logo
قوانین دریافت اجازه کار دانشجویی در ترکیه

اجازه کار دانشجویی در ترکیه

آنچه در این مقاله خواهید خواند

ترکیه به خاطر داشتن دانشگاه‌های معتبر دولتی و خصوصی خود یک کشور مهاجر پذیر خصوصاً برای ایرانیان محسوب می‌شود که سالیانه متقاضیان بین‌المللی زیادی را پذیرش می‌کند؛ اما شما باید به این نکته توجه داشته باشید که چنانچه از قوانین اجازه کار دانشجویی در ترکیه اطلاع نداشته باشید، چه بسا هزینه و جریمه خاصی را در طی کار و فعالیت خود متحمل شوید که قبل از هرگونه اقدامی بهتر است از مشاورین مجموعه آرتان بورس تاپ در این زمینه استفاده کنید. به هر حال مشاورین ما ضمن تجربه بالای خود می توانند شما را با شرایط و نحوه آسان دریافت مجوز کار دانشجویی آشنا کنند.

 اجازه کار دانشجویی در ترکیه چیست؟

همان گونه که از نام اجازه کار دانشجویی در ترکیه پیداست، دانشجویان باید مجوز خاصی است را در حین تحصیل خود از کشور ترکیه دریافت کنند تا بتوانند در زمان تحصیل بدون دغدغه در مشاغل گوناگون به کار و فعالیت پاره وقت بپردازند. متاسفاًنه برخی از دانشجویان با قوانین و شرایط اجازه کار دانشجویی آشنایی ندارند و به همین دلیل، با مشکلات ریز و درشتی روبرو می شوند؛ چرا که دولت ترکیه به هیچ عنوان اجازه کار دانشجویی را در سازمان‌های دولتی و هم چنین در مقاطع کارشناسی و کاردانی صادر نمی کند و بدین ترتیب دانشجویان باید با شرایط کار دانشجویی در ترکیه آشنایی کامل داشته باشند. در مقاله ای به طور مفصل به این موضوع پرداخته ایم؛ حتما بخوانید.

قوانین دریافت اجازه کار دانشجویی در ترکیه

مجوز کار دانشجویی در ترکیه

دولت ترکیه برای بازدهی انواع شغل در بین شهروندان خود قوانین خاصی را به عنوان مجوز کار دانشجویی در ترکیه مشخص کرده است که این قوانین در ابتدا به این موضوع اشاره دارد که به هیچ عنوان دانشجویان در هیچ مقطعی اجازه کار در سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی این کشور را ندارند و هم چنین تنها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا می توانند به کار پاره وقت در مشاغل گوناگونی هم چون فروشندگی و سازمان‌های غیردولتی بپردازند.

مهم تر از همه دانشجویان تنها ۳۰ ساعت در هفته اجازه کار دارند و به هیچ وجه در مقاطع فوق دیپلم و لیسانس نمی توانند هیچ گونه شغل پاره وقتی را در ترکیه به خود اختصاص دهند. تنها در مقاطع لیسانس و فوق دیپلم دانشجویان می توانند از بورسیه دولتی ترکیه در دانشگاه‌های مختلف و رشته‌های گوناگون استفاده کنند، اما حتی بعد از اتمام تحصیلات خود مجوز کار در حین تحصیل به دانشجویان داده نمی‌شود و تنها در مقاطع دکترا و فوق لیسانس می توانند از مجوز کار استفاده کنند.

شرایط اخذ مجوز کار دانشجویی در ترکیه

از جمله شرایط دریافت اجازه کار دانشجویی در ترکیه این است که دانشجویان باید در ابتدا با داشتن کارت اقامت به سامانه آنلاین الکترونیکی و البته دولتی ترکیه برای درخواست مجوز کار مراجعه و بعد از پر کردن فرم‌های مربوطه و بارگذاری مدارک خود ضمن ارسال درخواست از شغل های پاره وقت داخل و خارج دانشگاه‌های این کشور استفاده نمایند. حدوداً بعد از 1 ماه نتیجه بررسی به ایمیل دانشجو ارسال می‌گردد و با دریافت مجوز می توانند به راحتی در انواع مشاغل ترکیه البته غیر دولتی به فعالیت پاره وقت بپردازد. اگر به دنبال پیدا کردن کار در ترکیه هستید حتما با مشاورین آرتان بورس تاپ تمای بگیرید تا مشاوره های لازم را در اختیار شما قرار بدهند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت اجازه کار دانشجویی در ترکیه

مدارک لازم برای دریافت مجوز کار دانشجویی در ترکیه علاوه بر کارت اقامت، مدرک مربوط به مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا است. هم چنین مدرک مهارت زبان را باید جزء مدارک مورد نیاز در نظر گرفت. شما برای تکمیل مدارک خود می‌توانید از مشاورین این مجموعه استفاده کنید تا هر چه سریع تر مجوز کار دانشجویی خود را در ترکیه دریافت نمایید. چنان چه مدارک شما تکمیل نباشد پروسه طولانی تری را باید در نظر بگیرید که این امر به هیچ عنوان معقولانه نیست.

هزینه دریافت اجازه کار دانشجویی در ترکیه

دریافت اجازه کار دانشجویی در ترکیه

برای برآورد هزینه دریافت مجوز کار دانشجویان در ترکیه با توجه به تصمیم گیری دولت، هر ساله هزینه خاصی محاسبه می‌شود که شما ضمن مشاوره با کارشناسان مجموعه آرتان بورس تاپ می‌توانید از هزینه مربوطه جهت دریافت مجوز کار اطلاعات تکمیلی را به دست آورید. اگر با هزینه‌های مرتبط آشنایی ندارید احتمال این که هزینه بیشتری را متحمل شوید بسیار زیاد است که نباید به هیچ عنوان به این موضوع بی توجه باشید.

جمع بندی

ما در این مقاله به طور کامل شما را با قوانین اجازه کار دانشجویی در ترکیه آشنا کردیم. به هر حال برای تأمین هزینه تحصیل و زندگی در کشوری غریب هرچند بورسیه‌ها دانشگاه‌های ترکیه می‌تواند بسیار به صرفه و معقولانه باشد، اما شاید کافی نباشد. به همین دلیل توصیه ما این است که سعی کنید قبل از هرگونه اقدام جهت دریافت مجوز کار با کارشناسان مجموعه ای معتبر هم چون آرتان بورس تاپ در ارتباط باشید تا نتیجه کار رضایت بخش باشد.

نویسنده آرتان بورس تاپ

سوالات متداول درباره اجازه کار دانشجویی در ترکیه

بله – تنها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجویان خارجی می توانند از مجوز کار دانشجویی استفاده نمایند.
هزینه دریافت متناسب با سایت مورد نظر محاسبه می‌شود که سایت آنلاین و دولتی ترکیه هر ساله هزینه متغیری را برآورد می کند.
Telegram WhatsApp Twitter
دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://artanburstap.com/?p=8042