logo
پزشکی بدون کنکور و آزمون در ترکیه

پزشکی بدون کنکور در ترکیه

آنچه در این مقاله خواهید خواند

در این مقاله می‌خواهیم درباره یکی از گزینه‌های تحصیلی جذاب برای علاقه‌مندان به رشته پزشکی صحبت کنیم. پزشکی بدون کنکور ترکیه رویای دانش‌آموزان بسیاری است و پزشکی به دلیل اهمیت و ارزش بالایش، همیشه مورد توجه قرار می‌گیرد. اگر شما هم به دنبال انتخاب آن هستید، حتماً متوجه شده‌اید با رقابت شدید در کنکور، امکان تحصیل در پزشکی تا چه حد دشوار است.

ترکیه این امکان را ایجاد کرده تا قادر به تحصیل پزشکی در ترکیه بدون آزمون باشید. در ادامه درباره شرایط، هزینه و سایر موضوعات مهم در خصوص پزشکی بدون آزمون ترکیه به طور دقیق و مفصل خواهیم گفت تا با اطمینان خاطر برای آینده خود تصمیم بگیرید.

شرایط پزشکی بدون کنکور ترکیه

اگر می‌خواهید دکتر شوید، یکی از گزینه‌های عالی، خواندن پزشکی در ترکیه بدون کنکور است. اکثر دانشگاه‌های خصوصی ترکیه بدون آزمون دانشجو می‌پذیرند. برای ورود به این دانشگاه‌ها تنها باید شرایطی که اعلام کرده‌اند را فراهم کنید. در ادامه این شرایط را خواهید دید:

  • داشتن دیپلم با معدل 14 تا 16
  • داشتن مهارت زبان ترکی و ارائه مدرک زبان تومر در سطح B2 هنگام ثبت نام، و سطح C1 در شروع دوره‌های عملی، برای تحصیل به زبان ترکی
  • داشتن گواهی مهارت زبان انگلیسی برای تحصیل این رشته به زبان انگلیسی

اگر مدرک زبان ندارید باید در کلاس‌های آمادگی زبان که در دانشگاه برگزار می‌شوند، شرکت کنید.

در جدول زیر حداقل امتیاز زبان انگلیسی برای تحصیل پزشکی بدون کنکور ترکیه را می‌بینید:

حداقل امتیاز زبان انگلیسی برای ورود به برنامه پزشکی بدون کنکور ترکیه
آزمون‌های زبان مورد تایید رشته پزشکی حداقل نمره
آزمون مهارت زبان انگلیسی خود دانشگاه 70 از 100
TOEFL IBT 85 از 120
YDS 80 از 100
CPE B
CAE B
PTE 70 از 90

برخلاف دانشگاه‌های خصوصی که اکثراً شرایط تحصیل بدون کنکور در ترکیه را فراهم کرده‌اند، دانشگاه‌های دولتی به تعداد کم و فقط بعضی از آن‌ها پذیرش بدون کنکور دارند؛ آن‌ هم زمانی که در پایان دوره ثبت نام اصلی، ظرفیت خالی داشته باشند. در این صورت با حداقل معدل می‌توان در این دانشگاه‌ها ثبت نام کرد. حالا با این اطلاعات کلاه خودتان را قاضی کنید که برای پزشکی بدون کنکور ترکیه، دانشگاه خصوصی بهتر است یا دولتی؟

دانشجوی پزشکی بدون کنکور در ترکیه

مدارک ثبت نام پزشکی بدون کنکور در ترکیه

برای اخذ پذیرش پزشکی بدون کنکور در ترکیه تنها باید مدارک ضروری را به دانشگاه تحویل دهید و سپس منتظر دریافت نامه پذیرش و ادامه روند ثبت نام باشید. این مدارک به شرح زیر هستند:

  • اصل نامه ویزا و ترجمه رسمی آن که سفارت تأیید کرده است.
  • دیپلم معادل‌سازی شده
  • ارائه مدرک مهارت زبان ترکی برای تحصیل به این زبان (در صورت وجود)
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی برای تحصیل به این زبان (در صورت وجود)
  • کپی صفحه اول گذرنامه
  • فتوکپی مجوز اقامت
نکات بیشتر
آیا می‌دانید!

