logo
دانشگاه نجم الدین اربکان قونیه ترکیه
لوگو دانشگاه نجم الدین اربکان

دانشگاه نجم الدین اربکان

(Necmettin Erbakan University)

location

شهر: قونیه

univercity

تعداد دانشکده: 20

univercity

نوع دانشگاه: دولتی

rank

رتبه داخلی: 48

checked

تایید: وزارت علوم

calender

سال تاسیس: 2010

language

زبان: ترکی, انگلیسی

apply

پذیرش: YÖS

آنچه در این مقاله خواهید خواند

بیش از 35,000 نفر در دانشگاه نجم ‌الدین اربکان مشغول به تحصیل هستند و از امکانات رفاهی و فرهنگی این دانشگاه بهره می‌برند. دانشجویان پس از یک روز طولانی، می‌توانند به طیف وسیعی از فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی تا فعالیت‌های دانشجویی در پردیس‌های متنوع این دانشگاه و مناطق اجتماعی اطراف بپردازند و خستگی خود را رفع کنند. پردیس دانشگاهی نجم الدین اربکان، محوطه‌ای است که در آن دانشجویان هیچ‌گاه از جنب‌وجوش نمی‌ایستند و زندگی در آن بدون وقفه جریان دارد. در ادامه این مقاله به معرفی دانشگاه نجم الدین اربکان در ترکیه می‌پردازیم.

تاریخچه و معرفی دانشگاه نجم الدین اربکان ترکیه

دانشگاه نجم الدین اربکان در سال 2010 تحت عنوان دانشگاه قونیه تأسیس شد. این دانشگاه در ابتدا شامل 6 دانشکده علوم تربیتی، علوم پایه، هوانوردی و علوم فضایی، مهندسی و معماری، علوم اجتماعی، علوم انسانی و گردشگری بود. در سال 2012 دانشگاه قونیه به دانشگاه Necmettin Erbakan تغییر نام داد و دانشکده‌های دیگری را در همان سال به مجموعه اضافه کرد. این مؤسسه آموزش عالی با بهره بردن از دانش باستانی شهر قونیه و کادر علمی مجرب خود، در حال تربیت دانشجویانی قابل اتکا در جامعه است. همچنین دانشگاه نجم الدین اربکان از جمله دانشگاه های ترکیه است که در همکاری با بخش صنعتی این فرصت را به دانشجویان خود می‌دهد تا از سال اول تحصیل وارد برنامه‌های کارآموزی شوند. علاوه بر این، مراکز تحقیقاتی و کاربردی این دانشگاه مطابق با نیازهای روز طراحی شده‌اند و هر روزه زیرساخت‌های تحقیقاتی دانشگاه در حال قوی‌تر شدن است.

در حال حاضر دانشگاه دولتی نجم الدین اربکان دارای 20 دانشکده، 8 مدرسه فنی حرفه‌ای، 28 مرکز تحقیقاتی، 4 مؤسسه تحصیلات تکمیلی، 1 مدرسه عالی زبان‌های خارجی و 1 کنسرواتور موسیقی و هنرهای زیبا است. در این دانشگاه 35 هزار و 171 دانشجو که از این تعداد 25 هزار و 454 نفر در مقطع کارشناسی، 2 هزار و 872 نفر در مقطع کاردانی و 5 هزار و 664 نفر در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.

چرا دانشگاه نجم الدین اربکان قونیه؟

مزایای تحصیل در دانشگاه نجم الدین اربکان

با شروع سال تحصیلی هزاران دانشجو از سراسر ترکیه و 95 کشور جهان به دانشگاه نجم الدین اربکان می‌آیند تا از میان طیف وسیع رشته‌های در نظر گرفته شده در این دانشگاه به تحصیل بپردازند. همچنین دوره‌های آموزشی متفاوتی، از حقوق گرفته تا توسعه شغلی، با هدف افزایش شایستگی‌ها و مهارت‌های فردی دانشجو به آن‌ها ارائه می‌شود. با توجه به این امکانات شما می‌توانید به عنوان دانشجو در این دانشگاه استعداد خود را کشف کرده و در مسیر درست قرار گیرید.

