logo
دانشگاه علاالدین کیقباد آلانیا
لوگو دانشگاه علاالدین کیقباد

دانشگاه علاالدین کیقباد

( Alanya Alaaddin Keykubat University)

location

شهر: آلانیا

univercity

تعداد دانشکده: 10

univercity

نوع دانشگاه: دولتی

rank

رتبه داخلی: 159

checked

تایید: نیست

calender

سال تاسیس: 2015

language

زبان: ترکی, انگلیسی

apply

پذیرش: TR‌‌‌ YÖS

آنچه در این مقاله خواهید خواند

از آنجایی که امروزه کشور ترکیه دارای تعداد زیادی مؤسسات آموزش عالی است که خدمات آموزشی باکیفیت و بروزی را ارائه می‌دهند، یک انتخاب ایده آل برای دانشجویان بین المللی است. از طرفی با توجه به اینکه کشور ترکیه یکی از کشورهای همسایه ایران است و دسترسی به آن بسیار آسان و کم‌هزینه است، شرایط تحصیل در این کشور را برای دانشجویان بسیار آسان می‌سازد. در این میان، دانشگاه علاالدین کیقباد یکی از دانشگاه‌های دولتی خوب ترکیه است که برنامه‌های ویژه‌ای را به دانشجویان ارائه می‌کند.

پس در ادامه این مقاله از سری مقالات آرتان بورس تاپ دانشگاه کیقباد آلانیا را بطور کامل معرفی می‌کنیم و درباره‌ی شرایط تحصیل و ویژگی‌های مختلف آن صحبت خواهیم کرد. چنانچه این دانشگاه را بعنوان یکی از مقصدهای تحصیلی در ذهن‌تان دارید، در ادامه با ما همراه باشید. برای دسترسی آسان‌تر به مطالب می‌توانید از جدولی که در ادامه تدوین شده است، استفاده کنید.

معرفی دانشگاه علاالدین کیقباد ترکیه

دانشگاه علاءالدین کیکوبات آلانیا (ALKU) در سال 2015 به عنوان یکی از دانشگاه‌های دولتی جدید در شهر آلانیا تأسیس شد. هدف این دانشگاه ارائه آموزش عالی واجد شرایط و یک محیط یادگیری با کیفیت بین‌المللی در مقطع‌های کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و همچنین تخصص در رشته پزشکی، برای تعداد 7000 دانشجو از 40 کشور مختلف است. لازم به ذکر است که این دانشگاه از زمان تاسیس خود پیوسته در حال تغییر و توسعه بوده است و به زودی دانشکده‌های جدیدی را با رشته‌های مختلف از جمله گردشگری، ورزش، هنرهای زیبا، هنرستان، علوم بهداشتی و دندانپزشکی، افتتاح خواهد کرد.

ویدئوی آشنایی با دانشگاه علاءالدین کیقباد

در دانشگاه علاالدین کیقباد دانشجویانی از بیش از 40 کشور دنیا تحصیل می‌کنند که این امر منجر به ایجاد محیطی پویا در پردیس این دانشگاه شده است. در ویدئویی که در این بخش برای شما تهیه کردیم شما می‌توانید مزایا و امکانات این دانشگاه از جمله جشنواره‌ها، کنسرت‌ها و امکانات ورزشی را ببینید. همچنین در این ویدئو بیشتر تمرکز بر آن بوده که با محیط دانشگاه آشنا شوید.


در دانشگاه کیقباد آلانیا، دانشجویان گزینه‌های تحصیلی زیادی مانند کسب مدرک دو رشته تحصیلی، استفاده از مدرسه تابستانی و انتقال به سایر موسسات آموزش عالی در ترکیه را دارند. از طرفی برنامه‌های تبادل دانشجویی مانند ،آراسموس، مولانا و فارابی که یک فرصت طلایی برای دانشجویان است، در این دانشگاه وجود دارد. این دانشگاه بخش زیادی از تمرکز خود را برای بین المللی شدن و رقابت با دانشگاه‌های دیگر کشورهای اروپایی و آمریکایی قرار داده است. در این راستا، ALKU  با هدف توسعه، یک استراتژی و رویکرد بین المللی سازی مناسب برای ارائه آموزش، تحقیق و خدمات به روشی سیستماتیک ایجاد کرده است که باعث افزایش کیفیت و تقویت موقعیت منطقه‌ای و جهانی آن می‌شود.

