکه‌های اجتماعی و… . با این‌حال بر اساس اطلاعات دو سایت معتبر کاریابی ترکیه (KARIYER.NET, ISKUR) گفته می‌شود که متوسط درآمد شغل بازیگری در ترکیه بالای 20000 لیر در ماه می‌باشد.

نکات بیشتر
بیشتر بدانید:

اگر می‌خواهید بدانید درآمد شما در ترکیه چقدر می‌تواند باشد، مقاله درآمد در ترکیه را حتما بخوانید.

برای اینکه نام خود را در بین بازیگران موفق قرار دهید به چه ویژگی‌هایی نیاز دارید؟

امروزه بازیگری به‌گونه‌ای تبلیغ می‌شود که همه افراد علاقه‌مند به این حرفه می‌توانند بازیگر شوند و تنها کافیست که در دوره‌های بازیگری شرکت کنند. با این حال، برای یک بازیگر، هم ویژگی‌های جسمانی خاصی لازم است، هم استعداد و دانش. اگرچه ظاهر مهم‌ترین چیز به نظر می‌رسد، اما مهم‌تر این است که بدانید چگونه از بدن خود استفاده کنید، کلمات را به درستی تلفظ کنید و نقش خود را به طور واقع‌بینانه برای به نمایش بگذارید. در اینجا برخی از ویژگی‌های یک بازیگر را نام می‌بریم؛

  • استعداد
  • تحصیلات
  • تلاش و استمرار
  • قدرت مشاهده
  • هوش هیجانی
  • فن بیان
  • توسعه زبان بدن
  • توانایی بداهه‌گویی
  • دانستن یک زبان خارجی
  • کسب دانش و مهارت‌های خاص مانند ورزش، موسیقی، رقص

10 قانون طلایی برای بازیگری در ترکیه

  1. تمرین و ممارست: متعهد باشید. با شرکت در کلاس‌ها، تماشای منظم بازی بازیگران و تمرین روزانه، مهارت‌های خود را تقویت کنید.
  2. سحرخیز باشید: باید به طور روزانه فعالیت و تمرینات خود را انجام دهید و روز خود را از دست ندهید.
  3. اخلاق‌مدار باشید: به همه افرادی که با آن‌ها در ارتباط هستید مانند مربی، کارگردان، هم‌کلاسی‌ها و سایر هنرمندان احترام بگذارید و با آن‌ها تعامل سازنده داشته باشید.
  4. بهانه‌ها را کنار بگذارید: قرار نیست مسیر راحتی داشته باشید. پس از بهانه‌تراشی خودداری کنید و بر روی هدف خود تمرکز کنید.
  5. از حاشیه بپرهیزید: از حواشی و وارد کردن مسائل شخصی در حرفه‌تان خودداری کنید.
  6. انتقادپذیر باشید: به توصیه‌ها و انتقاداتی که از شما می‌شود فکر کنید و مدام به دنبال جواب دادن نباشد.
  7. تأثیرگذار باشید: سعی کنید مهارت‌های خود را به خوبی نشان دهید و توجه اطرافیان را به خود جلب کنید.
  8. خود را مشتاق نشان دهید: سعی کنید کار خود را به گونه‌ای پیش ببرید که دیگران متوجه اشتیاق شما نسبت به حرفه بازیگری شوند.
  9. اعتماد به نفس داشته باشید: همیشه در انجام کار خود با اعتماد به نفس باشید و از کوچک شمردن خود جداً خودداری کنید.
  10. از تجربیات بازیگران حرفه‌ای استفاده کنید: با دقت به بازی بازیگران مطرح توجه کنید و جزئیات بازی آن‌ها را در ذهن بسپارید، از توصیه‌های آن‌ها بهره‌مند شوید و در تمرینات خود به کار ببرید.

شرایط بازیگر شدن در ترکیه

ویژگی ها و شرایط بازیگر شدن در ترکیه

فارغ از استعداد و تلاش‌های فردی شما نیاز دارید که در کلاس‌های آموزش بازیگری به‌منظور کسب مهارت‌های لازم حضور پیدا کنید. برای شرکت در دوره‌های بازیگری معیارهایی وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید که در اینجا به معرفی آن‌ها می‌پردازیم؛

  • مطالب آموزشی دوره را مطالعه کنید: قبل از شروع دوره، باید محتوای برنامه درسی را مطالعه کنید و ببینید آیا این دوره متناسب با مهارت‌هایی که شما نیاز دارید هست و آن‌ها را پوشش می‌دهد.
  • رزومه اساتید را بررسی کنید: صلاحیت‌های علمی و البته اخلاقی اساتید دوره‌های آموزشی بازیگری بسیار نقش مهمی در فرایند یادگیری شما خواهند داشت.
    محیط آموزشی را بررسی کنید: مهم است محیطی که قرار است در آن تحصیل کنید از امکانات آموزشی و رفاهی خوبی برخوردار باشد.
  • تخصص و تجربه را شرط اول خود قرار دهید: گرچه امکانات و تجهیزات آموزشی یک مؤسسه بسیار اهمیت دارد اما باید توجه داشت چنین مؤسسه‌ای اگر از تخصص و اعتبار لازم برخوردار نباشد، قطعاً دوره آموزشی خوبی را سپری نخواهید کرد.
  • دوره‌هایی را انتخاب کنید که گواهینامه می‌دهند: برای آنکه پس گذراندن دوره بازیگری بتوانید وارد عرصه‌های نمایشی شوید، لازم است که در جایی آموزش ببینید که در پایان دوره به شما گواهینامه اعطا کند تا به‌واسطه آن شایستگی شما اثبات شود.
  • دوره‌هایی را انتخاب کنید تئوری و عملی باشند: در دوره‌هایی شرکت کنید که امکان تجربه حضور در صحنه و یا جلوی دوربین را برای شما فراهم می‌کند و کل دوره صرفاً در کلاس درس خلاصه نمی‌شود.

آموزش های مفید برای بازیگر شدن در ترکیه

هنرپیشه خوب بودن به همان اندازه که به استعداد مربوط می‌شود، به تحصیلات هم بستگی دارد. این واقعیت غیر قابل انکار است که بازیگرانی که آموزش هنرستان یا بازیگری می‌بینند روی صحنه منظم‌تر و حرفه‌ای‌تر هستند. با این حال، این حرفه‌ای بودن تنها با آموزش بازیگری حاصل نمی‌شود. علاوه بر این، گذراندن دوره‌هایی که به توسعه فردی کمک می‌کنند، بسیار اهمیت دارد. در اینجا به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم؛

  • دوره کنترل صدا، نفس، بیان
  • آوا و فن بیان
  • کارگاه‌های نمایشی
  • دوره دوبله
  • دوره زبان بدن
  • آموزش ساختار درام
  • دوره خوانندگی و ریتم

جمع بندی

ما در این مقاله سعی کردیم که تا جای ممکن. مسائل مربوط به بازیگری در ترکیه را برایتان بررسی کنیم تا بتوانید راحت‌تر مقصد مورد علاقه‌ی خود را برای ادامه تحصیل پیدا کنید. در انتها نیز جا دارد باز هم این نکته را بگوییم که ترکیه با توجه به امکانات تحصیلی مناسب و همچنین صنعت سینما و تلویزیون قدرتمند آن، مکانی مناسب برای یادگیری و دنبال کردن حرفه بازیگری است.