قونیه شهری پر جنب‌وجوش است که هر ساله رویدادهای متفاوتی از جمله فستیوال‌های فرهنگی، هنری و ورزشی در آن برگزار می‌شود. یکی از این فستیوال‌ها جشنواره موسیقی عرفانی قونیه، یکی از 8 جشنواره برتر دنیا در حوزه موسیقی است که در سالگرد تولد مولانا برپا می‌گردد. از جمله جشنواره‌های دیگر این شهر می‌توان به فستیوال سالانه دوچرخه، جشنواره غذا، جشنواره کتاب و جشنواره علمی هستند که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

آیا دانشگاه نجم الدین اربکان قونیه مورد تأیید ایران است؟

دانشگاه نجم الدین اربکان در ترکیه مورد تأیید وزارت علوم ایران است. کسانی که می‌خواهند در رشته پزشکی یا حوزه‌های مربوط به علوم بهداشت مشغول به تحصیل و سپس در ایران مشغول به کار شوند، بهتر است در دانشگاه‌هایی درس بخوانند که مورد تأیید وزارت بهداشت است تا معادل‌سازی مدرک به راحتی انجام می‌گیرد. برای راحتی انتخاب شما ما لیستی از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ترکیه تهیه کردیم که در صفحه مربوطه قابل دسترسی است.

دانشگاه نجم الدین اربکان در برنامه تبادل دانشجویی اراسموس پلاس، فارابی و مولانا شرکت دارد. به همین جهت مدرک این دانشگاه در بیشتر کشورهای اروپا معتبر است و به راحتی پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانید به اروپا مهاجرت کاری کنید.

آدرس دانشگاه نجم الدین اربکان کجاست؟


آدرس دقیق دانشگاه: قونیه، محله یاکا، خیابان ینی مرام، کوچه کاسیم خلیفه، پلاک: 11/1

دانشگاه نجم الدین اربکان در مرکز شهر قونیه قرار دارد و دسترسی به آن به آسانی توسط وسایل حمل‌ونقل عمومی صورت می‌گیرد. خوابگاه‌های این دانشگاه در نزدیکی پردیس قرار دارد و به‌طورکلی تنها 4 تا 10 دقیقه جابه‌جایی بین آن‌ها به طول می‌انجامد. همچنین در اطراف دانشگاه کافه‌ها و رستوران‌های زیادی وجود دارد که دانشجویان اوقات فراغت خود را در آن‌ها سپری می‌کنند. دانشگاه نجم الدین اربکان در 5 کیلومتری جنگل شهیتلر (şehitler) است و در کنار دانشگاه، پارک اولیا چلبی قرار دارد.

رتبه و رنکینگ دانشگاه نجم الدین اربکان قونیه

دانشگاه نجم الدین اربکان ترکیه در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان سال 2022 سایت “US News and World Report” بین 500 دانشگاه برتر در حوزه تحقیقات، قرار گرفته است. برای درک بهتر مزایای این دانشگاه پیشنهاد ما به شما مقایسه کردن آن با مؤسسه هم‌ترازش یعنی دانشگاه آیدین است. در ادامه رتبه جهانی و داخلی دانشگاه نجم الدین اربکان را به اطلاع شما می‌رسانیم:

رنکینگ دانشگاه نجم الدین اربکان 2023
مقیاس رتبه بندی رتبه دانشگاه مرجع رتبه بندی
رتبه جهانی 1001-1200 Times Higher Education
رتبه داخلی 48 cwur
رتبه در شهر 2 Edurank

شرایط پذیرش دانشگاه نجم الدین اربکان ترکیه

دانشگاه نجم الدین اربکان در تمامی مقاطع از کاردانی تا دکتری دانشجو می‌پذیرد. در مقاطع کاردانی و کارشناسی، این دانشگاه برای متقاضیان خود شرط آزمون گذاشته است. در ادامه به شرح این شرط می‌پردازیم:

  • ارائه مدرک دیپلم
  • شرکت در آزمون یوس دانشگاه نجم الدین اربکان یا آزمون‌های معادل بین‌المللی و یا آزمون یوس سایر دانشگاه‌های معتبر
  • شرکت در آزمون زبان
    • کسب حداقل سطح C1 در آزمون زبان ترکی TOMER یا مؤسسه یونس امره برای رشته‌های با زبان آموزشی ترکی
    • کسب حداقل نمره 70 در آزمون زبان خارجی تأیید شده توسط سازمان YOK و OSYM برای رشته‌های با زبان آموزشی غیر ترکی

