logo
دانشگاه فنی اسکندرون ترکیه
لوگو دانشگاه فنی اسکندرون

دانشگاه فنی اسکندرون

(Iskenderun Technical University)

location

شهر: هاتای

univercity

تعداد دانشکده: 7

univercity

نوع دانشگاه: دولتی

rank

رتبه داخلی: 164

checked

تایید: نیست

calender

سال تاسیس: 2015

language

زبان: ترکی

apply

پذیرش: TR‌‌‌ YÖS, SAT

آنچه در این مقاله خواهید خواند

دانشگاه فنی اسکندرون یکی از دانشگاه‌های جوان در ترکیه است که برای طیف گسترده‌ای از رشته‌ها خدمات آموزشی و تحقیقاتی خود را ارائه می‌دهد و دارای عملکرد مطلوبی در زمینه جذب دانشجویان بین‌المللی است. در این مقاله از سری مقالات آرتان بورس تاپ در نظر داریم تا اطلاعات مفیدی در رابطه با تحصیل در دانشگاه اسکندرون تکنیک به متقاضیان ارائه دهیم. اگر شما نیز این دانشگاه را به‌عنوان یکی از مقاصد تحصیلی خود در آینده در نظر گرفته‌اید، بهتر است در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعاتی در رابطه با تاریخچه، آدرس، رنکینگ، شهریه و… در دانشگاه اسکندرون را کسب کنید. برای دسترسی آسان‌تر به مطالب ذکرشده می‌توانید از فهرستی که در ادامه قرار دارد، استفاده کنید.

معرفی دانشگاه فنی اسکندرون

دانشگاه فنی اسکندرون یکی از مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیرانتفاعی است که در سال 2015 در شهر اسکندرون تأسیس شده است. دانشگاه اسکندرون تکنیک مأموریت خود را ایجاد تجربه‌های بین‌المللی برای دانشجویان و کادر آموزشی در زمینه‌های مختلفی تحقیقاتی و علمی بیان می‌کند و در نظر دارد تا با حمایت از دانشجویان و دانشمندان، از برنامه‌ها و پروژه‌هایی که منجر به توسعه و پیشرفت منطقه می‌شود، به‌خوبی استفاده کند.

دانشگاه اسکندرون دارای نماد تکنولوژی بوده و ادغام فناوری و آموزش دانشگاهی را در دستور کار خود قرار داده است تا بتواند راه‌حل‌هایی بر پایه تکنولوژی، برای مشکلات جامعه و صنایع مختلف ایجاد کند. دانشگاه اسکندرون تکنیک به‌ منظور تحقق اهداف خود اقدام به پذیرش دانشجویان ملی و بین‌المللی کرده و خدمات آموزشی خود را در راستای توسعه سواد فناوری و آموختن آخرین پیشرفت‌ها در زمینه‌های مختلف، ارائه می‌دهد و در نظر دارد تا دانشجویان رویکردی نوآورانه در حرفه خود کسب کنند.

آدرس دانشگاه اسکندرون تکنیک کجاست؟


دانشگاه فنی اسکندرون در شهری مدرن در کنار دریای مدیترانه قرار دارد. اسکندرون از دمای ملایم و معتدل برخوردار است و مردم آن دارای پیشینه‌های قومیتی مختلفی هستند، به‌طوری‌که می‌توان گفت اسکندرون شهری چند فرهنگی است. مراکز خرید مختلف، خط ساحلی، مراکز آموزشی و سرگرمی متعدد و… این شهر را به مکانی منحصربه‌فرد برای زندگی و تحصیل تبدیل کرده است. فعالیت‌های فرهنگی برای مردم اسکندرون بسیار جذاب بوده و به‌طور منظم فعالیت‌ها و جشنواره‌های مختلفی در این شهر برگزار می‌شود.

آدرس دقیق دانشگاه اسکندرون تکنیک ترکیه را می‌توانید در ادامه مطلب مشاهده کنید: İskenderun Teknik Üniversitesi(İSTE), Merkez Kampüs, 31200 İskenderun/Hatay, Turkey

نکات بیشتر
یادتان نرود!