اگر در طول خواندن این مقاله در قسمتی برایتان سؤالی پیش آمد یا نیاز به اطلاعات دقیق‌تری داشتید، مشاوران ما در آرتان بورس تاپ در کنار شما هستند تا در هر نقطه‌ای از مسیر به شما کمک کنند. از این که با ما در این مقاله همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

نویسنده آرتان بورس تاپ

Telegram WhatsApp Twitter

203 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • سلام من ۱۴ سالمه
    میخوام بدونم برای تحصیل بازیگری در ترکیه باید به کدوم دانشگاه رفت و شهریه ش چقدره ؟
    یا اینکه بازیگر زیر ۱۸ سال هم هست اون چجوری بازیگر میشن ؟ زیر ۱۸ سال

    • سلام وقتتون بخیر
      برای پذیرش دانشگاه باید 18 سال داشته باشید.
      جهت مشاوره تخصصی بیشتر با این شماره تماس بگیرید.
      021-91303800

  • سلام خسته نباشید
    ببخشید اقدامات اولیه برای بازیگر شدن در ترکیه چیه
    آیا باید اقامت شهروندی داشته باشیم یا با اقامت یک ساله هم میشود برای بازیگری رفت

    • سلام وقتتون بخیر باشه. برای رشته بازیگری نیاز به اجازه کار هست که فقط در صورت داشتن اقامت شهروندی دائم به شما اجازه کار داده میشود.
      برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید. 91303800-021

  • سلام وقت بخیر
    اگر ما در ایران مدرک بازیگری را بگیریم
    باز هم باید در ترکیه تحصیل کنیم

    • سلام وقتتون بخیر باشه. بله باید در ترکیه هم تحصیل کنید.
      برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید. 91303800-021

  • از سن ده سالگی هم میشه بازیگری رو شروع کرد مثلا در ایران یاد بگیریم ولی در ترکیه بازیگر بشیم ولی من زبون ترکی بلد نیستم توی خونه دارم تمرین میکنم که یاد بگیرم اگه یاد گرفتم ولی مدرکشو نداشته باشم میشه اونجا بازیگر شد و در این سن بازیگر شد؟؟؟؟

    • سلام دوست عزیز وقت بخیر
      ما فقط در زمینه پذیرش از دانشگاه های ترکیه کار میکنیم.برای اخذ اقامت تحصیلی هم حتما باید 18 سال داشته باشید.

  • سلام خوبید من 15 ساله هستم ایران استان بوشهر زبات ترکیم ضعیف هست میشه در ترکیه بازیگری کنم یا تست قبولی رو انجام بدم

    • سلام دوست عزیز وقت بخیر
      باید حتما 18 سال داشته باشید.
      جهت مشاوره و راهنمایی بیشتر با مشاوران مجموعه ما تماس بگیرید.
      021-91303800

  • سلام خوبین من میخام به ترکیه سفر کنم در یکی از دانشگاه های استانبول درس بخونم،فارغ التحصیل بشم.اون وقت وضع مالیم زیاد خوب نیست متوسطه،،زبان ترکی،انگلیسی هم بلدم،چقدر باید خرج کنم تا بازیگر معروف تو ترکیه بشم.

    • سلام دوست عزیز وقت بخیر
      جهت مشاوره و راهنمایی بیشتر با مشاوران مجموعه ما تماس بگیرید.
      021-91303800

  • سلام آیا میتوان بدون تحصیل در رشته بازیگری بازیگر شد من چون دیپلم ندارم وترک تحصیل کردم میشه وارد عرصه بازیگری شد

    • سلام دوست عزیز
      مشاوره ی ما فقط برای تحصیل در دانشگاه هست و باید دیپلم داشته باشید

    • سلام وقتتون بخیر باشه دوست عزیز
      در زمینه ی بازیگری ما از طریق دانشگاهها ی ترکیه میتونیم کمکتون کنیم
      با مشاورین ما در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنن

  • سلام میگم ببخشید از چه سنی خوب هست که به ترکیه مهاجرت کنیم برای رشته تئاتر و یا بازیگری ؟
    و اینکه آیا اونها یک ایرانی را برای بازیگری انتخاب میکنند؟

    • سلام وقتتون بخیر باشه
      شما دیپلم رو بگیرید و اقدام کنید برای رشته ی بازیگری در دانشگاه های ترکیه

  • سلام وقت بخیر ، یک ایرانی می تونه در سریال های تلویزیونی ترکیه بازی کنه؟ و چطور باید در آژانس بازیگری ثبت نام کرد؟

    • سلام وقت بخیر
      میتونیم پذیرش دانشگاه بگیریم برای شما
      از طریق دانشگاه به رسانه راه پیدا کنید

    • سلام. شما میتونید در رشته بازیگری تحصیل کنید و بعد از در این زمینه فعالیت هم بکنید. با مشاوران ما تماس بگیرید تا راهنماییتون کنند

  • سلام وقتتون بخیر
    میخاسم بپرسم برای بازیگری توی کشور ترکیه آیا احتیاجی به دریافت مجوز یا تاییدیه از کشور خودمون هستش؟!

  • سلام وقتتون بخیر
    میخاسم بپرسم برای بازیگری توی کشور ترکیه آیا احتیاجی به دریافت مجوز یا چیزی شبیه به اون از کشور خودمون هسش؟!

    • سلام دوست عزیز برای پذیرش این رشته میتونیم اقدام کنیم براتون برای فعالیت در ایران باید از وزارت ارشاد پیگیر باشید

      • منظورم اینه که از طریق آموزشگاه های بازیگری اونجا اقدام کنیم و بعدش اگه از طریق آژانس ها تست بدیم و قبول بشیم و بتونیم اونجا فیلم بازی کنیم، قبلش تاییدیه یا مجوز از کشور خودمون لازمه برای بازی توی فیلم در کشور ترکیه؟!!
        لطفا جواب ممنون …

  • سلام سوالی داشتم بنظرتون شما ترکیه برای رشته بازیگری بهتر یا کره جنوبی ، و اینکه دانشگاهی در استانبول وجود دارد که بورسیه رشته بازیگری کند ؟

  • سلام دوست عزیزمن دانشجوی حسابداری
    هستم و میخواستم بدونم اگه من لیسانس حسابداری بگیرم و زبان ترکی رو در ایران مسلط بشم و در ترکیه بدون ثبت نام دانشگاه میتونم در کلاس بازیگری ثبت نام کنم و وارد حرفه بازیگری بشم؟

  • سلام مطلب خیلی عالی بود.
    میخواستم بدونم من که 18 سالمه و به زبان ترکی و مدرک زبان آیلتس دارم و به زبان آلمانی هم تقریباً مسلط هستم .
    در رشته تجربی هم درحال تحصیل هستم .
    میتونم در یکی از دانشگاه های خصوصی ترکیه دو رشته بازیگری و تجربی رو باهم ادامه بدم یا خیر .
    من داخل چند فیلم کوتاه هم بازی کردم
    ممنون از اطلاع بالا و دقیق .