مدارک ثبت نام دانشگاه نجم الدین اربکان

پس از اخذ پذیرش برای تکمیل فرایند ثبت نام داوطلبان نیازمند ارائه مدارکی هستند که از سوی دانشگاه تعیین می‌شود. این مدارک برای دانشگاه نجم الدین اربکان ترکیه به شرح زیر هستند:

  • مدارک هویتی معتبر
  • مدرک دیپلم و ترجمه رسمی آن که به تأیید دفتر اسناد رسمی یا نمایندگان خارجی ترکیه در کشور مبدأ رسیده باشد.
  • ریزنمرات و ترجمه ترکی یا انگلیسی آن که به تأیید دفتر اسناد رسمی یا نمایندگان خارجی ترکیه در کشور مبدأ رسیده باشد.
  • یک قطعه عکس
  • سند قبولی آزمون‌های ورودی

آزمون های لازم برای پذیرش دانشگاه نجم الدین اربکان قونیه

همان‌طور که در بخش قبل گفته شد، برای ثبت نام در دانشگاه نجم الدین اربکان سند قبولی آزمون‌های ورودی باید ارائه شود. در این قسمت به شرح نمره‌های مورد قبول این دانشگاه از آزمون‌های ورودی می‌پردازیم:

آزمون علمی دانشگاه نجم الدین اربکان
آزمون‌ها حداقل نمره
یوس دانشگاه نجم الدین برای پزشکی و دندان پزشکی 80% نمره کل

برای رشته‌های دیگر 50% نمره کل

دیگر آزمون‌های یوس ترکیه برای پزشکی و دندان پزشکی 80% نمره کل

برای رشته‌های دیگر 50% نمره کل

آزمون زبان دانشگاه نجم الدین اربکان
آزمون‌های زبان انگلیسی حداقل نمره
TOEFL IBT 84
IELTS 6
CAE (C) 92
FCE (C) 75
CPE (C) 95
NEU YDYO 70
TOEFL CBT 221

شهریه دانشگاه نجم الدین اربکان قونیه در سال 2024

در جداول زیر مقدار شهریه رشته‌های پرطرفدار دانشگاه دولتی نجم الدین اربکان را برای اطلاع شما آورده‌ایم. این دانشگاه به علت دولتی بودن شهریه‌هایش نسبتاً ارزان است ، اما اگر باز هم قصد کاهش هزینه‌های خود را دارید، می‌توانید از برنامه بورسیه‌های این دانشگاه نیز بهره‎مند شوید. شهریه‌های این دانشگاه به شرح زیر است:

شهریه دانشگاه نجم الدین اربکان سال 2024
نام رشته شهریه سالانه (لیر)
پزشکی 135.000
دندانپزشکی 100.000
پرستاری 28.000
روان‌شناسی 28.000
فیزیوتراپی و توان‌بخشی 28.000
بانکداری و امور مالی 28.000
مهندسی مکانیک 32.000
مهندسی کامپیوتر 32.000
مهندسی عمران 32.000
مهندسی برق 32.000
معماری 33.000
حقوق 28.000
اقتصاد 28.000
رادیو، تلویزیون و سینما 33.000
تغذیه و رژیم درمانی 28.000
مهندسی مواد و متالورژی 32.000
زیست مولکولی و ژنتیک 30.000

بورسیه دانشگاه نجم الدین اربکان

دانشجویان دانشگاه نجم الدین اربکان می‌توانند در طول تحصیل از دو نوع بورسیه بهره‌مند شوند. اما به علت ظرفیت کم این بورسیه‌ها رقابت بر سرشان بیشتر است و کسانی که می‌خواهند از بورسیه بهره‌مند شوند باید تلاشی مضاعف داشته باشند. بورسیه‌های دانشگاه Necmettin Erbakan به شرح زیر است:

  1. بورسیه موفقیت بین‌المللی: دانشجویان بین‌المللی دانشگاه نجم الدین اربکان می‌توانند با گذراندن سال اول تحصیلی با معدل 3 از 4 از این بورسیه سالانه بهره‌مند شوند. بورسیه موفقیت بین‌المللی تنها به 10 نفر تعلق می‌گیرد و مبلغ آن 1000 لیر است.
  2. بورسیه بین‌المللی برای دانشجویان ممتاز: این بورسیه تنها به 6 نفر داده می‌شود و مبلغ آن 3000 لیر است. دانشجویان می‌توانند از بورسیه دانشجویان ممتاز به مدت 12 ماه بهره ببرند.

