logo
دانشگاه آیوان سارای ترکیه
لوگو دانشگاه آیون سارای

دانشگاه آیوان سارای

(İstanbul Topkapı University)

location

شهر: استانبول

univercity

تعداد دانشکده: 5

univercity

نوع دانشگاه: خصوصی

rank

رتبه داخلی: 145

checked

تایید: نیست

calender

سال تاسیس: 2017

language

زبان: ترکی, انگلیسی

apply

پذیرش: TR‌‌‌ YÖS, SAT

آنچه در این مقاله خواهید خواند

دانشگاه آیوان سارای را می‌توان یکی از بهترین دانشگاه‌های غیر دولتی در ترکیه نام برد. این دانشگاه تابع ارزش‌های جهانی و معاصر است و قصد دارد آن‌ها را باارزش‌های محلی نیز ادغام نماید. البته در این بین، با رویکرد کیفی مبتنی بر توسعه مستمر، به بهترین شکل ممکن به کار خود ادامه می‌دهد. همچنین، این دانشگاه تصمیم گرفته است تا مجدداً رابطه بین علم، هنر و طراحی، سیستم آموزشی و تربیتی را بازسازی کند.

به این دلیل که معتقد است، این 3 با یکدیگر، همزیستی مسالمت‌آمیزی دارند. ما در این مقاله که از سری مقالات مجموعه آرتان بورس تاپ، قصد داریم در مورد تاریخچه، آدرس، رتبه و رنکینگ، هزینه شهریه، رشته‌ها و امکانات دانشگاه آیوان سرای استانبول با شما صحبت کنیم. برای دسترسی آسان‌تر به بخش‌های مختلف محتوا، از فهرستی که در ادامه مشاهده می‌کنید، استفاده نمایید.

معرفی دانشگاه آیوان سارای

دانشگاه آیوان سارای طبق قانون شماره 6761 که در روزنامه رسمی به شماره 29898 منتشر شده است، توسط بنیاد افلاطون در تاریخ 16 بهمن 1395 تأسیس گردید، این دانشگاه نیز توسط YÖK به رسمیت شناخته شده است. مأموریت این دانشگاه، تربیت و آموزش فارغ‌التحصیلانی با اعتماد به نفس بالا، متعهد به فرهنگ کارآفرینی، معتقد به دنبال آینده در زندگی، همراه با ارائه یک سیستم آموزشی عالی که علم، هنر و طراحی را با یکدیگر تلفیق دهد. همچنین، این دانشگاه قصد دارد تا به عنوان برترین مرکز در حوزه هنر و طراحی بتواند، با تلفیق موقعیت تاریخی و میراث فرهنگی، مفهوم اصلی دانشگاه را بر اساس ارزش‌های علمی و اجتماعی به نمایش بگذارد.

آدرس دانشگاه آیوان سارای ترکیه کجاست؟


آدرس دقیق دانشگاه: Kazlıçeşme, Prof. Muammer Aksoy Cad. No: 10, 34087 Zeytinburnu/İstanbul, Turkey

منطقه زیتون بورنو استانبول را می‌توان یکی از مناطق اروپایی نشین استانبول در ترکیه معرفی کرد. موقعیت جغرافیایی این منطقه به‌صورت دماغه است. به این دلیل که شما با انبوه درختان زیتون روبه‌رو می‌شوید و همچنین، شکل دایره‌ای طراحی معماری این منطقه، باعث شده است که زیتون بورنو را به دوره بیزانس ربط دهند. با این تفاسیر متوجه می‌شوید که دانشگاه آیوان سرای در یک منطقه فوق‌العاده خاص استانبول واقع شده است.

نکات بیشتر
یادتان نرود!

ما قبلا تمام اطلاعات لازم درباره‌ی پذیرش و شرایط تحصیل در دانشگاه کادیر هاس استانبول را، برایتان آماده کرده‌ایم.

رنکینگ دانشگاه آیوان سرای استانبول

با توجه به چشم انداز و مأموریتی که این دانشگاه برای خود در نظر گرفته است، رسیدن به رنکینگ و رتبه‌ای عالی در سطح ملی، قاره‌ای و جهانی اصلاً کار سختی نیست. کیفیت بالا در سبک آموزش، ارائه پژوهش‌ها و برگزاری کنفرانس و سمینارهای مختلف در سطح جهانی، همگی می‌توانند در بهبود وضعیت رنکینگ این دانشگاه مؤثر باشند. جدول زیر رنکینگ ملی و بین‌المللی دانشگاه آیوان سارای را نشان می‌دهد.