  • سلام میخواستم ازتون بپرسم در ترکیه یک ادم ایرانی که برای بازیگری حرفه میخواد بیاد و میخواد مثل هانده ارچل و…. معروف بشه چجوری قبولش میکنن یا اصلاااا قبول میکنن به این راحتی و برای قبولی چه شرایطی میخوان و سوالی بعدی اینکه اگر در فیلم های تلویزیونی و ترکیه یک ادم ایرانی بازی کنه دوباره میتونه به ایران سفر کنه و بیاد و بره و اگه توی استانبول اقامت داشته باشی چجوری میشه بطور سریع وارد بازیگری بشی ؟؟؟؟

    • سلام وقتتون بخیر
      باید وارد دانشگاه نیشانتاشی بشین
      9تا از سلبریتی های ترکیه اونجا تدریس میکنن
      برای راهنمایی بیشتر با مشاورین تحصیلی ما در تماس باشید

  • سلام من الان به زبان ترکی کاملا مسلط هستم و مدرکش هم دارم و علاقه دارم بازیگر شم میخواستم بدونم برای زندگی در اونجا چیکار باید بکنم

  • سلام من به رشته بازیگری علاقه دارم و سال دیگه میخواهم انتخاب رشته کنم
    میشه بگید دانشگاه های بازیگری در ترکیه چگونه هست
    و باید معدلمون چند باشه

    • سلام وقتتون بخیر باشه
      با توجه با اطلاعات تخصصی که شما احتیاج دارید با مشاوران ما در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنن

  • من می خواستم در کشور ترکیه بازیگر بشم اگه توی کشور ترکیه بخوام بازیگر بشم باید زبان ترکی بلد باشم ؟

    • سلام وقت بخیر
      موسسه آرتان بورس تاپ در زمینه تحصیل در رشته بازیگری برای شما در دانشگاه های ترکیه میتواند مشاوره تخصصی برای اخذ بورس تحصیلی از این دانشگاه بدهد.

  • سلام ببخشید میشه مثلاً تو در رشته تجربی باشی و هم بخوای در ترکیه بازیگر شی،مشکلی در رشته تجربی پیش میاد یانه؟

    • سلام وقت بخیر
      نه مشکلی نیست میتونید در رشته بازیگری تحصیل کنید
      جهت اطلاع از شهریه ی دانشگاه و نحوه ی ثبت نام با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید

    • سلام وقت بخیر
      ثبت نام در کلاس های آموزش زبان ترکی
      برای اطلاع از شرایط ثبت نام با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید

  • سلام من 21, سال سن دارم باید چی کار کنم تا ب تونم در ترکیه کارگردان بشم یا بازیگر باید چ رشتی قبول بشم. یا اصلن میشه در ترکیه بازیگر ی کرد ؟؟؟؟؟

      • سلام خوب هستید… من خاطره 15.ساله از شیراز هستم من میخام بعد ازسن 18 سالگی به ترکیه مهاجرت کنم و در رشته بازیگری بروم و در اینترنت خواندم که باید برای این رشته زبان ترکی استانبولی را کامل بلد باشی من الان دارم با فیلمای آموزشی در اینترنت زبانو کم کم یاد می گیرم وقتی که به ترکیه آمدم اولین قدم چی هست؟

        • سلام وقت بخیر
          موسسه آرتان بورس تاپ فقط در زمینه تحصیل در دانشگاه های ترکیه مشاور ه ارائه میدهد
          برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  • سلامم وقت بخیر .خواستم بپرسم منی که تو ایران بازیگری کردم و کاملا به بازیگری مسلط هستم چه جوری میتونم تو ترکیه با یک کارگردان شروع به کار کنم؟

    • سلام وقت بخیر. موسسه تا اطلاع ثانوی در زمینه کاریابی فعالیت ندارد.

  • سلام ببخشید من الان در استانبول زندگی میکنم و میخواستم جایی را برای تدریس بازیگری معرفی کنید بجز دانشگاه بازیگر!

    • سلام خانم درخشنده عزیز موسسه تا اطلاع ثانوی در زمینه کاریابی فعالیت ندارد.

  • سلام خسته نباشید من۱۴سالم هست و در لیران زندگی میکنم قصد هاجرت به ترکیه را داریم و من در این عرصه با استعداد هستم ولی زبان ترکی را بلد نیستم شما آموزشگاه خوب میشناسید برای زبان؟

    • سلام خانم پارسا وقت بخیر. اگر مدنظر شما آموزش زبان به صورت حضوری در کشور ترکیه است لطفا با مشاوران ما در تماس باشید.

  • سلام
    سوال من اینکه اگه بخواهیم تو موسسه های بازیگری ثبت نام کنیم
    باید اجازه تحصیل بگیریم
    یا اگه بخواهیم بازیگری رو تو ترکیه ادامه بدیم باید اجازه کار بگیریم

  • سلام من 14 سالمه و خیلی علاقه دارم ک در آینده بازیگر کشور ترکیه بشم باید از همین الان چ کار هایی انجام بدم لطفا ممنون میشم راهنماییم کنید.ممنون

    • سلام خانم کریمی زاد وقت بخیر. می توانید در کلاس های آزاد بازیگری شرکت نمائید و روی دانش زبان ترکی خود کار کنید.

  • عذر میخوام
    یه سوال دیگه هم هست امکانش هست من از طریف شما توی دانشگاه معمار سیمان ثبت نام کنم شما وکیل مهاجرتی برای مهاجرت دارید ؟
    اگه میشه شرایط تحصیل در دانشگاه معمار سینان رشته بازیگری هم در اختیار بزارید
    ممنون از سایت خوبتون

  • وقت بخیر
    من سوال داشتم
    من اگه بخوام تو یکی از دانشگاه های ترکیه تحصیل کنم و استعداد خوبی داشته باشم چقدر امکانش هست من رو تو کشورشون به عنوان یه بازیگر قبول کنن؟
    یعنی منی که ترکی نیستم به عنوان یه ایرانی میتونم
    تو فیلماشون نفش اصلی بازی کنم ؟
    این همه بازیگر ترکی تو ترکیه هست اما اون ها هم اونقدر که باید معروف نیستن من چطور معروفشم ؟
    و ایا میتونم ملیتم رو مخفی کنم جوری که همه فکر کنن ترکی هستم؟