تحصیلات تکمیلی در دانشگاه نجم الدین اربکان

دانشجویان ارشد و دکترا دانشگاه نجم الدین اربکان

برای پذیرش در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد دانشگاه نجم الدین اربکان، مانند دو مقطع دیگر شرط پذیرش با آزمون وجود دارد که در ادامه آن‌ها را به اطلاع شما می‌رسانیم:

  • ارائه مدرک لیسانس یا فوق لیسانس
  • ارائه نتیجه آزمون زبان
    • ارائه مدرک سطح C1 در آزمون زبان ترکی TOMER و یا آزمون مؤسسه یونس امره برای رشته‌های با زبان آموزشی ترکی
    • ارائه مدرک زبان خارجی از آزمون‌های معتبر بین‌المللی برای پذیرش در رشته‌های با زبان آموزشی غیر ترکی
    • برای متقاضیان مقطع دکتری دانشگاه نجم الدین اربکان شرط کسب حداقل امتیاز 55 در یکی از زبان‌های خارجی، غیر از زبان مادری، وجود دارد.
  • ارائه نتیجه آزمون ALES یا آزمون‌های GMAT و GRE
    • برای متقاضیانی که دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در خارج از ترکیه گذرانده باشند، شرکت در این آزمون الزامی نیست.

خبر خوب:دانشگاه دولتی نجم الدین اربکان برای پر کردن ظرفیت‌های خود پذیرش بدون آزمون هم دارد. شرط این نوع پذیرش معدل دیپلم است. برای رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی حداقل 80% نمره کل و برای رشته‌های دیگر 50% نمره کل نیاز است.

 دانشکده های دانشگاه نجم الدین اربکان

در قسمت پیشینه برخی از دانشکده‌های دانشگاه نجم الدین اربکان قونیه ذکر شد. در این بخش تمامی دانشکده‌های این دانشگاه را نام خواهیم برد:

  1. دانشکده تعلیم و تربیت
  2. دانشکده الهیات
  3. دانشکده دندانپزشکی
  4. دانشکده آموزش ارگلی
  5. دانشکده کشاورزی ارگلی
  6. دانشکده علوم پایه
  7. دانشکده هنرهای زیبا و معماری
  8. دانشکده هوانوردی و فضانوردی
  9. دانشکده پرستاری
  10. دانشکده حقوق
  11. دانشکده پزشکی مرام
  12. دانشکده مهندسی
  13. دانشکده علوم بهداشتی
  14. دانشکده مهندسی
  15. دانشکده علوم بهداشتی سیدیشهیر کمیل آکنات
  16. دانشکده علوم سیاسی
  17. دانشکده علوم اجتماعی و انسانی
  18. دانشکده گردشگری
  19. دانشکده علوم کاربردی
  20. دانشکده دامپزشکی

دانشگاه نجم الدین اربکان چه رشته هایی دارد؟

دانشجویان دانشگاه نجم الدین اربکان

بیش از 35،000 نفر در حال تحصیل در دانشگاه اربکان ترکیه هستند. این دانشجویان در طیف وسیعی از رشته‌ها که توسط 20 دانشکده این دانشگاه فعالیت می‌کنند، ثبت نام شده‌اند. در ادامه برخی از پرطرفدارترین رشته‌های دانشگاه اربکان را نام می‌بریم:

  • پزشکی
  • پرستاری
  • روان‌شناسی
  • فیزیوتراپی و توان‌بخشی
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی عمران
  • مهندسی برق
  • معماری
  • آشپزی
  • رادیو، تلویزیون و سینما

امکانات دانشگاه نجم الدین اربکان قونیه

دانشگاه نجم الدین اربکان برای دانشجویان خود امکانات زیادی در نظر گرفته است. از جمله این امکانات می‌توان به مرکز تحقیقات کاربردی آموزش مداوم اشاره کرد که برنامه‌های آموزشی متعددی در همکاری با بخش دولتی، خصوصی، ملی و سازمان‌های بین‌المللی برگزار می‌کند.

