logo
دانشگاه آکسارای ترکیه
لوگو دانشگاه آکسارای

دانشگاه آکسارای

(Aksaray University)

location

شهر: آکسارای

univercity

تعداد دانشکده: 13

univercity

نوع دانشگاه: دولتی

rank

رتبه داخلی: 60

checked

تایید: نیست

calender

سال تاسیس: 2006

language

زبان: ترکی

apply

پذیرش: TR‌‌‌ YÖS

آنچه در این مقاله خواهید خواند

ترکیه را می‌توان به‌عنوان یکی از نزدیک‌ترین کشورهای اروپایی به ایران دانست که می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های برای ادامه تحصیل باشد. دانشگاه آکسارای یکی از دانشگاه‌های ترکیه است که طیف وسیعی از انواع رشته‌ها را برای تحصیل باکیفیت آموزش بالا، ارائه می‌دهد. در ادامه قصد داریم اطلاعات بیشتری درباره دانشگاه آکسارای اطلاعات مفیدی ازجمله هزینه تحصیل، رشته‌های ارائه‌شده، امکانات و… بپردازیم. اگر این دانشگاه یکی از اهداف و مقاصد شما برای آینده تحصیلی می‌باشد، در ادامه با ما همراه باشید. همچنین برای دسترسی آسان‌تر به مطالب این مقاله می‌توانید از طریق فهرست زیر، موارد مختلف را مشاهده کنید.

معرفی دانشگاه آکسارای ترکیه

دانشگاه آکسارای در سال 2006 تأسیس ‌شده و بعدها امکانات و ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های مختلف در این دانشگاه تا حدود زیادی بهبود یافت. دانشگاه آکسارای ترکیه، بخشی از دانشگاه نیگده بود و به‌طورکلی، شعبه آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای را ارائه می‌داد. در سال 2010 حدود 600 کارمند آموزشی و اداری در چهار دانشکده، دو موسسه دانشگاهی و هفت مدرسه فنی وجود داشت. سپس تأسیس چهار دانشکده جدید، با شعار تأکید بر تفکر جهانی، در عین حفظ تفکر بومی در دستور کار قرار گرفت.

پژوهشگران و کادر آموزشی پرتلاش و برگزیده، برنامه آموزشی نوآورانه و باکیفیت، کلاس‌های درس و آزمایشگاه‌های مدرن در دانشگاه آکسارای از عوامل اصلی آن در کمک به کیفیت آموزش عالی ارائه‌شده در آن هستند. در لوگوی دانشگاه آکسارای می‌توانید نمادی از یک کوه آتش‌فشانی و حرف A را مشاهده کنید که به معنای استان آکسارای و کوه حسن دگی می‌باشد. دایره موجود در این لوگو، نماد خورشید بوده و رنگ صورتی این دایره، توسط باکتری‌های نمک در دریاچه نمک الهام گرفته شده است. همچنین یک کمان فیروزه و یک کمان آبی تیره مشاهده می‌شود که به حرف U به معنی دانشگاه اشاره دارد.

ویدئوی آشنایی با دانشگاه آکسارای ترکیه

تا اینجای مقاله اطلاعاتی کلی درباره‌ی دانشگاه آکسارای کسب کردید. حال با دیدن این ویدئو به طور بصری با مزایا، نحوه پذیرش، رشته‌ها و … آشنا شدید.


آدرس دانشگاه آکسارای ترکیه کجاست؟


دانشگاه آکسارای در استان آکسارای ترکیه واقع شده است که از برجسته‌ترین مناطق برای اهداف گردشگری و مذهبی شناخته می‌شود و دارای منابع آب زیرزمینی و دریاچه نمک و مراکز آبگرم و شهرهای باستانی می‌باشد. آدرس دقیق دانشگاه آکسارای را می‌توانید در ادامه به‌طور کامل مشاهده کنید:

آدرس دقیق دانشگاه: Bahçe Saray, Aksaray Ünv. Kampüs Yolu, 68100 Merkez/Aksaray, Turkey

