logo
دانشگاه تاریم و گیدا قونیه ترکیه
لوگو دانشگاه تاریم و گیدا

دانشگاه تاریم و گیدا

(Konya Food and Agriculture University)

location

شهر: قونیه

univercity

تعداد دانشکده: 3

univercity

نوع دانشگاه: خصوصی

rank

رتبه داخلی: 136

checked

تایید: نیست

calender

سال تاسیس: 2013

language

زبان: ترکی, انگلیسی

apply

پذیرش: دیپلم, TR‌‌‌ YÖS, SAT

آنچه در این مقاله خواهید خواند

دانشگاه تاریم و گیدای قونیه به‌عنوان اولین دانشگاه تخصصی ترکیه در زمینه مواد غذایی و کشاورزی از سوی یک بنیاد تحقیقاتی، آموزشی و فرهنگی، با چشم‌انداز رسیدن به سطح بهترین دانشگاه‌های تخصصی و پژوهشی در ترکیه و جهان و با مأموریت انجام کارهای پژوهشی – کاربردی جدی در حوزه مواد غذایی و کشاورزی در قالب یک دانشگاه مدرن، در قلب کشاورزی ترکیه یعنی استان قونیه، تأسیس و در حال حاضر فعالیت‌های پژوهشی – آموزشی خود را در باقدرت ادامه می‌دهد.

برخورداری از پشتوانه مالی و علمی عظیم، داشتن چشم‌انداز بلندپروازانه و توجه جدی به جذب دانشجویان خارجی، امروزه نام این دانشگاه را بر زبان‌ها انداخته است. ما در این مقاله کوشیده‌ایم تا گوشه‌هایی از تلاش‌های موفقیت‌آمیز دانشگاه تاریم و گیدای قونیه را با توصیف ویژگی‌های علمی، پژوهشی، کادر آکادمیک و ظرفیت‌های آموزشی، رشته‌های جذاب و پرطرف‌دار و امکانات پژوهشی رفاهی گسترده، با شما به اشتراک بگذاریم. همکاران ما درآرتان‌بورس تاپ در صورت لزوم به سؤالات احتمالی شما کاربران عزیز نیز پاسخ‌های درخوری خواهند داد. پس ما را در این مسیر همراهی نمایید.

تاریخچه و معرفی دانشگاه تاریم و گیدا

دانشگاه تاریم و گیدای قونیه یک دانشگاه خصوصی است که به‌عنوان اولین دانشگاه تخصصی ترکیه در زمینه مواد غذایی و کشاورزی در سال 2013 توسط بنیاد بارتک (BARTEK) وابسته به دوتا از بزرگ‌ترین هلدینگ‌های حوزه کشاورزی کشور ترکیه یعنی هلدینگ شِکر کونیا و هلدینگ بیرلیک، در شهر تاریخی، فرهنگی قونیه، مرکز یکی از حاصلخیزترین استان‌های کشور ترکیه با همین نام یعنی استان قونیه تأسیس گردید.

این دانشگاه با رویکردی آینده‌نگر هم اینک بسیاری از رشته‌های پرطرف‌دار درگروه‌‌های مهندسی، علوم کشاورزی و طبیعی و علوم‌انسانی را در قالب 3 دانشکده، 2 انستیتو آموزش عالی و 7 مرکز پژوهشی – کاربردی به دانشجویان خود ارائه می‌دهد. همکاری نزدیک با معتبرترین دانشگاه‌ها و مراکز علمی – تحقیقاتی جهان و مشارکت فعال در برنامه‌های دانشجویی بین‌المللی چون اراسموس پلاس، عضویت در پیمان بولونیا و داشتن  امکانات چشم‌گیرفراوان، امروزه دانشگاه خصوصی تاریم و گیدای قونیه ترکیه را هم ردیف با دانشگاه ییلدیریم بیازیت، جزو دانشگاه‌های هدف برای دانشجویان خارجی  قرار داده است.

