logo
بهترین شهرهای ترکیه برای کار

بهترین شهر ترکیه برای کار

آنچه در این مقاله خواهید خواند

بهترین شهر ترکیه برای کار کجاست؟ سوال آشنا و البته پرتکراری که اکثر آنها که قصد پیدا کردن کار در ترکیه را دارند می پرسند. گاهی اوقات پیش امده‌ است که مردم برای مسافرت‌های کوتاه مدت یک شهر یا کشور را انتخاب می‌کنند. در این حالت معیار انتخاب آنها مکان‌های توریستی، قیمت خرید، جاذبه‌های گردشگری و مواردی مثل این است؛ اما هنگامی که شخص کشور یا شهری را برای زندگی و کار انتخاب می‌کند، موضوع کاملا متفاوت است‌. در این حالت فرد معیارهایی مثل هزینه مسکن، هزینه رفت و امد، میزان درامد ماهانه، فرهنگ زندگی مردم، برخورد و رفتار انها را معیار ارزیابی قرار می‌دهد.

یکی از کشورهایی که بسیار چه از لحاظ توریستی و چه زندگی مورد توجه قرار می‌گیرد، کشور ترکیه است. کشور ترکیه شهرهای بسیاری دارد که هزینه کار و زندگی در انها کاملا متفاوت است. اگر بخواهیم به طور کل بررسی کنیم، زندگی در کشور ترکیه از لحاظ هزینه‌های بوجود امده نسبت به سایر کشورها کمتر است.

بهترین شهر ترکیه برای کار کجاست؟

اگر شما نیز یکی از افرادی هستید که در تلاش برای کار و زندگی در کشور ترکیه هستند، این مطلب را از دست ندهید؛ زیرا در این مقاله ما بهترین شهرهای ترکیه را به همراه تمام ویژگی‌هایی که ممکن است باعث ایجاد سوال در ذهن شما شود، مطرح کرده ایم. در این مقاله سعی شده است به شهرهایی پرداخته شود که بیشتر آن‌ها از لحاظ جمعیتی بزرگترین و محبوب‌ترین شهرهای ترکیه هستند و هر کدام آ‌ن‌ها از لحاظ مشخصه‌های گوناگونی از زندگی شهری همچون امنیت، آب و هوا، میانگین سالانه آلودگی هوای شهر، امکانات رفاهی و تفریحی، متوسط درآمد و هزینه‌های مردم شهر، سرعت اینترنت، امکانات آموزشی و درمانی، میزان تسلط مردم شهر به زبان انگلیسی، میزان ترافیک شهری، چگالی جمعیت و اماکن دیدنی شهر مورد بررسی کامل گرفته‌اند. با مطالعه این مقاله متوجه خواهید شد که بهترین شهرهای ترکیه تنها استانبول یا انکارا که بیشتر به گوش شما خورده است، نیستند.

شهر استانبول

کلانشهراستانبول مرکز اقتصادی و فرهنگی کشور ترکیه و پرجمعیت‌ترین شهر آن و بهترین شهر ترکیه برای کار است. این کلانشهر بزرگ با جمعیت حدودی 15 میلیون نفر در شمال غرب کشور ترکیه قرار گرفته است. در شمال این شهر دریای سیاه و در جنوب این شهر دریای مرمره قرار دارد. این شهر مهم که محل تجارت، کار و زندگی اکثر مردم ترکیه و افراد خارجی مقیم ترکیه است، اهمیت زیادی برای این کشور دارد و نام آن برای اکثر مردم جهان اشنا است.

شهر استانبول حدود پانزده میلیون نفر جمعیت دارد. موقعیت شهر استانبول به گونه‌ایی است که گویی نیمی از آن در اروپا و نیمی دیگر در آسیا واقع است. جاذبه‌های گردشگری شهر استانبول بسیار زیاد است. هم می‌توان مدرن‌ترین و لوکس ترین امکانات و تکنولوژی را در آن دید و هم می‌توان شکل تاریخی، قدیمی و سنتی شهر را در آن ملاحظه کرد. به کمک یک رودخانه بخش اسیایی از اروپایی جدا می‌شود. کار و تجارت، هزینه زندگی و مخارج در دو طرف این رودخانه با هم متفاوت است.