ما قبلا تمام اطلاعات لازم درباره‌ی پذیرش و شرایط تحصیل در دانشگاه بیکنت ترکیه را، برایتان آماده کرده‌ایم.

رنکینگ دانشگاه فنی اسکندرون ترکیه

دانشگاه فنی اسکندرون در حال حاضر به‌عنوان یکی از جوان‌ترین وبرترین دانشگاه‌های ترکیه شناخته می‌شود که از بدو تأسیس تابه‌حال، در جهت حفاظت از ارزش‌های ملی و ایجاد جامعه غنی از نظر علم و اطلاعات در حال فعالیت است. این دانشگاه از جایگاه مطلوبی در رتبه‌بندی‌های مختلف برخوردار است و همواره برای ارتقاء جایگاه خود تلاش می‌کند. در جدول زیر می‌توانید رتبه جهانی و داخلی را مشاهده نمائید:

رنکینگ دانشگاه فنی اسکندرون 2023
سطح رتبه دهی رتبه مرجع رنکینگ
رتبه جهانی 9582 Edurank
رتبه داخلی 164 Edurank

شرایط پذیرش دانشگاه اسکندرون تکنیک ترکیه

متقاضیان برای اخذ پذیرش در دانشگاه اسکندرون تکنیک لازم است در آزمون‌های ورودی ترکیه که مورد قبول این دانشگاه است شرکت کرده، نمره قبولی را با توجه به رشته مورد درخواست خود کسب کنند. برای پذیرش در دانشگاه فنی اسکندرون لازم است به وب‌سایت دانشگاه مراجعه کرده و ضمن مطالعه شرایط مندرج در بخش دستورالعمل پذیرش دانشجویان، درخواست خود را به همراه مدارک و اطلاعات به‌صورت آنلاین برای دانشگاه ارسال کنید و منتظر بررسی و پاسخ از سمت دانشگاه باشید.

مدارک ثبت نام دانشگاه فنی اسکندرون

پس از آنکه مدارک و درخواست شما توسط دانشگاه اسکندرون تکنیک ترکیه مورد بررسی قرار گرفت، این دانشگاه تصمیم خود را مبنی بر پذیرش یا عدم پذیرش به شما اعلام می‌کند. در صورتیکه موفق به اخذ پذیرش در دانشگاه اسکندرون شوید نوبت به مرحله بعدی یعنی ثبت نام و شروع فرآیند تحصیل در این دانشگاه می‌رسد. برای ثبت نام دانشگاه فنی اسکندرون لازم است مدارک زیر را به صورت ترجمه شده آماده و ارسال نمایید. این مدارک شامل:

  1. فرم درخواست پذیرش
  2. پاسپورت
  3. مدرک معادل سازی شده دیپلم
  4. ریز نمرات دیپلم
  5. مدرک مهارت زبان
  6. گواهی تمکن مالی
  7. بیمه سلامت
  8. ویزای دانشجویی
  9. انگیزه نامه
  10. هزینه ثبت نام

 دانشگاه اسکندرون تکنیک ترکیه

شهریه دانشگاه اسکندرون تکنیک ترکیه در سال 2024

دانشگاه اسکندرون تکنیک ترکیه دانشگاهی دولتی است، از این رو می‌توان گفت که میزان شهریه مطلوبی را ضمن ارائه خدمات باکیفیت‌ به دانشجویان ارائه می‌دهد. به‌طورکلی نمی‌توان میزان مشخصی برای شهریه دانشگاه فنی اسکندرون در نظر گرفت؛ چراکه مقدار شهریه با توجه به اعلام هرساله دانشگاه و بنابر رشته مورد نظر تعیین می‌شود که مواردی همچون بورسیه و مشاغل تحصیلی در میزان آن مؤثرند.

