logo
کسب و کار در آنکارا

کار در آنکارا

آنچه در این مقاله خواهید خواند

وضعیت کار در آنکارا بسیار خوب است. مهاجرت کاری یکی از مسائلی است که برخی از افراد به دلیل شرایط فعلی خود یا بهتر کردن اوضاع و تغییر زندگی آن را انتخاب می‌کنند؛ مانند مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری نیز میتواند سخت یا پیچیده باشد. این موضوع برای هر کشور تحت قوانین خاصی انجام می‌شود. معمولاً افراد کشوری را برای کار انتخاب می‌کنند که هم از لحاظ مسافت و هم دین و فرهنگ به کشور خود نزدیک باشد. یکی از کشورهایی که طی چند سال اخیر بیشتر از همه شاهد مهاجرت کاری به آن بوده‌ایم، کشور ترکیه است. در این مقاله قصد داریم درباره زندگی و کار در قلب این کشور یعنی آنکارا مطالبی را مطرح کنیم. برای آگاهی از نحوه کار و زندگی در این شهر مطالبی را بیان کنیم.

شرایط کار در انکارا

شهر انکارا پایتخت کشور ترکیه است و بعد از استانبول پر جمعیت‌ترین شهر این کشور است. این کشور برعکس اکثر شهرهای ترکیه آب و هوای سردی دارد. قدمت و تاریخ انکارا که سالیان سال است از زمان عثمانی وجود داشته برای مردم این شهر بسیار با اهمیت است. شهر انکارا به دریا راه ندارد اما به دلیل مرکزی بودن دارای امکانات رفاهی بسیار زیادی است. دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، مراکز خرید و هزاران امکانات دیگر که در این شهر به راحتی در دسترس هستند. کار در آنکارا مصادف است با هزینه بالا و امکانات بهتر. میزان درامد در این شهر نیز میانگین خوبی دارد. شهر انکارا بهترین مشاغل را برای متقاضیان ایجاد می‌کند. در این شهر ادارات بسیار و شرکت‌ها و کارخانه ‌ها و بازارچه‌ها و سالن‌های زیبایی به وفور یافت می‌شوند. حتی افراد می‌توانند در این شهر خود صاحب کسب و کاری شوند و درامد خوبی نیز داشته باشند. شهر انکارا تجارت قوی با دیگر شهرها و کشورها دارد و کار برای این شهر اولویت بزرگی است؛ زیرا این شهر پایتخت ترکیه است و باید مرکز فعالیت این کشور باشد.

افرادی که در این شهر مشغول به کار هستند می‌توانند از حداقل ۲۰۰۰ لیر تا حداکثر ۳۹۰۰۰ لیر در ماه درامد داشته باشند. این مقدار نشان می‌دهد که میانگین حقوق ماهانه برای کار در آنکارا نیز زیاد است‌. افرادی که متقاضی کار در شهر انکارا هستند می‌توانند راحت‌تر کارفرمای ایرانی پیدا کرده و در این شهر مشغول به کار شوند. در شهر انکارا مردم به انجام حرفه‌های گوناگونی می‌پردازند.

شاید شهر انکارا مثل شهر استانبول سرشار از جذابیت‌های دیدنی نباشد و میزبان توریست‌های کمتری باشد، اما همین موضوع باعث می شود که شهر انکارا بیشتر به مسئله کار بپردازد. در این شهر همه نوع طبقه کاری دیده می‌شود. از کارگران گرفته تا رئیسان اداره‌ها که همه و همه به سختی در حال کار و تلاش‌اند. شهر انکارا محل مناسبی برای کار کردن و زندگی است. بهتر است برای کار در آنکارا به زبان ترکی تسلط داشته باشید.

مردم استانبول حدود ۳ برابر مردم انکارا هستند. انکارا با حدود پنج میلیون نفر هنوز به مرحله سختی برای اجاره مسکن نرسیده است. افراد شاغل به راحتی می‌توانند یک آپارتمان کوچک در مرکز شهر اجاره کنند و از پس مخارج زندگی برآیند. البته مخارج کاملاً به شخص شما بستگی دارد که تصمیم بگیرید چه نوع زندگی داشته باشید. در کشورهای دیگر ‌که مخارج هم بالا است، پس انداز و هزینه کم می‌تواند کمک بزرگی باشد. شهر انکارا به دلیل خلوت‌تر بودن و فرهنگ مردم و همچنین به دلیل وجود و تمرکز بخش‌های مختلف صنعتی و فنی می‌تواند گزینه مناسب‌تری نسبت به شهرهای پرجمعیت دیگری مثل استانبول باشد.

کار آرایشگری در انکارا

حرفه آرایشگری یکی از مشاغلی است که در کشور ترکیه به توسعه کسب و کار کمک می‌کند. فرقی نمی‌کند که شما از قبل دوره آرایشگری دیده باشید یا خیر. در صورتی که از قبل مهارت این کار را داشته باشید می‌توانید از کارفرما درخواست کار کنید و همچنین می‌توانید خودتان اجازه شروع کسب و کار در ترکیه برای خانم ها را بگیرید. در صورتی هم که دوره ندیده باشید می‌توانید در دوره‌های آرایشگری این کشور شرکت کنید. درامد این کار متفاوت است؛ زیرا کار آرایشگری خود به لاین‌های مختلفی مثل ناخن، شینیون، میکاپ و … تقسیم می‌شود. معمولاً کار ناخن در شهر انکارا از درامد بالاتری برخوردار است و شینیون درامد چندانی ندارد.

