logo
شرط معدل تحصیل در ترکیه

شرط معدل تحصیل در ترکیه

آنچه در این مقاله خواهید خواند

شرط معدل برای تحصیل در ترکیه از روش‌هایی است که داوطلبان با استفاده از آن می‌توانند در مؤسسات عالی ترکیه، پذیرش شوند و در رشته‌های مورد علاقه خود، تحصیل کنند. در این روش کسب معدل دیپلم بالا نیاز است و اجباری به شرکت در آزمون‌های بین المللی و دشوار نیست. در ادامه این مقاله از سری مقالات بورس تاپ با ما همراه باشید تا بیشتر با شرط معدل برای تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه آشنا شوید، چر که ممکن است در مسیر تحقق آرزوهای شما مفید باشد. برای دسترسی آسان به مطالب ذکر شده می‌توانید از جدولی که در ادامه قرار دارد، کمک بگیرید.

شرط معدل برای تحصیل در ترکیه چیست؟

اگر شما نیز قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور هستید، اما نگران دشواری سطح امتحانات ورودی هستید و امتحانات را به عنوان سدی میان شما و آرزوهایتان می‌بینید، باید بگوییم که وقت آن رسیده که نگرانی را کنار بگذارید و به رؤیاهایتان نزدیک شوید، چراکه در کشور ترکیه، روش‌های دیگری نیز برای پذیرش در مؤسسات عالی ارائه می‌کند. شرط معدل برای تحصیل در ترکیه از جمله این روش‌ها است که در آن دانشجویان می‌توانند با سوابق تحصیلی دبیرستان خود، در دانشگاه‌های مختلف ترکیه، نسبت به اخذ پذیرش اقدام کنند.

ترکیه از نظر جغرافیایی و استراتژیک، یکی از مهم‌ترین کشورها محسوب می‌شود و به‌عنوان پلی میان آسیا و اروپا قرار دارد. این کشور تمدن‌های مختلفی را در خود دارد و دارای تاریخی غنی است و کشوری چهار فصل بوده که از چهار طرف، توسط دریاها احاطه شده است. کشور ترکیه مناسب‌ترین هزینه‌ها را برای زندگی نسبت به سایر کشورهای اروپایی، باکیفیتی بالا ارائه می‌کند و گزینه‌ای مناسب برای ادامه تحصیل در مؤسسات آموزش عالی است.

نکات بیشتر
یادتان نرود!

هر آنچه لازم است در مورد تحصیل در ترکیه بدانید را پیش از این گفته ایم.

شرط معدل برای تحصیل پزشکی در ترکیه

قبولی با شرط معدل برای تحصیل در ترکیه

آموزش‌های کشور ترکیه در رشته پزشکی، از کیفیت بالایی برخوردار بوده و با پیشرفته‌ترین فناوری‌ها انجام می‌شود و مدرک تحصیلی ارائه شده توسط دانشگاه‌های این کشور، در اکثر کشورهای اروپایی به رسمیت شناخته می‌شود و دارای اعتبار مطلوبی است. شرط معدل برای تحصیل پزشکی در ترکیه، از روش‌هایی است که با استفاده از آن می‌توانید در بهترین دانشگاه‌های ترکیه پذیرش بگیرید.

برای اخذ پذیرش بر اساس شرط معدل برای تحصیل در ترکیه لازم است به‌طور میانگین معدل دیپلم شما، بالای 80 درصد از نمره کل دیپلم باشد، یعنی به عبارتی با معدل بالای 18 در مقطع دبیرستان، می‌توانید برای اخذ پذیرش پزشکی با شرط معدل در دانشگاه‌های ترکیه اقدام کنید. تحصیل پزشکی در ترکیه می‌تواند تجربه‌های جدید و مفیدی را در اختیار شما قرار دهد و باعث می‌شود که بتوانید فرهنگ‌های شرقی و غربی را بهتر بشناسید و با معاشرت با افراد جدید، فرصت شناخت جهان و تمدن‌های مختلف را پیدا کنید.

