logo
دانشگاه تجارت استانبول ترکیه
لوگو دانشگاه تجارت استانبول

دانشگاه تجارت استانبول

(Istanbul Commerce University)

location

شهر: استانبول

univercity

تعداد دانشکده: 6

univercity

نوع دانشگاه: خصوصی

rank

رتبه داخلی: 59

checked

تایید: نیست

calender

سال تاسیس: 2001

language

زبان: ترکی, انگلیسی

apply

پذیرش: TR‌‌‌ YÖS, SAT

آنچه در این مقاله خواهید خواند

یکی از دانشگاه‌های مشهور کشور ترکیه دانشگاه تجارت استانبول است. این دانشگاه که به آموزش و بررسی علوم پایه و بیشتر علوم انسانی و بازرگانی می‌پردازد، در طی چندین سال تلاش و پشتکار و تحویل دادن فارغ‌التحصیلانی با مدارج علمی بالا به جامعه و دستاورد‌های گوناگون علمی توانسته است به یکی از برترین دانشگاه‌های ترکیه تبدیل شود. در این مطلب قصد داریم تا به طور واضح تاریخچه، رتبه‌بندی، شرایط پذیرش و سایر بخش‌های دانشگاه تجارت استانبول را شرح دهیم. اگر شما نیز یکی از متقاضیان شرکت در این دانشگاه هستید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.


درباره دانشگاه تجارت استانبول

تاریخچه تاسیس و آغاز فعالیت دانشگاه تجارت استانبول به سال 2001 باز می‌گردد. احداث این دانشگاه خصوصی بوسیله بنیاد آموزشی و تجارت و خدمات تجاری اتاق بازرگانی استانبول انجام شد. دانشجویان می‌توانند در مقاطع مختلف لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در رشته‌های این دانشگاه تحصیل کنند. دانشگاه تجارت استانبول با امید به گسترش منابع انسانی و افزایش فعالیت‌های مفید اقتصادی و تجاری کشور ترکیه بنا شد. هم اکنون سطح علمی این دانشگاه از لحاظ دستاوردهای بزرگ در زمینه‌های مختلف علم و اقتصاد و دستیابی به دانش صحیح تجارت قرار دارد که همه روزه این علم را به تمام مردم کشورهای دیگر نیز آموزش می‌دهد.

تاریخچه دانشگاه تجارت

این دانشگاه خصوصی که در بین دانش‌آموزان محبوبیت زیادی دارد از جمله دانشگاه‌های مهمی است که انتخاب رشته مورد توجه محصلان قرار می‌گیرد. نام اولیه این دانشگاه، دانشگاه بازرگانی استانبول بود که به مرور به دانشگاه تجارت استانبول تغییر پیدا کرد. این دانشگاه در رشته‌های مختلفی پذیرش دارد. که تمام حوزه‌های انسانی و تجارت دربرمی‌گیرد. با داشتن شش دانشکده انسانی مانند علوم انسانی، تجارت، حقوق، مهندسی، معماری، ارتباطات، علوم اجتماعی دستاورد وسیعی در هر شاخه علمی بدست آورده است. همچنین دارای چهار مجمع علمی در تجارت خارجی، علوم اجتماعی، علوم فنی و دارایی است. رنگ اصلی این دانشگاه رنگ‌های سیاه و زرد است که هر کدام نمادی خاص هستند‌. رنگ سیاه نشان ‌دهنده اقتدار و استحکام و زرد نشان ثروت و نور است.

آدرس دانشگاه تجارت استانبول


ادرس این دانشگاه بزرگ در شهر استانبول و در کشور ترکیه است. محل شعبه دیگر دانشگاه تجارت استانبول در شهر بورصا واقع است. در منطقه سوتلوز دانشگاه تجارت استانبول به عنوان یکی از برترین دانشگا‌ه‌های شهر با حضور دانش‌اموختگان مشهور کشوری و موفق برقرار است.  استانبول به عنوان پایتخت کشور ترکیه دارای جمعیت زیادی است و مساحت این دانشگاه‌ نیز بدلیل وجود چندین دانشکده، کتابخانه، سالن ورزشی و … بسیار بزرگ است. ادرس دقیق و منطقه‌ایی دانشگاه تجارت استانبول :

  • ترکیه_ استانبول_ بیوگلو ۳۴۴۴۵_ ایمراهور cd شماره ۹۰_ سوتلوز
  • Sütlüce, İmrahor Cd. No:90, 34445 Beyoğlu/İstanbul, ترکیه
  • شماره تماس این دانشگاه ‏ +90 4440413 ‏ است که در ساعات اداری پاسخ‌گوی متقاضیان و محصلان است.