رنکینگ دانشگاه آیوان سارای 2023
سطح رتبه دهی رتبه مرجع رنکینگ
رتبه جهانی 7722 Edurank
رتبه داخلی 145 Edurank

شرایط پذیرش دانشگاه آیوان سرای

مدرک 12 ساله دیپلم، اصلی‌ترین مدرک در پذیرش دانشگاه ایوان سارای استانبول است. البته اگر بر اساس شرط معدل بخواهید در این دانشگاه پذیرفته شوید، قطعاً باید معدل شما در یک محدوده معین قرار داشته باشد که در این زمینه بهتر است با مشاورین مجموعه آرتان بورس تاپ در ارتباط باشید؛ اما آزمون yos می تواند برای آن دسته از افرادی که شاید از طریق مدرک دیپلم نمی‌توانند پذیرش شوند، یک فرصت فوق‌العاده باشد. البته سعی کنید مدرک مهارت زبان انگلیسی و یا ترکی خود را نیز در بین مدارک جای دهید. البته در صورت عدم داشتن مدرک مهارت زبان، بعد از پذیرش می‌توانید در دوره‌های زبان آموزی دانشگاه شرکت کنید.

آزمون یوس دانشگاه ایوان سارای استانبول

دانشجویان دانشگاه آیوان سرای استانبول

آزمون یوس از جمله آزمون‌های مهم دانشگاه‌های ترکیه است. (البته برخی از دانشگاه‌ها) شما برای پذیرش در دانشگاه ایوان سارای نیز باید در این آزمون شرکت و نمره قابل قبولی را کسب کنید. متقاضیان بین‌المللی باید این آزمون را با زبان ترکی استانبولی پشت سر بگذرانند. البته جای هیچ‌گونه نگرانی نیست، به این دلیل که مجموعه آرتان بورس تاپ، منابع قوی و کلاس‌های آمادگی قابل‌توجهی را در اختیار داوطلبان عزیز قرار می‌دهد.

مدارک ثبت نام دانشگاه آیوانسرای

برای ثبت نام در دانشگاه آیوانسرای به صورت سرخود وارد عمل نشوید که با پروسه طولانی، هنگام پذیرش روبه‌رو خواهید شد. مشاورین ما در ابتدا مدارک شما را تکمیل و سپس با ترجمه رسمی زبان ترکی استانبولی به وب‌سایت دانشگاه ارسال می‌نمایند. به‌هرحال پروسه ثبت نام و اعزام خود را به این دانشگاه که یک تیم ماهر و باسابقه است اگر بسپارید، در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید خود را حین تحصیل در رشته موردنظر در این دانشگاه ببینید. مدارک ثبت نام دانشگاه آیوانسرای شامل:

  1. اسکن مدرک 12 ساله دیپلم
  2. اسکن ریزنمرات دوره متوسطه
  3. مدرک B1 یا B2 ترکی (اختیاری)
  4. اسکن پاسپورت (حداقل 1 سال اعتبار)
  5. فرم تکمیل شده درخواست
  6. اسکن فیش پرداختی هزینه ثبت نام
  7. اسکن 2 قطعه عکس
  8. توصیه نامه
  9. انگیزه نامه
  10. مدرک قبولی در آزمون یوس
  11. گواهی تمکن مالی

شهریه دانشگاه آیوان سرای استانبول

هزینه شهریه دانشگاه Ayvansaray با توجه به سطح مدرک، تابعیت دانشجو یا اقامت، رشته و مقطع وی برآورد می‌شود و معمولاً با واحد پولی لیر ترکیه، شهریه محاسبه می‌گردد. البته خبر خوش برای داوطلبان عزیز این است که این دانشگاه طی توافق‌نامه اعتباری با بانکی مشخص و معتبر، شهریه سالانه را در 10 قسط مساوی برای پرداخت توسط دانشجویان در نظر گرفته است. البته اگر با بانک موردنظر صحبتی داشته باشید، این امکان وجود دارد که تعداد اقساط شهریه را بیش از 10 اقساط نیز بتوان در نظر گرفت. برای آن دسته از عزیزانی که شهریه را به صورت کامل پرداخت نمایند نیزدر زمان ثبت نام، 6٪ تخفیف دریافت مشخص شده است.

رشته شهریه (دلار)
روانشناسی 7.500
تاریخ 7.500
اقتصاد 7.500
غذا و هنر آسپزی 7.500
معماری 7.500
مهندسی کامپیوتر 7.500
مهندسی نرم افزار 7.500
تئاتر 7.500
رادیو ، سینما و تلویزیون 7.500
طراحی گرافیت 7.500

دانشکده های دانشگاه آیوان سارای

دانشگاه آیوان سارای علاوه بر مدرسه حرفه‌ای پلاتو، 8 دانشکده را نیز مدیریت می‌کند. توجه داشته باشید که در هرکدام از این دانشکده‌ها، امکانات رفاهی و صدالبته آموزشی کاملاً اختصاصی را لحاظ کرده‌اند. به‌هرحال، ساختار دانشکده این‌چنین است که گروه آموزشی خاصی را تدریس و همسو با نوع رشته و آموزش، از امکانات مربوطه استفاده می‌کنند. دانشکده‌های این دانشگاه شامل:

