logo
ویزای همراه تحصیلی ترکیه

ویزای همراه دانشجویی ترکیه

آنچه در این مقاله خواهید خواند

ویزای همراه دانشجویی ترکیه برای کسانی است که به عنوان همراه در کنار دانشجویانی که برای تحصیل به خارج از کشور می روند، صادر می‌شود. زمانی که شخصی تصمیم می‌گیرد به صورت تحصیلی مهاجرت کند، باید با چالش‌های زیادی رو به رو شود. هم استرس درس و هم درآمدها و هزینه‌ها ممکن است به اندازه کافی شرایط را پیچیده کنند و در این بین یکی از مشکلات عمده به ویژه برای افرادی که متاهل هستند و یا بچه دار هستند، این است که از خانواده‌شان دور می‌شوند و این مسئله می‌تواند بزرگ‌ترین دغدغه برای این افراد تلقی شود. یکی از راه‌هایی که برای چنین مواقعی پیش‌بینی‌شده است، ویزای همراه دانشجویی می‌باشد.

اغلب اشخاصی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند، معمولاً کشورهایی را انتخاب می‌کنند که بتوانند خانواده، فرزندان و یا همسرشان را به عنوان همراه با خود ببرند و برای آن‌ها ویزای همراه تحصیلی ترکیه بگیرند. در این مقاله همه مواردی که لازم است درباره ویزای همراه دانشجویی ترکیه بدانید را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

ویزای همراه دانشجویی ترکیه چیست؟

زمانی که اشخاص می‌خواهند برای تحصیل به کشورهای دیگر مهاجرت کنند، می‌توانند افراد خانواده، همسر و یا فرزند خود را همراهشان به کشور مقصد ببرند و این امکان در بسیاری از کشورهای مختلف برای داوطلبان رشته‌های دانشگاهی در نظر گرفته می‌شود. یکی از کشورهایی که برای اخذ ویزای همراه دانشجویی ترکیه مقصد خوبی محسوب می‌شود، ترکیه است. این کشور فرصت مناسبی را فراهم کرده است تا افرادی که می‌خواهند اقدام به گرفتن ویزای همراه تحصیلی ترکیه را انجام دهند، به راحتی بتوانند این مسیر را طی کنند و با انجام مراحل قانونی، این ویزا را دریافت کنند.

ترکیه هم از نظر مرزی به ایران نزدیک است و هم ارزش پول آن یعنی لیر، نسبت به واحدهای پولی مثل دلار به ریال نزدیک تر است و از این طریق هزینه‌های دانشگاه و زندگی در این کشور بسیار مقرون به صرفه تر از مقاصد دیگر است. از طرفی شما می‌توانید ویزای همراه تحصیلی ترکیه را دریافت کنید تا به همراه خانواده خود به این کشور مهاجرت کنید و هم‌زمان با تحصیل در ترکیه آن‌ها را کنار خود داشته باشید.

به چه کسانی ویزای همراه تحصیلی ترکیه تعلق می گیرد؟

اخذ ویزای همراه تحصیلی ترکیه

اعضای خانواده، همسر، فرزندان و حتی فرزندان خارجی وابسته به همسر و یا خود شخص نیز می‌توانند به عنوان همراه شخصی که برای تحصیل به ترکیه می رود، ویزا دریافت کنند. این شرایط بیشتر برای افرادی در نظر گرفته شده است که نمی‌توانند از خانواده خود دور باشند. اگرچه ترکیه فاصله زیادی با ایران ندارد، اما حضور خانواده در کنار فرد باعث می‌شود احساس امنیت و آرامش بیشتری داشته باشد.

نکات بیشتر
از قلم نیندازید!

هر آنچه درباره‌ی تحصیل با دیپلم در ترکیه نیاز دارید را، در اینجا بخوانید

ویزای همراه دانشجویی ترکیه برای همسر و فرزند

همسر و فرزندان شخصی که برای تحصیل به ترکیه مهاجرت می‌کنند نیز می‌توانند از طریق ویزای همراهی دانشجویی ترکیه در این کشور اقامت داشته باشند و شخص را همراهی کنند. با این حال ورود به کشور ترکیه مساوی با اجازه کار و فعالیت برای دیگر اعضای همراه نمی‌باشد. البته کودکان و افراد زیر 18 سال می‌توانند بدون ویزای تحصیلی نیز در مدرسه درس بخوانند و تحصیل کنند؛ اما اگر افراد قصد داشته باشند در این کشور مشغول به کار شوند، باید برای این کار حتماً ویزای جداگانه دریافت کنند.

