logo

پایه گذاری کالبد شکافی نوین در دانشگاه ایستینیه

کالبدشکافی نوین در دانشگاه ایستینیه

 کمبود جسد، یکی از مشکلات دانشکده و دانشجویان پزشکی است. با فناوری موسوم به جسد دیجیتال، دانشجویان دانشگاه ایستینیه می‌توانند دروس آناتومی را با نزدیک‌ترین روش به واقعیت فراگیرند.

 جسد دیجیتال که از نظر فنی به‌عنوان جدول “تشریح مجازی” شناخته می‌شود، پلتفرمی است که می‌تواند تجربه ساختارهای تشریح انسان را به روشی واقع‌گرایانه و از طریق تصاویر سه‌بعدی ایجاد کند. با جسد دیجیتال، دانشجویان می‌توانند تمام سیستم‌های بدن انسان را به طور دقیق و آناتومیک مطالعه کنند. مدیر دانشکده پزشکی دانشگاه ایستینیه اعلام کرد راه‌حل فناورانه‌ای که برای مقابله با کمبود اجساد برای دانشجویان دانشکده پزشکی ایجاد شده است بر کیفیت آموزش تأثیر مثبت خواهد داشت و از ابتدای سال تحصیلی جدید به دانشجویان دانشکده ارائه می‌شود.

 همچنین بیان کرد:

 «تأمین و حفظ اجساد واقعی هزینه‌های زیادی ایجاد می‌کند. کالبدهایی که یک‌بار استفاده می‌شوند قابل‌استفاده مجدد نیستند و این باعث کاهش کیفیت آموزش در درازمدت می‌شود. از سوی دیگر جسد دیجیتال ،مدل‌های سه‌بعدی بسیار دقیق از تمام سیستم‌های بدن انسان را نمایش می‌دهد. از سال 2023-2024، ما آموزش را با جدول تشریح مجازی، یعنی جسد دیجیتالی آغاز می‌کنیم که با منابع خود تولید کرده‌ایم و همچنان به‌شدت در حال توسعه و ‌اشتراک‌گذاری با سایر مؤلفه‌های آموزشی و بهداشتی ملی و بین‌المللی هستیم. البته نسخه‌های مختلفی از این جدول تشریح مجازی در چندین دانشگاه ترکیه وجود دارد. بااین‌حال، به‌عنوان یک فناوری محلی و ملی، اولین دانشگاهی هستیم که آن را معرفی می‌کنیم.

 در این فرایند، مجموعه‌داده‌های تصویربرداری پزشکی بر روی یک جدول تشریح مجازی (جسد دیجیتال) بارگذاری شده، به‌صورت سه‌بعدی مشاهده می‌شوند و دانشجویان پزشکی در ترکیه می‌توانند تصاویر را با استفاده از ابزارهای دیجیتال جابه‌جا کنند. می‌توانند پوست، ماهیچه‌ها و استخوان‌ها را به‌صورت جداگانه و نیز به‌طورکلی بررسی کنند و آناتومی یک فرد زنده را ببینند. جدول جسد دیجیتال، ساختارهای تشریحی انسان را به طور واقع‌بینانه منعکس می‌کند. دانشجویانی که از طریق تجربه مجازی در مورد دوره بالینی اطلاعات کسب می‌کنند، زندگی آموزشی خود را در سال‌های بعد بهبود می‌بخشند. علاوه بر این، آشنایی با اعمال جراحی در دوره اولیه قبل از آموزش بالینی نیز به آموزش کارآموزی کمک بسزایی خواهد کرد.

نویسنده آرتان بورس تاپ

خبرنامه

برای دریافت آخرین اخبار در زمینه مهاجرت در خبرنامه ما عضو شوید

دریافت آخرین اخبار
در زمینه مهاجرت

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://artanburstap.com/?p=29974

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

Telegram
LinkedIn
Twitter
Email
WhatsApp