logo
دانشگاه بزمی عالم ترکیه
لوگو دانشگاه بزمی عالم

دانشگاه بزمی عالم

(Bezmialem Vakıf University)

location

شهر: استانبول

univercity

تعداد دانشکده: 4

univercity

نوع دانشگاه: خصوصی

rank

رتبه داخلی: 60

checked

تایید: نیست

calender

سال تاسیس: 2010

language

زبان: ترکی, انگلیسی

apply

پذیرش: TR‌‌‌ YÖS

آنچه در این مقاله خواهید خواند

دانشگاه بزمی عالم ترکیه اصلاً یک دانشگاه معمولی نیست. بهترین رشته های شاخه تجربی در این دانشگاه ارائه می‌شوند. این یعنی فرصتی بی‌نظیر برای تمام دانشجویان و متقاضیان رشته های پزشکی، داروسازی و بهداشت که بتوانند در یکی از بهترین دانشگاه‌های ترکیه واقع در زیباترین شهر آن، تحصیل کنند. چه تجربه‌ای می‌تواند لذت‌بخش‌تر از بودن در جو تاریخی و فرهنگی استانبول و تحصیل در آن باشد. آن هم زمانی که آینده‌ی شغلی و کاری شما کاملاً تضمین شده است؟ پس با گروه آرتان بورس تاپ همراه باشید تا تمام آنچه در مورد این دانشگاه مورد نیاز است را به شما بگوییم.

دانشگاه بزمی عالم کجاست؟


اینجا نه تنها یک دانشگاه و مرکز تحصیلات عالی که یک سازمان بزرگ مراقبت‌های پزشکی و درمانی در کل ترکیه است. دانشگاه بزمی عالم در بزرگ‌ترین شهر ترکیه یعنی استانبول دوست داشتنی قرار دارد. بر طبق برنامه اراسموس، هرساله میان دانشگاه بزمی عالم ترکیه و دانشگاه‌های اروپایی، تبادل دانشجو صورت می‌گیرد. خدا را چه دیدید، شاید شما یکی از گزینه‌های این تبادل دانشجو باشید و درهای جدیدی از زندگی آکادمیک به روی شما گشوده شود. آدرس این دانشگاه در ترکیه، شهر استانبول، منطقه فاتح، بلوار عدنان مندرس می‌باشد. اگر به تحصیل در دانشگاه های پرطرفدار ترکیه علاقه مند هستید پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید: شهریه دانشگاه آتیلیم ترکیه

رنکینگ دانشگاه بزمی عالم

دانشگاه بزمی عالم استانبول، برنامه اراسموس پلاس (Erasmus+) را ارائه می‌دهد. در کنار اینها خود یکی از دانشگاه‌های برتر کشور ترکیه است. از نظر عملکرد و پژوهش در رده 1922 مین دانشگاه برتر دنیا قرار دارد.

  • رتبه THE (World University Rankings): رتبه 101-200
  • رتبه THE بزمی عالم از نظر شاخص کیفیت آموزشی: 601+
  • رتبه از نظر شاخص برابری‌های جنسیتی: 400-301

شرایط پذیرش دانشگاه بزمی عالم

ارائه درخواست آنلاین و ارائه مدارک به دانشگاه بزمی عالم باید کاملاً مطابق با تقویم آموزشی این دانشگاه باشد. تاریخ ثبت‌نام برای سال 2020 از 6 آوریل تا 26 ژوئن بوده است. مدارک مورد نیاز برای پذیرش در بزمی عالم ترکیه به شرح زیر هستند:

  • کپی معتبر از مدرک دیپلم
  • ریزنمرات دوره‌های قبل (دیپلم، کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و …)
  • معادل‌سازی مدرک
  • توصیه‌نامه‌ها
  • یک پرده عکس
  • کپی از پاسپورت معتبر
  • فیش واریز هزینه ثبت‌نام: برای ثبت‌نام در مرحله اول باید 150 لیر (معادل 50 دلار آمریکا) به حساب بانکی دانشگاه پرداخت کنید. این فیش به همراه دیگر مدارک باید به دانشگاه ارائه شود. (اطلاعات شماره‌حساب دانشگاه: TR290001500158007298888095 به نام دانشگاه بزمی عالم وکیف، بانک وکیف، شعبه وطن)
  • مدرک تافل آی بی تی (حداقل نمره 75)، CAE (حداقل سطح B) یا CPE (حداقل سطح C)
  • مدرک تسلط یا توانایی تکلم به زبان ترکی (مدرک تومر)