برای پذیرش با شرط معدل برای تحصیل پزشکی در ترکیه لازم است مدارک زیر را آماده‌سازی و ترجمه کنید:

  1. اصل دیپلم دبیرستان
  2. کارنامه و ریز نمرات دبیرستان
  3. کپی پاسپورت
  4. گواهی معادل سازی که برای دریافت آن لازم به اداره آموزش ملی در ترکیه، یا سفارت ترکیه، مراجعه کنید.

هزینه تحصیل در رشته پزشکی با شرط معدل در دانشگاه‌های دولتی ترکیه به‌طور میانگین بین 200 تا 1000 دلار است که با توجه به سطح، رتبه و امکانات دانشگاه موردنظر، متفاوت است. همچنین این میزان در دانشگاه‌های خصوصی ترکیه می‌تواند بین 3000 تا 30000 دلار باشد که البته تسهیلاتی نیز از سمت دانشگاه به دانشجویان ممتاز ارائه می‌شود و در تأمین هزینه‌های آن‌ها مؤثر است. در این میان هزینه‌های دیگری نیز برای تحصیل در ترکیه با شرط معدل نیز وجود دارد که از جمله این هزینه‌ها می‌توان به هزینه‌های اقامت، اشاره کرد که در خوابگاه‌های دولتی بین 50 تا 100 و در خوابگاه‌های خصوصی، بین 100 تا 300 دلار در ماه است.

شرط معدل برای تحصیل مهندسی در ترکیه

کسانی که سال آخر دبیرستان را گذرانده و موفق به اخذ مدرک دیپلم شده‌اند می‌توانند نسبت به اخذ پذیرش بر اساس شرط معدل برای تحصیل در ترکیه، در رشته‌های مهندسی اقدام نمایند. دانشگاه‌های متعددی در کشور ترکیه وجود دارد که در رشته‌های مهندسی، بر اساس شرط معدل، دانشجو می‌پذیرند، در ادامه می‌توانید برخی از این رشته‌ها را مشاهده کنید:

  • دانشگاه کوچ
  • دانشگاه یدی تپه
  • دانشگاه اوکان
  • دانشگاه سابانچی
  • دانشگاه آبانت
  • دانشگاه حاجت تپه
  • و…

شرط معدل برای تحصیل در ترکیه

ترکیه باکیفیت‌ترین آموزش‌ها را در رشته مهندسی ارائه کرده و مدرک‌های معتبر بین المللی به دانشجویان می‌کند و توانسته در بین کشورهای محبوب برای تحصیل در رشته‌های مختلف از جمله مهندسی تبدیل شود. برای اخذ پذیرش بر اساس شرط معدل برای تحصیل در ترکیه، در رشته‌های مهندسی می‌توانید سهمیه‌ها و شرایط پذیرش دانشجویان بین المللی را در وب سایت رسمی دانشگاه مورد نظر مشاهده کرده و با ارسال مدارک خود به دانشگاه موردنظر، درخواست خود را مبنی بر پذیرش اعلام نمایید. مدارک مورد نیاز برای اعلام درخواست پذیرش به دانشگاه‌های ترکیه بر اساس شرط معدل را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید:

  1. دیپلم دبیرستان
  2. کارنامه و ریز نمرات دبیرستان
  3. پاسپورت
  4. گواهی معادل سازی (برای دریافت این مورد لازم است به سفارت ترکیه و یا اداره آموزش ملی ترکیه مراجعه نمایید.)

هزینه تحصیل در رشته مهندسی در ترکیه بر اساس شرط معدل نیز مانند هزینه‌های رشته پزشکی، به سطح دانشگاه، رتبه و امکانات ارائه شده و… بستگی دارد، به‌طور میانگین می‌توان هزینه‌ای بین 200 تا 1000 دلار برای تحصیل در دانشگاه‌های دولتی و 3000 تا 30000 برای دانشگاه‌های خصوصی در نظر گرفت که برای پرداخت این شهریه‌ها تسهیلاتی مانند بورسیه‌های تحصیلی و مشاغل دانشگاهی، از سمت دانشگاه به دانشجویان ارائه می‌شود. همچنین برای اقامت دانشجویان پذیرفته‌شده بر اساس شرط معدل برای تحصیل در ترکیه، خوابگاه‌های دولتی و خصوصی برای اقامت در نظر گرفته شده است که هزینه‌های متفاوتی را ارائه می‌دهند.

