logo

موزه تنوع زیستی دانشگاه حاجت تپه

موزه دانشگاه حاجت تپه

جامع‌ترین موزه تنوع زیستی در ترکیه با هدف تحقیقات علمی و آموزش همگانی توسط دانشگاه حاجت تپه افتتاح شد.

مراسم افتتاحیه موزه تنوع زیستی دانشگاه حاجت تپه که در آن سیر تکوین گونه‌ها و ژن‌ها در زیست‌کره زمین به‌همراه جامع‌ترین تنوع زیستی غنی کشور ترکیه بررسی و ارائه می‌شود، در تاریخ 22 می 2023 در پردیس بی‌تپه (Beytepe) برگزار شد.

در این مراسم که مصادف با روز جهانی تنوع زیستی بود، معاون فرماندار آنکارا، رئیس دانشگاه و سایر مقامات مسئول دانشگاه ‌های ترکیه به همراه دانشجویان و کارکنان دانشگاه حاجت تپه شرکت کردند.
این برنامه با کنسرت دانشجویان کنسرواتوار دولتی دانشگاه حاجت تپه، دبیرستان موسیقی و هنرهای نمایشی و  بخش سازهای بادی با هماهنگی مدیر مرکز تحقیقات و کاربرد تنوع زیستی آغاز شد.

پروفسور سلیم سوآلپ چاگلار از اساتید زیست دانشگاه حاجت تپه در خصوص اهمیت این موزه گفت: «امروز در حال افتتاح موزه تنوع زیستی هستیم که در چارچوب پروژه مرکز تحقیقات حفاظت از طبیعت و آموزش تنوع زیستی از ابتدای سال 2009 آغاز شده بود. موزه ما با توجه به نیازهای کشورمان در زمینه تنوع زیستی و نیازهای ملی و بین‌المللی، به‌عنوان یک طرح پیشنهادی بسیار جامع مطرح شد که شامل بسیاری از ذی‌نفعان می‌شود».

پروفسور چاگلار با بیان اینکه هدف از این پروژه ایجاد مرجعی است که فعالیت‌های تحقیقاتی، حفاظتی، آموزشی و نمایشگاهی را برای تنوع زیستی طبیعی کشور ترکیه ارائه دهد، گفت: «اساساً اهداف ما برای احداث این موزه در چارچوب پروژه مذکور شامل پارک گیاه‌شناسی، گلخانه‌ها، برکه‌ها و آکواریوم‌ها، مرکز تحقیقات و بانک ژن است». بنابراین زیرساخت جامعی برای پژوهشگران ملی و بین‌المللی برای مطالعه تنوع زیستی فراهم خواهد شد. وی در پایان از جمله اهداف اصلی تأسیس این موزه را این‌گونه بیان کرد: «سازماندهی برنامه‌های آموزش نظری و کاربردی از جمله موزه‌ها و سالن‌های نمایشگاهی است که همه بتوانند در آن شرکت کنند و بدین ترتیب با افزایش علاقه به تنوع زیستی به ویژه برای کودکان، جنبه سرگرم‌کننده علم شناخته شود».

گفتنی است که دانشگاه حاجت تپه دومین مرکز آموزش عالی برتر ترکیه است که به‌طور ویژه در علوم پزشکی و علوم زیستی سرآمد دانشگاه‌های جهان به شمار می‌رود.

نویسنده آرتان بورس تاپ

خبرنامه

برای دریافت آخرین اخبار در زمینه مهاجرت در خبرنامه ما عضو شوید

دریافت آخرین اخبار
در زمینه مهاجرت

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://artanburstap.com/?p=21552

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

Telegram
LinkedIn
Twitter
Email
WhatsApp