 شهریه دانشگاه فنی اسکندرون سال 2024
شهریه (لیر) نام رشته
24.428 مهندسی کامپیوتر
24.428 مهندسی برق و الکترونیک
24.428 مهندسی صنایع
30.752 معماری
24.428 مهندسی عمران
24.428 مهندسی گاز و نفت
16.500 میریت گردشگری
30.752 معماری داخلی
18.462 تجارت و مدیریت بین الملل
18.462 مدیریت لجستیک
24.428 مهندسی مکانیک
18.462 اقتصاد
24.428 مدیریت هوانوردی
30.752 برنامه ریزی شهری و منطقه ای
24.428 مهندسی مکاترونیک

دانشکده های دانشگاه اسکندرون تکنیک

دانشگاه اسکندرون تکنیک یکی از بزرگ‌ترین مراکز آموزشی در ترکیه بوده و دارای مدارس و دانشکده‌های متعددی برای ارائه خدمات آموزشی است. علاوه بر این‌ها بسیاری از مؤسسات و مدارس در دانشگاه اسکندورن وجود دارند که برای تکمیل خدمات آموزشی و افزایش کیفیت دانش و مهارت دانشجویان ایجاد شده‌اند. در ادامه می‌توانید برخی از دانشکده‌های دانشگاه فنی اسکندرون ترکیه را مشاهده کنید:

  • دانشکده هوانوردی ملی
  • دانشکده گردشگری و هتلداری
  • دانشکده زبان‌های خارجی
  • دانشکده کشتی سازی و دریانوردی
  • دانشکده علوم تجاری
  • دانشکده معماری
  • دانشکده فنی مهندسی

رشته های دانشگاه فنی اسکندرون

دانشگاه اسکندرون تکنیک یکی از بزرگ‌ترین مؤسسات آموزش عالی ترکیه است که دوره‌ها و برنامه‌های خاصی را در حوزه‌های مختلف به دانشجویان ارائه می‌دهد که منجر به اعطاء مدارک تحصیلی معتبر و رسمی به دانشجویان می‌شود و در ادامه می‌توانید، لیست برخی رشته‌های قابل ارائه در دانشگاه فنی اسکندرون ترکیه را مشاهده کنید:

  1. معماری
  2. تجارت
  3. رشته‌های مهندسی
  4. تکنولوژی
  5. برنامه نویسی کامپیوتر
  6. متالوژی
  7. هوانوردی
نکات بیشتر
از قلم نیندازید!

تحصیل رشته بازیگری در ترکیه نیاز دارید را، در اینجا بخوانید.

امکانات دانشگاه اسکندرون تکنیک

امکانات دانشجویان در دانشگاه اسکندرون تکنیک ترکیه

یکی از مزایای منحصربه‌فرد که دانشگاه اسکندرون تکنیک ترکیه را از دیگر مؤسسات متمایز می‌کند، برنامه‌های ادغام آن با دنیای صنعت است. به‌طوری‌که دانشجویان دانشگاه اسکندرون می‌توانند در ترم‌های پایانی تحصیل خود، به‌صورت تمام‌وقت در شرکت‌هایی که در زمینه تحصیلی آن‌ها فعالیت دارند، به اشتغال بپردازند. در طول این طرح نیازی به شرکت در کلاس درس نیست و دانشجویان بر فعالیت خود تمرکز کرده و آن را به پروژه‌ای برای حمایت از صنعت تبدیل می‌کنند. لازم به ذکر است که این برنامه به‌عنوان طرح کارآموزی محسوب نمی‌شود، بلکه دانشجویان به‌صورت کارمند تمام وقت برای شرکتی خاص کار می‌کنند.

دانشگاه اسکندرون با در نظر گرفتن فعالیت‌های ورزشی مختلف به‌صورت داخلی و بین دانشگاهی، در تلاش است تا دانشجویان را به مشارکت در زمینه ورزشی تشویق کرده و سبک زندگی سالمی را برای آن‌ها ایجاد کند که در این برنامه‌ها اداره بهداشت، فرهنگ و ورزش بر فعالیت دانشجویان این دانشگاه نظارت کامل داشته و از آن‌ها حمایت می‌کند.