برای ثبت نام  دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه چه مدارکی مورد نیاز است؟

هزینه و شهریه پزشکی بدون کنکور ترکیه

حالا که تا به اینجای مقاله رسیدید، نشان می‌دهد برای تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه مصمم هستید و طبیعتاً دانستن میزان هزینه برایتان اهمیت دارد. بهتر است این نکته را بدانید که شهریه پزشکی بدون کنکور ترکیه به دانشگاهی که در آن تحصیل خواهید کرد بستگی دارد. جدول زیر را در این بخش آورده‌ایم تا از میزان دقیق شهریه‌ها اطلاع داشته باشید. همان‌طور که در جدول می‌بینید برخی از دانشگاه‌ها این فرصت را ارائه می‌دهند تا اگر کل شهریه سالانه را با هم بپردازید، هزینه تحصیل برای شما کاهش می‌یابد.

شهریه پزشکی بدون کنکور در ترکیه 2024
نام دانشگاه زبان تحصیلی شهریه سالانه (دلار) شهریه سالانه با پرداخت نقدی (دلار)
دانشگاه ایستینیه ترکی 16.200
دانشگاه ایستینیه انگلیسی 23.760
دانشگاه آیدین ترکی یا انگلیسی  22.000
دانشگاه مدیپول استانبول انگلیسی و ترکی 30.000 27.000
مدیپول آنکارا ترکی 18.360 16.500
مدیپول آنکارا انگلیسی 21.420 19.280
بیرونی ترکی 18.000 14.580
بیرونی انگلیسی 20.000 18.000
اطلس ترکی 11.400
نیشانتاشی ترکی 13.000

بورسیه پزشکی بدون کنکور ترکیه

تحصیل پزشکی بدون کنکور ترکیه

هنگام تحصیل پزشکی بدون کنکور ترکیه، تحت حمایت دانشگاه خواهید بود. در این زمان می‌توانید از بورس‌های مختلفی که در دانشگاه های ترکیه ارائه می‌شوند، استفاده کنید. آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • بورس موفقیت
  • بورس‌های مؤسسه اعتبار و امور خوابگاه‌ها
  • بورس‌هایی توسط بنیادهای مختلف ارائه می‌شوند.
  • فرصت کار پاره‌وقت (به میزان حداکثر 52.5 ساعت در ماه)

دانشگاه های پزشکی بدون کنکور ترکیه

حق دارید برای تحصیل در ترکیه دانشگاهی را انتخاب کنید که با آن به بهترین شکل ممکن به اهدافتان برسید. در این قسمت برترین دانشگاه‌های خصوصی که رشته پزشکی بدون کنکور در ترکیه را دارند، معرفی می‌کنیم. اسامی و اطلاعات جدول زیر را بر اساس منابع رتبه‌بندی usnews و edurank جمع‌آوری کرده‌ایم:

نام دانشگاه زبان آموزشی شهر رتبه دانشگاه در ترکیه
دانشگاه مدیپول استانبول انگلیسی و ترکی استانبول 52
دانشگاه آیدین انگلیسی یا ترکی استانبول 6
دانشگاه یدی تپه انگلیسی استانبول 50
دانشگاه باهچه شهیر انگلیسی استانبول 14
دانشگاه ایستینیه ترکی استانبول 156
دانشگاه نیشانتاشی ترکی استانبول 80
دانشگاه بیکنت ترکی استانبول 72
دانشگاه اوکان انگلیسی استانبول 75
دانشگاه اطلس ترکی استانبول
دانشگاه مدیپول آنکارا انگلیسی آنکارا
دانشگاه خاور نزدیک انگلیسی و ترکی نیکوزیا (قبرس) 15

