logo
معرفی بهترین دانشگاه های آنکارا

دانشگاه های آنکارا

آنچه در این مقاله خواهید خواند

دانشگاه های آنکارا که بهترین انتخاب برای تحصیل دانشجویان به شمار می‌آید، هرکدام با رتبه بندی عالی و همچنین در اختیار داشتن دانشکده های متفاوت توانسته شرایط قابل قبولی را برای تحصیل دانشجویان فراهم آورد و به خاطر وجود امکانات آموزشی باکیفیت و همچنین توجه بر روی تمامی تحقیقات علمی پتانسیل و ظرفیت بالایی را برای تعامل عالی با دیگر دانشگاه بین‌المللی به وجود آورده است.

 هر کدام از دانشگاه های آنکارا جذاب ترکیه را شما با امکانات و خدمات رفاهی عالی می‌توانید در نظر بگیرید و هر چه سریع‌تر برای تحصیل اقدام کنید. معقولانه است با استفاده از خدمات مجموعه آرتان بورس تاپ ضمن مشاوره و مشورت با کارشناسان این مجموعه اعزامی بدون دردسر و کاملاً قانونی را تجربه کنید.

لیست بهترین دانشگاه های آنکارا

بهترین دانشگاه های آنکارا در ترکیه چه دولتی و چه خصوصی هر کدام به خاطر سطح آموزشی بی‌نظیری که ارائه می‌دهند و همچنین رتبه‌های جهانی و ملی خود توانسته‌اند بسیاری از داوطلبان بین‌المللی را خصوصاً داوطلبان ایرانی را برای تحصیل ترغیب کنند. چنانچه قصد تحصیل در هرکدام از این دانشگاه‌های معتبر را دارید، باید شرایط پذیرش آن را به خوبی در نظر بگیرید که در این زمینه مشاورین مجموعه آرتان بورس تاپ به صورت کاملاً جزئی شرایط را برای شما شفاف‌سازی می‌کنند تا هر چه سریع‌تر مقدمات اعزام شما را فراهم نمایند. در ادامه از فهرست دانشگاه‌ های ترکیه به برخی از بهترین آن‌ها در شهر آنکارا اشاره می‌کنیم؛

  • دانشگاه بیلکنت
  • دانشگاه آنکارا
  • دانشگاه قاضی
  • دانشگاه آتلیتم
  • دانشگاه کانکایا
  • دانشگاه تد
  • دانشگاه فنی خاورمیانه

لیست دانشگاه های دولتی آنکارا

دانشگاه های دولتی آنکارا

دانشگاه های آنکارا به صورت دولتی خدمات قابل توجهی را به متقاضیان داخلی و بین‌المللی خود ارائه می‌دهد که در این بین، شما می‌توانید چنانچه قصد مهاجرت تحصیلی به ترکیه را دارید با توجه به راهنمایی های ارزنده‌ای که مجموعه آرتان بورس تاپ در اختیار شما قرار می‌دهد، هر کدام از دانشگاه های معتبر و دولتی ترکیه را در آنکارا را برای هدف تحصیل خود انتخاب کنید.

دانشگاه قاضی

دانشگاه های آنکارا همگی جزء دانشگاه های معتبر هستند که در این میان، دانشگاه قاضی جزء دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت و تمامی رشته های آن مورد تائید وزارت علوم ایران است که صددرصد این مزیت برای دانشجویان ایرانی یک امتیاز محسوب می‌شود و از سال ۱۹۲۶ به فعالیت پرداخته است. این دانشگاه معتبر در رتبه ۹۰۱ جهانی قرار گرفته است. ظرفیت رشته های محبوب دانشگاه قاضی به شرح زیر است:

  • پزشکی دانشگاه قاضی: ۱۰ نفر
  • دندانپزشکی: ۱۰ نفر
  • داروسازی: ۱۰ نفر
  • فیزیوتراپی: ۱۰ نفر
  • معماری: ۱۰ نفر