  • دانشکده هنرهای زیبا
  • دانشکده طراحی و معماری
  • دانشکده فنی و مهندسی
  • دانشکده اقتصاد
  • دانشکده علوم اداری و اجتماعی
  • دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم اجتماعی
  • دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم
  • دانشکده علوم ورزشی

رشته های دانشگاه آیوان سرای

دانشگاه آیوانسرای با توجه به خصوصی بودن خود، رشته های پربازده و البته پرباری در بازار کار را ارائه می دهد. البته ناگفته نماند که به علاقه و استعداد داوطلب نیز به شکلی ویژه توجه کرده و با اشاعه فرهنگ کارآفرینی، حتی اگر بازار کار درستی برای یک‌رشته، به‌ظاهر وجود نداشته باشد، این اعتماد به نفس را به دانشجو می دهد که خود یک کارآفرین موفق و قاطع در آینده باشد. از جمله رشته های پرطرفدار این دانشگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتنداز:

  1. مهندسی معماری
  2. گرافیک
  3. هنرهای آشپزی
  4. سینما
  5. مهندسی کامپیوتر
  6. مهندسی برق
  7. مهندسی الکترونیک
  8. زبان و ادبیات انگلیسی
  9. علوم سیاسی و روابط بین‌المللی
  10. روانشناسی
  11. تبلیغات
  12. بیهوشی
  13. همیار بانک
  14. همیار رشد کودک
  15. مدیریت حمل‌ونقل هوایی
  16. همکار کابین هواپیمایی کشوری
  17. طراحی و انیمیشن
  18. برنامه نویسی
  19. طراحی مد
  20. کمک های اولیه
  21. فیزیوتراپی
  22. همکار خدمات اجتماعی
  23. تاریخ
نکات بیشتر
از قلم نیندازید!

هر آنچه درباره‌ی پذیرش و تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه نیاز دارید را، در اینجا بخوانید.

امکانات دانشگاه آیوانسرای

امکانات در دانشگاه آیوان سرای

طبیعتاً دانشگاه‌های خصوصی نسبت به دولتی همیشه امکانات و خدمات رفاهی و آموزشی قابل‌قبول‌تری را ارائه می‌دهند. دانشگاه آیوان سارای ترکیه نیز از این قضیه مستثنا نیست. نزدیکی دانشگاه به نزدیک‌ترین اتصالات خطوط اصلی حمل‌ونقل را می‌توان اولین نقطه قوت در بین امکانات این دانشگاه در نظر گرفت. باوجود یک کتابخانه غنی، انواع آزمایشگاه، سالن غذاخوری، ساحل، امکانات ورزشی، انواع انجمن‌های دانشجویی، خوابگاه، کافه‌تریا و… شما می‌توانید نسبت به تحصیل خود در این دانشگاه بسیار خوش‌بین باشید.

جمع بندی

تمام مباحثی که در مورد دانشگاه آیوان سارای بیان کردیم، همچون تاریخچه، نحوه پذیرش، امکانات، رنکینگ، رشته‌ها و… باعث می‌شود تا شما تصمیم‌گیری بسیار قاطعانه‌تری جهت اعزام و تحصیل خود در دانشگاه را تجربه کنید. بسیاری از داوطلبان بدون اطلاعاتی هرچند سطحی، به دنبال پذیرش در دانشگاه‌های ترکیه هستند، در صورتی که معیارهای بسیاری برای انتخاب محل تحصیل وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با مشاورین مجموعه آرتان بورس تاپ از طریق شماره تلفن‌های درج‌شده در سایت، در ارتباط باشید.

سوالات خود را از ما بپرسید

پینار میرزایی
پینار میرزایی

سوالات متداول دانشگاه آیوان سارای

بله از طریق مدرک 12 ساله دیپلم می‌توان پذیرش دانشگاه آیوان سارای را به دست آورد.
خیر، مدرک این دانشگاه مورد تأیید وزارت علوم و بهداشت ایران نیست.
این دانشگاه بورسیه‌های متنوعی را با توجه به شرایط دانشجو ارائه می دهد، برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین مجموعه در ارتباط باشید.
بله جهت اقامتی مطمئن این دانشگاه خوابگاه‌های مدنظر خود را با هزینه‌ای معقولانه ارائه می دهد.
Telegram WhatsApp Twitter
دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://artanburstap.com/?p=8419
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
نام و نام خانوادگی *
شماره تماس *
آدرس ایمیل
دانشگاه مد نظر خود را نام ببرید
رشته مد نظر خود را نام ببرید
زبان آموزشی
مقطع تحصیلی
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
تصویر گذرنامه
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
تصویر دیپلم
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
پیش دانشگاهی
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
ریز نمرات 3 ساله
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
درخواست شما ثبت می‌شود. در صورتی که نیاز به ویرایش ندارید تایید نهایی کنید “منتظر خبر های خوب از طرف آرتان باش”