logo
پزشکی دانشگاه آنکارا ترکیه خوبه

پزشکی دانشگاه آنکارا

آنچه در این مقاله خواهید خواند

تحصیل پزشکی در ترکیه می‌تواند یک جایگزین بسیار مقرون‌به‌صرفه برای داوطلبان این رشته در مقایسه با تحصیل در دانشگاه‌های اروپایی باشد. کسانی که به دنبال فرصت‌های بی‌نظیر آموزشی و علمی در این رشته هستند، پزشکی دانشگاه آنکارا را حتماً در اولویت‌های خود قرار دهند چرا که دانشکده پزشکی این دانشگاه جزء ۵ دانشکده برتر ترکیه است که به لحاظ امکانات آموزشی می‌تواند با بسیاری از دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی برابری کند. با ما همراه شوید تا به طور کامل پزشکی دانشگاه آنکارا را به شما معرفی کنیم.

تاریخچه دانشکده پزشکی دانشگاه آنکارا

هنگامی که جمهوری ترکیه در سال ۱۹۲۳ تأسیس شد، تعداد پزشکان در سراسر کشور تنها ۵۵۴ نفر بود، در حالی که این تعداد در سال ۱۹۳۵ به ۱۶۲۵ رسید. با گذشت زمان، هنگامی که تعداد دانشجویان مایل به تحصیل در رشته پزشکی افزایش یافت، ایجاد رشته پزشکی اجتناب‌ناپذیر شد.

 آتاتورک، بنیان‌گذار جمهوری ترکیه، در سخنرانی خود در پارلمان سال ۱۹۳۷ بر ضرورت ساخت دو دانشگاه و دانشکده پزشکی جدید، یکی در آنکارا و دیگری در وان، تأکید کرد. اولین قدم برای احداث دانشکده پزشکی در سال ۱۹۳۷ برداشته شد، اما جنگ جهانی دوم همه تلاش‌ها برای تحقق این هدف را به تعویق انداخت. پس از 8 سال سرلشکر عبدالقادر نویان توسط رئیس جمهور عصمت اینونو به عنوان رئیس دانشکده پزشکی آنکارا منصوب شد و آموزش پزشکی با اولین سخنرانی او در ۱۹ اکتبر ۱۹۴۵ در بیمارستان Cebeci آغاز شد.

نکات بیشتر
مطلب خواندنی!

این دانشگاه رتبه دوم دانشگاه‌های شهر آنکارا را دارد که در سطح ملی در رتبه سوم قرار گرفته است. شما می‌توانید برای آشنایی کسب اطلاعات بیشتر از این دانشگاه دولتی به دانشگاه آنکارا مراجعه نمایید.

نام این دانشکده پس از تأسیس دانشگاه آنکارا در سال ۱۹۴۶ به دانشکده پزشکی دانشگاه آنکارا تغییر یافت. در حال حاضر دانشکده پزشکی دانشگاه آنکارا در سه پردیس به فعالیت‌های علمی – آموزشی می‌پردازد. ساختمان مورفولوژی در سال ۱۹۶۷ تکمیل شد و کار خود را در پردیس Sıhhıye در کنار بیمارستان İbni Sina در 13 مارس 1985 آغاز کرد.

چرا پزشکی دانشگاه آنکارا؟

مزایای تحصیل پزشکی دانشگاه آنکارا

هدف پزشکی آنکارا تربیت پزشکان مدرن و کارآزموده است که حرفه خود را با رعایت قوانین اخلاقی دنبال می‌کنند و اهل تحقیق هستند. خوب است که بدانید دانشگاه آنکارا مورد تأیید وزارت بهداشت و علوم ایران است و برای دانشجویان ایرانی که قصد دارند با مدرک خود در ایران فعالیت کنند، گزینه ایده‌آلی است. طول دوره تحصیل رشته پزشکی دانشگاه آنکارا ۶ سال بوده که در مقایسه با دوره ۷ساله پزشکی در ایران دانشجویان ۱ سال زودتر فارغ‌التحصیل می‌شوند. در ۳ سال اول، دانشجویان در دوره‌های پیش‌بالینی ارزیابی سیستم‌ها (عملکردهای ساختار طبیعی و همچنین اختلالات) را می‌گذرانند. سال چهارم و پنجم دوره‌های بالینی است و سال ششم و آخر دوره کارآموزی می‌باشد و دانشجویان به طور مستقیم با بیماران ارتباط خواهند داشت.