دانشگاه آنکارا

دانشگاه آنکارا ترکیه (Ankara University) در سال ۱۹۴۶ تأسیس شده است و با تعداد دوره‌های کارشناسی که تعداد آن ۱۲۰ است شما می‌توانید تنوع را در بین رشته های این دانشگاه جستجو کنید. رتبه ملی پنجم دانشگاه انکارا به اعتبار بی‌نظیر آن اشاره واضحی دارد. از جمله شرایط پذیرش کسب نمره مناسب در آزمون های ورودی AYOS، SAT، YOS، IB است که مجموعه آرتان بورس تاپ در این زمینه خدمات قابل توجهی را ارائه می‌دهد.

دانشگاه حاجت تپه

این دانشگاه از سال ۱۹۶۷ فعالیت خود را شروع کرده است. به واسطه عملکرد بی‌نظیر خود جزء ممتازترین دانشگاه ها و مدارس پزشکی ترکیه محسوب می‌شود و سهمیه اولین پردیس ان دانشگاه به شمار می‌آید. زبان تحصیلی این دانشگاه به زبان انگلیسی و دارای ۱۵ دانشکده، ۱۵ موسسه تحصیلات تکمیلی و چندین مدرسه فنی حرفه‌ای و هنرستان است. چنانچه قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی را دارید باید به زبان انگلیسی مسلط باشید

دانشگاه فنی خاورمیانه

در سال ۲۰۱۹ دانشگاه فنی خاورمیانه تأسیس و یکی از بهترین های دانشگاه های آنکارا محسوب می‌شود و زبان تحصیلی آن به زبان انگلیسی است. سال تحصیلی این دانشگاه به دو نیم‌سال تقسیم می‌شود و دارای ۴۲ بخش آکادمیک و ۵ بخش آموزشی برای مقاطع تحصیلات تکمیلی را ارائه می‌دهد.

لیست دانشگاه های خصوصی آنکارا

دانشگاه های آنکارا در حوزه خصوصی خود دانشگاه های فوق‌العاده‌ای را معرفی می‌کند که هر کدام در بهترین رده دانشگاه های جهان می‌تواند انتخاب مناسب و معقولانه برای تحصیل به حساب آید که اگر به سال تأسیس هرکدام دقت کنید متوجه قدمت اصالت هر کدام از این دانشگاه‌های خصوصی می‌شوید که به خاطر کیفیت در ارائه خدمات آموزشی توانسته است بسیاری از داوطلبان ایرانی را برای تحصیل ترغیب کند.

دانشگاه بیلکنت

بیلکنت (Bilkent Üniversitesi) از سال ۱۹۸۴ فعالیت خود را آغاز کرده است و با رتبه ۴۵۶ در رده بهترین دانشگاه های جهان معرفی‌شده است. دانشکده علوم پایه، دانشکده هنرهای زیبا، دانشکده اقتصاد، اداری و علوم اجتماعی، دانشکده علوم انسانی و ادبیات، دانشکده مدیریت، دانشکده مهندسی، مدرسه عالی مدیریت توریسم و هتلداری و مدرسه عالی زبان‌های خارجی قابل‌اجرا را برای تحصیل می‌توانید انتخاب کنید.

دانشگاه چانکایا

در سال 1997 این دانشگاه خصوصی تأسیس شده است. زبان تحصیلی ترکی است البته به جز واحدهای حقوق، مدرسه فنی حرفه‌ای عدالت، روابط عمومی و تبلیغات که به زبان انگلیسی ارائه می‌شود و با داشتن 5 دانشکده با 23 رشته، 2 انستیتو با 26 رشته در مقطع فوق لیسانس و 10 رشته در مقطع دکترا و 2 مدرسه فنی حرفه‌ای با 3 رشته و البته دوره‌های مقدماتی زبان انگلیسی به یکی از بهترین های آنکارا تبدیل شده است.

