logo
دانشگاه خصوصی لقمان حکیم انکارا
لوگو دانشگاه لقمان حکیم

دانشگاه لقمان حکیم

(Lokman Hekim University)

location

شهر: آنکارا

univercity

تعداد دانشکده: 5

univercity

نوع دانشگاه: خصوصی

rank

رتبه داخلی: ندارد

checked

تایید: نیست

calender

سال تاسیس: 2017

language

زبان: ترکی, انگلیسی

apply

پذیرش: TR‌‌‌ YÖS, SAT

آنچه در این مقاله خواهید خواند

دانشگاه لقمان حکیم یکی از بهترین گزینه‌های تحصیلی برای داوطلبانی است که قصد تحصیل در رشته پزشکی یا دیگر رشته های تحصیلی حوزه سلامت را دارند. این دانشگاه از مجرب‌ترین اساتید دانشگاهی و بهترین تجهیزات آموزشی، جهت آموزش دادن دانشجویان خود استفاده می‌کند. در کنار آن نیز بورسیه های تحصیلی مختلفی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد و مسیر پیشرفت و برخورداری از یک آینده شغلی مناسب را برای آن‌ها باز و هموار می‌کند. به همین دلیل بر آن شدیم تا در این مقاله این دانشگاه را معرفی و شهریه، امکانات و شرایط لازم جهت اخذ پذیرش در آن را مورد بررسی قرار دهیم.


معرفی و تاریخچه دانشگاه لقمان حکیم

دانشگاه لقمان حکیم یکی از دانشگاه های خصوصی و تازه تأسیس کشور محسوب می‌شود. فعالیت این دانشگاه از سال 2018 آغاز شده و تمرکز اصلی خود را بر روی برگزاری رشته های پزشکی و دیگر رشته های مرتبط با حوزه سلامت قرار داده است. در راستای آموزش دانشجویان خود نیز از آزمایشگاه‌هایی مدرن و جدیدترین تجهیزات روز دنیا استفاده می‌کند؛ همچنین فرصت‌های تمرینی، تحقیقاتی و کار آموزی متعددی را در بیمارستان دانشگاهی خود به دانشجویان ارائه می‌دهد تا بتوانند مهارت‌های خود را تقویت کنند و تجربه‌های بیشتری در حوزه سلامت کسب کنند.

آدرس دانشگاه لقمان حکیم ترکیه کجاست؟


دانشگاه لقمان حکیم در پایتخت سیاسی کشور ترکیه یعنی آنکارا قرار دارد. این دانشگاه یکی از نزدیک‌ترین دانشگاه های کشور ترکیه به مرکز شهر محسوب می‌شود و فاصله آن با مرکز شهر آنکارا فقط 8 کیلومتر (حدوداً 8 تا 10 دقیقه) است. لذا دسترسی دانشجویان به امکانات شهری و وسایل حمل‌ونقل عمومی بسیار راحت است. فاصله این دانشگاه با نزدیک‌ترین بزرگراه فقط 12 کیلومتر است. علاوه بر این با ایستگاه قطار سریع‌السیر فقط 8.5 کیلومتر (حدوداً 15 دقیقه) و با فرودگاه 34 کیلومتر (تقریباً 30 دقیقه) فاصله دارد. به همین دلیل این امکان در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد که راحت‌تر به دیدار خانواده، دوستان و آشنایان بروند.

سایت دانشگاه لقمان حکیم ترکیه

متقاضیان تحصیل در موسسه آموزش عالی لقمان حکیم کشور ترکیه برای اطلاع از ددلاین اپلای، هزینه تحصیل دندانپزشکی در ترکیه، برقراری ارتباط با اساتید دانشگاهی و … باید به سایت رسمی دانشگاه به آدرس https://www.lokmanhekim.edu.tr مراجعه کنند. در این سایت تمامی اطلاعات مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه درج شده است و داوطلبان با مراجعه به آن می‌توانند مراحل درخواست پذیرش در دانشگاه را انجام دهند.