آدرس دانشگاه علاالدین کیقباد کجاست؟


دانشگاه علاالدین کیقباد در 135 کیلومتری و در بخش شرقی مرکز استان آنتالیا در منطقه مدیترانه ترکیه که یک قطب گردشگری مهم با جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی است، واقع شده است. حمل و نقل به دانشگاه علاالدین کیقباد ترکیه با پروازهای بین المللی و داخلی در تمام طول سال به فرودگاه آلانیا-قاضی پاشا (40 دقیقه با اتوبوس) و فرودگاه بین المللی آنتالیا (2 ساعت با اتوبوس) امکانپذیر است. همچنین لازم به ذکر است که اتوبوس‌هایی از تمام شهرهای بزرگ ترکیه به ترمینال اتوبوس آلانیا فعال هستند که فرایند رفت و آمد را بسیار راحت کرده‌اند. از طرفی حمل و نقل به پردیس ALKU به طور مداوم با اتوبوس‌های شهری (شماره 202) در شهر آلانیا، در دسترس است.

آدرس دقیق دانشگاه:  Kestel, Merines Cd. 07450 Alanya/Antalya, Turkey

رنکینگ دانشگاه علاالدین کیقباد آلانیا

دانشگاه علاالدین کیقباد، دانشگاهی فعال و پویا است که بطور مداوم در حال رشد و توسعه است. این دانشگاه در راستای ارتقا سطح خود در نظر دارد تا به دانشگاهی شناخته‌شده در سطح دنیا تبدیل شود و برنامه‌های مختلفی در زمینه‌های: دانش، فناوری، گردشگری، بهداشت، کشاورزی و… را به لیست خدمات خود اضافه کند. درنهایت، علاالدین کیقباد در ترکیه توانسته تا کنون رتبه خوبی را  در میان رتبه‌بندی‌های مختلف ملی و بین‌المللی کسب کند.

رنکینگ دانشگاه علاءالدین کیقباد 2023
سطح رتبه دهی رتبه مرجع رنکینگ
رتبه جهانی 9208 Edurank
رتبه داخلی 159 Edurank
نکات بیشتر
یادتان نرود!

ما قبلا تمام اطلاعات لازم درباره‌ی پذیرش و شرایط تحصیل در دانشگاه نیشانتاشی استانبول را، برایتان آماده کرده‌ایم

شرایط پذیرش دانشگاه علاالدین کیقباد ترکیه

خبر خوب این است که آموزش به زبان انگلیسی در تمام دانشکده‌های دانشگاه کیقباد آلانیا قابل‌ ارائه است. این در حالیست که این امکان برای دانشجویان وجود دارد تا  برای  یک سال به‌طور اختیاری، دوره‌های مقدماتی زبان انگلیسی را بگذرانند. از طرفی زبان‌های آلمانی، روسی و عربی نیز از دیگر زبان‌هایی است که در برخی برنامه‌های آموزشی در دانشگاه علاءالدین آلانیا ارائه می‌شود. همچنین این دانشگاه سعی کرده است اقدامات لازم و ویژه‌ای جهت جذب دانشجویان بین‌المللی انجام دهد که در این راستا موفق شده است هرساله دانشجویان متعددی را از سراسر کشورهای دنیا پذیرش کند.

 دقت کنید که برای درخواست اخذ پذیرش در دانشگاه علاالدین کیقباد، لازم است مدارکی که دانشگاه تعیین کرده است و در قسمت زیر برایتان نوشته‌ایم را، آماده کنید.

  • فرم درخواست
  • مدرک آیلتس
  • هزینه درخواست
  • انگیزه نامه
  • گواهی تمکن مالی
  • دیپلم
  • ریز نمرات دبیرستان
  • مدرک تافل (در صورت وجود)
  • نتیجه آزمون بین‌المللی
نکات بیشتر

یادتان باشد که شما باید تمام مدارک ذکر شده را مستقیماً به دانشگاه ارسال نمائید و منتظر نتیجه نهایی از سمت دانشگاه باشید.

مدارک ثبت نام دانشگاه کیقباد آلانیا

ثبت نام در دانشگاه کیقباد آلانیا

همانطور که تمام دانشگاه‌ها لیستی کاملی از مدارک ثبت نام را برای دانشجویان متقاضی در سایت خود قرار می‌دهند، دانشگاه کیقباد آلانیا نیز لیست مدارک موردنیاز برای ثبت نام را بصورت زیر تعیین کرده است. نیاز است که تمام مدارک زیر را آماده‌سازی و در صورت نیاز ترجمه کنید.