  • سلام وقت بخیر من در ترکیه زندگی میکنم و به بازیگری علاقه دارم و یکی از آژانس های ترکیه در قسمت اروپایی ب من گفتن که فرم پر کنم و زنگ میزنن بهم ولی مشکلی که هست زبان ترکیم کاملا مسلط نیست یعنی حرف روزمره رو میدونم ولی میترسم که اونجا خراب کنم بنظرتون زبانم رو مسلط بشم بعد برم؟؟

  • سلام خسته نباشید اگه که در دانشگاه های ترکیه بازیگری بخونیم میتونیم در سریال ها نقش داشته باشیم یا فقط بومی های ترکیه اجازه شرکت در سریال دارن..؟

    • سلام وقت بخیر. لطفا جهت دریافت مشاوره کاریابی با کارشناس ما آقای حاتمی در تماس باشید. ۰۹۹۲۷۳۵۹۶۰۷

  • سلام اگه ایران مدرک‌بازیگریو‌داشته باشیم دیگه نیاز نیست ترکیه هم درس‌بخونیم ؟مدرک براشون قابل قبول؟

    • سلام دوست عزیز بله مدرک شمارو قبول دارن و با توجه به مهارت شما در این رشته میتونین موفق باشید

  • سلام و خسته نباشید من می خواهم در دانشگاه بازیگری استانبول بعد از گرفتن دیپلم در ایران درس بخوانم من به زبان تورکی را کاملا بلد هستم .

    اگر من در دانشگاه بازیگری ترکیه استانبول تحصیل کنم و مدرک بگیرم من می توانم در امریکا بازیگر شوم ایا مدرک ترکیه در امریکا معتبر است

    • سلام وقت بخیر. دانشگاه استانبول گلوبال است و مدرک آن مورد تائید دانشگاه های آمریکا نیز است.

  • سلام ببخشید من ۱۶ سال دارم ولی آموزش بازیگری ندیده ام و در ایران زندگی میکنم اگر بخوام از ابتدا در ترکیه شروع کنم باید از کجا شروع کنم؟تحصیلات آکادمیک یعنی لوزوما دانشگاه یا کلاس های متفرقه و بعد آژانس های بازیگری؟
    اگه میشه لطفا جواب بدین ممنون?

    • سلام آقای رجایی وقت بخیر. خدماتی که موسسه ما به شما ارائه می دهد اخذ پذیرش تحصیلی است. با توجه به سن، در حال حاضر شما می توانید در کلاس های زبان موسسه و آمادگی آزمون ورودی دانشگاه ها شرکت نمائید. لطفا جهت دریافت مشاوره و راهنمایی بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.

  • سلام من هم ۱۴ سالمه خب اگر بخواهیم بازیگر ترکی بشویم پس حجابمان چی گناه میکنیم من تو ایران زندگی میکنم میشه راهنمایی کنید لطفا

    • سلام دوست عزیز کشور ترکیه بازیگر با حجاب هم داره حجاب نمیتونه مانع پیشرفتتون بشه

  • سلام ببخشید بنده به زبان ترکی کاملا مسلط هستم
    و در ایران در چند تبلیغات نیز حضور پیدا کرده ام
    میخواستم بدونم اگر وارد آژانس ها بشم و استعداد خودمو نشون بدم احتمال هست در همون ماه های اول وارد عرصه بازیگری بشم

    • سلام وقت بخیر. لطفا جهت دریافت مشاوره بخش کاریابی با مسئول مربوطه آقای حاتمی در تماس باشید. 09927359607

  • سلام خسته نباشید علیرضا هستم ۱۷ ساله از تهران میخواستم بدونم اگر کسی سابقه بازیگری نداشته باشه اما تا حدودی استعداد داشته باشه میتونه تو اژانس های بازیگری در ترکیه ثبت نام کنه یا اگر بخواد تو دانشگاه بازیگری بخونه دانشگاه دولتی بدون ازمون هست ممنون میشم راهنمایی کنید

    • سلام آقای امیدی وقت بخیر. برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه باید تا پایه 12 را گذرانده باشید. در حال حاضر می توانید در کلاس های زبان و آمادگی آزمون موسسه شرکت نمائید. جهت دریافت مشاوره و راهنمایی بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.

  • سلام من در استانبول به دنبال چندتا موسسه خوب هستم برای دوره های بازیگری و تئاتر با ارائه مدرک اگر میشه راهنمایی کنید ممنون

    • سلام وقت بخیر. لطفا با کارشناس بخش کاریابی موسسه آقای حاتمی در تماس باشید. 09927359607

  • سلام من در ایران برای بازیگری در یکی از موسسه ها آموزش دیدم میخوام بدانم در ترکیه لازم است دوباره اموزش ببینم .
    اگر بخواهم در یکی از دانشگاه های ترکیه برای بازیگری اقدام کنم ازمون ورودی می خواهند .
    میشه از طریق اژانس های بازیگری ترکیه بازیگر شد اگر میشه شما می توانید بهترین اژانس را به من بگید

    • سلام وقت شما بخیر، اگر بخواین از طریق دانشگاه اقدام کنید مشاوران ما در واحد تحصیل در ترکیه می‌تونن به شما کمک کنند اما اگر قصد دارید از طریق اژانس‌های بازیگری اقدام کنید باید با کارشناسان ما در واحد کاریابی در ارتباط باشید.

      • سلام وقت بخیر من تو ایران زندگی می کنم 14 سالمه و نه کلاس بازیگری رفتم نه چیزی می خواهم از اول تو ترکیه شروع بکنم باید چه کار هایی انجان دهم ممنون میشم جواب دهید

        • سلام وقت شما بخیر، شما باید یا از طریق تحصیلات اکادمیک وارد عرصه‌ی بازیگری شوید،و یا اینکه از طریق موسسات جذب بازیگر ترکیه اقدام کنید، با موسسه تماس بگیرید تا مشاوران ما شما را بهتر راهنمایی کنند.

  • سلام و خسته نباشید خدمتتون من می خواستم بدانم من الان به زبان ترکیه مسلط هستم و کلاس بازیگری هم رفتم می خوام بدونم چه جوری در ترکیه بازیگر بشم

    • سلام ممنون از شما، اگر از دانشگاه اقدام نکنید و بخواید از طریق موسسه‌ها و کلاس‌های بازیگری اقدام کنید بستگی به این دارد که چقدر در این عرصه استعداد دارید.

        • شرایط دانشگاه‌های ترکیه باهم متفاوت هستند، ما می‌تونیم از طریق پذیرش بدون ازمون در دانشگاه‌های خصوصی برای شما پذیرش در رشته‌ی بازیگری را بگیریم، جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌تونین با موسسه تماس بگیرید و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  • برای کسی که زبان ترکی بلد هست و کلاس بازیگری رفته ولی تجربه بازیگری نداره باید چی کار کنه در ترکیه بازیگر بشه

    • سلام وقت شما بخیر،می‌تونید در دانشگاه رشته‌ی بازیگری اقدام کنید در غیر این صورت به موسسه‌ها و کلاس‌های بازیگری مراجعه کنید و در صورتیکه استعداد داشته باشید فعالیتتون رو شروع کنید.

