logo
تحصیل در ترکیه یا ایران

تحصیل در ترکیه بهتر است یا ایران

آنچه در این مقاله خواهید خواند

تحصیل در ترکیه یا ایران سؤالی است که تقریباً کارشناسان مجموعه آرتان بورس تاپ هر روزه با آن مواجه می‌شوند و به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم تا مقاله‌ای را در مورد تحصیل در ترکیه یا ایران برای شما تولید کنیم تا قادر باشید با خواندن مزایا، معایب و تفاوت تحصیل در ترکیه یا ایران انتخابی هوشمندانه و البته منطقی داشته باشید. تحصیل در هر کشوری با شرایط، قوانین و ضوابط خاصی همراه است.

تحصیل در ایران بهتر است یا ترکیه؟

بهتر بودن تحصیل در ایران و یا ترکیه تنها به شرایط هرکدام بستگی دارد. برخی از افراد شاید تحصیل در یک کشور بیگانه را با امکانات رفاهی قابل توجهی که دارد در کنار سطح بالای علمی سیستم آموزشی در کنار دلتنگی و دوری و از خانواده بپذیرند و به همین دلیل نمی‌توان در مورد بهتری تحصیل در ترکیه یا ایران نظر قاطعانه‌ای داد؛ اما اگر در انتخاب خود مردد هستید می‌توانید با مشاورین مجموعه آرتان بورس تاپ در این زمینه مشورت کنید. به هر حال مشاورین این مجموعه با تجربه‌ای که به دست آورده‌اند دلایل قانع کننده‌ای را برای شما عنوان می‌کنند.

تفاوت تحصیل در ترکیه با ایران

تحصیل در ترکیه یا ایران را شما به خاطر تفاوت‌های بارزی که بین این دو کشور وجود دارد به راحتی می‌توانید در نظر بگیرید. معمولاً از لحاظ هزینه تحصیل، رنکینگ دانشگاه و بسیاری از موارد دیگر به راحتی می‌توان تحصیل در ترکیه و ایران را انتخاب نمود. ما در ادامه شما را با چند تفاوت کلیدی برای تحصیل در این 2 کشور آشنا می‌کنیم که شامل:

انتقال به دانشگاه های اروپایی و آمریکایی

برخی از دانشگاه های ترکیه هم چون کوچ و حاجت تپه بعد از یک و یا 3 ترم تحصیل در صورت مساعد بودن شرایط دانشجو برای انتقال، وی را به یکی از دانشگاه های اروپا و آمریکا معرفی و انتقال می‌دهند که این امر خود می‌تواند اولین و مهم‌ترین تفاوت برای تحصیل در ترکیه یا ایران باشد. به هر حال بسیاری از دانشجویان قصد دارند تا در کشوری تقریباً پیشرفته‌تر با امکانات رفاهی بیشتر تحصیل کنند که به هر حال تمامی انسان‌ها حق انتخاب دارند و ترکیه پلی برای راه‌یابی به بهترین دانشگاه های اروپا و آمریکا است. برای دریافت اطلاعات بیشتر بابت این موضوع می‌توانید با مشاورین مجموعه آرتان بورس تاپ در ارتباط باشید.

نکات بیشتر
یادتان نرود!

برای تحصیل در ترکیه چه باید کرد؟

بورسیه دانشگاه

بورسیه یکی از مهم‌ترین مسائل برای دانشجویان است. ترکیه با توجه به معدل و شرایط مالی دانشجو بورسیه‌های متفاوتی را ارائه می‌دهد که شهریه دانشگاه، خوابگاه دانشجو، خدمات درمانی و البته هزینه‌های رفت‌وآمد دانشجو را می‌تواند پوشش دهد؛ اما در ایران بورسیه‌های قوی و قدرتمندی را حقیقتاً نمی‌توانید در نظر بگیرید.

رنکینگ دانشگاه

بهتر است در مورد رتبه دانشگاه های ایران و ترکیه چندان صحبت نکنیم، به این دلیل که با یک جستجوی کوچک در صفحات وب به راحتی می‌توانید به تفاوت بسیار واضح رنکینگ دانشگاه های ایران و ترکیه پی ببرید. بسیاری از دانشگاه های ترکیه در سطح جهانی با محبوبیت و معروفیت بالایی به لحاظ سطح علمی خود رو به رو هستند که صددرصد برای انتخاب تحصیل در ترکیه یا ایران به صورت منطقی دانشگاه های ترکیه حرف‌های بیشتری برای گفتن دارند که البته کارشناسان مجموعه آرتان بورس تاپ در این زمینه اطلاعات قابل‌قبول‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهند که به عنوان مثال معتبرترین دانشگاه های ترکیه شامل:

  • دانشگاه حاجت تپه
  • دانشگاه استانبول
  • دانشگاه آنکارا
  • دانشگاه بغازچی
  • دانشگاه آتاتورک