از آنجایی که تمایل افراد برای دیدن از بخش غربی استانبول بیشتر است. رفاه و هزینه‌ها نیز در بخش اروپایی بیشتر است. هزینه زندگی مثل خرید وسایل خانه یا اجاره مسکن در مناطقی مثل شیشلی یا بی اغلو بالاتر است. فردی که در این مناطق زندگی می‌کند باید از حدود هزار دلار به بالا برای مخارج زندگی هزینه کند. البته مشاغل خوبی نیز در این مناطق وجود دارد که حقوق انها هم از دیگر مناطق بالاتر است.

در مقابل قسمت اسیایی قرار دارد. برای داشتن یک زندگی کاملا معمولی، هزینه‌های معمولی و کار با درامد متوسط این بخش متناسب‌تر است. باید توجه کرد که به همان میزان رفاه و امکانات نیز کمتر است. معمولا افرادی که قصد گردش دارند بخش اروپایی و افرادی که قصد زندگی دارند و سرمایه بالایی ندارند بخش اسیایی را انتخاب می‌کنند.

درامد بهترین شهر ترکیه برای کار

با اینحال بدلیل وجود امکانات در دسترس و بسیار ویژه خیلی از افراد به بخش اروپایی ان مهاجرت کرده‌اند. اگر بخواهیم این شهر را از لحاظ میزان درامد کار بررسی کنیم، شهر استانبول یکی از شهرهای برتر و با درامد بالا است. مردم با کار معمولی اصولا کمتر از ۲۰۰۰ لیر حقوق دریافت نمی‌کنند. افرادی که توانسته‌اند یک کار با وجهه خوب و درامد خوب پیدا کنند ماهانه از ۸۰۰۰ لیر تا ۴۰۰۰۰ لیر درامد دارند. میزان حقوق در این شهر بالا است. به همان میزان نیز میزان هزینه‌های زندگی در شهر استانبول بالا است؛ زیرا شهر استانبول یک شهر گردشگری است.

شهر آنتالیا

این شهر زیبا و پرجلوه با یک میلیون نفر جمعیت در جنوب ترکیه واقع است. این شهر ساحلی بدلیل اب و هوای مطبوع و نزدیکی به مدیترانه یکی از شهرهای توریستی و با ارزش این کشور محسوب می‌شود. میانگین هوای این شهر گرم و مطبوع است. مقدار باران سالانه در آن زیاد نیست. دسترسی به امکانات مهم در این شهر متوسط است. مدارس و آموزشگاه‌های ان باید با امکانات بهتری تهیه شوند؛ اما مراکز درمانی مناسبی دارد. این شهر هم به عقیده بسیاری می تواند به عنوان بهترین شهر ترکیه برای کار معرفی شود.

این شهر از نظر جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر است. حدود ۶ منطقه ساحلی و جذاب با بهترین هتل‌ها، بازارچه‌ها، مراکز دیدنی و تفریحی است. از این رو هزینه و مخارج در این شهر معمولا بالا است. هر شهری روی نقطه قوت خود کار می‌کند. از این رو بخش رفاهی و اموزشی این شهر نسبت به بخش تفریحی ان در موقعیت پایین‌تری قرار دارد. با اینحال کیفیت اموزشی شهر نیز بالا است.

هزینه‌ها در شهر انتالیا بالا است و متوسط حقوق ماهانه مردم از ۱۵۰۰ تا ۳۳۰۰۰ لیر در ماه است. امنیت شهر پایین است و بانوانی که قصد کار در این شهر را دارند باید احتیاط کنند. مردم به طور میانگین حدود ۸۰۰۰ لیر در ماه درامد دارند. جدا از هزینه‌های توریستی مردم زندگی ارزانی دارند. افراد می‌توانند در مشاغل مختلفی مشغول به کار شوند.