شرایط پذیرش در لقمان حکیم ترکیه

دانشگاه لقمان حکیم استانبول

دانشگاه لقمان حکیم از زمان فعالیت خود دانشجویان بین المللی زیادی را در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا پذیرش می‌کند. شرایط پذیرش در این دانشگاه در مقایسه با سایر دانشگاه های کشور ترکیه بسیار ساده تر است و پذیرش بدون آزمون (بر اساس مدارک تحصیلی داوطلب) یا بر اساس نتیجه آزمون ورودی خود دانشگاه صورت می‌گیرد.

علاوه بر این توجه داشته باشید که زبان تحصیل در اکثر رشته های تحصیلی این دانشگاه، ترکی استانبولی و در دو دانشکده پزشکی و داروسازی انگلیسی است. لذا متقاضیان با توجه به زبان تحصیل رشته مورد نظر خود باید مدرک معتبر زبان انگلیسی یا ترکی را به دانشگاه ارائه دهند؛ یا در دوره های آموزش زبان دانشگاه شرکت کنند. حداقل سطح مدرک زبان ترکی استانبولی جهت دریافت پذیرش این دانشگاه نیز که داوطلبان بعد از ثبت نام آزمون تومر و شرکت در آن باید کسب کنند، سطح B1 است.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که موسسه آموزش عالی لقمان حکیم بر اساس شرایط دانشجویان به آن‌ها بورسیه های تحصیلی حداقل 25 درصد اعطا می‌کند. به عنوان نمونه این دانشگاه این امکان را برای 10 نفر از دانشجویان بین المللی واجد شرایط فراهم می‌کند تا به صورت رایگان در رشته پزشکی مشغول به تحصیل شوند. به 6 نفر از دانشجویان این رشته نیز بورسیه 50 درصدی اعطا می‌کند. 12 نفر از دانشجویان رشته دندانپزشکی نیز می‌توانند از بورسیه تحصیلی 25 و 50 درصدی برخوردار شوند. دپارتمان آرتان بورس تاپ با توجه به قراردادهای همکاری خود با این دانشگاه می‌تواند شما را موفق به دریافت یکی از بورسیه های تحصیلی این دانشگاه کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می‌توانید با مشاوران آرتان بورس تاپ تماس بگیرید.

 رنکینگ دانشگاه لقمان حکیم ترکیه

دانشگاه لقمان حکیم برای تعلیم دانشجویان خود از برترین اساتید و بهترین تجهیزات روز دنیا استفاده می‌کند. علاوه بر این امکانات، بورسیه های تحصیلی و دوره های کارآموزی متعددی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد و آن‌ها را برای ورود به بازار کار آماده می‌کند. با این حال با توجه به تازه تأسیس بودن، فعالیت و قابلیت های علمی آن در سطح جهانی چندان شناخته نشده است. البته با توجه به فعالیت های گسترده این دانشگاه و امکانات آن آموزشی آن انتظار می‌رود در سال‌های آینده در لیست دانشگاه های برتر دنیا قرار بگیرد.

مدارک لازم برای ثبت نام در دانشگاه لقمان حکیم

متقاضیان تحصیل در دانشگاه لقمان حکیم جهت اخذ پذیرش این دانشگاه در ابتدا باید به سایت دانشگاه در لینک https://applylhu.force.com/s/ مراجعه کنند. سپس با تکمیل فرم درخواست و آپلود مدارک لازم در سایت که شامل ترجمه مدارک تحصیلی و مدارک هویتی می‌شود، درخواست خود برای پذیرش در دانشگاه را ثبت کنند. درخواست متقاضی توسط دپارتمان دانشگاه ارزیابی می‌شود و در صورت قبولی درخواست، برای داوطلب گواهی پذیرش مشروط صادر می‌شود. داوطلب با این گواهی باید مراحل دریافت ویزا را انجام دهد و در صورت پرداخت شهریه دانشگاه، مدارک لازم را به صورت حضوری به دانشگاه ارائه دهد. از جمله مدارک مورد نیاز عبارت اند از:

  • مدرک دیپلم (مدرک لیسانس و کارشناسی ارشد برای شرکت در دوره های تحصیلات تکمیلی و دکترا)
  • ریزنمرات تحصیلی
  • کپی گذرنامه و مدارک هویتی
  • 6 قطعه عکس
  • مدرک زبان ترکی (به دانشجویانی که مدرک زبان ترکی ندارند، حداکثر دو ترم برای یادگیری زبان ترکی مهلت داده می‌شود.)
  • رسید پرداخت شهریه دانشگاه
  • توجه داشته باشید که کلیه مدارک تحصیلی و هویتی باید به زبان ترکی ترجمه شوند و در دفاتر ثبت اسناد رسمی در ترکیه مورد تائید قرار بگیرند.

شهریه دانشگاه لقمان حکیم

هزینه شهریه دانشگاه لقمان حکیم

برای تحصیل در دانشگاه لقمان حکیم، این نکته را باید بدانید که مبلغ شهریه به رشته و زبان آموزشی آن بستگی دارد. در جدول زیر شهریه‌های این دانشگاه را ملاحظه می‌کنید. البته با استفاده از بورسیه‌هایی که دانشگاه ارائه می‌دهد، میزان شهریه‌ها از مبلغ اعلام شده کمتر خواهد شد.

شهریه دانشگاه لقمان حکیم 2024
رشته‌ها طول تحصیل زبان تحصیل شهریه سالانه (دلار)
پزشکی 6 ترکی 16.000
پزشکی 6 انگلیسی 18.000
دندانپزشکی 5 ترکی 15.000
دندانپزشکی 5 انگلیسی 16.000
داروسازی 5 ترکی یا انگلیسی 12.000
تغذیه و رژیم غذایی 4 ترکی 3.500
فیزیوتراپی و توانبخشی 4 ترکی 3.500
مامایی 4 ترکی 3.250
پرستاری 4 ترکی 3.250
گفتار درمانی 4 ترکی 3.250
کار درمانی 4 ترکی 3.250
شنوایی سنجی 4 ترکی 3.250

رشته های دانشگاه لقمان حکیم

دانشگاه لقمان حکیم در ترکیه

دانشگاه لقمان حکیم از 5 دانشکده مختلف برخوردار است و در هر کدام از آن‌ها رشته های مختلفی در حوزه سلامت برگزار می‌کند. در ادامه به معرفی دانشکده و رشته های تحصیلی این دانشگاه می پردازیم:

دانشکده

  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده دندانپزشکی
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده علوم بهداشت و درمان
  • دانشکده علوم ورزشی

رشته های تحصیلی

  • پزشکی عمومی
  • پزشکی تخصصی
  • دندانپزشکی
  • داروسازیخدمات داروخانه
  • کمک های اولیه اورژانس
  • آشنایی با وسایل پزشک
  • مامایی
  • پروتز دندان
  • سلامت دهان و دندان
  • پرستاری
  • مربی گری
  • فیزیوتراپی
  • و …

امکانات دانشگاه لقمان حکیم ترکیه

دانشگاه لقمان حکیم برای تائمین رفاه و آسایش دانشجویان خود، همچنین آمادگی آن‌ها برای ورود به بازار کار، امکانات متنوعی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. از جمله امکانات این دانشگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بیمارستان آموزشی
  • ارائه تجهیزات مدرن و پیشرفته
  • ارائه دوره های کارآموزی
  • کافی شاپ
  • سالن غذا خوری
  • کتابخانه غنی
  • خوابگاه دانشجویی
  • و …