امکانات رفاهی دانشگاه نجم الدین اربکان:

  • پارکینگ
  • پردیس بدون مانع
  • مرکز سلامت
  • سالن غذاخوری
  • سالن اجتماعات
  • مرکز مشاوره
  • مرکز کپی
  • 6 پردیس

امکانات آموزشی نجم الدین اربکان:

  • کتابخانه
  • آزمایشگاه
  • کارگاه
  • 26 مرکز تحقیقاتی و کاربردی
  • مرکز شغلی
  • دوره‌های آموزشی

امکانات تفریحی دانشگاه نجم الدین اربکان:

  • کافه تریا
  • جشنواره‌ها
  • باشگاه‌های دانشجویی

خوابگاه دانشگاه نجم الدین اربکان ترکیه

امکانات خوابگاه دانشگاه نجم الدین اربکان

دانشگاه نجم الدین اربکان قونیه در شهری دانشجویی قرار دارد که فرصت‌های اقامتی عالی‌ای به دانشجویان خود ارائه می‌دهد. در سرتاسر این شهر خوابگاه‌های خصوصی و خانه‌های دانشجویی زیادی پیدا می‌شود که اکثراً از دسترسی خوبی به دانشگاه برخوردار هستند. همچنین در پردیس دانشگاه نجم الدین اربکان 1500 خوابگاه پسرانه و 1500 خوابگاه دخترانه احداث شده است.

جمع بندی

چنانچه شما هم قصد تحصیل در ترکیه را دارید و به دنبال مطمئن‌ترین مسیر برای اپلای دانشگاه‌های این کشور هستید، حتماً با مشاوران ما در مجموعه آرتان بورس تاپ تماس بگیرید تا بهترین گزینه‌ها را مطابق شرایط شما معرفی کنند.

دانشگاه نجم‌الدین اربکان در شهر قونیه واقع شده است و رتبه 54 دانشگاه‌های ترکیه را دارد. این دانشگاه جزء مراکز آموزش عالی دولتی این کشور به حساب می‌آید و به همین دلیل شرط پذیرش با کنکور را دارد، اما گاهی برای تکمیل ظرفیت‌های خود با شرایط خاصی بدون آزمون نیز دانشجو می‌پذیرد. ما در این مقاله به طور کامل شرایط پذیرش، مزایا و امکانات این دانشگاه را شرح داده‌ایم تا داوطلبان بتوانند با خواندن این مقاله کلیه اطلاعاتی که برای اپلای آن نیاز دارند را به دست آورند.

پینار میرزایی
پینار میرزایی

پاسخ سؤالات متقاضیان در مورد دانشگاه نجم الدین اربکان

در مقاله حاضر به بررسی شهریه‌های رشته‌های دانشگاه نجم الدین اربکان پرداخته‌ایم. با مراجعه به بخش مربوطه می‌توانید اطلاعات مورد نیاز را به دست آورید.
بله. دانشگاه نجم الدین اربکان مورد تأیید وزارت علوم ایران می‌باشد و این دانشگاه جزء برنامه‌های تبادل دانشجویی اراسموس پلاس، مولانا و فارابی است.
پذیرش در این دانشگاه با آزمون‌های ورودی صورت می‌گیرد. برای اطلاع از این آزمون‌ها به بخش‌های مرتبط مراجعه فرمایید.
دانشگاه نجم الدین اربکان برای تکمیل ظرفیت‌های خود تحت شرایط خاصی پذیرش بدون کنکور دارد.
بورسیه‌های این دانشگاه را در بخش بورسیه‌ها شرح داده‌ایم.
دانشگاه نجم الدین اربکان دارای 1500 خوابگاه دخترانه و 1500 خوابگاه پسرانه است.
Telegram WhatsApp Twitter
دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://artanburstap.com/?p=19101
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
نام و نام خانوادگی *
شماره تماس *
آدرس ایمیل
دانشگاه مد نظر خود را نام ببرید
رشته مد نظر خود را نام ببرید
زبان آموزشی
مقطع تحصیلی
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
تصویر گذرنامه
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
تصویر دیپلم
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
پیش دانشگاهی
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
ریز نمرات 3 ساله
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
درخواست شما ثبت می‌شود. در صورتی که نیاز به ویرایش ندارید تایید نهایی کنید “منتظر خبر های خوب از طرف آرتان باش”