هنگامی که از مهارت خود جهت آرایشگری مطمئن شدید، بعد از مطلع کردن کارفرما این شخص می‌تواند برای شما درخواست ویزای کاری کند‌. شما باید اجازه کار نیز دریافت کنید. بهتر است مدارک خود را برای هر دو درخواست آماده کنید و به همراه کارفرما برای این کار اقدام کنید. اجازه کاری که در ابتدا به شما داده می‌شود دارای اعتبار یک‌ساله است؛ که بعد از آن شما باید هم ویزا و هم اجازه کار خود را تمدید کنید. بعد از ۸ سال اقامت شما می‌توانید اجازه کار نامحدود دریافت کنید.

برای شمایی که به دنبال کار در آنکارا هستید باید بگوییم که؛ به طور کل میزان درامد کلی آرایشگر بستگی به این دارد ‌که میزان مهارت شما در این کار چقدر است. می‌توانید با تاسیس سالن زیبایی و ایجاد چندین لاین مختلف متقاضیان زیادی به سوی خود جلب کنید. اگر شما مهارتی در کار آرایشگری دارید و به کار در کشورهای خارجی نیز علاقه‌مندید، می‌توانید به کمک موسسه آرتان بورس تاپ از راهنمایی‌های لازم برخوردار شوید. موسسه آرتان بورس تاپ تجربه عالی در زمینه مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری، دریافت ویزا و امور مهاجرتی دارد. مشاوران این موسسه از قبل از مراحل مهاجرت تا بعد ان در کنار متقاضی هستند و فرد می‌تواند با آگاهی بیشتر این درخواست را داشته باشد.

جستجوی کار در آنکارا

آیا زندگی و کار در انکارا می‌صرفد؟

شهر انکارا تقریباً شهر ارزانی محسوب می‌شود. میزان درامد آن مناسب است و رفاه در این شهر بسیار بالا است. هزینه خوراک و پوشاک و اجاره مسکن و رفت و آمد و …‌ همه و همه وقتی قابل تأمین هستند که شما شغل مناسبی نیز در این کشور داشته باشید. معمولاً حرفه‌های مربوط به مهندسی یا اداری و خصوصی در این شهر درامد مناسب‌تری دارند. در صورت داشتن کار در آنکارا و یک منبع درامد مناسب، زندگی در انکارا بسیار به صرفه است. در شهر انکارا خبری از ترافیک‌ها و حجم بالای شلوغی نیست. قیمت‌ها سرسام آور نیستند و همه چیز در حد معقول خود جریان دارد. البته که این شهر پایتخت ترکیه است و قطعاً قیمت‌ها در ان اندکی بالاتر خواهد بود. ولی این قیمت‌ها متناسب با دسترسی به امکانات بسیار زیادی نیز هست.

کاریابی در انکارا

مشاغل و حرفه‌های متعددی در شهر انکارا وجود دارند که شما می‌توانید با مراجعه به سایت‌های کاریابی از انها مطلع شوید و رزومه خود را ارسال کنید. با تأیید کارفرما مراحل استخدام شما برای کار در آنکارا آغاز می‌شود؛ اما پیش از آن لازم است که از درباره قوانینی که برای کار در این وجود دارد مطلع شوید. کاریابی در ترکیه برای ایرانیان هم مانند دیگر امور مهاجرتی پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. شما با کمک موسسه آرتان بورس تاپ می‌توانید یکی از مناسب‌ترین شغل‌ها را برای خود پیدا کنید و در مسیر ارسال مدارک و درخواست به مشکل برنخورید. مشاوران آرتان بورس تاپ همواره شما را در این زمینه راهنمایی خواهند کرد.

جمع‌بندی

شهر وسیع انکارا با جاذبه‌های تاریخی و بازرگانی قوی از جمله شهرهای مناسب ترکیه برای مهاجرت کاری است. درست است که برخی مشاغل مثل پزشکی یا پرستاری در این شهرها دارای محدودیت هستند؛ اما باز هم برای پیدا کردن کار در آنکارا مشاغل بسیاری هستند که می‌توانید با کمک موسسه آرتان بورس تاپ با انها بیشتر آشنا شوید.

نویسنده آرتان بورس تاپ

Telegram WhatsApp Twitter

12 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://artanburstap.com/?p=6989
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
نام و نام خانوادگی *
شماره تماس *
آدرس ایمیل
دانشگاه مد نظر خود را نام ببرید
رشته مد نظر خود را نام ببرید
زبان آموزشی
مقطع تحصیلی
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
تصویر گذرنامه
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
تصویر دیپلم
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
پیش دانشگاهی
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
ریز نمرات 3 ساله
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
درخواست شما ثبت می‌شود. در صورتی که نیاز به ویرایش ندارید تایید نهایی کنید “منتظر خبر های خوب از طرف آرتان باش”