خوابگاه دانشگاه لقمان حکیم

دانشگاه لقمان حکیم، با در نظر گرفتن نیازهای اقامت و اسکان دانشجویان خود که از خارج از آنکارا می‌آیند، قراردادهایی را برای تأمین خوابگاه آن‌ها امضا کرده است. این قراردادها با خوابگاه‌های خصوصی دخترانه و پسرانه وابسته به وزارت آموزش ملی بسته شده است؛ این خوابگاه‌ها و کلیه نیازهای رفاهی، حمل‌ونقل و… را برای آسایش دانشجویان فراهم کرده‌اند. برای اطلاع از اطلاعات نحوه رزرو خوابگاه در آنکارا وارد لینک مربوطه شوید. در ادامه به معرفی خوابگاه‌های طرف قرارداد و اطراف دانشگاه لقمان حکیم در ترکیه می‌پردازیم؛

خوابگاه‌های خصوصی طرف قرارداد دانشگاه لقمان حکیم
نام خوابگاه نوع خوابگاه
خوابگاه وفا پسرانه
خوابگاه دانشجویی تد پسرانه
خوابگاه تد دخترانه
خوابگاه خصوصی میمیش آیدین مرادیه دخترانه
خوابگاه اون ماییس دخترانه
خوابگاه دانشجویی خصوصی ایده‌آل شعبه 13 دخترانه
خوابگاه دانشجویی خصوصی ایده‌آل شعبه 15 پسرانه
خوابگاه دانشجویی خصوصی ایده‌آل شعبه 11 پسرانه
خوابگاه دانشجویی خصوصی پسرانه بشتپه پسرانه
خوابگاه خصوصی دخترانه مینه- مینه 1 دخترانه
خوابگاه خصوصی دخترانه مینه- مینه 3 دخترانه
خوابگاه های دولتی مؤسسه اعتباری و امور خوابگاه‌ها (KKK)
نام خوابگاه نوع خوابگاه
خوابگاه دانشجویی تحسین بانگ اوغلو پسرانه
خوابگاه دانشجویی بش تپه دخترانه
خوابگاه ننه خاتون دخترانه
خوابگاه دانشجویی حاج عمر سابانجی دخترانه
خوابگاه دانشجویی جبجی پسرانه
خوابگاه دانشجویی سیران دخترانه
خوابگاه دانشجویی میللی ایراده دخترانه
خوابگاه دانشجویی یگان ویژه دخترانه
خوابگاه دانشجویی گول باشی پسرانه

جمع بندی

دانشگاه لقمان حکیم یکی از دانشگاه های تازه تأسیس، مدرن و رو به رشد کشور ترکیه است که پرطرفدارترین و پردرآمدترین رشته های تجربی را آموزش می‌دهد. برای آموزش دانشجویان خود نیز از از مدرن‌ترین تجهیزات روز دنیا استفاده می‌کند. علاوه بر این بورسیه های 25 الی 100 را به آن‌ها اختصاص می‌دهد. در صورتی که به تحصیل در این دانشگاه علاقه‌مند هستید، می‌توانید با مشاوران و متخصصان ما در آرتان بورس تاپ تماس بگیرید تا سریع ترین راه اخذ پذیرش و دریافت بورسیه از این دانشگاه را به شما نشان دهند.

پینار میرزایی
پینار میرزایی

Telegram WhatsApp Twitter

2 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://artanburstap.com/?p=7229
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
نام و نام خانوادگی *
شماره تماس *
آدرس ایمیل
دانشگاه مد نظر خود را نام ببرید
رشته مد نظر خود را نام ببرید
زبان آموزشی
مقطع تحصیلی
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
تصویر گذرنامه
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
تصویر دیپلم
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
پیش دانشگاهی
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
ریز نمرات 3 ساله
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
درخواست شما ثبت می‌شود. در صورتی که نیاز به ویرایش ندارید تایید نهایی کنید “منتظر خبر های خوب از طرف آرتان باش”