  • سلام خسته نباشید
    برای ورودی دانشگاه های بازیگری تو ترکیه با معدل دیپلم تجربی میشه رفت؟
    قبل اینکه تست بازیگری بدیم باید چه مدارکی داشته باشیم؟

    • سلام ممنون از شما، بله میشه فقط تحصیلات تکمیلی باید مدرکتون مرتبط باشه، برای مقطع کارشناسی نیاز نیست دیپلمتون هم مرتبط باشه.اگر نمی‌خواین در دانشگاه بازیگری بخونین باید در موسسه‌ها تست بازیگری بدید و اینکه چه مدارکی لازم است بستگی به اون موسسه دارد.

  • سلام خسته نباشید
    من مدرک پزشکی عمومی ایران رو دریافت کردم و به بازیگری در ترکیه هم علاقه زیادی دارم میخواستم بپرسم که میشه وقتی به ترکیه رفتم هم بازیگر شوم و هم در یکی از بیمارستان ها به عنوان پزشک کار کنم؟

    • سلام خانم فرخی. شما ابتدا باید سعی کنید در یکی از بیمارستان های ترکیه (مخصوصا خصوصی ها) کار پیدا کنید و اقامت کاری بگیرید. برای بازیگر شدن در ترکیه هم می‌توانید دوره های بازیگری بگذرانید و هم در تست های بازیگری شرکت نمایید.

      • سلام وقتتون بخیر باشه.
        برای بازیگر شدن در کشور ترکیه باید زبان ترکی بلد باشید.
        برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید. 91303800-021

  • سلام خسته نباشید .
    اگر در ایران دوره های بازیگری گذرانده باشم به علاوه ی زبان ترکی استانبولی و زبان انگلیسی و مدرک مورد تایید وزارت علوم کشور بهمراه مهره دادگستری و ترجمه ی آن را داشته باشم چطور باید پذیرش بگیرم ؟اقامت یا شهروندی ؟
    ولی بدون تجربه ی بازیگری در هیچ پروژه ای

    • سلام وقت شما بخیر، اگر قصد ادامه‌ی تحصیل دارید که از طریق پذیرش دانشگاه می‌تونید به رشته‌ی بازیگری ادامه دهید و در حین تحصیل برای گرفتن اقامت اقدام کنید، روش دیگر برای بازیگر شدن این است که شما به کلاس‌های بازیگری درترکیه مراجعه کنید و در صورتیکه استعداد داشته باشید از شما در پروژه‌ها استفاده میکنند.اگر فقط قصد دریافت اقامت دارید با کارشناسان ما در موسسه در ارتباط باشید تا شما رو راهنمایی کنند.

  • سلام .
    من میخواهم تابعیتم را نرکیه ای کنم و بازیگر شوم من در هنگام دادن کنکور در ترکیه ک قبول شدن در آنجا و بعد از فارغ التحصیل شدن میتوانم در فیلم ها بازی کنم آیا قبولم میکنند یا نه ؟

    • سلام، شما برای بازیگر شدن باید در کلاس‌های بازیگری و یا در دانشگاه در این رشته ادامه‌ی تحصیل دهید. پس از این بازی شما در پروژه‌های ترکیه بستگی به استعداد خودتون داره.

  • سلام و وقت بخیر.
    من میخوام در رشته هنر تحصیل کنم و در هنگام دادن کنکور،کنکور در ترکیه بدهم از دانشگاه های استانبول قبول شوم.
    و میخواهم تابعیتم ترکیه ای شود چقدر طول میکشد تا تابعیتم کلا ترکیه شود و من پاسپورت ترکیه را داشته باشم و بگویم هم پاسپورت ترکیه را دارم هم شناسنامه ایران.
    راهنمایی کنید واقعا ممنون میشم???

    • سلام وقت شما هم بخیر خانم حاجی اقاپور،با ما تماس بگیرید تا از مشاوره تخصصی کارشناسان ما بهره مند شوید .

  • سلام من مدرک پزشکی عمومی رو دریافت کردم وبه بازیگری هم خیلی علاقه دارم میخواستم بپرسم میشه وقتی به ترکیه رفتم میشه که با مدرک فارغ التحصیلی پزشکی در یکی از موسسه های بازیگری ثبت نام کنم و بازیگر شوم و در همان حال هم به عنوان پزشک در یکی از بیمارستان ها مشغول بکار شوم؟

    • سلام وقت شما بخیر، شما باید به موسسه‌ها و کلاس‌های بازیگری واقع در ترکیه مراجعه کنید و ثبت نام کنید.

    • با سلام و درود با ثبت نام در سایت تورکیه بورسلاری شما میتوانید بورسیه تحصیلی ترکیه را دریافت کنید.لازم به ذکر است بورسیه برای رشته بازیگری تا مقطع کاردانی میباشد.

      • سلام خسته نباشید من میخاهم به ترکیه سفر کنم
        علاقه شدیدی به بازیگری دارم
        برام بگین چقد سرمایه باید داشته باشم عددشو برام بگین
        و بدون اینکه به دانشگاه برم میتونم طی ۲ماه
        بازیگر بشم
        تو کلاس بازیگری

        • سلام تشکر، اگر از طریق دانشگاه و تحصیلات اکادمیک بازیگری را دنبال نکنید باید در کلاس‌های بازیگری و استعدادیابی شرکت کنید که هزینه‌های متغیر دارند، اینکه در طول دو ماه بازیگر شوید نیز بستگی به استعداد شما دارد.

  • سلام خستہ نباشید۰
    بندہ فارغ التحصیل رشتہ حقوق ھستم
    علاقہ مند مھاجرت بہ ترکیہ و شروع کاربازیگری ھستم۰

    آیابندہ میتونم ازبانکھای ترکیہ درخواست وام برای پرداخت ھزینہ ھا بکنم؟
    واینکہ چقدزمان میبرہ تابازیگریوبطورحرفہ ای یادبگیریم درترکیہ؟

    • با سلام و درود
      بله شما میتوانید از بانک های ترکیه وام دریافت کنید
      میتوانید کار های بانکی خود به موسسه ما بسپارید
      برای اطلاعات بیشتر در مورد دریافت وام و کار های بانکی باشماره 88739817-021 تماس بگیرید

    • با سلام و درود
      بستگی به نوع فیلم و بازیگرانی که دارد که در آن بازی میکنند هزینه متفاورت میباشد و حتی به خودتان نیز بستگی دارد که چقدر استعداد بازیگری به همراه دارید

  • سلام وقتتون بخیر ببخشید بازیگرایی هستن که ایرانی باشن اما تو ترکیه فعالیت داشته باشن

    • با سلام و درود
      بله بازیگرای ترکیهای همشون ترکیه ای نیستن بلکه ایرانیان هم در بین آنها حضور دارند

    • با سلام و درود
      دانشگاه کوچ در استانبول دانشگاه بیلکنت دانشگاه کادیرهاس دانشگاه سابانجی در استانبول بهترین دانشگاه های برای بازیگری در ترکیه هستند
      و تمامی دانشگاه های فوق دارای خوابگاه هستند

  • سلام برای بازیگری در ترکیه باید سرمایمون تقریبا چقد باشه که باید سرمایه خوبی داشته باشیم ؟؟

    • سلام دوست عزیز . کلا برای مهاجرت به کشور ترکیه بهتره سرمایه خوبی داشته باشید. اگر سرمایه ندارید بهتره در ایران شروع کنید و وقتی به درآمد رسیدید مهاجرت کنید. همچنین برای بازیگری به جز پول باید استعداد زیادی هم داشته باشید. میتوانید برای شروع در دوره های بازیگری کشور ترکیه ثبت نام کنید.

