logo
خرید سیم کارت در ترکیه

خرید سیم کارت در ترکیه

آنچه در این مقاله خواهید خواند

در سفر به ترکیه، خانواده و دوستانتان را بی‌خبر نگذارید!

ترکیه، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری، تحصیلی و کاری در جهان است. برای اینکه بتوانید سفری لذت‌بخش و راحت را تجربه کنید، باید به فکر تهیه ملزومات باشید. یکی از آن‌ها، خرید سیم کارت در ترکیه است. برای برقراری ارتباط با افراد دیگر در ایران و ترکیه، استفاده از خدمات آنلاین مثل تاکسی اینترنتی و… داشتن یک سیم‌کارت که تحت پوشش مخابرات ترکیه باشد، ضروری است. تهیه سیم ‌کارت در ترکیه کار ساده‌ای است. با مطالعه این مقاله و کمی بررسی، می‌توانید سیم‌کارت مناسب خودتان را با قیمت ارزان خریداری کنید.

انواع سیم کارت در ترکیه

 سیستم جهانی ارتباطات سیار (GSM) در ترکیه دارای دو نوع خط یا سیم‌کارت دائمی و اعتباری است.

  1. سیم‌کارت دائمی: هزینه این نوع سیم کارت باید هر ماه در زمان مشخصی پرداخت شود. مبلغ پرداختی به میزان استفاده از اینترنت، برقراری تماس و ارسال پیامک بستگی دارد.
  2. سیم‌کارت اعتباری: برای این سیم‌کارت هزینه ماهانه پرداخت نمی‌شود. بعد از خرید سیم کارت در ترکیه، در زمان نیاز با پرداخت هزینه آن را شارژ کرده و برای اینترنت، مکالمه و پیامک از آن استفاده کنید.

بهترین اپراتور موبایل برای خرید سیم کارت ترکیه

در این بخش سه تا از بهترین اپراتورهای GSM را مشاهده می‌کنید. هر سه اپراتور بسته‌های متنوعی را که شامل اینترنت و مکالمه است ارائه می‌دهند. سرعت اینترنت آن‌ها در کل کشور ترکیه به خصوص در شهرهای کوچک بسیار خوب است.

اپراتورهای سیم کارت ترکیه

  • ترک سل (Turkcell)
  • ودافون (Vodafone)
  • ترک تلکام (Türk Telekom)
نکات بیشتر
بیشتر بدانید:

سیم‌کارت‌های اعتباری حداکثر 120 روز اعتبار دارند.

شرایط خرید سیم کارت در ترکیه

فرقی ندارد گردشگر هستید یا به منظور تحصیل در ترکیه ساکن این کشور شده باشید؛ در هر صورت شما می‌توانید به وسیله قراردادی که با اپراتور GSM می‌بندید، به آسانی سیم‌کارت بخرید. از شرایط گرفتن سیم کارت در ترکیه، سن متقاضی است. به طور معمول برای دریافت سیم‌کارت باید 18 سال داشته باشید اما اگر سنتان کمتر است باز خیالتان آسوده باشد؛ زیرا با رعایت شرایط خاص و ارائه مدارک مورد نیاز، افراد زیر 18 سال هم می‌توانند سیم‌کارت داشته باشند.

برای خرید سیم کارت ترکیه باید علاوه بر مدارک شناسایی، مدارکی ارائه کنید که نشان دهنده آدرس شما در 2 ماه اخیر باشد. اگر زیر 18 سال هستید علاوه بر تمام مدارک، باید درخواست خود را با مدارک شناسایی سرپرست قانونی خود و رضایت نامه‌ای که از دفتر اسناد رسمی گرفته‌اید، ارائه دهید. اگر درباره خرید سیم کارت در ترکیه سؤالی دارید، در انتهای مقاله در بخش دیدگاه آن را بنویسید، مشاوران ما به آن پاسخ خواهند داد.