رنکینگ دانشگاه آکسارای ترکیه

دانشگاه آکسارای در ترکیه

فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و علمی دانشگاه آکسارای توسط 798 نفر از هیئت علمی مجرب و باصلاحیت و 317 کارمند اداری به‌صورت تمام‌وقت در دانشگاه انجام می‌شود و دستاوردهای بزرگی در جامعه بین‌المللی دریافت کرده و توانسته توجه‌ها را به خود جلب کند. به لطف همکاری‌ها و تعاملات بین‌المللی دانشگاه آکسارای و کادر آموزشی پرتلاش، دانشجویان می‌توانند از آثار منتشرشده درزمینهٔ خود در سطح جهان مطلع شده و تحولات را به‌طور فعالانه دنبال کنند. در جدول زیر می‌توانید رنکینگ ملی و بین‌المللی این دانشگاه را مشاهده کنید.

رنکینگ دانشگاه آکسارای 2023
سطح رتبه دهی رتبه مرجع رنکینگ
رتبه جهانی +1501 Times Higher Education
رتبه داخلی 60 Edurank

شرایط پذیرش دانشگاه آکسارای در ترکیه

دانشگاه آکسارای خدمات آموزشی را باکیفیت بالا و بر اساس داده‌ها و ارزش‌های روز جهان، توسط کادر علمی جوان و برگزیده و پویا ارائه می‌کند. علاوه بر این، دانشگاه آکسارای در ترکیه، رسالت خود را در بهره‌مندی از منابع علم، هنر و فناوری‌های جهانی بیان می‌کند و قصد دارد افرادی را آموزش دهد که از ارزش‌های فرهنگی خودآگاه بوده و از طریق تحقیق و انتشارِ به توسعه منطقه و کشور خود کمک می‌کنند. پذیرش در دانشگاه آکسارای ترکیه با توجه به معیارهای مختلفی انجام می‌شود که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • پذیرش بر اساس نمره دیپلم
  • پذیرش بر اساس آزمون YOS

در هر دو روش بالا، باید نمره یا رتبه‌ای بر اساس محدوده‌ای که توسط دانشگاه اعلام ‌شده است، کسب کنید تا امکان تحصیل در رشته موردنظر برای شما فراهم شود.

مدارک ثبت نام دانشگاه آکسارای

برای درخواست و ثبت نام برای پذیرش دانشگاه آکسارای لازم است مدارک زیر را آماده و در صورت نیاز ترجمه کنید:

  1. فتوکپی مدرک دیپلم
  2. رزومه
  3. نتیجه یکی از امتحان‌های ALES، GRE یا GMAT
  4. مدرک بین‌المللی زبان
  5. کپی پاسپورت
  6. معرفی‌نامه
  7. انگیزه نامه

دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه آکسارای را دارند، لازم است که حداقل نمره 55 را در آزمون YDS یا YOKDIL کسب کنند، یا در آزمون‌هایی که توسط هیئت‌علمی بین دانشگاهی قابل‌قبول است شرکت کنند و نمره معادلی دریافت کنند. درصورتی‌که داوطلب در هیچ‌یک از آزمون‌های ذکرشده شرکت نکرده است، لازم است حداقل نمره 60 از 100 را در آزمون مهارت زبان انگلیسی که توسط دانشگاه آکسارای برگزار خواهد شد، کسب کند.

همچنین اگر داوطلبان موفق به کسب امتیاز لازم نشدند، لازم است به مدت یک سال در دوره آموزش مقدماتی شرکت کرده و درنهایت داوطلبان ناموفق اخراج خواهند شد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آزمون‌های بین‌المللی می‌توانید از مقالات مربوط به آزمون YOS و ازمون sat در آرتان بورس تاپ مراجعه نمایید. لازم است مدارک بالا را برای دانشگاه آکسارای ارسال کرده و منتظر جواب از سمت دانشگاه باشید. پس‌ازاینکه پذیرش شما در دانشگاه آکسارای انجام شد، در این مرحله لازم است مجدداً مدارکی را آماده‌سازی و ترجمه کنید که در ادامه به بیان آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • اصل مدرک دیپلم
  • ریزنمرات دیپلم
  • گواهی معادل‌سازی دیپلم
  • نامه پذیرش
  • ویزا
  • فتوکپی از شناسنامه و پاسپورت
  • 6 قطعه عکس جدید و مطابق با اندازه عکس پاسپورت
  • نتیجه آزمون برای داوطلبانی که از روش‌هایی به‌غیراز پذیرش با دیپلم اقدام نموده‌اند.
  • مدرک زبان آیلتس