  1. پاسپورت
  2. گواهی پایان تحصیل دبیرستان (دیپلم)
  3. ریز نمرات دبیرستان
  4. نتایج آزمون‌های بین‌المللی
  5. نتایج آزمون مهارت زبان انگلیسی یا ترکی
  6. انگیزه نامه
  7. توصیه نامه

ظرفیت دانشگاه کیقباد آلانیا

دانشگاه کیقباد آلانیا (ALKU) با هدف ارائه آموزش عالی در یک محیط یادگیری بین‌المللی، با داشتن 4 دانشکده‌‌، 3 دانشکده تحصیلات تکمیلی و 3 مدرسه حرفه‌ای در تمام مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و همچنین تخصص در پزشکی، برای حدودا ۷۰۰۰ دانشجو  از ۴۰ کشور مختلف ظرفیت درنظر گرفته است.

آزمون های لازم برای قبولی در دانشگاه کیقباد آلانیا

دقت کنید که دریافت پذیرش از دانشگاه کیقباد آلانیا همانند دیگر دانشگاه‌های ترکیه از طریق آزمون یوس، ست و شرط معدل است. لازم است که با شرکت در آزمون‌های بین‌المللی معتبر از جمله آزمونSAT  یا YOS، نمره قبولی متناسب با رشته مورد نظرتان را کسب کنید.

شهریه دانشگاه علاالدین کیقباد در سال 2024

همانطور که پیش از این اشاره کردیم دانشگاه علاالدین کیقباد، یک دانشگاه دولتی است که امکانات مختلفی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. از آنجایی که این دانشگاه کیفیت آموزشی و رفاهی دانشجویان را جزو اولین اولویت‌های خود قرار داده است،  شهریه تحصیل در این دانشگاه نیز نسبت به سایر دانشگاه‌ها مقداری بیشتر است. بطورکلی می‌توان شهریه دانشگاه Alaaddin Keykubat را سالانه 2250 دلار در نظر گرفت که این مقدار می‌تواند با توجه به رشته تحصیلی، بیشتر یا کمتر هم باشد. البته مهم است بدانید که وجود تسهیلات مختلفی، ازجمله بورس‌های تحصیلی می‌تواند در تأمین هزینه‌های تحصیل، مؤثر و کمک کننده باشند. در قسمت زیر جدولی تهیه کرده‌ایم که می‌توانید لیست شهریه دانشکده‌های پرطرفدار این دانشگاه را مشاهده کنید.

 شهریه دانشگاه علاالدین کیقباد سال 2024
شهریه (لیر) زبان آموزشی نام رشته
66.066 ترکی پزشکی
55.272 ترکی دندانپزشکی
10.598 ترکی پرستاری
10.598 ترکی فیزیوتراپی و توانبخشی
14.448 انگلیسی مهندسی کامپیوتر
14.448 ترکی مهندسی صنایع
14.448 انگلیسی مهندسی مکانیک
11.662 ترکی مدیریت
11.662 ترکی اقتصاد
11.662 ترکی تجارت بین الملل
14.448 انگلیسی مهندسی پزشکی و ژنتیک
10.598 ترکی راهنمایی و مشاوره روانشناسی
11.774 ترکی معماری
14.448 ترکی مهندسی عمران
11.662 ترکی مدیریت منابع انسانی

شهریه پزشکی دانشگاه علاالدین کیقباد

قطعا می‌دانید که رشته پزشکی یکی از رشته‌های پرطرفدار بین دانشجویان است که خوشبختانه در دانشگاه علاالدین کیقباد آلانیا هم ارائه می‌شود. برای دریافت پذیرش در این رشته، درصورتی‌که نمره آزمون شما برای این رشته به حدنساب برسد و دیگر شرایط موردنیاز تعیین شده را داشته باشید، می‌توانید در این رشته در دانشگاه کیقباد آلانیا ادامه تحصیل دهید. مهم است بدانید که نرخ پذیرش در این دانشگاه 87 درصد است که این موضع نشان می‌دهد شما شانس بسیار خوبی برای اخذ پذیرش در رشته پزشکی در این دانشگاه را دارید.  از طرفی باید بدانید که شهریه پزشکی در دانشگاه علاءالدین ترکیه بطور تقریبی حدود 2150 دلار در سال است که ممکن است تحت عوامل مختلفی کاهش یا افزایش نیز یابد.

رشته های دانشگاه علاالدین کیقباد آلانیا

دانشگاه علاالدین کیقباد آلانیا بطور کلی دارای 8 دانشکده است که در رشته‌های مختلفی از جمله بازرگانی، مهندسی، آموزشی، پزشکی، دندانپزشکی، ورزشی و… در مقاطع کاردانی، کارشناسی و دکتری ارائه خدمات می‌کند. در ادامه متن می‌توانید برخی از رشته‌های دانشگاه کیقباد آلانیا را مشاهده کنید.

