logo
کار دستیار دندانپزشک در ترکیه

دستیار دندانپزشک در ترکیه

آنچه در این مقاله خواهید خواند

دندان پزشکی از جمله شغل‌های بی نظیری است که درآمد و پرستیژ کاری بسیار بالایی دارد. در تمامی کشورهای جهان این شغل تنوع بالایی در حوزه‌های گوناگون خود دارد که در این بین، دستیار دندان پزشک نیز می‌تواند به راحتی در این شغل به درآمد بالایی دست پیدا کند. البته مهارت و تخصص دستیار نیز خود موضوع مهمی است که نباید به هیچ عنوان آن را نادیده گرفت.

شغل دستیار دندانپزشک در ترکیه امروزه از جمله شغل‌هایی است که بسیار پرطرفدار است و مدرک و شرایط آن چنان دشواری را نیز به خود اختصاص نمی‌دهد. ما در ادامه شما را با شرایط این شغل، مزایا و وظایف دستیار دندان پزشک به صورت اجمالی آشنا می‌کنیم تا بتوانید به راحتی مدارک و شرایط خود را مورد بررسی قرار داده و فرایند اعزام خود را به ترکیه برای مهاجرت کاری عملی کنید.

شرایط شغل دستیار دندانپزشک در ترکیه

از جمله شرایط شغلی دستیار دندانپزشک در ترکیه توجه به مهارت و توانایی فرد است که صد درصد در ابتدا برای استخدام افراد مورد توجه قرار می‌گیرد. در این میان، عمدتاً 2 رده برای فردی که قصد دارد به عنوان دستیار دندان پزشک فعالیت کند وجود دارد که در رده سطح 1 که به آن LEVEL می‌گویند، به دانش و اطلاعات بسیار عمومی اشاره دارد که فرد به عنوان دستیار دندان پزشک باید اطلاعات عمومی بالایی داشته باشد. این چنین است که برای دریافت مجوز کاری مدرک این سطح جزء مدارک بسیار مهم شمرده می‌شود و در کالج‌های متفاوت دوره‌هایی برگزار می‌شود که داوطلب با شرکت در این دوره‌ها می‌تواند مدرک سطح یک LEVEL را بدون دردسر کسب نماید.

رده سطح دو که به آن LEVEL II گفته می‌شود به شرکت در آزمون مخصوصی به نام آزمون National Dental Assisting Examination Board اشاره می‌کند که این آزمون، برای هر داوطلب دستیار دندان پزشکی یک آزمون مهم و اختصاصی به شمار می‌آید تا قادر باشد مدرک سطح 2 را به راحتی دریافت نماید. قطعاً این مدرک درآمد بالاتری را برای دستیاران دندان پزشکی به وجود می‌آورد. برای کسب اطلاعات بیشتر برای دریافت این مدرک می‌توانید با مشاورین مجموعه آرتان بورس تاپ در ارتباط باشید.

مزایای شغلی دستیار دندانپزشک در ترکیه

استخدام شغل دستیار دندانپزشکی در ترکیه

نیمه وقت یا تمام وقت بودن این شغل یکی از مزایای اصلی آن به حساب می‌آید که برای داوطلبین این شغل خود موضوع بسیار مهمی است. دستیار دندانپزشک در ترکیه می‌تواند با توجه به شرایط زندگی خود ساعات کاری خود را نیز تنظیم نماید. همین امر به انعطاف پذیری در این شغل اشاره واضحی دارد، البته تنوع در شغل دستیار دندان پزشکی حقیقتاً بالاست و دستیار تنها یک فعالیت روزانه و روتین را انجام نمی‌دهد بلکه فعالیت های متنوعی را در ساعات کاری خود پیش رو دارد و بی انصافی است اگر پرستیژ کاری این شغل را نادیده بگیریم، به هر حال شاخه های دندان پزشکی همگی جزء حوزه‌های شغلی بسیار با کلاس به شمار می‌آیند.

وظایف دستیار دندانپزشک در ترکیه

هر شغلی وظایف خاصی را برای فرد مشخص می‌کند. دستیار دندانپزشک در ترکیه نیز باید با وظایف خود به خوبی آشنایی داشته باشد که بتواند به درآمد بالا و سابقه کاری قابل قبولی دست پیدا کند. معمولاً پاسخگویی سریع به بیماران اولین وظیفه ای است که هر دستیار دندان پزشکی باید به آن توجه ویژه نشان دهد در کار خود صبر و اخلاق مداری را رعایت کند.
هم چنین تنظیم نمودن وقت برای بیماران، محاسبه و دریافت هزینه‌های متفاوت درمانی، تشکیل پرونده و آماده کردن پرونده برای پزشک را نیز جزء وظایف دستیار دندانپزشک در ترکیه می‌توان عنوان نمود. توجه داشته باشید که به صورت تخصصی نیز دستیار دندان پزشک باید فعالیت های زیر را مدیریت نماید که شامل:

  • قالب‌گیری دندآن‌های بیمار
  • ترکیب مواد دندانپزشکی و کمک به دندانپزشک در حین انجام کار
  • آماده ‌سازی یونیت
  • ساخت تاج‌ موقت دندان
  • قرار دادن وسایل دندانپزشکی هماهنگ با نیاز دندانپزشک
  • انجام بی‌حسی موضعی
  • توصیه ‌های لازم به بیمار بعد از انجام درمان
  • اطلاع در مورد وسایل و مواد موجود در مطب و در صورت کمبود، سفارش هرکدام
  • ضدعفونی کردن تجهیزات دندانپزشکی
  • پردازش اشعه ایکس و تجهیزات کامل آزمایشگاه البته تحت نظارت دندان ‌پزشک
  • قرار دادن ساکشن در دهان بیمار برای خشک نمودن دهان

بازار کار دستیار دندانپزشک در ترکیه

بازار کار هر شغلی با توجه به مهارت افراد در جامعه مشخص می‌شود و چنان فردی مهارت بالایی داشته باشد و کیفیت کار خود را به خوبی به نمایش بگذارد، قطعاً این اختیار را دارد که بتواند بازار کار خوب و پررونقی را برای شغل خود در نظر بگیرد. معمولاً بازار کار دستیار دندانپزشک در ترکیه بازار کار راکدی نیست، به این دلیل که در حوزه دندان پزشکی، ترکیه در رده 16 جهانی قرار گرفته است و این نکته را ما در تمامی مقاله های مرتبط با دندانپزشکی در ترکیه به صورت کاملاً واضح بیان کرده ایم.

حقوق و دستمزد دستیار دندانپزشک در ترکیه

حقوق دستیار دندانپزشک در ترکیه

افرادی که به عنوان دستیار دندانپزشک در ترکیه قصد مهاجرت کاری دارند، بهتر است بدانند که ساعت کاری، تخصص و مهارت افراد به عنوان دستیار بر روی حقوق و دستمزد آن‌ها در این شغل تأثیر مستقیمی می‌گذارد. البته هرچقدر دندان پزشک و بیماران رضایت بیشتری از نحوه فعالیت دستیار دندان پزشک داشته باشند، قطعاً پاداش و شرایط شغلی قابل توجه تری را افراد می‌توانند در نظر بگیرید. اگر به دنبال درآمد بالا به عنوان یک دستیار دندانپزشک در ترکیه هستید، کار در مطب‌ها و کلینیک‌های خصوصی می‌تواند گزینه ای بسیار مقرون به صرفه باشد.

استخدام دستیار دندانپزشک در ترکیه

با توجه به شرایطی که برای استخدام دستیار دندانپزشک در ترکیه بیان کردیم، شما می‌توانید برای یافتن بهترین فرصت‌های شغلی با مجموعه آرتان بورس تاپ در تماس باشید که بدین ترتیب، بتوانید از فرصت‌های شغلی بیشتری بهره‌مند شوید ولی متأسفانه برخی از افراد به هیچ عنوان از مشاوره و تجربه افراد کار بلد استفاده نمی‌کنند و این چنین است که در کوتاه مدت با مشکلات ریز و درشت بسیاری رو به رو می شوند و به همین دلیل، پیشنهاد ما این است به مجموعه آرتان بورس تاپ مراجعه کنید تا با شرایط اصلی و کلیدی برای استخدام دستیار دندانپزشک در ترکیه آشنا شوید و بتوانید درآمد و سابقه کاری بالایی را به راحتی کسب کنید.

جمع بندی

به هر حال با پیشرفت تکنولوژی و البته استقبال از مهاجرت کاری به ترکیه، شغل دستیار دندانپزشک در ترکیه امروزه جزء شغل‌های تقریباً پردرآمد برای مهاجرین در ترکیه محسوب می‌شود البته تمیزی کاری، پرستیژ و کلاس کاری را نمی‌توان جزء مزایای پرداختن به این شغل در نظر نگرفت.

شما برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فعالیت در این حوزه شغلی می‌توانید با کارشناسان و مشاورین مجموعه آرتان بورس تاپ در ارتباط باشید. متأسفانه برخی به صورت سرخود به مهاجرت کاری اقدام می‌کنند که بعد از مدت زمان کوتاهی نسبت به عملکردی که داشته‌اند احساس پشیمانی می‌کنند. مشاورین باتجربه همیشه شرایط و ضوابط شغلی را در کشور مورد نظر برای شما مورد بررسی قرار می‌دهند و به همین دلیل، توصیه ما به شما این است که سعی کنید از قبل از انجام هر کاری با افراد ماهر و متخصص در حوزه‌های مختلف در ارتباط باشید.

نویسنده آرتان بورس تاپ

Telegram WhatsApp Twitter
دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://artanburstap.com/?p=7644