شهر ادانا

شهر ادانا با حدود یک میلیون و هفتصد نفر جمعیت از جمله شهرهای مناسب ترکیه محسوب می‌شود. یکی از اقتصادی‌ترین شهرهای ترکیه شهر آدانا است. در این شهر کارخانه‌ها و شرکت‌های صنعتی بسیاری وجود دارد و مردم می‌توانند برای کار کردن به این شهر مراجعه کنند. شهر آدانا شهر بسیار گرمی است. علاوه بر این امکانات بسیار عالی در این شهر وجود دارد و اموزش به نحو احسن انجام می‌شود. میزان درامد ماهیانه مردم از ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰۰ لیر است و به شکل متوسط مردم ۷۰۰۰ لیر در ماه درامد دارند. با قیمت بسیار مناسبی در حدود 1.500 لیر تا 3000 لیر می‌توان یک اپارتمان خوب در این شهر اجاره کرد. امکان اشتغال در این شهر بسیار بالا است.

شهر ازمیر

شهر بزرگ و پرجمعیت ازمیر از جمله شهرهای مهم برای کار کردن است. این شهر به سه مقوله مهم صنعت، دریا و تجارت اهمیت زیادی می‌دهد و همین موضوع باعث شده است تا در موارد بسیاری باعث ایجاد اشتغال برای مردم و افراد خارجی شود. قدمت این شهر به ۶۵۰۰ سال می‌رسد و اب و هوای خیلی گرمی نیز دارد. بهترین دانشگاه، بهترین مدارس، بیمارستان‌ها و صدها امکانات دیگر در این شهر به چشم می‌خورد.

درامد مردم متوسط رو به بالا و هزینه‌های زندگی نسبت به شهر استانبول نسبتا پایینتر است. به همین دلیل ازمیر میزبان تعداد زیادی از مهاجران است. مردم از 2.500 لیر تا 37.000 لیر در ماه درامد دارند و با هزینه مناسبی در حدود 2000 تا 5000 لیر می‌توانند یک اپارتمان مناسب اجاره کنند. بهره مندی این شهر از سیستم حمل و نقل عمومی بسیار قوی از جمله مترو، ترانوا، واپور (کشتی) اتوبوس و مینی بوس باعث سهولت در رفت و آمد در این شهر می‌شود.

بهترین شهر ترکیه برای زندگی و کار

شهر انکارا

انکارا پایتخت کشور ترکیه و شهر بسیار شلوغی است. اثار تاریخی شهر انکارا سالهاست که برای مردم این کشور با اهمیت است. برعکس دیگر شهرهای ترکیه این شهر اب ‌و هوای معتدل رو به سرد دارد و بارش باران و برف در این شهر زیاد است. این شهر دارای بهترین دانشگاه و ایجاد کننده بهترین و با ارزش‌ترین مشاغل برای این کشور است. تجارت و کار برای انکارا بسیار با اهمیت است‌. درامد مردم از حدود ۲۰۰۰ تا ۳۹۰۰۰ لیر است. بسیاری از ادارات، شرکت‌ها، کارخانه‌ها و … برای کار کردن در این شهر وجود دارد.

جمع بندی

شهرهای مختلف بسیار زیادی در کشور ترکیه وجود دارند که ما در این مطلب به بررسی پنج مورد از انها به بهترین شهر ترکیه برای کار پرداختیم. این مقاله به افرادی که قصد شروع کار و زندگی در کشور ترکیه دارند کمک زیادی خواهد کرد تا با فرهنگ، جمعیت، درامد و هزینه‌های زندگی اشنا شوند و با اطلاعات بهتری قدم بردارند. علاوه بر این دپارتمان ارتان بورس تاپ با داشتن مشاورانی خبره در این زمینه شرایط کمک و راهنمایی را برای متقاضیان فراهم خواهد کرد و حتی انها را تا اخرین لحظه همراهی خواهد کرد.

نویسنده آرتان بورس تاپ

Telegram WhatsApp Twitter
دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://artanburstap.com/?p=7165
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
نام و نام خانوادگی *
شماره تماس *
آدرس ایمیل
دانشگاه مد نظر خود را نام ببرید
رشته مد نظر خود را نام ببرید
زبان آموزشی
مقطع تحصیلی
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
تصویر گذرنامه
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
تصویر دیپلم
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
پیش دانشگاهی
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
ریز نمرات 3 ساله
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
درخواست شما ثبت می‌شود. در صورتی که نیاز به ویرایش ندارید تایید نهایی کنید “منتظر خبر های خوب از طرف آرتان باش”