اطلاعات دقیق در مورد زمان برگزاری آزمون تومر در صفحه این آزمون در دسترس هست. به طور کلی دو نکته‌ی کلی در مورد شرایط پذیرش رشته های مختلف وجود دارد:

  1. اگر رشته ی مد نظر شما جزو رشته هایی است که بخشی از آن به زبان انگلیسی ارائه می‌شود، باید مدرک تافل و آیلتس خود را بگیرید، در غیر این صورت باید تعیین سطح انجام دهید.
  2. اگر رشته شما جزو رشته هایی است که 100 درصد به زبان ترکی ارائه می‌شود، باید مدرک تومر داشته باشید. در غیر این صورت باید در دوره‌های آمادگی زبان ترکی و در آزمون‌های تعیین سطح شرکت کنید.

شهریه دانشگاه بزمی عالم در سال 2024

نباید انتظار شهریه های دانشگاه‌های دولتی را از دانشگاه بزمی عالم استانبول داشته باشید، چون اینجا یک دانشگاه خصوصی است؛ اما این را به یاد داشته باشید که شهریه های پرداختی شما به خاطر قرار گرفتن در یک جو علمی و معتبر، بسیار به‌صرفه و مناسب است. در ادامه لیست رشته های ارائه شده در این دانشگاه، به همراه میزان شهریه آنها آورده شده است:

شهریه دانشگاه بزمی عالم سال 2024
رشته شهریه سالانه (دلار)
پزشکی 23.500
دندانپزشکی 23.500
داروسازی 15.500
پرستاری 7.250
شنوایی سنجی 8.400
فیزیوتراپی و توانبخشی 8.400
تغذیه و رژیم غذایی 8.400
مدیریت بهداشت و درمان 6.100

یکی از دلایل پایین بودن نسبی شهریه های دانشگاه این است که اکثراً به زبان ترکی ارائه می‌شوند. برای همین یادگیری زبان ترکی در پذیرش این دانشگاه بسیار حائز اهمیت است.

هزینه دانشگاه بزمی عالم استانبول2021

رشته های دانشگاه بزمی عالم

دانشگاه بزمی عالم یک دانشگاه برای تحصیل دانشجویان رشته تجربی است. 4 دانشکده پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و علوم بهداشتی در بزمی عالم استانبول وجود دارند. پرطرفدارترین رشته های رشته تجربی در این دانشگاه در سطح بالا ارائه می‌شود. لیست رشته ها و طول دوره آنها در ادامه آورده شده است.

  • پزشکی، 6 سال
  • دندانپزشکی، 5 سال
  • داروسازی، 5 سال
  • تغذیه، 4 سال
  • فیزیوتراپی، 4 سال
  • پرستاری، 4 سال
  • شنوایی سنجی، 4 سال
  • مدیریت بهداشت، 4 سال
  • کاردرمانی، 4 سال

رشته دندانپزشکی دانشگاه بزمی عالم استانبول

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه بزمی عالم در سال 2010 تأسیس شد. این دانشکده در سال تحصیلی 2010-2011 آموزش خود را در مقطع کارشناسی با 30 دانشجو آغاز کرد و در 8 گروه آموزشی به ارائه دروس این رشته پرداخت. آموزش دندانپزشکی بزمی عالم یک دوره پنج‌ساله است که 3 سال اول آن شامل رشته‌های علوم پایه پزشکی و دوره‌های حرفه‌ای دندانپزشکی نظری و عملی و سال چهارم و پنجم آن برنامه‌های آموزش بالینی و کارآموزی بر روی بیمار است. در راستای توصیه‌های انجمن اروپایی آموزش دندانپزشکی (ADEE)، دانشجویان دانشکده به عنوان ناظر و مربی بهداشت دهان و دندان از سال اول در کلینیک‌ها حضور می‌یابند و هر ساله دوره‌های مداخله اورژانس پزشکی تئوری و عملی را می‌گذرانند.

