logo

همکاری دانشگاه باهچه شهیر و مرکز هنرهای سرگرمی کانادا

همکاری دانشگاه باهچه شهیر با کانادا

تفاهم‌نامه پروژه آموزشی مشترک بین دانشگاه باهچه شهیر (BAU) و مرکز هنرهای سرگرمی (CEA) کانادا، یکی از ممتازترین مدارس فیلم در جهان، امضا شد. در چارچوب این همکاری، دانشجویان دانشگاه باهچه شهیر می‌توانند از فرصت‌های گرفتن دو مدرک تحصیلی به دانشجویان ترکیه استفاده کنند.

مرکز هنرهای سرگرمی، در سیستم آموزش عالی کانادا به رسمیت شناخته شده است و دیپلم سطح بالایی را از نظر کیفیت و صلاحیت ارائه می‌دهد. بر اساس این پروژه آموزشی مشترک، مرکز هنرهای سرگرمی و دانشگاه باهچه شهیر به ارائه آموزش‌ در زمینه‌های انیمیشن سه بعدی پیشرفته، مدل‌سازی سه بعدی و ویژوال پیشرفته می‌پردازند. همچنین مباحثی مانند افکت‌ها و توسعه بازی‌های پیشرفته نیز در این تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گرفته است.

این تفاهم‌نامه با حضور انور یوسل (Enver Yücel) رئیس دانشگاه باهچه شهیر، جمال خوخر (Jamal Khokhar) سفیر کانادا در ترکیه، پروفسور تونچ بوزبورا معاون دانشگاه باهچه شهیر، دیواکار گاندی بنیانگذار و مدیرعامل “CEA” و “MMA” و پیتر والش بنیانگذار “CEA” و “MMA” امضا شد.

بر اساس این پرژه همکاری مشترک، دانشجویان “BAU” می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی در 3 برنامه مختلف در “CEA” ادامه تحصیل دهند. همچنین دانشجویان پس از پایان دوره آموزشی می‌توانند تا 3 سال مجوز کار در کانادا داشته باشند. در عین حال، قرار است در راستای این توافقنامه، یک آزمایشگاه پیشرفته رسانه‌ای در کانادا ایجاد شود.

انور یوسل (Enver Yücel) رئیس دانشگاه باهچه شهیر با ابراز خرسندی از شکل‌گیری این همکاری گفت: هدف ما از تاسیس دانشگاه باهچه شهیر، تبدیل شدن به یک دانشگاه بین‌المللی بود.

وی ادامه داد: ما 25 سال است که با دانشگاه‌های جهان و دانشگاه‌های قوی در کانادا همکاری و روابط دوجانبه خود را حفظ کرده‌ایم. این همکاری واسطه‌ای برای روشنگری آینده و آموزش خواهد بود.

رئیس دانشگاه باهچه شهیر تصریح کرد: سینما را نمی‌توان تنها به عنوان وسیله‌ای برای سرگرمی در نظر گرفت. سینما در مقطعی، هنر بیان تاریخ بشر به شیوه‌ای بسیار خوب برای آینده است. داستان‌های بسیار مهمی در این سرزمین وجود دارد. جغرافیای ما مهد سه دین توحیدی بوده و هنوز هم ادامه دارد. از سوی دیگر استانبول مهد تمدن‌هاست که پایتخت سه امپراتوری بوده است.

یوسل با تاکید بر فرصت‌های موجود در ترکیه برای صنعت سینما گفت: اینجا داستان‌های زیادی وجود دارد و ما نمی‌توانیم این داستان‌ها را زندانی کنیم؛ بلکه باید این داستان‌ها را به تمام دنیا نشان دهیم. ما باید آنچه در جهان وجود دارد را به آینده خود منتقل کنیم.

رئیس دانشگاه باهچه شهیر در پایان صحبت‌های خود تصریح کرد: ما اکنون ارتباطات دیجیتال و سینما را بخشی از آموزش می‌بینیم. داستان‌ها، رمان‌ها و اشعار سروده شده در این سرزمین‌ها باید شناخته شود. در واقع، ما جمعیت جوان و پر شوری داریم. بنابراین کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانیم با هم در اینجا انجام دهیم.