مدارک لازم برای خرید سیم کارت در ترکیه

برای تهیه سیم ‌کارت در ترکیه به نمایندگی اپراتور یا محل فروش بروید. سپس مدارکی را که در ادامه خواهید دید، ارائه دهید. هزینه درخواست به اپراتورها وابسته است. 1 تا 2 روز کاری بعد از درخواست، سیم‌کارت به شما تحویل داده می‌شود.

  • گذرنامه
  • ویزا یا اجازه کار یا اجازه اقامت

برای خرید سیم کارت در ترکیه به صورت آنلاین، ابتدا باید وارد سامانه خدمات الکترونیکی دولت شوید. روی “برنامه خط تلفن همراه” کلیک کنید. اطلاعات مورد نیاز را وارد و سپس دکمه تأیید را بزنید. بعد از بررسی درخواست شما توسط اپراتور، نتیجه با پیامک به شما اعلام می‌شود. در این روش تنها نیاز به رمز عبور و شماره شناسایی متعلق به کشور ترکیه دارید.

مراکز فروش سیم کارت در ترکیه

خرید سیم کارت ترکیه را در مراکز فروش مختلف می‌توان انجام داد. سه اپراتور بزرگ GSM که Vodafone، Turkcell و Türk Telekom هستند و نیز چندین اپراتور شبکه مجازی موبایل (MVNO) مراکز فروش بسیاری دارند. برای خرید سیم ‌کارت در ترکیه باید به این مراکز مراجعه کنید، مدارک لازم را ارائه دهید و سیم کارت را دریافت نمایید.

همچنین از سال 2023 امکان خرید آنلاین سیم‌کارت به وسیله سامانه خدمات الکترونیکی دولت فراهم شده است. برای خرید به این روش باید رمز عبور و شماره شناسایی متعلق به کشور ترکیه را داشته باشید.

نحوه خرید سیم کارت در ترکیه

شرکت های ارائه دنده سیم کارت در ترکیه

در ترکیه شرکت‌ها و اپراتورهای مختلفی هستند که سیم‌کارت ارائه می‌دهند. دو تا از این شرکت‌ها که سیم‌کارت گردشگری را با قیمت ارزان‌تری ارائه می‌دهند، اپراتور ودافون (Vodafone) و هولافلای (Holafly) است. آن‌ها معمولاً 3 ماه تا 1 سال اعتبار دارند. برای دریافت سیم‌کارت باید ابتدا با اپراتور GSM قرارداد ببندید، سپس با ارائه مدارک لازم آن را بخرید. در هنگام خرید سیم‌کارت، قیمت‌ها را مقایسه کنید. در پایان نیز از صحت فاکتور خود اطمینان حاصل کنید.

مراحل خرید سیم‌کارت از اپراتور ودافون را در زیر می‌بینید:

  1. به نزدیک‌ترین مرکز فروش Vodafone رفته و از آن‌جا یک سیم‌کارت بخرید.
  2. سیم‌کارت را در تلفن همراه بگذارید. بعد از قراردادن سیم‌کارت فعالسازی به طور خودکار انجام می‌شود.
  3. به وسیله اپلیکیشن Vodafone Yanımda یا در سایت ودافون می‌توانید به راحتی پکیج توریست کلای (Turist Kolay) را بخرید. این پکیج اینترنت و مکالمه دارد.

اگر برای مدت کوتاهی به ترکیه می‌روید و تصمیم گرفته‌اید در آن‌جا فقط از اینترنت استفاده کنید و دیگر نیاز به تماس تلفنی یا مکالمه ندارید، سیم‌کارت الکترونیکی اعتباری Holafly برایتان بسیار مناسب است. هولافلای یک سیم‌کارت الکترونیکی دیجیتال را ارائه می‌دهد که با آن می‌توانید از اینترنت به صورت نامحدود با حداکثر سرعت (GLTE4) استفاده کنید. برای خرید و استفاده از این سیم‌کارت مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

  1. از طریق سایت یا اپلیکیشن Holafly سیم‌کارت را بخرید. بعد از خرید بلافاصله برای شما ایمیلی ارسال می‌شود که حاوی یک کیو آر کد (QR Code) است.
  2. یک روز قبل از حرکت به ترکیه کیو آر کد را اسکن کنید.
  3. پس از ورود به ترکیه دیتا و اینترنت گوشی خود را که در ایران استفاده می‌کنید، خاموش باشد.
  4. تنظیمات گوشی خود را تغییر دهید؛ کیو آر کد را فعال کنید تا تلفن همراه شما به اینترنت Holafly وصل شده و از آن استفاده کند.