دانشگاه های پزشکی بدون آزمون ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت

اگر می‌خواهید بعد از تحصیل به ایران برگشته و اینجا مشغول به کار شوید، و یا اینکه تصمیم گرفته‌اید پزشکی عمومی را در ترکیه گذرانده و دوره تخصص را در ایران بخوانید؛ باید دانشگاهی را انتخاب کنید که در فهرست دانشگاه های مورد تأیید وزارت بهداشت ترکیه باشد. در جدول زیر اسامی دانشگاه‌های خصوصی مورد تأیید، که پزشکی ترکیه بدون آزمون را ارائه می‌دهند، می‌بینید:

نام دانشگاه زبان آموزشی شهر رتبه دانشگاه در ترکیه
دانشگاه مدیپول استانبول انگلیسی و ترکی استانبول 52
دانشگاه آجی بادام انگلیسی استانبول 61
دانشگاه یدی تپه انگلیسی استانبول 50
دانشگاه باهچه شهیر انگلیسی استانبول 14
دانشگاه آیدین استانبول ترکی استانبول 6
دانشگاه خاور نزدیک ترکی و انگلیسی نیکوزیا (قبرس) 15

نکاتی درباره رشته پزشکی بدون کنکور در ترکیه

تجهیزات پزشکی بدون آزمون ترکیه

اگر آرزو داشتید در رشته پزشکی درس بخوانید ولی اکنون ناچاراً دانشجوی رشته‌ای دیگر هستید. اگر قبولی در کنکور برایتان غولی است که هنوز موفق به شکست دادن آن نشده‌اید. حالا با خواندن پزشکی در ترکیه بدون کنکور، می‌توانید از تمام موانع عبور کرده و به این رویا و هدفتان برسید. همان‌طور که در مقاله خواندید با داشتن حداقل معدل دیپلم 14 تا 16 امکان ورود به دانشگاه وجود دارد. حتی اگر به زبان انگلیسی یا ترکی تسلط ندارید، با شرکت در کلاس‌های آمادگی زبان دانشگاه، امکان تحصیل برایتان فراهم است. این فرصت را از دست ندهید و بدانید ما در آرتان بورس تاپ، کنار شما هستیم.

جمع بندی

پزشکی یکی از رشته‌های تاپ بوده که سختی‌های قبولی در کنکور ایران، مانعی برای تحصیل آن شده است. در این مقاله درباره پزشکی بدون آزمون ترکیه گفتیم؛ شرایط و مدارک را شرح دادیم و اطلاعاتی درباره هزینه و رتبه دانشگاه‌ها آوردیم. با مطالعه این مقاله با خیالی آسوده و اطمینان خاطر به تحصیل این رشته در ترکیه خواهید پرداخت. هر گونه سوالی دارید با شماره‌های انتهای صفحه تماس بگیرید تا مشاوران آرتان بورس تاپ به آن پاسخ دهند.

نویسنده آرتان بورس تاپ

سوال متداول درباره تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه

شرایط کلی پذیرش در این دانشگاه‌ها داشتن مدرک دیپلم با حداقل نمره اعلام شده در این مقاله و ارائه مدرک زبان انگلیسی یا ترکی است.
اسامی برترین دانشگاه‌های خصوصی را در مقاله آورده‌ایم، پیشنهاد می‌کنیم بخش مربوطه را بخوانید.
شهریه دانشگاه‌های خصوصی پزشکی در ترکیه متفاوت است و به عوامل مختلفی مانند دانشگاه و زبان تحصیلی بستگی دارد. شهریه دانشگاه‌های مختلف را به صورت جدول در این مقاله آورده‌ایم.
مزایای تحصیل پزشکی بدون کنکور ترکیه بسیار است که عدم نیاز به شرکت در کنکور دشوار، کیفیت آموزش بالا، امکان کار پس از فارغ التحصیلی از امتیازات آن به شمار می‌رود.
Telegram WhatsApp Twitter