  1. هنرهای زیبا
  2. تاریخ
  3. ادبیات
  4. هنرهای نمایشی
  5. بازرگانی و علوم اجتماعی
  6. رشته‌های مهندسی
  7. باستان شناسی
  8. تربیت بدنی
  9. پزشکی
  10. دندانپزشکی
  11. پرستاری
  12. روانشناسی
  13. توان‌بخشی
  14. ریاضیات
  15. داروسازی
نکات بیشتر
از قلم نیندازید!

هر آنچه درباره‌ی پذیرش و رشته دندانپزشکی در ترکیه نیاز دارید را، در اینجا بخوانید.

امکانات دانشگاه علاالدین کیقباد در ترکیه

امکانات علاالدین کیقباد برای دانشجویان

در دانشگاه علاالدین کیقباد گزینه‌های تحصیلی ویژه‌ای مانند تحصیل در رشته‌های فرعی به‌طور هم‌زمان، برنامه‌های تابستانی و امکان انتقال به سایر مراکز آموزش عالی در ترکیه و دانشگاه‌های بین‌المللی، برای دانشجویان در نظر گرفته شده است. همچنین، این دانشگاه امکان شرکت در برخی فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی شامل: جشنواره بهاره، انجمن‌های دانشجویی؛ سفرهای تفریحی و پژوهشی، سمینارهای آموزشی، نمایشگاه‌ها، مسابقات، فعالیت‌های ورزشی و… را برای دانشجویان فراهم کرده است. از طرفی علاالدین کیقباد امکاناتی مانند خوابگاه‌های دولتی، امکانات اقامتی، هتل‌های آپارتمانی و… را برای اسکان دانشجویان در نظر گرفته که تمرکز این مراکز، دانشجویان بین‌المللی است.

خوابگاه دانشگاه علالدین کیقباد آلانیا

از آنجایی که مساله خوابگاه و اسکان همیشه از بزرگترین دغدغه‌های دانشجویان بین المللی است، باید این نوید را دهیم که این دانشگاه فرصت‌های اسکان را برای دانشجویان که شامل خوابگاه‌های دولتی، امکانات اقامتی مناسب و هتل‌های آپارتمانی است، فراهم کرده‌است. همچنین بهتر است بدانید که شهریه خوابگاه‌های دولتی بسیار مناسب است که حدود ۱۰۰۰ لیر در ماه به بالا است. در صورت تمایل به اسکان در خوابگاه‌های خصوصی نیز بدانید که شهریه این خوابگاه‌ها از ۱۷۰۰ لیر در ماه بسته به موقعیت و امکانات، شروع می‌شود.

جمع بندی

در این مقاله قصد داشتیم به معرفی و بررسی شرایط تحصیل در دانشگاه علاءالدین کیقباد آلانیا بپردازیم. در ابتدا تاریخچه مختصری از دانشگاه علاالدین کیقباد ترکیه را بیان کردیم و در ادامه به جزئیات بیشتر مانند رشته‌های مختلف، شهریه، امکانات تحصیلی و… پرداختیم. امیدواریم مطالب ذکرشده برای شما مفید بوده باشد. در آخر در صورت وجود هرگونه ابهام می‌توانید سؤالات خود را در قسمت نظرات بنویسید و یا با مشاوران آرتان بورس تاپ، در ارتباط باشید.سوالات خود را از ما بپرسید

پینار میرزایی
پینار میرزایی

سوالات کاربران درباره دانشگاه علاالدین کیقباد ترکیه

خیر، در حال حاضر پذیرش در دانشگاه علاالدین کیقباد با نتیجه آزمون‌های معتبر مانند: YOS و SAT انجام می‌شود.
خیر، این دانشگاه در حال حاضر در لیست دانشگاه‌های مورد تائید وزارت علوم و بهداشت ایران نیست.
بله دانشگاه علاءالدین آلانیا بورسیه‌های تحصیلی مختلفی را در اختیار دانشجویان ممتاز قرار می‌دهد که می‌تواند بین 25 تا 100 درصد، با توجه به شرایط متفاوت باشد.
بله دانشگاه علاالدین کیقباد آلانیا، مراکز رفاهی مختلفی را، ازجمله خوابگاه‌های متعدد برای اسکان در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.
Telegram WhatsApp Twitter
دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://artanburstap.com/?p=8236
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
نام و نام خانوادگی *
شماره تماس *
آدرس ایمیل
دانشگاه مد نظر خود را نام ببرید
رشته مد نظر خود را نام ببرید
زبان آموزشی
مقطع تحصیلی
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
تصویر گذرنامه
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
تصویر دیپلم
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
پیش دانشگاهی
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
ریز نمرات 3 ساله
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
درخواست شما ثبت می‌شود. در صورتی که نیاز به ویرایش ندارید تایید نهایی کنید “منتظر خبر های خوب از طرف آرتان باش”