رتبه و رنکینگ دانشگاه تجارت استانبول

دانشگاه تجارت استانبول با وجود ۹۰۰۰ دانش آموز و ۲۶۹ اعضای هیئت علمی؛ ۶۵۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی و ۲۵۰۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی و با حمایت شدید اتاق بازرگانی استانبول و همکاری با بهترین دانشگاه‌های جهان توانسته است در طی سال‌های اخیر رتبه‌بندی خوبی را از آن خود کند. اعتبار و حمایت‌های همه جانبه موسسات ترکیه و سایر کشورها و دستیابی به افتخارات بزرگ علمی و دانشجویی ارزش این دانشگاه را در میان صدها دانشگاه علوم پایه و انسانی در جهان چند برابر می‌کند. اگر رتبه علمی دانشگاه برایتان خیلی مهم هست پس بهتری است دانشگاه استانبول را انتخاب کنید.

رنکینگ دانشگاه تجارت استانبول 2023
سطح رتبه دهی رتبه مرجع رنکینگ
رتبه جهانی +1001 Times Higher Education
رتبه داخلی 59 Edurank

شرایط پذیرش در دانشگاه تجارت استانبول

برای افرادی که ساکن کشور ترکیه هستند، یک آزمون معتبر علمی برای ورود به دانشگاه وجود دارد که همه افراد می‌توانند با شرکت در آن آزمون و کسب رتبه قبلی وارد دانشگاه شوند و امتیازات لازم را کسب کنند.

  • در دانشگاه تجارت استانبول نیز مانند بسیاری از دانشگاه‌های خصوصی کشور ترکیه ازمون اوسیم برای ورود به دانشگاه اعتبار دارد. افرادی که بتوانند در ازمون اوسیم امتیاز و نمره کافی کسب کنند برای کسب بورسیه تحصیلی می‌تواند  از ۲۵ تا ۷۵ درصد تخفیف بدست آورند.
  • همچنین برای همسران و فرزندهای اتاق بازرگانی استانبول نیز ۱۵ درصد و به همسران و فرزندان مجموعه ITO نیز تا ۲۵ درصد تخفیف می‌دهند.
  • درصد اشتغال پس از تحصیل توسط فارغ‌التحصیلان این  دانشگاه از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ حدود ۹۱ درصد و در سال ۲۰۲۰ حدود ۹۵.۵ درصد بوده است. البته باید گفت که برای ورود حتما لازم نیست دانشجویان آزمون یوس را نیز بدهند و آزمون اوسیم کافیست.

برای ورود به رشته‌های مختلف دانشگاه تجارت که تحصیل در هر کدام حدود چهار سال به طول می‌انجامد تمامی متقاضیان ابتدا می‌توانند در آزمون ورودی به دانشگاه شرکت کرده و مدارک لازم را برای دانشگاه ارسال نمایند تا بررسی‌های لازم انجام شود. معمولا برای ورود به دانشگاه‌های خصوصی ترکیه ازمون یوس و سات ضرورتی ندارد و آزمون ورودی خود دانشگاه کافیست.

نکات بیشتر

با وجود این دانشگاه‌های مختلف ترکیه هر کدام شرایط خاص خود را برای پذیرش دارند. اگر قصدتان برای ادامه تحصیل در ترکیه جدی است، بهتر هست حتما قبل از هر چیزی به سایت اصلی دانشگاه مراجعه کرده و مطالعات لازم را انجام داد.

دانشگاه تجارت

مدارک لازم برای ثبت‌نام

پس از شرکت در آزمون ورودی دانشگاه بهتر است برای جمع اوری مدارک لازم نیز اقدام کنید که عبارتند از :

  • اسکن و کپی مدرک دیپلم/ لیسانس/فوق لیسانس
  • اسکن و کپی شناسنامه
  • اسکن و کپی کارت ملی و گذرنامه
  • مدرک زبان یا نمره آزمون ورودی به دانشگاه
  • مدرک‌های مربوط به تمکن مالی
  • متن‌ رزومه/ سوابق
  • توصیه نامه

که البته در این لیست وجود برخی موارد فقط کمک کننده است و می‌تواند امتیاز شما را در ورود به این دانشگاه بالاتر ببرد. افرادی که قصد ورود به دانشگاه و شرکت در آزمون را دارند می‌توانند با انتخاب یکی از زبان‌های ترکی یا انگلیسی تحصیل کرده و آزمون بدهند. همچنین مدرک زبان می‌تواند تاثیر خیلی خوبی بر پذیرش شما داشته باشد که در صورتی که زبان ترکی انتخاب شود نیازی به ارائه ان نیست.

هزینه و شهریه دانشگاه تجارت استانبول

شهریه دانشگاه تجارت استانبول

پیش از هر چیزی اول این عکس را ذخیره کنید. حتما به کارتان می آید! شهریه دانشگاه تجارت استانبول با توجه به رشته‌های مختلف متفاوت است. علاوه بر این هزینه محل زندگی و خوراک و پوشاک نیز وجود دارد که با توجه به شهر بزرگی مثل استانبول میانگین مخارج از شهرهای دیگر بالاتر است.