خوابگاه دانشگاه اسکندرون تکنیک

گزینه‌های مختلفی برای اسکان دانشجویان دانشگاه فنی اسکندرون در نظر گرفته شده است. این دانشگاه دارای 3 خوابگاه دولتی است که توسط موسسه امور دانشجویی و آموزش عالی اداره می‌شود. علاوه بر این خوابگاه‌های خصوصی و خانه‌های دانشجویی از مواردی هستند که برای اقامت در اختیار دانشجویان دانشگاه اسکندرون قرار می‌گیرند.

این دانشگاه انجمن‌های دانشجویی مختلفی را ایجاد کرده است که تعداد آن‌ها روز به روز افزایش می‌یابد و دانشجویان می‌توانند مطابق با علاقه‌مندی خود، در هرکدام از این انجمن‌ها عضو شوند و در این انجمن‌ها طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها، از تحقیقات علمی گرفته تا فعالیت‌های ورزشی مختلف انجام می‌پذیرد و دانشجویان می‌توانند مهارت‌های مختلفی را در موقعیت‌های اجتماعی کسب کنند.

جمع بندی

در این مقاله از سری مقالات آرتان بورس تاپ سعی داشتیم به معرفی و بیان شرایط تحصیل در دانشگاه فنی اسکندرون بپردازیم. در ابتدا مواردی از جمله معرفی، شرایط پذیرش و آدرس دانشگاه را بیان کرده و در ادامه به مواردی از جمله میزان شهریه، رشته‌های تحصیلی و امکانات رفاهی دانشگاه اسکندرون پرداختیم. امیدواریم مطالب ذکرشده برای شما مفید بوده باشد. نهایتاً در صورت وجود هرگونه ابهام می‌توانید سؤالات خود را در قسمت نظرات بیان کرده و یا با مشاوران آرتان بورس تاپ در ارتباط باشید.

سوالات خود را از ما بپرسید

پینار میرزایی
پینار میرزایی

سؤالات کاربران درباره دانشگاه اسکندرون تکنیک

خیر، برای تحصیل در دانشگاه فنی اسکندرون لازم است که در آزمون ورودی این دانشگاه شرکت کرده و نمره قبولی را با توجه به رشته موردنظر کسب کنید.
خیر، علی‌رغم اعتبار مدارک تحصیلی دانشگاه اسکندرون در سطح ترکیه و اروپا، این دانشگاه مورد تائید وزارت علوم و بهداشت ایران نیست.
بله به دانشجویان فعال در زمینه‌های مختلف ازجمله ورزشی، فرهنگی و آموزشی، بورسیه‌های تحصیلی از 25 تا 100 درصد ارائه می‌شود.
بله گزینه‌های مختلفی ازجمله خوابگاه‌های خصوصی و دولتی برای اقامت در اختیار دانشجویان دانشگاه اسکندرون تکنیک قرار می‌گیرد.
Telegram WhatsApp Twitter
دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://artanburstap.com/?p=8617
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
نام و نام خانوادگی *
شماره تماس *
آدرس ایمیل
دانشگاه مد نظر خود را نام ببرید
رشته مد نظر خود را نام ببرید
زبان آموزشی
مقطع تحصیلی
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
تصویر گذرنامه
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
تصویر دیپلم
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
پیش دانشگاهی
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
ریز نمرات 3 ساله
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
درخواست شما ثبت می‌شود. در صورتی که نیاز به ویرایش ندارید تایید نهایی کنید “منتظر خبر های خوب از طرف آرتان باش”

برای اولین‌بار در ایران

برگزاری بورسیه تحصیلی

  • دانشگاه باهچه‌شهیر
  • مورد تایید وزارت بهداشت  

برگزاری بورسیه تحصیلی

زمان برگزاری: 21 اردیبهشت ماه

محل برگزاری: تهران، خیابان سازمان آب