36 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • سلام بنده فارغ التحصیل تجربی هستم با معدل کل ۱۹.۲۰ و معدل کتبی ۱۶.۱۵ . آیا میتونم در کشور ترکیه در دانشگاه های دولتی اقدام به پذیرش در رشته پزشکی نمایم؟

    • سلام وقتتون بخیر باشه . دانشگاه های دولتی ترکیه شرط سن و معدل دارند و زیر 23 سال نمیتوانند برای پذیرش اقدام کنند.
      برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید. 91303800-021

  • سلام خسته نباشید. من بیست سالمه و معدل دیپلم تجربیم 17/15هست. میخواستم بدونم آیا میتونم و شرایطش رو دارم که به صورت بدون آزمون در دانشگاه های دولتی ترکیه شانس قبولی داشته باشم؟

  • سلام وقت بخیر پسر من دانشجوی ترم 6 مهندسی صنایع غذایی دولتی ایرانه میخواستم ببینم با معدل دیپلم بالا میتونه در دانشگاه مورد تایید ایران رشته دندانپزشکی یا پزشکی بخونه یا خیر

  • با سلام و خسته نباشید
    من ۳۵ سالمه و فوق دیپلم کامپیوتر دارم میخواستم در ترکیه رشته پزشکی یا دندانپزشکی بدون آزمون انتخاب کنم با توجه به شرایط من آیا امکانش هست یا خیر؟
    دانشگاهی که مورد تایید وزارت بهداشت باشه

    • سلام خانم سیار رضوان عزیز وقت بخیر. دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت شرط سنی دارند. در صورت تمایل می توانیم برای دانشگاه های خصوصی غیر تائید اقدام کنیم برای شما.

  • سلام خسته نباشید.من بیست سال دارم و دیپلم تجربی رو با 19 گرفتم . می خواستم بدونم می شه بدون ازمون در دانشگاه های دولتی ترکیه پزشکی قبول شد؟و اینکه اگر میشه از کجا و چطور باید اقدام کنیم؟

    • سلام خانم عسگری سلامت باشید، بله شرایط و معدل خوبی دارید، با دپارتمان تماس بگیرید تا مشاوران ما شما را بهتر راهنمایی کنند.

    • سلام وقت شما هم بخیر، بله امکانش هست، همکاران ما در مجموعه‌ی ارتان بورس تاپ شما را راهنمایی می‌کنند، با ما در تماس باشید.

  • من ۳۰ ساله و کارشناسی رادیولوژی دارم و معدل دیپلم و پیش دانشگاهیم ۱۸ و ۱۶/۵ بوده
    ایا برای پزشکی بدون ازمون دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت میتونم اقدام کنم؟

    • سلام خانم مروتی. نظام آموزشی و دانشگاه‌های ترکیه کلا بر روی سن حساس هستند و بیشتر تلاش می کنند تا افرادی با سن کم جذب دانشگاه‌های خود کنند. شما شاید برای دانشگاه های غیر تائید شانس داشته باشید اما برای دانشگاه های تائید متاسفانه شانسی برای قبول شدن ندارید. البته شاید بتوان در دانشگاه‌های خصوصی مورد تائید خصوصی شما پذیرش بگیرید بهتر است از مشاوران ما راهنمایی بگیرید .

  • سلام من ارشد عمران میخونم و۲۵ سالمه میتونم برای پزشکی اقدام کنم؟ و از امتیاز ارشدم استفاده کنم یا تاثیری نداره و فقط نمرات دیپلم بررسی میشه ؟

    • سلام وقت شما بخیر، شما میتونید برای پزشکی اقدام کنید اما تحصیلات تکمیلی در ترکیه به این صورت است که شما باید یا در رشته‌ی خودتون ادامه‌ی تحصیل بدید و یا گرایشی از رشته‌ی خودتون ، اگر نه مایل به ادامه‌ی تحصیل در رشته‌ی پزشکی هستید باید از مقطع کارشناسی شروع کنید. برای شروع باید ازمون ورودی دانشگاه منتخبتون را بدهید که در هرصورت معدل یکی از شروط است.