فرصت گرفتن دو مدرک برای دانشجویان باهچه شهیر

پروفسور تونچ بوزبورا معاون دانشگاه باهچه شهیر در این برنامه و در توضیح برنامه آموزشی “BAU Assist” گفت: «دانشگاه ما یک دانشگاه بین‌المللی است و از این نظر قصد داریم همکاری‌های بین‌المللی خود را بیشتر توسعه دهیم. در این راستا با یکی از بزرگترین شرکت‌های کانادا قرارداد بستیم.

وی افزود: طبق این قرارداد، آن دسته از دانشجویان دانشکده ارتباطات “BAU” که دارای پورتفولیوی (مجموعه‌ای از نمونه کارها و تجارب شغلی برای ارائه به کارفرما) مشخصی هستند، می‌توانند به مدت یک سال در کانادا تحصیل کنند. این دانشجویان پس از پایان تحصیل می‌توانند مدرک آن دانشگاه را بگیرند و به مدت یک سال فرصت کار در آنجا را خواهند داشت. این همکاری در بهبود توانایی دانشجویان ما در استفاده از تخیل و ایجاد نوآوری بسیار موثر خواهد بود.

ارائه فرصت های شغلی و کارآموزی به جوانان

بوزبورا با بیان این مطلب که این همکاری هم فرصت‌های تحصیلی و هم کار در کانادا را فراهم می‌کند و در برنامه‌ریزی شغلی دانشجویان بسیار موثر خواهد بود، گفت: ترکیب فناوری و ارتباطات ضروری است. به عنوان مثال با این توافق در بسیاری از شاخه‌های مختلف به ویژه انیمیشن‌های سه بعدی و ارتباطات دیجیتال پیشرفت‌هایی حاصل خواهد شد.

معاون دانشگاه باهچه شهیر اضافه کرد: دانشجویان ما بر اساس این توافقنامه توسط شرکت‌های بسیار پیشرفته در ایالات متحده و کانادا آموزش خواهند دید.

وی افزود: دانشجویان در این شرکت‌ها کارآموزی خواهند کرد و تجربیات خود را به اشتراک خواهند گذاشت. با تکیه بر چنین آموزش‌هایی، دانشجویان خود را برای زندگی و پیشبرد برنامه‌های شغلی آماده می‌کنند. فرایندی که بیش از یک برنامه آموزشی را در بر می‌گیرد.

بوزبورا تاکید کرد: ما معتقدیم این همکاری باعث افزایش اثربخشی جمعیت جوان ما در جهان و کمک به مشاغل آنها خواهد شد.

برنامه های بورسیه برای دانشجویان ترتیب داده شده است

پیتر والش، یکی از بنیانگذاران “CEA” و “MMA”، با بیان اینکه پروژه آموزشی مشترک فرصت بسیار ارزشمندی برای دانشجویان ترکیه‌ است تا در صنعت فیلم شرکت کنند، گفت: ما مطالعات بسیار ارزشمندی را برای انیمه و ارتباطات بصری انجام می‌دهیم. دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود در ترکیه، با رفتن به کانادا به تحصیل خود ادامه می‌دهند. بنابراین، آنها گزینه‌های مختلفی مانند کار در ترکیه و کانادا دارند. والش در پایان صحبت‌های خود وعده داد: علاوه بر این، برنامه‌های بورسیه تحصیلی مختلفی را برای دانشجویانی که به کانادا می‌آیند، مدیریت می‌کنیم.

نویسنده آرتان بورس تاپ

خبرنامه

برای دریافت آخرین اخبار در زمینه مهاجرت در خبرنامه ما عضو شوید

دریافت آخرین اخبار
در زمینه مهاجرت

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://artanburstap.com/?p=25482

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

Telegram
LinkedIn
Twitter
Email
WhatsApp