  • سلام خسته نباشین ببخشید میشه شرایط بدنی فیزیکی بازیگری در ترکیه رو ذکر کنید و کسی میتونه میتونه هم در دانشگاه تحصیل کنه و هم کار کنه ممنون میشم راهنمایی کنید

    • با سلام و درود
      بازیگری در ترکیه بستگی به استعداد شما دارد و شرایط بدنی یا فیزیکی تاثیر آنچنانی ندارد
      شما میتوانید در هنگام تحصیل نیز کار به صورت پاره وقت انجام دهید.

  • سلام.وقت بخیر.من مجددا پیام میدم خدمتتون.
    من کیوانم.از ایران.استان گلستان.۳تامدرک بازیگری حرفه ای دارم.دوره های نویسندگی وفیلم نامه نویسی رو کامل گذراندم.۴تا فیلم کوتاه بازی کردم در تهران.با کارگردانی استادان بزرگی چون استاد تارخ.استاد بوریان.استاد رجایی مقدم.
    سریال هم بازی کردم.برای پخش استانی.
    فیلم سینمایی هم بازی کردم.
    خواستم شرایط بازیگری در ترکیه رو بدونم.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    • با سلام و درود
      شما میتوانید برای بازیگری در ترکیه در خود کشور ترکیه دوره های آموزشی بازیگری را پشت سر بگذارید برای اطلاعات بیشتر در مورد کلاس های بازیگری در ترکیه با کارشناسان ما در تماس باشید.09229329200

  • سلام من میخوام بازیگرترکیه بشم باید چیکارکنم مثلا روز اولی که رفتم من ازکجا باید پول بیارم برم دانشگاه یاخونه بخرم

    • سلام دوست عزیز سوال شما اصلا واضح نبود
      پیشنهاد میشود اگر سرمایه مالی خوبی ندارید به ترکیه سفر نکنید.

  • سلام خسته نباشید ممنون میشم پاسخ من را بدید
    من به زبان ترکی مسلط هستم اگر بخوام در ترکیه در کلاس های بازیگری شرکت کنم میشه بگید حدودا چقدر زمان میبره این دوران؟
    یک سال؟

    • سلام برای رشته بازیگری هم میتوانید در دانشگاه های ترکیه مشغول به تحصیل بشید و هم میتوانید در دوره های بازیگری شرکت کنید. این دوره ها حدود چند ماه ( 3 تا 12 ماه ) می باشد. هزینه این دوره ها نیز کمتر از شهریه دانشگاه ها می باشد . شهریه این دوره ها از 300 لیر تا 3300 لیر می باشد.

  • سلام خسته نباشی ممنون میشم پاسخ من را بدید
    من اگر بخوام در کلاس های بازیگری در ترکیه شرکت کنم معمولا چند سال یه ماه زمان میبره؟

  • سلام.وقت بخیر.کیوان درخشی هستم.از ایران.استان گلستان.
    ۳تامدرک بازیگری(مبتدی.پیشرفته.حرفه ای).دارم.
    ۴تافیلم کوتاه بازی کردم.درتهران.
    سریال بازی کردم.درتهران.
    فیلم های کوتاه بنده با کارگردانی استاد های بزرگی بوده.
    کلاسهای استاد امین تارخ رو گذروندم.
    دوره های نویسندگی و فیلم نامه نویسی رو گذراندم.
    خاستم شرایط بازی در ترکیه رو بدونم.ممنون

    • با سلام و درود شما میتوانید در دوره های بازیگری شرکت کنید یا در دانشگاه رشته مربوطه رو تحصیل کنید.
      باتشکر.

  • سلام من یه سوال داشتم این بود که:
    من به بازیگری در ترکیه علاقه زیادی دارم و اگر رشته تئاتر هم انتخاب کنم از نظر شما راه سختی در پیش دارم؟ و حتما باید نام فامیلیم را عوض کنم؟

    • سلام وقتتون بخیر
      برایس موفقیت در هر رشته ای نیاز به تلاش و پشتکار بسیار است و برای هیج کاری نیاز به تغییر نام خانوادگی نیست

      • سلام اگر کسی مدرک نداشته باشه استعداد بازیگری داشه باشه و زبان ترکیو خوب بلد باشه میتونه در ترکیه بازیگر شود

        • سلام، شما میتونید یا از طریق دانشگاه اقدام کنید و مدرک بازیگری بگیرید و یا از طریق کلاس های بازیگری اقدام کنید و در صورتیکه استعداد داشته باشید از شما در پروژه‌ها استفاده میکنند.

  • سلام من اهل ایرانم و میخوام بازیگر بشم تو ترکیه
    ولی هزینه های دانشگاه خیلی زیاده
    بدون رفتن به دانشگاه میشه بازیگر شد تو ترکیه
    به زبان ترکی مسلط هستم
    چیکار باید بکنم تا برم ترکیه بازیگر بشم بدون رفتن به دانشگاه؟؟

    • می توانید در دوره های آمادگی بازیگری و تئاتر شرکت کنید ولی این دوره ها هم هزینه دارد. متاسفانه مهاجرت کردن نیاز به هزینه کردن دارد و بسیار کم اتفاق می افتد فردی بدون هزینه بتواند مهاجرت کند .

  • سلام ما اگر کامل به زبان ترکی مسلط هم باشیم نمیتونیم مثل یه ادم ترکی لحجه اصلیشون داشته باشیم
    آیا مشکلی پیش میاد؟

    • سلام وقتتون بخیر
      تسلط به لهجه ی ترکی یا هر کار دیگری نیاز به تکرار و ممارست دارد.

  • سلام ما اگر زبان ترکی رو کامل هم مسلط باشیم که حرف زدنمون مثل ترکیه ای ها اصیل نمیشه
    آیا مشکلی پیش میاد؟

    • سلام دوست عزیز سوال شما مشخص نیست ، اما اگر در رابطه با بازیگری میفرمایید خیر، همه چیز با تکرار و ممارست شدنی است.

