logo
بیمه دانشجویی در ترکیه

بیمه دانشجویی ترکیه

آنچه در این مقاله خواهید خواند

آیا برای سلامت خود سرمایه‌گذاری کرده‌اید؟ بیمه دانشجویی ترکیه، یک سرمایه‌گذاری مطمئن است تا در طول تحصیل آرامش خیال همراه همیشگی شما باشد. اگر قصد تحصیل در ترکیه را دارید، یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید داشتن بیمه درمانی است. طبق قوانین ترکیه، تمام دانشجویان بین‌المللی که در دانشگاه‌های دولتی یا خصوصی این کشور مشغول به تحصیل می‌شوند، باید بیمه دانشجویی ترکیه را داشته ‌باشند.

این بیمه، پوششی برای هزینه‌های درمانی شما فراهم کرده و در صورت بروز هرگونه حادثه یا بیماری خدمات پزشکی را به عهده می‌گیرد. در این مقاله درباره بیمه دانشجویی در ترکیه به‌طور کامل شرح داده‌ایم که برای آگاهی از آن پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب همراه ما بمانید.

انواع بیمه دانشجویی ترکیه

داشتن بیمه‌ای که هزینه‌های پزشکی را در طول تحصیل در ترکیه پوشش می‌دهد، یک الزام قانونی است. خدمات بیمه به دانشجویان در ترکیه به ‌صورت دولتی و خصوصی ارائه می‌گردد.  بیمه سلامت عمومی (GSS) که دولت ارائه می‌دهد و بیمه خصوصی که شرکت‌های بیمه خصوصی ارائه می‌دهند.

بیمه سلامت عمومی

این بیمه توسط مؤسسه تأمین اجتماعی (SGK) ارائه می‌شود تا افراد مقیم ترکیه از بیمه درمانی بهره‌مند شوند. دانشجویان خارجی که متقاضی داشتن بیمه درمانی عمومی هستند باید در 3 ماه اول تاریخ ثبت نام دانشگاه خود به SGK مراجعه کنند.

شرایط بیمه دانشجویی ترکیه به شرکت ارائه کننده آن و بیمه‌نامه بستگی دارد. این نوع بیمه باید در تمام مدت اقامت دانشجو در ترکیه، او را تحت پوشش قرار داده و از نظر تسهیلات ارائه شده حداقل شرایط خاص را داشته ‌باشد. بیمه‌، هزینه‌های پزشکی مربوط به بیماری یا آسیب، از جمله بستری ‌شدن، جراحی و داروهای تجویزی را پوشش می‌دهد.

بیمه دانشجویی خصوصی ترکیه

بیمه سلامت خصوصی

شرکت‌های بیمه زیادی در ترکیه خدمات این نوع بیمه را ارائه می‌دهند. علاوه بر بیمه درمانی، این شرکت‌ها می‌توانند درخواست‌های مجوز اقامت را نیز پاسخ دهند.

دانشجویان می‌توانند از شرکت‌های بیمه خصوصی، بیمه‌نامه دریافت کنند. همچنین متقاضیان درخواست مجوز اقامت، باید بیمه را به طور مناسب تنظیم کرده و سپس به شرکت بیمه خود اطلاع دهند. مسئولیت بیمه درمانی بر عهده دانشجو است و تمام قراردادها باید به وسیله نهادهای مربوطه و خود دانشجو انجام گردد.

هزینه بیمه دانشجویی در ترکیه

هزینه بیمه دانشجویی ترکیه نسبتاً پایین است. بیمه دانشجویی می‌تواند از شما در برابر هزینه‌های سنگین درمان محافظت کند و به شما آرامش خاطر دهد تا بتوانید بدون دغدغه به تحصیل خود ادامه دهید. اگر با ویزای دانشجویی به ترکیه بروید، تا سه ماه پس از تاریخ ثبت نام می‌توانید برای دریافت حقوق ارائه شده توسط بیمه درخواست دهید. اگر در این زمان درخواستی ارائه نکنید، در طول تحصیل از بیمه بهره‌مند نخواهید شد. مبلغ حق بیمه درمانی ترکیه برای دانشجویان، در هر دو شرایط دولتی و خصوصی نزدیک و مشابه یکدیگر بوده؛ و در حال حاضر سالانه 650 لیر است. ضروری است این نکته را بدانید که هزینه بیمه همواره در حال تغییر است.