دانشگاه باشکنت

دانشگاه باشکنت (Başkent Üniversitesi) که یکی از دانشگاه های آنکارا محسوب می‌شود از سال 1996 تا به حال فعالیتی چشمگیر داشته است. زبان تحصیلی ترکی زبان اصلی و برای برخی از رشته ها انگلیسی را می‌توانید در نظر بگیرید. رتبه ملی دانشگاه ۴۰ است که این رتبه را یکی از رتبه‌های عالی در ترکیه می‌شناسند. در بین شرایط پذیرش چنانچه به رشته پزشکی و دندانپزشکی می اندیشید باید معدل دبیرستان شما، در کمترین حالت ۱۶ از ۲۰ باشد.

دانشگاه آتیلیم

دانشگاه آتیلیم ترکیه (Atılım Üniversitesi) در آنکارا از سال ۱۹۹۶ راه‌اندازی شده است که یکی از دانشگاه های جذاب و فوق العاده آنکارا برای متقاضیان بین‌المللی محسوب می‌شود و با دوره‌های تحصیلی متفاوت که به زبان انگلیسی ارائه می‌شود یکی از دانشگاه‌های برتر بر اساس استانداردهای اروپایی شناخته می‌شود و با داشتن موسسه با انستیتوهای ابتکاری به یکی از قابل قبول ترین دانشگاه های خصوصی آنکارا تبدیل شده است.

دانشگاه TOBB ترکیه

TOBB از جمله دانشگاه های طراحی صنعتی، ارتباطات بصری، طراحی داخلی و محیطی، معماری و هنر آنکارا محسوب می‌شود که با شرایط اخذ پذیرش بسیار آسان شما می‌توانید به بهترین شکل ممکن در این دانشگاه به تحصیل بپردازید. هر کدام از آزمون های مهارت زبان ترکی نیز به صورت اختیاری است که البته شما باید رسید بانکی مربوط به واریز هزینه ثبت نام که مبلغ ۵۰ دلار است را برای شرایط اخذ پذیرش ارائه دهید که در سال ۲۰۱۹ این دانشگاه توانسته است رتبه 301 ملی را بدست آورد.

دانشگاه های آنکارا مورد تایید وزارت بهداشت

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت آنکارا

بدون هیچ اغراق دانشگاه‌هایی که مورد تایید وزارت بهداشت باشند یک امتیاز ویژه را برای داوطلبان ایرانی به وجود می‌آورد که در این بین، دانشگاه های آنکارا را شما می‌توانید با چهار دانشگاه معتبر مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران در نظر بگیرید که این دانشگاه عبارت‌اند از:

  1. دانشگاه بیلکنت
  2. دانشگاه فنی خاورمیانه
  3. دانشگاه آنکارا
  4. دانشگاه قاضی

جمع بندی

مشاوره تحصیل در ترکیه را به مجموعه آرتان بورس تاپ بسپارید تا با تخصص عالی و تجربه بی‌نظیر کارشناسان خود بتواند بهترین شرایط تحصیل را در دانشگاه های آنکارا را برای شما فراهم کند. این مجموعه با به خاطر راهنمایی های ارزنده خود صددرصد شما را از انتخاب و اعتماد این مجموعه پشیمان نمی‌کند.

سوالات خود را از ما بپرسید

نویسنده آرتان بورس تاپ

Telegram WhatsApp Twitter
دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://artanburstap.com/?p=7022
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
نام و نام خانوادگی *
شماره تماس *
آدرس ایمیل
دانشگاه مد نظر خود را نام ببرید
رشته مد نظر خود را نام ببرید
زبان آموزشی
مقطع تحصیلی
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
تصویر گذرنامه
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
تصویر دیپلم
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
پیش دانشگاهی
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
ریز نمرات 3 ساله
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
درخواست شما ثبت می‌شود. در صورتی که نیاز به ویرایش ندارید تایید نهایی کنید “منتظر خبر های خوب از طرف آرتان باش”