این دانشجویان آموزش‌های پیش بالینی را در محیطی دانشجو محور در مجهزترین آزمایشگاه‌های پیش بالینی و شبیه‌سازی (بیماران شبیه‌سازی شده) سپری می‌کنند. در دانشکده دندانپزشکی هدف ارائه بهترین خدمات درمانی و دانشگاهی با پیگیری دقیق تحولات نوآورانه و فناوری، هم برای دانشجویان است و هم برای بیمارانی که به کلینیک‌های پردیس دانشگاه در مرکز استانبول می‌آیند.

نکات بیشتر
راهنمای دانشجو: 

اگر قصد تحصیل در رشته دندانپزشکی را دارید برای اطلاع از نحوه قبولی و اخذ پذیرش، مقاله شرایط تحصیل دندانپزشکی در ترکیه را حتماً بخوانید.

امکانات دانشگاه بزمی عالم

و در نهایت در مورد فرصت‌ها و امکانات بی‌نظیری که دانشگاه بزمی عالم ترکیه برای دانشجویان خود فراهم کرده است، برایتان خواهیم گفت. امکانات ورزشی از جمله سالن‌های تنیس روی میز، تنیس خاکی، زمین والیبال و بسکتبال و … . در کنار اینها مراکز خرید، کافه تریاهای متعدد و بوفه‌های مجهز و شیک آماده خدمت رسانی به دانشجویان هستند. سمینارها و کنفرانس‌های علمی که سالانه در بزمی عالم برگزار می‌شوند، فرصتی برای دیده شدن هستند. کتابخانه‌های معتبر، آزمایشگاه‌های تخصصی و فوق تخصصی، باشگاه‌های دانشجویی (هنر و ادبیات، موسیقی، انیمیشن و کارتن، عکاسی، مسافرت و …) و فستیوال‌های سالانه از دیگر برنامه‌ها و مزیت‌های جو علمی این دانشگاه به حساب می‌آیند.

پینار میرزایی
پینار میرزایی

سوالات متداول

دانشگاه بزمی عالم مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت نیست ،یک دانشگاه و مرکز تحصیلات عالی که یک سازمان بزرگ مراقبت‌های پزشکی و درمانی در کل ترکیه است.طبق برنامه اراسموس، هرساله میان دانشگاه بزمی عالم ترکیه و دانشگاه‌های اروپایی، تبادل دانشجو صورت می‌گیرد.
پذیرش بدون آزمون در این دانشگاه امکان پذیر است که و برای گرفتن پذیرش این دانشگاه باید مدرک تومر برای آموزش به زبان ترکی و مدرک تافل و آیلتس را برای تحصیل به زبان انگلیسی داشته باشید.
دانشگاه بزمی عالم مجهز به خوبگاه نیست، اما با بهترین خوابگاههای نزدیک به دانشگاه دارای قرارداد است و دانشجویان میتوانند به راحتی در این خوابگاه ها سکونت داشته باشند.
Telegram WhatsApp Twitter

2 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • سلام وقت بخیر
    الان دانشگاه بدون آزمون پذیرش داره؟ و زمان پذیرش؟
    شهریه سالانه واسه پزشکی و دندان پزشکی چقدره؟

    • سلام وقتتون بخیر باشه
      برای اطلاع از دانشگاههای دولتی و نحوه ی پذیرش این دانشگاهها با مشاورین ما در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنن

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://artanburstap.com/?p=5931
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
نام و نام خانوادگی *
شماره تماس *
آدرس ایمیل
دانشگاه مد نظر خود را نام ببرید
رشته مد نظر خود را نام ببرید
زبان آموزشی
مقطع تحصیلی
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
تصویر گذرنامه
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
تصویر دیپلم
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
پیش دانشگاهی
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
ریز نمرات 3 ساله
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
درخواست شما ثبت می‌شود. در صورتی که نیاز به ویرایش ندارید تایید نهایی کنید “منتظر خبر های خوب از طرف آرتان باش”