آدرس دانشگاه تاریم و گیدا کجاست؟


پردیس این دانشگاه در مرکزی‌ترین نقطه شهر قونیه واقع شده (نقاط تلاقی 3 منطقه ram، Selçuklu، Karatay) و دسترسی فوق‌العاده‌ای به ایستگاه قطار سریع‌السیر دارد. این پردیس که در خیابان بَی‌شهیر واقع شده است، جزو معدود پردیس‌هایی است که از نظر حمل‌ونقل شهری و برون‌شهری، بهترین موقعیت را در منطقه خود دارد.

آدرس دقیق دانشگاه: مَلِک‌شاه، جاده بَی شهیر، شماره  9،42080 مِرام، قونیه، ترکیه

رتبه و رنکینگ دانشگاه تاریم و گیدای قونیه

دانشگاه کنیا و گیدا ترکیه

انتشار مداوم مقالات فعالیت‌های علمی و پژوهشی – کاربردی  عظیمی که در 7 مرکز پژوهشی دانشگاه تاریم و گیدای قونیه ترکیه همگام با استانداردهای دانشگاه‌های تاپ دنیا در حوزه‌های استراتژیک و پراهمیتی همچون حوزه مواد غذایی و کشاورزی در جریان است، قطعاً در زمان بسیار کوتاهی تأثیر چشمگیری در نتایج این رنکینگ‌ها خواهد داشت، هرچند همین شاخص‌ها هم به‌خوبی نشانگر اوج‌گیری سریع این دانشگاه است. در زیر جدول رنکینگ این دانشگاه آورده شده است:

رنکینگ دانشگاه تاریم وگیدا 2023
سطح رتبه دهی رتبه مرجع رنکینگ
رتبه جهانی 6713 Edurank
رتبه داخلی 136 Edurank

شرایط پذیرش دانشگاه تاریم و گیدا در ترکیه

خوشبختانه برای تحصیل در دانشگاه خصوصی تاریم و گیدای قونیه به دلیل خصوصی بودن آن، نیازی به شرکت کردن در آزمون خاصی نبوده و تنها داشتن گواهی دیپلم و مدرک زبان (ترکی برای برنامه‌هایی که زبان ارائه دروس در آنها به ترکی است و انگلیسی برای برنامه‌هایی که زبان ارائه دروس در آنها به انگلیسی است) کافی است تا شما لذت تحصیل در چنین دانشگاه مدرنی را تجربه کنید.

نکته: متقاضیان در صورت نداشتن مدرک زبان می‌توانند در دوره یک‌ساله زبان که از جانب دانشگاه برگزار می‌شود شرکت کرده و در پایان حداقل نمره قابل‌قبول موردنظر دانشگاه را کسب نمایند.

مدارک ثبت نام دانشگاه تاریم و گیدا

می‌توان گفت تقریباً اغلب دانشگاه‌های خصوصی ترکیه مدارک مشابهی را جهت ثبت‌نام از متقاضیان دریافت می‌کنند که ما در این بخش لیست مدارک درخواستی این دانشگاه برای دوره کارشناسی را آورده‌ایم:

  • دیپلم دبیرستان در صورت فارغ‌التحصیلی
  • کارنامه‌ای که کلیه دروس و نمرات اخذ شده در دوره دبیرستان را نشان می‌دهد
  • مدرک نتیجه امتحان مورداستفاده برای درخواست (ترکی برای دپارتمان‌های معماری داخلی و روان‌شناسی و انگلیسی برای سایر برنامه‌ها)، (برای مهارت ترکی؛ سطح B1 (متوسط) یا نمره بالاتر از آزمون‌های مهارت ترکی که از مراکز امتحانی معتبر توسط TÖMER گرفته شده است. یا شورای آموزش عالی)
  • فتوکپی صفحه گذرنامه با تصویر و مشخصات هویتی
  • تعهدنامه

توجه: درصورتی‌که مدارک درخواستی به زبان‌هایی غیر از ترکی یا انگلیسی باشد، باید ترجمه‌های تأیید شده به زبان ترکی یا انگلیسی علاوه بر کپی اصل آنها نیز ارائه شود.