دانشکده پزشکی دانشگاه آنکارا علاوه بر مقطع کارشناسی دارای ۳۲ دوره کارشناسی ارشد و ۲۵ برنامه آموزشی در مقطع دکترا است. همچنین زبان آموزشی پزشکی دانشگاه آنکارا برای دانشجویان بین‌المللی، انگلیسی در نظر گرفته شده است.

به همه دانشجویان دانشگاه آنکارا در طول تحصیل خدمات بهداشت و سلامت ارائه می‌شود. این خدمات بهداشتی توسط مرکز بهداشت، فرهنگ و ورزش دانشگاه آنکارا و بیمارستان‌های ابن‌سینا و سبجی دانشکده پزشکی دانشگاه آنکارا ارائه می‌شوند و انواع مراقبت‌های پزشکی از جمله بستری شدن در بیمارستان و تأمین دارو را به صورت رایگان پوشش می‌دهد و هزینه مراقبت‌های بهداشتی دانشجویان توسط دانشگاه تضمین می‌شود.

دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آنکارا سالانه میزبان دانشجویان، اساتید و پزشکان متخصص بسیاری از سراسر دنیا است که در دوره‌های ملی و بین‌المللی، کنگره‌ها و سمپوزیوم‌های این دانشکده، به منظور تبادل اطلاعات و ارائه مقالات علمی در حوزه پزشکی شرکت می‌کنند. در همین راستا هیئت علمی دانشکده پزشکی در سال ۲۰۲۱ میلادی، ۹۵۷ مقاله SCI (نمایه استنادی علوم) داشته است.

رتبه پزشکی دانشگاه آنکارا

 دانشکده پزشکی دانشگاه آنکارا ۹۴۵۰ مقاله علمی با 183,732 استناد دارد که موضوعات اصلی تحقیق این مقالات شامل جراحی، گوارش و کبد، آسیب‌شناسی، سرطان و تحقیقات سرطان، رادیولوژی و پزشکی هسته‌ای است. در اینجا رتبه پزشکی دانشگاه آنکارا را بر اساس سایت “edurank.org” اعلام می‌کنیم؛

سطح رتبه بندی رتبه
جهانی ۴۳۷
داخلی ۳

شرایط پذیرش دانشگاه آنکارا در رشته پزشکی

برای آنکه با کلیه شرایط تحصیل پزشکی در ترکیه آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم در ابتدا به صفحه مربوطه مراجعه کنید. اگر هم برای تحصیل این رشته آنکارا را انتخاب کرده‌اید حتماً شرایط پذیرش دانشگاه پزشکی آنکارا که در اینجا ذکر می‌کنیم را بخوانید:

  • ارائه مدرک دیپلم به همراه ریزنمرات
  • قبولی در یکی از آزمون‌های یوس متمرکز (TR-YÖS) و یا یوس دانشگاه آنکارا (AYÖS)
  • کسب حداقل نمره از آزمون‌ها که در بخش مربوطه آورده شده است.
  • ارائه مدرک زبان ترکی یا انگلیسی

اساتید و پزشکان دانشگاه آنکارا

مدارک ثبت نام پزشکی دانشگاه آنکارا

مدارکی که برای ثبت نام پزشکی دانشگاه آنکارا به آن نیاز دارید را به طور کامل در ادامه به شما معرفی می‌کنیم؛

  1. اصل دیپلم دبیرستان و ترجمه ترکی آن که به تأیید دفتر اسناد رسمی یا نمایندگان خارجی ترکیه در کشور مبدأ رسیده باشد.
  2. اصل کارنامه ریزنمرات و ترجمه ترکی آن که به تأیید دفتر اسناد رسمی یا نمایندگان خارجی ترکیه در کشور مبدأ رسیده باشد.
  3. توصیه‌نامه
  4. بارگذاری صفحات گذرنامه که اطلاعات هویتی را نشان می‌دهد.
  5. گواهی معادل سازی شده در صورت وجود
  6. ارائه نتیجه آزمون ورودی

آزمون ورودی پزشکی دانشگاه آنکارا

برای اخذ پذیرش و ورود به دانشگاه آنکارا در رشته  پزشکی شما تنها به یکی آزمون‌های جدول زیر نیاز دارید.

آزمون‌ها حداقل نمرات
TR-YÖS ۴۷۵
AYÖS ۷۵

شهریه پزشکی دانشگاه آنکارا

از جمله دغدغه‌های هر فردی برای مهاجرت تحصیلی شهریه دانشگاه مورد نظر است. هزینه پزشکی دانشگاه آنکارا برای دانشجویان بین‌المللی  180,000 لیر محاسبه می‌شود. هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه آنکارا در مقایسه با مراکز آموزش عالی اروپایی مقرون‌به‌صرفه‌تر است و شما می‌توانید با همان استانداردهای آموزشی دانشگاه‌های اروپایی تحصیل کنید.