شرایط دریافت بیمه‌ ی سلامت دانشجویی ترکیه

دانشجویان بین‌المللی که در دانشگاه‌ های ترکیه تحصیل می‌کنند، صرف‌ نظر از اینکه بورسیه باشند یا خیر، امکان برخورداری از بیمه سلامت را دارند. برای دریافت بیمه باید همراه درخواست‌نامه کتبی ، گواهی تحصیلی را که در آن تاریخ ثبت نام مشخص است، ارائه دهید. از فردای ارائه درخواست، مشمول بیمه سلامت یک‌ساله خواهید شد و هزینه حق بیمه را بر اساس حداقل حقوق پرداخت خواهید کرد. علاوه بر این نکاتی که گفتیم، شرایط لازم برای دریافت بیمه درمانی دانشجویی را در زیر مشاهده می‌کنید:

  • داشتن سن بیش از 18 سال
  • فرد غیر مقیم و مشغول به تحصیل در دانشگاه ترکیه
  • داشتن پاسپورت معتبر یا مجوز اقامت در ترکیه

هنگام درخواست بیمه دانشجویی ترکیه، مدارکی را که در ادامه آورده‌ایم، باید ارائه شوند:

  • کپی پاسپورت یا مجوز اقامت
  • کپی گواهی دانشجویی
  • ترجمه ترکی مدرک دانشجویی
  • دو عدد عکس در اندازه مناسب گذرنامه

اخذ تسهیلات درمانی و بیمه دانشجویی در ترکیه

نحوه اخذ بیمه دانشجویی ترکیه

در صورت تمایل می‌توانید بیمه دانشجویی دولتی که توسط سازمان بیمه اجتماعی ترکیه ارائه می‌شود، یا بیمه درمانی خصوصی را دریافت کنید. در صورتی که مجوز اقامت دانشجویی را گرفته‌اید؛ فقط 3 ماه بعد از اولین ثبت نام دانشگاه، فرصت دارید که برای داشتن بیمه اقدام کنید. برای اخذ بیمه دانشجویی ترکیه، بعد از جمع‌آوری مدارک لازم باید طبق مراحل گفته شده در زیر پیش بروید:

  1. به نزدیک‌ترین دفتر بیمه مراجعه کنید. این دفاتر در سراسر ترکیه واقع‌شده‌اند که می‌توانید نزدیک‌ترین دفتر به محل اقامت خود را انتخاب کنید.
  2. مدارک خود را ارائه دهید. در صورت تأیید مدارک توسط بیمه، درخواست شما ثبت می‌شود.
  3. هزینه بیمه را بپردازید. می‌توانید پرداخت را به‌صورت نقدی یا اعتباری انجام دهید.

بیمه دانشجویی در ترکیه معمولاً ظرف یک هفته پس از ثبت درخواست و پرداخت هزینه، صادر می‌شود. همچنین می‌توانید از طریق وب‌سایت بیمه اجتماعی ترکیه، درخواست خود را ثبت کنید. برای این کار باید حساب کاربری ایجاد کرده، اطلاعات شخصی و مدارک خود را وارد کنید. پس از بررسی مدارک، بیمه دانشجویی شما صادر خواهد شد.

مدت زمان صدور و اعتبار بیمه‌ های دانشجویی ترکیه

طبق قانون ترکیه، دانشجویانی که در طول 3 ماه پس از ثبت نام دانشگاه، برای بیمه اقدام نکرده باشند، دیگر امکان استفاده از آن را نخواهند داشت. یک روز بعد از ثبت درخواست، مشمول بیمه می‌شوید و در حالت کلی مدت اعتبار تسهیلات درمانی و بیمه دانشجویی در ترکیه یک‌ساله خواهد بود. اگر بیمه خصوصی را انتخاب کنید، امکان استفاده از بیمه به ‌صورت دوساله نیز وجود دارد.