 شهریه دانشگاه تجارت استانبول
رشته تحصیلی زبان آموزشی شهریه (دلار)
معماری داخلی ترکی 4.000
امور مالی و بانکداری انگلیسی 5.000
تجارت بین الملل ترکی-انگلیسی 4.000
مدیریت لجستیک ترکی 4.000
جامعه شناسی ترکی 4.000
طراحی ارتباطات تصویری ترکی 4.000
روابط عمومی و تبلیغات ترکی 4.000
حقوق ترکی 4.000
معماری ترکی 4.000
مهندسی عمران ترکی 4.000
مدیریت بازرگانی ترکی 4.000
اقتصاد ترکی 4.000
روانشناسی ترکی-انگلیسی 4.000
علوم سیاسی و روابط بین المل ترکی-انگلیسی 4.000
رسانه و سیستم های ارتباطی ترکی 4.000
داخلی و طراحی محیط ترکی-انگلیسی 4.000
مهندسی کامپیوتر ترکی-انگلیسی 4.000
مهندسی صنایع ترکی-انگلیسی 4.000
مهندسی برق و الکترونیک انگلیسی 4.000
مهندسی مکاترونیک انگلیسی 5.000
اقتصاد انگلیسی 5.000
مدیریت بازرگانی انگلیسی 5.000

رشته‌های دانشگاه خصوصی تجارت استانبول

در دانشگاه تجارت استانبول رشته‌های بسیار گوناگونی هم در مقطع لیسانس و هم در مقطع فوق‌لیسانس و بالاتر وجود دارد. برخی از رشته‌هایی دانشجویان می‌توانند در مقطع  لیسانس تحصیل کنند عبارتند از :

  • آمار
  • اقتصاد ( به انگلیسی یا ترکی)
  • بانکداری
  • تبلیغات
  • تجارت بین‌الملل
  • جامعه شناسی
  • جهانگردی
  • حسابداری
  • حقوق
  • روانشناسی

 و بسیاری از شاخه‌های دیگر که در مقطع لیسانس تدریس می‌شوند. همچنین در مقطع فوف‌لیسانس نیز رشته‌هایی مثل امار، آنالیز تجارت، اقتصاد دیجیتال و بازاریابی، امنیت سایبری و..‌.. تدریس می‌شوند و به برخی از این رشته ها بورسیه هم تعلق می گیرد. روند اخذ بورسیه را به صورت مجزا در صفحه رشته مورد نظر (مانند بورسیه حسابداری در ترکیه) توضیح داده ایم. در مقطع دکتری نیز رشته‌هایی آموزش داده می‌شوند مثل:

  • مدیریت بازاریابی
  • مدیریت بازرگانی
  • علوم سیاسی
  • ریاضیات
  • مهندسی کامپیوتر

امکانات دانشگاه تجارت استانبول

دانشگاه استانبول تجارت

دانشگاه تجارت استانبول یکی از برترین دانشگا‌ه‌های این شهر است که با مساحت بزرگ و سرمایه گذاری وسیع امکانات بسیار زیادی را برای دانشجویان ایجاد کرده است.

  • وجود چندین دانشکده
  • ازمایشگاه
  • کارگاه
  • سالن‌های امفی تئاتر
  • سالن‌های مختلف ورزشی
  • ایجاد کاراموزی برای دانشجویان
  • مراکز تحقیق و پژوهش
  • مراکز اموزش زبان
  • باشگاه‌های دانشجویی
  • جشن‌ها و مراسم‌های مختلف

هزاران امکانات دیگر شرایط بسیار خوبی را برای دانشجویان فراهم اورده است.

سوالات خود را از ما بپرسید

پینار میرزایی
پینار میرزایی

سوالات متداول دانشگاه تجارت استانبول

معمولا برای ورود به این دانشگاه آزمون OSYM برگزار می‌شود. ازمون‌های سات و یوس برای تحصیل در این دانشگاه ضروری نیست.
بله این دانشگاه پذیرش بدون آزمون دارد و دپارتمان آرتان بورس تاپ می تواند برای شما از این دانشگاه از 25 الی 100 درصد بورس تحصیل کسب کند.
خوابگاه های دانشگاه استانبول تجارت خصوصی می باشند و به جز خوابگاه های خود دانشگاه در اطراف دانشگاه خوابگاه های خودگردان بسیار زیادی وجود دارد.
ممکن است خود دانشگاه از طریق موسسه ترکیه بورسلاری بورسیه فول فاند ارائه دهد ولی قطعی نمی باشد. پلتفرم ما نیز در زمان های خاصی از سال قادر به پذیرش بدون آزمون شما در این دانشگاه با بورسیه 100 درصد می باشد.
Telegram WhatsApp Twitter
دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://artanburstap.com/?p=6911
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
نام و نام خانوادگی *
شماره تماس *
آدرس ایمیل
دانشگاه مد نظر خود را نام ببرید
رشته مد نظر خود را نام ببرید
زبان آموزشی
مقطع تحصیلی
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
تصویر گذرنامه
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
تصویر دیپلم
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
پیش دانشگاهی
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
ریز نمرات 3 ساله
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
درخواست شما ثبت می‌شود. در صورتی که نیاز به ویرایش ندارید تایید نهایی کنید “منتظر خبر های خوب از طرف آرتان باش”