مزایای تحصیل در دانشگاه کنیا و گیدا

آزمون های لازم برای پذیرش دانشگاه تاریم و گیدا

باتوجه‌به خصوصی بودن این دانشگاه، دانشجویان فقط با ارائه مدارکی که در قسمت مدارک ثبت‌نام آورده شده می‌توانند بدون شرکت در هیچ آزمونی در تمامی رشته‌های این دانشگاه ثبت‌نام و بدون محدودیت خاصی در رشته دلخواه خود شروع به تحصیل نمایند.

توجه: شما همچنین می‌توانید برای آگاهی بهتر از آزمون‌های دانشگاه‌های ترکیه مقاله آزمون یوس برای چه رشته هایی است؟ را هم مطالعه نمایید.

پذیرش بدون کنکور دانشگاه گیدا و کشاورزی

در مجموع می‌توان گفت که پروسه پذیرش اکثر دانشگاه‌های خصوصی ترکیه منطبق بر سیستم بدون کنکور بوده و ازاین‌جهت دانشگاه گیدا و کشاورزی قونیه ترکیه نیز برای پذیرش داوطلبان خارجی شرط شرکت در کنکور خاصی را اعمال نمی‌کند.

شهریه دانشگاه تاریم و گیدا در سال 2024

شهریه این دانشگاه برای رشته‌های ارائه شده نسبت به برخی دانشگاه‌های خصوصی دیگر ترکیه در حد معقولی است. پرداخت شهریه هم به‌صورت قسطی (در 8 قسط) بدون بهره و نیز با تخفیف 10درصد برای پرداخت‌های نقدی امکان‌پذیر است.

توجه: هزینه‌ها شامل مالیات بر ارزش‌افزوده نمی‌شود. در طول مدت ثبت‌نام، نرخ فعلی مالیات بر ارزش‌افزوده به هزینه‌ها اضافه می‌شود.

در زیر جدول آخرین شهریه‌های دانشگاه به تفکیک گروه و رشته تحصیلی تقدیم می‌گردد:

 شهریه دانشگاه تاریم و گیدا سال 2024
شهریه سالانه (دلار) نام رشته
6.338 مهندسی کامپیوتر
5.634 مهندسی نرم افزار
3.169 معماری داخلی
3.873 مدیریت و تجارت بین الملل
3.873 سیستمهای اطلاعات مدیریت
4.930 روانشناسی
3.169 زیست مولکولی و ژنتیک

بورسیه دانشگاه تاریم و گیدا

برنامه آراسموس دانشگاه تاریم و گیدا

این دانشگاه برای دانشجویان  ترک و یا مقیم ترکیه که از سیستم کنکور داخلی ترکیه توسط سازمان یوک جذب می‌کند، بورسیه‌های 100 و،30 و 15 درصدی داده و نیز برای دانشجویان خارجی هم تخفیف 10 درصد در پرداخت نقدی شهریه لحاظ می‌شود.

دانشکده های دانشگاه گیدا و کشاورزی قونیه

دانشگاه گیدا و کشاورزی قونیه ترکیه به لطف دارابودن دانشکده‌ها و انستیتوهای مدرن و تکنولوژیک خود و برخورداری از کادر علمی مجرب، طیف نسبتاً وسیعی از رشته‌های پرطرف‌دار را برای دانشجویان خود عرضه می‌کند. لیست این دانشکده‌ها به شرح زیر است:

دانشکده‌ها

  • دانشکده فنی و مهندسی و معماری
  • دانشکده علوم اجتماعی و انسانی
  • دانشکده کشاورزی و علوم طبیعی

انستیتوهای تحصیلات تکمیلی

  • دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم طبیعی و کاربردی
    مؤسسه علوم اجتماعی