با این روش دیگر نگران هزینه‌های اینترنت نیستید و می‌توانید به راحتی از اینترنت نامحدود استفاده کنید. این نکته را هم بدانید که متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل حدود 30 مگابیت بر ثانیه است.

روش های خرید سیم کارت ترکیه

در اکثر مناطق استانبول فروشگاه‌هایی هستند که می‌توانید از آن‌جا سیم‌کارت خریداری کنید. به غیر از شعبه‌های رسمی اپراتورها، سیم‌کارت را از فروشگاه‌های الکترونیکی و کیوسک‌هایی که وجود دارند نیز می‌توانید تهیه کنید.

شما می‌توانید سیم‌کارت را در فرودگاه استانبول یا فرودگاه صبیحا گوکچن بخرید. البته پیشنهاد می‌کنیم سیم‌کارت را به‌جای فرودگاه در داخل شهر خریداری کنید زیرا قیمت‌ آن‌ها مناسب‌تر است.

اگر می‌خواهید خرید سیم کارت در ترکیه را در هنگام ورود و داخل فرودگاه انجام دهید، چون کارت اقامت ندارید، باید از طریق پاسپورت اقدام کنید. سیم‌کارتی که به وسیله پاسپورت خرید می‌شود، 3 ماه اعتبار دارد. اگر در این 3 ماه اقامت توریستی، کاری یا دانشجویی و… را بگیرید می‌توانید سیم‌کارت را با کارت اقامت ثبت کنید؛ تا از قطع شدن آن جلوگیری شده و به مدت نامحدود قابل استفاده باشد. اگر این کار را انجام ندهید، بعد از گذشت این مدت، سیم‌کارت یک‌طرفه شده و تنها 3 ماه دیگر می‌توان برای تماس‌های ورودی از آن استفاده کرد.

برای دریافت اقامت هر گونه سوالی دارید، در بخش دیدگاه بنویسید، مشاوران آرتان بورس تاپ شما را راهنمایی خواهند کرد.

فعالسازی سیم کارت در ترکیه

نحوه فعالسازی سیم کارت ترکیه

بعد از خرید سیم‌ کارت در ترکیه، باید فعال‌سازی انجام شود تا بتوانید از آن استفاده کنید. این فرایند بسیار ساده را برای هر سیم‌کارت به طور جداگانه توضیح دادیم تا اطلاع کاملی داشته باشید.

  1. سیم‌ کارت دائمی: با خدمات مشتریان شرکت مخابراتی سیم‌کارت تماس بگیرید و اطلاعات لازم را بگویید. در این مرحله سیم‌کارت شما توسط اپراتور فعال می‌شود.
  2. سیم کارت اعتباری: به سایت شرکت مخابراتی سیم‌کارت خود بروید و اطلاعات خواسته شده را در سایت وارد کنید. سپس اپراتور سیم‌کارت شما را فعال می‌کند.
  3. سیم کارت گردشگران خارجی: برای فعال کردن این نوع سیم‌کارت، می‌توانید با خدمات مشتریان تماس بگیرید یا درخواست فعال‌سازی را در سایت اپراتور ثبت کنید.

هزینه خرید سیم کارت در ترکیه

قیمت خرید سیم کارت در ترکیه بستگی به اپراتوری دارد که از آن خط را می‌خرید. در جدول زیر قیمت قدیم و جدید هر کدام از اپراتورها را می‌بینید:

هزینه خرید سیم کارت در ترکیه
اپراتور قیمت 2023 (لیر) قیمت 2024 (لیر)
Turkcell 560 – 320 700
Türk Telekom 350 – 325 500
Vodafone 420 – 300 560

هزینه داخل جدول حدودی است؛ زیرا قیمت سیم کارت به صورت ماهانه در حال تغییر بوده و هر ماه با ماه دیگر تفاوت دارد.