شرایط پذیرش دانشگاه

شرایط پذیرش دانشگاه های ایران اغلب یا به واسطه سوابق تحصیلی و یا کنکور است؛ اما شرط پذیرش دانشگاه های ترکیه نمره قبولی در آزمون yos یا sat است. اگر بخواهیم منطقی به قضیه نگاه کنیم کنکور سطح بسیار بالاتری نسبت به این 2 آزمون مورد نظر دانشگاه های ترکیه دارد؛ اما با توجه به استرس و البته شرایط سختی که برای داوطلبان به وجود می‌آید شاید کنکور نتواند آن چنان که باید و شاید بازدهی داشته باشد. در اینجا حق انتخاب را به شما واگذار می‌کنم و بهتر است در مورد این تفاوت شما خود کمی به بررسی بپردازید که البته مشاوره با مشاورین مجموعه آرتان بورس تاپ نیز می‌تواند بسیار معقولانه باشد.

مزایا و معایب تحصیل در ایران

تحصیل در ایران بهتره یا ترکیه

ایران از جمله کشورهایی است که می‌تواند به خاطر امنیت و البته سطح علمی قابل قبولی که دارد یکی از پیشنهادهای جذاب برای تحصیل به حساب آید. به هر حال با وجود آزمونی سخت مانند کنکور صددرصد داوطلبان با توجه به سطح علمی خود در رشته و دانشگاه هماهنگ با رتبه به تحصیل می‌پردازند و این مسئله خود می‌تواند به آینده شغلی و سطح علمی آن‌ها بسیار کمک کند. نسبت به سایر کشورها حقیقتاً هزینه تحصیل در ایران بسیار مقرون به صرفه است که نمی‌توان این مزیت را به هیچ عنوان نادیده گرفت. هم چنین در شهرهای بزرگ نیز با کم‌ترین هزینه می‌توان رفت‌وآمد نمود که به هزینه ارزان زندگی نیز می‌تواند کمک کند.

اما تحصیل در ترکیه یا ایران را با معایبی نیز باید در نظر بگیرید. در ایران شما نمی‌توانید دانشگاه هایی را با رنکینگ بسیار بالا پیدا کنید که همانند ترکیه به تواند سطح کیفی آموزش و امکانات رفاهی قابل قبولی را به نمایش بگذارد. همین امر برای برخی از داوطلبان خود یک مانع بزرگ برای تحصیل در ایران به شمار می‌آید.

مزایا و معایب تحصیل در ترکیه

ترکیه از جمله کشورهای مهاجر پذیر است که شما نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی بسیار تحصیل در این کشور را می‌توانید کم هزینه در نظر بگیرید. هم چنین همانگونه که در تفاوت تحصیل در ترکیه یا ایران به این موضوع اشاره شد، ترکیه دانشگاه های معتبر بسیاری دارد که هرکدام با امکانات رفاهی بالایی پذیرای دانشجویان بین المللی هستند. انواع بورسیه و سیستم‌های انتقال دانشجو را باید جزء مزایا اصلی تحصیل در ترکیه عنوان نمود. هم چنین عدم داشتن ویزا را برای تحصیل نباید نادیده گرفت.

اما اگر به معایب تحصیل در ترکیه بخواهیم نیم نگاهی بیاندازیم، همه ما به خوبی می‌دانیم که دوری از خانواده و زندگی در کشوری غریب واقعاً کار سختی است که البته افراد باید خود برای حل این مشکل به شکلی خاص برنامه‌ریزی کنند.

جمع بندی

زمانی که شما این مقاله را با موضوع تحصیل در ترکیه یا ایران برای مطالعه انتخاب کرده‌اید احتمالاً بسیار انتخاب این دو کشور برای تحصیل شما را با دغدغه رو به رو کرده است. چنان چه به دنبال رتبه بالا برای دانشگاه محل تحصیل هستید حقیقتاً ما به شما ترکیه را توصیه می‌کنیم، اگر دوری از خانواده آن چنان برای شما ساده نیست بهتر است در ایران به تحصیل به بپردازید و اگر کیفیت برای شما حرف اول را می‌زند ما انتخاب را به شما واگذار می‌کنیم و توصیه‌ای نداریم. به هر حال در مطالب گفته شده شما به سادگی می‌توانید انتخابی هوشمندانه داشته باشید.

اما برای این که با استرس و دغدغه ذهنی خاصی رو به رو نشوید می‌توانید هم اکنون ضمن تماس با مجموعه آرتان بورس تاپ در مورد انتخاب خود با مشاورین ماهر و کاربلد این مجموعه صحبت کنید.

نویسنده آرتان بورس تاپ

Telegram WhatsApp Twitter
دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://artanburstap.com/?p=7697