جمع بندی

در این مقاله از سری مقالات بورس تاپ سعی داشتیم به بررسی شرایط پذیرش بر اساس شرط معدل برای تحصیل در ترکیه بپردازیم. در ابتدا به‌طور اجمالی این موضوع را بررسی کرده و در ادامه به جزئیات پذیرش با شرط معدل در رشته‌های پزشکی و مهندسی پرداختیم. امیدواریم مطالب ذکرشده برای شما مفید بوده باشد. در آخر در صورت بروز هرگونه ابهام می‌توانید سؤالات خود را در قسمت نظرات بیان کرده و یا با مشاوران بورس تاپ در ارتباط باشید.سوالات خود را از ما بپرسید

نویسنده آرتان بورس تاپ

Telegram WhatsApp Twitter

17 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • سلام من دیپلم کاردانش دارم رشته گرافیک رایانه یی میخاستم تو رشته های هنر تو ترکیه تحصیل کنم آیا دیپللم کاردانش مورد قبول هست ؟ و حداقل معدل مورد نیازش چنده

    • سلام دوست عزیز؛
      بله میتونید برای رشته های هنری اقدام بکنید،
      اما توجه کنید که دیپلم شما حتما باید 12 ساله باشد و دیپلم 11 ساله معدل سازی نمیشود.

    • سلام دوست عزیز وقت بخیر؛
      ترمیم معدل برای دانشگاه های ترکیه کار غیر قانونی است و قبول ندارند.

  • سلام دوست عزیز وقت بخیر
    ما فقط در زمینه پذیرش از دانشگاه های ترکیه کار میکنیم.برای اخذ اقامت تحصیلی هم حتما باید 18 سال داشته باشید.

  • سلام من میخواهم دررشته علوم تجربی دردانشگاه ترکیه اقدام کنم اگه معدلم ۱۴:۷۵هست آیامیتونم قبول بشم

    • سلام دوست عزیز وقت بخیر؛
      شما برای هر رشته ای که بخواین ثبت نام کنید،شرط معدل رشته موردنظر رو باید دارا باشید.

    • سلام دوست عزیز وقت بخیر؛
      معدل شما باید بالای 18باشد و برای قبولی پزشکی ،نمره یوس هم باید بالای 80 باشد.

  • سلام من معدل دیپلمم ۱۶/۷۳هستش میتونم برای رشته پزشکی و دندون تو آزمون یوس شرکت کنم ؟چ اگر قبول شم مشکلی نداره برای ترکیه

    • سلام دوست عزیز وقت بخیر؛
      اگر نمره بالایی دریافت کنید در یوس و دانشگاه مد نظر به شمادر رشته پزشکی پذیرش بدهد ،
      .خیر مشکلی پیش نمیاد.

  • سلام خسته نباشید می خواستم بدونم اگه کسی ترم اولش بد باشه و لی ترم دومش بالای نوزده باشه می تونه بدون ازمون بره؟منظورم اینه که مهم ترم اوله یا دوم؟

  • سلام من 18 ساله هستم و قصد دارم با شرط معدل در دانشگاه دولتی آنکارا برای سال آینده اقدام کنم،معدلم 19.98 هست و مدرک تومر سطحc2 دارم ایا با این موارد دانشگاه آنکارا من رو پذیرش میکنه؟

    • سلام دوست عزیز؛
      بله معدل شما بسیار عالی است و مدرک زبان هم مزیت محسوب میشود.
      و امکان پذیرش هم دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://artanburstap.com/?p=8264