دپارتمان‌ها

  • دپارتمان زبان‌های خارجی

دانشگاه تاریم و گیدا چه رشته هایی دارد؟

رشته های دانشگاه تاریم و گیدا

تقریباً طیف وسیعی از رشته‌های پرطرف‌دار دانشگاهی خصوصاً متقاضیان ایرانی از سوی این دانشگاه در قالب دانشکده‌ها و مؤسسات این دانشگاه ارائه گردیده است. در زیر برخی از این رشته‌ها آورده شده است:

گروه مهندسی

  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی زیستی مهندسی برق و الکترونیک
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی مواد غذایی

رشته‌های گروه ژنتیک و علوم زیستی

  • تولید و فناوری‌های گیاهی
  • زیست‌شناسی مولکولی و ژنتیک
  • رشته روان‌شناسی و رشته معماری داخلی

توجه: این دانشگاه فاقد رشته پزشکی است؛ ولی ما در صفحه پزشکی در ترکیه  برای کسانی که می‌خواهند، دررابطه‌با رشته پزشکی و بهترین دانشگاه‌هایی که این رشته را ارائه می‌دهند اطلاعات بیشتری عرضه کرده‌ایم.

پذیرش کارشناسی ارشد دانشگاه تاریم و گیدا

برای پذیرش دانشجویان خارجی علاقه‌مند به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد داشتن مدرک لیسانس با معدل قابل‌قبول در یکی از رشته‌های مرتبط و یا نزدیک به رشته درخواستی ضروری است. همچنین برای رشته‌های مختلف بسته به زبان ارائه آن رشته (ترکی و یا انگلیسی) مدرک معتبر زبان (سطح B1 برای ترکی و یا تافل TOEFL-IBT با نمره 72) الزامی است.

توجه: در صورت نداشتن مدرک معتبر آنها بایستی در امتحانات زبان خود دانشگاه حدنصاب را کسب نمایند و در صورت عدم موفقیت در دوره آمادگی زبان شرکت نمایند.

این دانشگاه در گروه‌های مهندسی و علوم اجتماعی در رشته‌های متنوع برنامه‌های کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد که در قسمت زیر تعدادی از این رشته‌های  پرطرف‌دار را برای آگاهی شما عزیزان آورده‌ایم:

گروه مهندسی

  • کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر با پایان‌نامه (ترکی)
  • کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی با پایان‌نامه (ترکی)
  • کارشناسی ارشد مهندسی صنایع با پایان‌نامه انگلیسی

گروه علوم اجتماعی

  • کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با پایان‌نامه انگلیسی
  • کارشناسی ارشد اقتصاد با پایان‌نامه انگلیسی

پذیرش دکتری دانشگاه تاریم و گیدا

برای پذیرش دانشجویان خارجی علاقه‌مند به ادامه تحصیل در مقطع دکتری، داشتن مدرک کارشناسی ارشد با معدل قابل‌قبول در یکی از رشته‌های مرتبط و یا نزدیک به رشته درخواستی ضروری است. همچنین برای رشته‌های مختلف بسته به زبان ارائه آن رشته (ترکی و یا انگلیسی) مدرک معتبر زبان (سطح B1 برای ترکی و یا تافل TOEFL-IBT با نمره 72) الزامی است.

توجه: این دانشگاه تنها در دو رشته بیوتکنولوژی و مدیریت بازرگانی در دوره دکتری برنامه ارائه می‌نماید.