شرایط اخذ ویزای همراه دانشجویی ترکیه

ممکن است این شرایط یک گزینه ایده آل به نظر برسد و همین طور هم هست. با این حال تنها افرادی می‌توانند به عنوان فرزند و یا همسر این ویزای همراهی را دریافت کنند که یکی از اعضای خانواده آن‌ها در ترکیه باشد و کارت آبی نیز دریافت کرده باشد. این کارت به افرادی داده می‌شود که حداقل یک سال در ترکیه به عنوان یک فرد بین‌المللی اقامت داشته باشند. بعد از این دانشجویان می‌توانند خانواده‌شان را کنار خودشان داشته باشند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه تحصیلی ترکیه

برای اینکه بتوانید ویزای همراه تحصیلی ترکیه را دریافت کنید، باید مدارکی ارائه کنید تا بعد از بررسی اجازه اقامت به شما داده شود. برای درخواست ویزای همراه دانشجویی در ترکیه، این مدارک باید ثابت کنند که شما درآمد ثابت و کافی برای پرداخت هزینه‌های زندگی در ترکیه را دارید. بعد از آن پورتال‌های الکترونیکی بررسی می‌شوند و مدارک قضایی از دادگاه‌های ترکیه نیز مورد بررسی قرار می‌گیرند. داشتن بیمه درمانی که همه اعضای خانواده را ساپورت کند و معتبر نیز باشد یک حسن محسوب می‌شود و باید اصل و کپی اسناد هویتی خود را نیز تحویل دهید. همچنین پاسپورت، مدارکی برای اثبات رابطه خانوادگی، فرم تکمیلی درخواست ویزا و بسیاری از موارد دیگر باید ارائه شوند. با ارائه این مدارک به درخواست شما رسیدگی می‌شود و در صورت تأیید با صادر شدن ویزا می‌توانید وارد کشور ترکیه شوید.

نکات بیشتر
یادتان نرود!

به فکر تحصیل در ترکیه هستید؟ این مقاله را از دست ندهید! تحصیل در ترکیه بدون پایان خدمت

هزینه ویزای همراه دانشجویی ترکیه

قیمت ویزای همراه دانشجویی ترکیه

پاسخ به این سؤال یکی نیست و بستگی به شرایط مختلفی دارد. عوامل زیادی مانند زمانی که اقدام می کنید، ملیت فرد، تعداد اعضای خانواده و موارد دیگر در آن دخیل هستند. با توجه به ملیت ممکن است از برخی افراد هزینه ای نیز بابت اقامت دریافت نشود. در هر حال این هزینه‌ها برای کودکان به طور کلی نصف بزرگسالان می‌باشد. برای اطلاع از قیمت‌های به روز می‌توانید با مشاورین ما در آرتان بورس تاپ تماس بگیرید.

مدت زمان اعتبار ویزای همراه دانشجویی ترکیه

اشخاصی که اقدام به دریافت ویزای همراه دانشجویی ترکیه می‌کنند، حداکثر می‌توانند تا دو سال در این کشور اقامت داشته باشند. بعد از این مدت نیز این ویزا قابل تمدید می‌باشد و تا زمانی که فرد دانشجو است و دارد تحصیل می کند، اعضای خانواده می‌توانند این ویزا را تمدید کنند. البته فرد باید خودش ویزای تحصیلی داشته باشد.

جمع بندی

ویزای همراه دانشجویی ترکیه یک فرصت بسیار مناسب برای افرادی است که می‌خواهند خانواده‌شان را در کنار خود داشته باشند و در دوره تحصیل از حمایت آن‌ها برخوردار شوند. افراد بعد از یک سال اقامت و دریافت کارت آبی می‌توانند اعضای خانواده خود را تحت شرایطی به ترکیه بیاورند تا در دوران تحصیل نیز در کنارشان باشند. برای این کار باید مدارک کافی ارائه کنید و طبق قوانین پیش بروید. جهت اطلاعات بیشترو دقیق تر درباره این مسئله، می‌توانید با مشاوران ما در آرتان بورس تاپ تماس برقرار کنید.

سوالات خود را از ما بپرسید

نویسنده آرتان بورس تاپ

سوالات متداول درباره ویزای همراه دانشجویی ترکیه

بله همسر دانشجو نیز می‌تواند به عنوان همراه دانشجو با ارائه مدارکی که اثبات کند آن‌ها باهم ازدواج کرده اند، به کشور مورد نظر برود.
بله حتی فرزند های وابسته به خود و همسر نیز می‌توانند از این ویزا استفاده کنند.
این ویزا حداکثر تا دو سال اعتبار دارد و بعد از آن نیز تا پایان تحصیل دانشجو در صورتی که خودش ویزای تحصیلی داشته باشد، همراه وی نیز می‌تواند این ویزا را تمدید کند.
این هزینه برای افراد مختلف با ملیت های متفاوت، متغیر است و نمی توان قیمت مشخصی برای آن اعلام کرد. هزینه برای بچه ها 50 درصد ارزان تر خواهد بود.
Telegram WhatsApp Twitter
دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://artanburstap.com/?p=8062