قیمت بسته های مکالمه و اینترنت سیم کارت ترکیه

قیمت بسته‌های مکالمه و اینترنت با گذشت زمان تغییر می‌کند. هزینه سیم‌کارت الکترونیکی که توسط هولافلای Holafly ارائه می‌شود، بر اساس میزان اعتبار آن از 5 تا 90 روز بوده و متغیر است. دامنه نرخ این سیم‌کارت از 19 تا 99 یورو است. بسته‌ای که در بین مسافران محبوب است و اکثراً آن ‌را انتخاب می‌کنند، “10 روز اینترنت نامحدود در ترکیه” است که 34 یورو قیمت دارد.

سرعت اینترنت در ترکیه

ترک سل نیز بسته‌های متنوعی از اینترنت و مکالمه را ارائه می‌کند که قیمت آن‌ها بر اساس میزان حجم نت و مدت تماس، از 310 تا 370 لیر متغیر هستند. قیمت بسته‌های مکالمه شرکت ودافون از 165 تا 260 لیر است که بر اساس میزان حجم اینترنت و مدت مکالمه متفاوت هستند. هزینه دریافت سیم‌کارت ترک تلکام در فرودگاه به 850 لیر هم می‌رسد. قیمت سیم‌کارت این اپراتور با اینترنت و مکالمه و پیامک متغیر و از 170 تا 295 لیر است.

جمع بندی

با توجه به اینکه داشتن سیم‌کارت یکی از ضروریات است و در سفر به ترکیه باید سیم‌کارتی به همراه داشت که با شبکه مخابراتی آنجا هم‌خوانی داشته باشد. در این مقاله درباره خرید سیم کارت در ترکیه، شرایط و مدارک لازم، نحوه فعال‌سازی و… گفتیم. با اطلاعاتی که داده‌ایم به آسانی می‌توانید یک سیم‌کارت برای خودتان تهیه کنید. همچنین از بابت خرید آن خیالتان آسوده باشد، ما همیشه شما را همراهی خواهیم کرد. برای اعلام درخواست همراهی وارد صفحه خدمات آرتان بورس تاپ شوید و گزینه “همراهی در خرید سیم‌کارت” را انتخاب کنید.

نویسنده آرتان بورس تاپ

سوالات متداول کاربران

در ترکیه، دو نوع سیم‌کارت اصلی وجود دارد، سیم‌کارت اعتباری و دائمی. درباره انواع دیگر سیم‌کارت‌ها که اپراتورهای مختلف ارائه می‌دهند در مقاله نوشته‌ایم. حتماً آن را بخوانید.
برای خرید سیم کارت در ترکیه، به مدارک شناسایی معتبر مانند پاسپورت یا کارت ملی نیاز دارید. همچنین، در برخی موارد، ممکن است از شما خواسته شود تا شماره ملی خود را نیز ارائه دهید.
هزینه خرید سیم کارت در ترکیه بستگی به نوع سیم‌کارت و شرکت مخابراتی دارد. برای اطلاع دقیق از آن‌ها بخش هزینه و قیمت سیم کارت را ملاحظه کنید.
می‌توانید از مراکز فروش کارت شارژ بخرید یا به وسیله اینترنت و از طریق سایت اپراتور آن را شارژ کنید.
Telegram WhatsApp Twitter
دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://artanburstap.com/?p=47649

برگزاری آزمون بورسیه تحصیلی

دانشگاه‌های مدیپول

مدیپول استانبول
  • مورد تایید وزارت بهداشت
  • پیراپزشکی، مهندسی
مدیپول آنکارا
  • پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی

زمان برگزاری: 4 خرداد ماه 1403

محل برگزاری: تهران، تبریز، ارومیه