  • تست بازیگری در ترکیه محدودیت سنی داره کلا بازیگری در ترکیه محدودیت سنی داره ؟؟

    • سلام دوست عزیز
      فکر نکنم هیچ جای دنیا برای بازیگری محدودیت سنی وجود داشته باشه

  • سلام ،خسته نباشید
    یه سوالی در ارتباط بازیگری تو ترکیه ازتون داشتم
    اگه رشتم بازیگری نبوده باشه و تو ترکیه ام قصد تحصیل این رشته رو نداشته باشم ولی کامل زبان ترکی رو بلد باشم و بتونم روان صحبت کنم شانس گرفتن نقش تو ترکیه رو دارم؟ منظورم اینه که یک راست توی آژانسای بازیگری برای نقش ثبت نام کنم؟

    • سلام وقتتون بخیر
      برای خیلی از رشته های هنری تحصیلات آکادمیک نیاز نیست یعنی تحصیل یکی از راه های فراگیریه.

  • سلام وقت بخیر… من میخواستم بدونم وقتی زبان ترکی و بلد نیستیم میشه توی دانشگاه به زبان فارسی حرف زد؟ و اینکه از طرف کنکور میشه در ترکیه قبول شد یا حتما باید بورسیه شیم⁦?

    • سلام وقت بخیر
      شما برای گرفتن پذیرش دانشگاه های ترکیه راهکارهای متفوتی دارید که یکی از آنها بورسیه و راه های دیگری مثل آزمون یوس و ست و همینطور پذیرش بدون کنکور است، در ضمن در صورت نداشتن مهارت زبان شما میتوانید یکسال در دوره ی کالج برای آمادگی زبان شرکت کنید

  • سلام ممنون میشم جواب بدید اگر من در ایران نمونه کار و مدرک و استعداد داشته باشم در ترکیه بدون اینکه وارد دانشگاه بشم میتونم بازیگر شم میشه شرایتش رو بگید ممنون میشم

    • سلام دوست عزیز . شغل بازیگری بیشتر بر اساس لیاقت محوری می باشد. شما اگر در ایران رزومه خوبی داشته باشید میتوانید ابتدا از تئاترهای ترکیه شروع کرده و سپس آرام آرام وارد تست های بازیگری شوید .

  • سلام شما منبعی رو نمیشناسید ک ما بتونیم از اون طریق به ترکیه بریم یا باید قبل از رفتن به اونجا چیکار کنیم؟!

    • سلام دوست عزیز میتونید برای مشاوره تخصصی اگر تهران هستید حضوری دفتر ما تشریف بیاورید .

  • سلام من زهرا هستم امسال هم انتخاب رشته دارم میخوام بازیگری انتخاب کنم.
    چجوری باید ایران بازیگری انتخاب کنم بعد در ترکیه بازیگر شم؟

    • سلام دوست عزیز . ما تخصصی دانشگاه های ترکیه را کار میکنیم برای قبولی هر رشته ای در ایران بهتر است به موسسات دیگر زنگ بزنید.

  • سلام خسته نباشید با مدرک بین المللی تئاتر میشه تو ترکیه هم بازیگری رو ادامه داد یا نه؟

    • سلام رشته بازیگری بیشتر بحث استعداد می باشد. شما اگر استعداد بازیگری داشته باشید نیازی به تحصیل این رشته ندارید و میتوانید با شرکت در تست های بازیگری برای ورود به این صنعت اقدام نمایید .

  • سلام و خسته نباشد می خواستم بپرسم میشه همزمان در یک دانشگاه دو تا رشته متفاوت خواند بعد برای بازیگری آزمون چی باید بدیم برای ورود به دانشگاه و بعد اینکه درس تمام شد سریع کارتو در هنر شروع می کنی یا باید یه کاری انجام بدیم

    • سلام وقتتون بخیر . برخی از دانشگاه های مانند دانشگاه های کوچ، مدیپل، باهچه شهیر و …. این قانون را دارند که دانشجو می تواند 2 رشته را هم زمان مطالعه کند یا رشته ای را به عنوان رشته فرعی انتخاب نمایید. بیشتر این قانون برای دانشگاه های خصوصی می باشد. به این قانون در اصطلاح ÇAP می گویند و به تحصیل رشته فرعی YDP می گویند .

  • سلام وقت بخیر میخواستم بدونم اگر شخصی توی ایران بازیگر بوده باشه و به ترکیه مهاجرت کنه و بخواد اونجا هم بازیگر بشه مشکلی براش پیش نمیاد یعنی از طرف ایران مشکلی به وجود نمیاد؟

    • سلام اگر شخص استعداد بالای بازیگری داشته باشه مطمئنن مشکلی پیش نخواهد آمد .

  • سلام وقت بخیر میخواستم بدونم اگر شخصی توی ایران بازیگر بوده باشه و به ترکیه مهاجرت کنه و بخواد اونجا بازیگری رو ادامه بده مشکلی براش پیش نمیاد یعنی از سمت ایران مشکلی به وجود نمیاد؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • سلام بازیگری به استعداده . اگر استعداد بازیگری شما بسیار زیاد باشد نه تنها در هر کجای دنیا از شما استقبال می شود بلکه از همان اول به شما پیشنهاد کاری میدهند .

  • سلام از ایران چگونه میتونم وارد ترکیه بشم و وارد دنیای بازیگری بشم باید حمتما بورسیه داشته باشم یا جور دیگه هم میشه

    • سلام دوست عزیز . برای ورود به دنیای بازیگری در ترکیه راه های مختلفی وجو دارد یکی از آن ها گذراندن دوره های بازیگری بدون شرکت در کلاس های دانشگاه می باشد. همچنین شما می توانید با شرکت در یکی از آزمون های یوس یا sat نیز برای تحصیل رشته بازیگری در ترکیه اقدام نمایید .

      • سلام چطوری میشه که از دانشگاههای خصوصی یا دولتی مختلف پذیرش بدون آزمون بگیریم؟

        • سلام ممنون، وقت شما بخیر، برای پذیرش بدون ازمون دانشگاه‌های ترکیه، با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

      • سلام خسته نباشید بابت مشاوره هاتون من کلاس دوازدهم رشته معماری ایران هستم و پنج شش ماهه دیگح معلم زبان انگلیسی میشم میخام بدونم دردترکیح وقتیدبخاهیم دانشگاهیدثبت نام کنیم چگونهبدون ازمون و با شهریع مناسب پذیرش بشیم و من ب رشته بازیگری علاقه دارم و میخام وارد بشم اما ن با زشته خودم مخام کلاس بازیگری ببینم میشح توضیح بدین

        • سلام و وقت بخیر
          برای اکثر دانشگاه های ترکیه مدرک تافل مهمه و با توجه به دانشگاه مد نظر شما شرایط متغیره
          جهت کسب اطلاع راجع به شهریه ها و شرایط پذیرش در دانشگاه های بدون ازمون ترکیه با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید

  • سلام اگه زبان ترکی بلد نباشیم اونجا میتونیم یاد بگیریم یا اینکه حتما تو ایران باید یاد بگیریم یا اینکه تو دانشگاه یاد میگیریم …بعد اونجا کسایی هستند که فارسی بلد باشن …کسی که ترکی بلد نیست زبان اونهارو چگونه بفهمه

    • سلام دوست عزیز . دانشگاه های ترکیه بعد از پذیرش دانشجویان بین المللی از تمامی آن ها یک آزمون تعیین سطح زبان می گیرند. اگر در این آزمون نتوانند نمره مناسب کسب کنند باید یک سال دوره حاضرلیک بگذرانند. برای مثال اگر شما در ایران زبان ترکی را یاد گرفته باشید و در آزمون تعیین سطح دانشگاه نمره مناسب کسب نکنید باید وارد دوره حاضرلیک یک ساله شوید. بنابراین به نظر ما بهتره دوره آمادگی زبان را نیز در ترکیه بگذرانید.

  • سلام خسته نباشید من اگه بخوام در ترکیه بازیگر بشم باید چگونه وارد این رشته بشم واز کجا شروع کنم …من که زبان ترکی بلد نیستم حتما باید در ایران زبان ترکی یاد بگیرم یا اینکه در ترکیه هم میتونم زبان یاد بگیرم…بعد یه سوال دارم توی ترکیه در دانشگاه ها یا کلاس های بازیگری معلم ها و استاد هایی هستند که فارسی بلد باشن. بعد کسی که ترکی بلد نیست زبان اون هارو چگونه بفهمه …ممنون میشم اگه کامل بهم توضیح بدید چون هرچی او بالارو خوندم نفهمیدم …ممنون

    • سلام دوست عزیز برای بازیگری در ترکیه بهتره ابتدا وارد دانشکده بازیگری دانشگاه ها شوید. و با فعالیت های کوچک رفته رفته حرفه ای تر شده و شروع به فعالیت و انجام پروژه های قوی تر کنید.

  • ببخشید میشه شرایط بورسیه شدن توی دانشگاه های تئاتر و بازیگریه ترکیه رو بگید؟

  • سلام من می خواستم بدونم شما اطلاع دارین کدام یک از بازیگران ترکیه کلاس بازیگری دارند و بازیگری درس می دهند؟

    • سلام دوست عزیز. خیر متاسفانه در این باره اطلاعات خاصی نداریم.

  • اگر من بخواهم بازیگر شم باید چه خصوصیاتی داشته باشم مثلاصورتم چاق باشه یالاغر یا وزنم چقدر باشه

    • سلام دوست عزیز . ما بازیگر خوش اندام، چاق، لاغر، کوتاه، بلند، زشت، زیبا و ….. هر مدلی داریم . برای بازیگر شدن فقط باید استعدادشو داشته باشید.

  • یا اینکه من می‌خوام زودتر وارد این حرفه بشم میتونم در کنار درس بازیگریم تست بازیگری بدم و زودتر وارد این حرفه بشم

    • سلام بله مطمئنا می توانید این کار را بکنید. همچنین می توانید با شرکت شرکت در تئاتر بیشتر خودتان را به کارگردان ها و تهیه ککنده ها نشان دهید و رفته رفته حرفه ای تر شوید.

    • سلام دوست عزیز . بهتره بعد از دوره دبیرستان وارد دانشگاه های ترکیه شوید . معادل سازی مدرک دانشگاه های ایران برای دانشگاه های ترکیه بسیار سخت می باشد.

  • بعدش وقتی مدرکش را گرفتیم به طور حرفه ای وارد بازیگری و سینما میشویم یا نه هنورم کار داره

    • خیر باید رزومه های بسیار قوی داشته باشید تا به صورت حرفه ای وارد بازیگری شوید. بسیاری از بازیگر های حرفه ای دنیا هنوز هم در تئاتر ها برنامه اجرا می کنند.

  • من سهیل هستم میخوام در ترکیه بازیگری کنم اقامت هم دارم چگونه میشه بازیگر شد با اینکه مدرکش را نداریم و هم اینکه چند ماه طول میکشه معروف شیم مثل نسرین جواد زاده یا ادا اجه

    • سلام دوست عزیز میتوانید رشته تلوزیون و سینما را در دانشگاه های ترکیه تحصیل کرده و از آن طریق وارد دانشگاه های ترکیه شوید.

  • سلام اگه در تر کیه بازیگر بسم واقامت بگیرم دیگه حق ورد به ایران ندارم

    • سلام دوست عزیز ارتباطی نداره شما میتوانید در هر شغلی میخواهید کار کنید اقامت هم بگیرید و به ایران هم سفر کنید.

  • سلام اگر در ایران آموزش کافی برای بازیگری دیده باشی
    و بخواهی در ترکیه بازیگر بشی اولین کاری که باید انجام بدم چیه؟

    • بهتر است در یکی از دانشگاه های خصوصی ترکیه این رشته را 2 سال تحصیل نمایید تا با جو بازیگری در ترکیه بیشتر آشنا شوید .

  • سلام
    اين كه ميگن بازيگري در تركيه مثل ايران است و پر از باند و مافيا كثافت كاري است و براي ورود به اين عرصه بايد دست به كاراي كثيفي بزني درسته ؟

    • سلام دوست عزیز، در تمام دنیا و در تمامی حوزه ها همواره و هم زمان راه کارهای مثبت و منفی وجود دارد، مطمئنا تلاش و پشت کار بهترین راه دست بابی به آرزوهایتان خواهد بود، همیشه راه درست وجود دارد، مثل تحصیل و فعالیت های هنری

  • سلام
    چطوری با داشتن مدرک بین المللی بازیگری که در ایران کسب کردیم باید وارد سینمای ترکیه بشیم؟یا کسی که در زمینه فرش فعالیت حرفه ای و قوی داره میتونه از طریق رشته فرش اقامت کاری بگیره و همزمان در سینمای ترکیه مشغول بشه؟

    • سلام دوست عزیز برای اشتغال در حرفه ی بازیگری و کسب اقامت میتونید با ثبت نام در آژانس های بازیگری ترکیه، در صورت داشتن استعداد ، تلاش و علم کافی به خواسته یخود برسید.

    • سلام شما کسی و می شناسید از ایران بده ترکیه و بازیگر بشه من خودم زبان ترکیه و فولم همه فیلماشم خانوادگی زبان اصلی میبینیم امکان این ک ی آدم غریب و تو حرفه شون قبول کنن و باید اسممون و تغیر بدیم ترکیه کنیم؟

      • سلام، احتمالش هست ولی بستگی به استعداد شما دارد. ممکن است اگر استعداد خوبی داشته باشید ممکن است در تست های بازیگری قبول شوید.

امکان ارسال نظر وجود ندارد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://artanburstap.com/?p=5921