امکانات دانشگاه گیدا و کشاورزی قونیه

امکانات دانشگاه تاریم و گیدا برای دانشجویان

این دانشگاه امکانات نسبتاً خوبی را هم از لحاظ آموزشی – پژوهشی و هم به سبب امکانات رفاهی متنوع در اختیار دانشجویانش قرار داده است که در زیر به بخشی از این امکانات اشاره می‌نماییم:

  • خدمات نظافتی
  • فضای سبز
  • رخت‌شورخانه
  • رستوران
  • درمانگاه
  • اتاق اتو
  • خدمات نظافتی

خوابگاه دانشگاه تاریم و گیدا

در پردیس دانشگاه، مهمان‌سرای دانشجویی با ظرفیت 200 دانشجو وجود دارد  که از اتاق‌های 2 ‌نفره، سه‌نفره و پنج‌نفره در 2 بلوک مجزا برای دانشجویان دختر و پسر تشکیل شده است.

هزینه‌های سالیانه مهمان‌خانه دانشجویی به لیر
تعداد نفرات هزینه
5 نفره 14.700
3 نفره 16.100
2 نفره 19.600
8 قسط به کارمزدهای تعیین شده و 10 درصد تخفیف برای پرداخت نقدی اعمال می‌شود

جمع‌ بندی

در این مقاله سعی نمودیم ضمن معرفی کامل دانشگاه گیدا و کشاورزی قونیه در ترکیه،  نقاط قوت این دانشگاه را نیز به لحاظ امکانات پردیسی، پژوهشی – کاربردی، رفاهی و طیف رشته‌های پرطرف‌دار آن مورد بررسی قرار دهیم. طبق آنچه بررسی شد این دانشگاه تقریباً در اکثر جنبه‌ها می‌تواند امتیازات قابل قبولی را کسب نموده و انتخاب خوبی برای دانشجویان ایرانی باشد. در پایان، چنانچه سؤالی دررابطه‌با مطالب هر بخش داشتید می‌توانید آنها را به همکاران ما در مجموعه آرتان بورس تاپ ارجاع داده تا آنها با بررسی موارد در کمترین زمان ممکن، پاسخ شایسته‌ای را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

سوالات خود را از ما بپرسید

پینار میرزایی
پینار میرزایی

سوالات متداول درباره دانشگاه گیدا و کشاورزی

این دانشگاه چون فاقد رشته‌های مربوط به پزشکی و یا پیراپزشکی است نیازی با تأیید وزارت بهداشت ندارد.
این دانشگاه نیز مشابه اکثر دانشگاهی خصوصی ترکیه مورد تأیید وزارت علوم نیست. با این‌وجود، به دلیل مشارکت در برنامه‌های تبادل اراسموس پلاس و عضویت در پیمان بین دانشگاهی بولونیا کلیه مدارک این دانشگاه در تمامی کشورهای عضو این معاهدات مورد تأیید و وثوق است.
باتوجه‌به خصوصی بودن این دانشگاه، برای پذیرش در این دانشگاه نیازی به شرکت در هیچ آزمونی نیست و تنها با داشتن مدرک دیپلم و ریز نمرات 4 سال آخر دبیرستان شما می‌توانید از این دانشگاه پذیرش بگیرید.
این دانشگاه فاقد بورسیه برای دانشجویان خارجی است؛ ولی خبر خوب این  است که این دانشگاه برای پرداخت‌های نقدی 10درصد تخفیف اعمال می‌کند.
بله کلاً سیستم پذیرش این دانشگاه برای متقاضیان خارجی پذیرش بدون کنکور است.
بله خوشبختانه در داخل پردیس این دانشگاه یک مهمان‌سرای 200 نفره در 2 بلوک مجزا برای دختران و پسران وجود دارد.
Telegram WhatsApp Twitter
دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://artanburstap.com/?p=9314
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
نام و نام خانوادگی *
شماره تماس *
آدرس ایمیل
دانشگاه مد نظر خود را نام ببرید
رشته مد نظر خود را نام ببرید
زبان آموزشی
مقطع تحصیلی
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
تصویر گذرنامه
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
تصویر دیپلم
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
پیش دانشگاهی
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
ریز نمرات 3 ساله
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
درخواست شما ثبت می‌شود. در صورتی که نیاز به ویرایش ندارید تایید نهایی کنید “منتظر خبر های خوب از طرف آرتان باش”