خدمات تحت پوشش بیمه دانشجویی ترکیه

بیمه دانشجویی ترکیه یک بیمه ضروری برای دانشجویان بین‌المللی است که در این کشور تحصیل می‌کنند. این بیمه پوشش‌های گسترده‌ای را ارائه می‌دهد که می‌تواند در صورت بروز حوادث و بیماری‌ها از دانشجویان محافظت کند. در ادامه خدمات بهداشتی که تحت پوشش بیمه هستند را مشاهده خواهید کرد:

  • مراقبت‌های پزشکی اورژانسی
  • درمان بستری
  • عمل جراحی
  • لوازم پزشکی و دارو
  • حمل‌ونقل پزشکی
نکات بیشتر
ضروری است که بدانید:

بیمه دانشجویی ترکیه شامل خدمات دندانپزشکی نمی‌گردد.

مهم‌ترین نکاتی که از بیمه دانشجویی ترکیه باید بدانید

دریافت بیمه سلامت دانشجویی ترکیه

بیمه‌ی سلامت دانشجویی ترکیه به دانشجویان خارجی که در این کشور مشغول به تحصیل هستند، امکان استفاده از خدمات درمانی را می‌دهد. این بیمه موجب می‌شود که در هنگام بیماری و حوادث دیگر نگران هزینه‌های درمانی نباشید. قبل از اقدام به درخواست بیمه، مطالعه دقیق شرایط ضروری است، در ادامه دو نکته مهم در این زمینه را برای آگاهی شما بیان خواهیم کرد:

  • اگر از طریق اقامت خانوادگی بیمه دریافت می‌کنید دیگر نیاز به طی مسیر دریافت بیمه دانشجویی نخواهید داشت.
  • در صورتی که از طریق برنامه تبادل دانشجویی به دانشگاه‌ها و کشورهای دیگر بروید، نیازی برای دریافت بیمه آن کشور و یا دانشگاه دوم را ندارید و تحت پوشش بیمه دانشجویی ترکیه خواهید بود.

جمع‌ بندی

بیمه دانشجویان در ترکیه یک الزام برای تمام افراد خارجی است که قصد تحصیل در این کشور را دارند. این بیمه می‌تواند در صورت بروز حوادث پزشکی، هزینه‌های شما را برای بستری، جراحی، خرید دارو و… پوشش دهد. در این مقاله درباره این بیمه شرح دادیم و از شرایط اخذ آن، هزینه و مدارک لازم گفتیم تا با آگاهی و اطمینان‌ خاطر برای دریافت بیمه دانشجویی ترکیه اقدام کنید. هر گونه سؤالی در این زمینه دارید، کارشناسان ما در آرتان بورس تاپ پاسخ‌گوی شما خواهند بود. تنها کافیست در انتهای صفحه سمت راست ‌بر روی علامت سبز رنگ بزنید.

نویسنده آرتان بورس تاپ

سؤالات متداول کاربران در این زمینه

بیمه دانشجویی ترکیه را از بخش دولتی یا خصوصی می‌توانید دریافت کنید. شرایط و مدارک لازم را در این مقاله نوشته‌ایم، حتماً آن را بخوانید.
بله، داشتن این بیمه الزامی است و همه دانشجویان بین‌المللی که در دانشگاه‌های ترکیه تحصیل خواهند کرد، باید برای دریافت این بیمه درخواست دهند.
در حال حاضر هزینه این بیمه سالانه 650 لیر است. البته این نکته را بدانید که این مبلغ همیشه در حال تغییر است.
Telegram WhatsApp Twitter
دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://artanburstap.com/?p=47494
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
نام و نام خانوادگی *
شماره تماس *
آدرس ایمیل
دانشگاه مد نظر خود را نام ببرید
رشته مد نظر خود را نام ببرید
زبان آموزشی
مقطع تحصیلی
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
تصویر گذرنامه
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
تصویر دیپلم
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
پیش دانشگاهی
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
ریز نمرات 3 ساله
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
درخواست شما ثبت می‌شود. در صورتی که نیاز به ویرایش ندارید تایید نهایی کنید “منتظر خبر های خوب از طرف آرتان باش”