    • سلام وقت شما هم بخیر، شهریه‌ی دانشگاه هیچ ارتباطی با پذیرش با ازمون و بدون ازمون ندارد، شهریه‌ها متغیر است، مثلا هزینه‌ی پزشکی دانشگاه استانبول 30000لیر، دانشگاه ساکاریا 22000 لیر است.

  • سلام.ببخشید دوباره مزاحم شدم.شما گفتین با شرایط شما هیچ کدوم از دانشگاه ها.اما تو یکی از وبلاگتون نوشته بودید که شما می توانید از داشگاه حاجت تپه بورسیه اخذ کنید و دانشجو را بدون دادن آزمون ورودی به دانشگاه حاجت تپه اعزام کنید.همچنین به یکی از کاربران هم که در این باره سوال پرسیده بود گفتین که آره ما میتونیم همه ی این کار ها را انجام بدین.خب دانشگاه حاجت تپه مورد تایید وزارت بهداشت ایران هست.دولتی هم که هست.رنکینگ خوبی هم که داره.میشه بگین حرف من درسته یا نه؟؟؟لطفا در این باره راهنمایی ام کنید.ممنون.

    • سلام وقتتون بخیر، برای دانشگاه های مورد تایید معدل و سن بسیار مهم است. بله ما میتوانیم پذیرش دانشگاههای دولتی و مورد تایید را بگیریم که شامل هزینه می شود.

  • سلام.ببخشید مزاحم شدم.یه سوالی داشتم.ممنون میشم راهنماییم کنید.می خواستم بدونم از لیست دانشگاه های دولتی ترکیه کدوم ها از بورسیه ۵۰ درصدی شما بهره مند هستند؟؟؟ البته مورد تأیید وزارت ایران هم باشه و رنکینگ خوبی هم داشته باشه.

    • سلام دوست عزیز با شرایطی که شما گفتید هیچ کدوم از دانشگاه ها . فقط میتوانیم از دانشگاه کوچ بورسیه 100 درصدی برای شما بگیریم . برای اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در تماس باشید.

  • سلام خسته نباشید.می خواستم بدونم از ده دانشگاه برتر ترکیه کدوماش از بورسیه ۵۰ درصدی شما بهره مند هستند؟؟؟

  • با سلام شرایط پذیرش بدون کنکور در دانشگاههای ترکیه رشته پزشکی و دندانپزشکی را می خوام

    • سلام دوست عزیز
      برای مشاوره پذیرش بدون کنکور به واتس آپ شماره 09229329200 پیام ارسال نمایید. تا مشاور ما به طور کامل شما را راهنمایی کند.

  • سلام خسته نباشید.شما فرمودید که بدون ازمون.ولی در پایین عکس هایی که گذاشتید نمره های ازمون sat هم لحاظ شده.پس منظور از بدون آزمون چیه؟

      • سلام. خسته نباشید.من یه سوال داشتم از خدمتتون.به تاپیک بالا مربوط نیست ولی از شما آگاه تر پیدا نکردم.یکی از آشنایان ما ترکمن هستن و میگن که ترکیه یه آزمونی داره مخصوص ترکهاست و ترک هارو از سراسر دنیا جمع میکنه و من هم دارم برای این آزمون آماده میشم.میخواستم صحت این موضوع رو از شما بپرسم.که آیا چنین آزمونی هست؟

        • سلام دوست عزیز .
          در این مورد ما اطلاعی نداریم. ولی قبلا یعنی حدود 12 سال پیش دانشگاه های ترکیه به ترک زبانان اهمیت بیشتری می داد و ترک ها شهریه دانشگاه را مثل خود اتباع ترکی پرداخت می کردند. اما هم اکنون از آزمونی که صرفا مخصوص ترک زبانان جهان باشد اطلاعی نداریم .

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://artanburstap.com/?p=5372