بورسیه پزشکی دانشگاه آنکارا

دانشجوی پزشکی دانشگاه آنکارا

دانشگاه آنکارا برای دانشجویان موفق خود که برای ادامه تحصیل نیاز به حمایت مالی دارند، انواع حمایت‌های مالی را ارائه می‌دهد. آن‌ها به شکل بورسیه تحصیلی، اسکان رایگان، غذا و کمک‌های آموزشی ارائه می‌شوند. همچنین بورسیه‌هایی نیز توسط انجمن‌ها، بنیادها، باشگاه‌ها و افراد زیادی به دانشجویان دانشگاه آنکارا اختصاص می‌یابد. دانشجویانی که در دانشکده‌های خود برتر هستند نیز به طرق مختلف توسط ریاست دانشگاه پاداش می‌گیرند. درصدها و میزان این کمک‌ها توسط هیئت امنای دانشگاه آنکارا مشخص می‌گردد. در ادامه برخی از بورسیه‌هایی که شامل دانشجویان پزشکی دانشگاه آنکارا نیز می‌شود را نام می‌بریم؛

  • بورسیه موفقیت در ورود به دانشگاه
  • حمایت مالی از دانشجویان نیازمند
  • حمایت مؤسسه اعتباری و خوابگاهی از اسکان دانشجو
  • فراهم‌آوری فرصت کار پاره وقت دانشجویی

معرفی برنامه‌ها و رشته‌های پزشکی دانشگاه آنکارا

در اینجا برخی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که در رشته پزشکی دانشگاه آنکارا ارائه می‌شود را نام می‌بریم؛

  • علوم پایه پزشکی
  • بیماری‌های عفونی کودکان
  • گوارش اطفال
  • نوزادان
  • بیماری‌های عفونی و میکروبیولوژی بالینی
  • طب فیزیکی و توان‌بخشی
  • پزشکی داخلی
  • داخلی عمومی
  • قلب و عروق
  • مغز و اعصاب
  • پزشکی هسته‌ای
  • رادیولوژی
  • پزشکی ورزشی
  • علوم پزشکی جراحی
  • جراحی مغز و اعصاب
  • جراحی عمومی
  • چشم پزشکی
  • جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی
  • اورولوژی

امکانات دانشکده پزشکی آنکارا

امکانات آموزشی دانشکده پزشکی آنکارا

 در اینجا قصد داریم بعضی از امکانات و خدماتی را که دانشکده پزشکی دانشگاه آنکارا به دانشجویان خود ارائه می‌دهد را معرفی کنیم؛ برای نمونه می‌توان به آزمایشگاه‌های کامپیوتری با دسترسی به اینترنت، کتابخانه و سالن‌های مطالعه و مراکز تحقیقاتی این دانشکده اشاره کرد. همچنین می‌توان به بیمارستان‌های دانشگاه آنکارا اشاره کرد که با تجهیزات مدرن و پرسنل ماهر خود به همراه خدمات پزشکی مطابق با استانداردهای جهانی، سالانه در حال توسعه‌اند، به‌طوری که آن‌ها به عنوان بیمارستان‌های مرجع در ترکیه محسوب می‌شوند.

جمع بندی

دانشکده پزشکی دانشگاه آنکارا با رتبه ۳ در کشور ترکیه می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های داوطلبانی باشد که قصد تحصیل در رشته پزشکی را دارند. در این مقاله به طور کامل شرایط پذیرش، شهریه و مزایای پزشکی دانشگاه آنکارا را شرح دادیم. چنانچه به اطلاعات بیشتری نیاز داشتید، می‌توانید با مشاوران ما در آرتان بورس تاپ تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

نویسنده آرتان بورس تاپ

پاسخ به سؤالات کاربران درباره پزشکی دانشگاه آنکارا

بله. به‌طورکلی دانشگاه آنکارا مورد تأیید وزارت بهداشت ایران قرار دارد.
دانشکده پزشکی دانشگاه آنکارا در رتبه سوم دانشکده‌های پزشکی ترکیه قرار دارد.
دانشکده پزشکی دانشگاه دولتی آنکارا شرط قبولی در آزمون یوس دانشگاه یا یوس متمرکز را دارد.
Telegram WhatsApp Twitter
دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://artanburstap.com/?p=16247