شهریه دانشگاه آکسارای در سال 2024

دانشگاه آکسارای سطح باکیفیت و مطلوبی از آموزش را ارائه می‌دهد و دارای شهریه‌های مختلفی در انواع رشته‌ها است. این دانشگاه از دانشگاه‌های دولتی بوده، ازاین‌رو هزینه‌های مناسبی را در رشته‌های مختلف ارائه می‌دهد که در ادامه به بیان برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت:

شهریه دانشگاه آکسارای سال 2024
رشته شهریه سالانه (لیر)
دامپزشکی 23.000
پرستاری 11.000
مهندسی نرم افزار 16.500
مهندسی برق 16.500
مهندسی صنایع 16.500
مهندسی مکانیک 16.500
معماری 16.500
مدیریت کسب و کار 12.500
اقتصاد 12.500
راهنمای گردشگری 11.000
جامعه شناسی 10.500
زیست مولکولی و ژنتیک 14.000
راهنمایی و مشاوره روانشناسی 11.000
علوم سیاسی و مدیریت دولتی 12.500
زیست شناسی 14.000

در این قسمت شهریه برخی رشته‌های دانشگاه آکسارای را بیان نمودیم، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه تحصیل در ترکیه می‌توانید به سایر مقالات آرتان بورس تاپ مراجعه نمایید.

دانشکده‌های دانشگاه aksaray

 دانشگاه aksaray

دانشگاه آکسارای در ترکیه با شعاری تحت عنوان: تفکر جهانی، عملکرد بومی به‌سرعت در راستای تحقق اهداف خود حرکت کرده و اکنون از جایگاه مطلوبی برخوردار است. در حال حاضر دانشگاه aksaray دارای 12 دانشکده، 3 موسسه، 1 بیمارستان آموزشی و تحقیقاتی، 1 آموزشکده زبان حرفه‌ای، 6 هنرستان، 17 مرکز تحقیقاتی است. در ادامه به بیان اطلاعاتی در خصوص برخی از دانشکده‌های مختلف دانشگاه آکسارای خواهیم پرداخت:

  • دانشکده معماری و طراحی: در این دانشکده به دانشجویان آموزش‌های ارائه خواهد شد که آن‌ها را به معمارانی خلاق، با اطلاعات دقیق تاریخی و محیطی، ارزش‌های اخلاقی و زیبایی‌شناسی، تبدیل می‌کند که می‌توانند در پروژه‌هایی که به فناوری، هنرهای زیبا، علوم انسانی و اجتماعی و فلسفه کمک می‌کند، خواهند پرداخت.
  • دانشکده تربیت‌معلم: این دانشکده از دانشکده‌های دانشگاه آکسارای ترکیه، بر اساس اصول تعیین‌شده توسط وزارت ملی و شورای تحصیلات عالی، برای تربیت ‌معلمانی بافرهنگ عمومی غنی، دانش و مهارت‌های ویژه و ارائه آموزش و رویکردهای علمی تلاش می‌کند.
  • دانشکده پزشکی: در این دانشکده، آموزش‌های باکیفیت و انواع امکانات مانند آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها برای تکمیل آموزش و ارتقای سطح علمی وجود دارد که می‌تواند به‌خوبی به افزایش توان علمی دانشجویان کمک کند. دانشکده‌های مهندسی، دانشکده دامپزشکی، ارتباطات، گردشگری، بازرگانی، خدمات بهداشت و… از دیگر دانشکده‌های دانشگاه آکسارای در ترکیه می‌باشند.

رشته ‌های دانشگاه آکسارای ترکیه

دانشگاه aksaray طیف گسترده‌ای از رشته‌های آموزشی را به‌صورت آکادمیک از رشته‌هایی مانند هنرهای زیبا و علوم اجتماعی گرفته تا رشته‌های علوم بهداشتی و تربیتی، ارائه می‌کند. لازم به ذکر است که زبان آموزشی در دانشگاه آکسارای، زبان ترکی است، ازاین‌رو دانشجویان لازم است پیش از تحصیل، در دوره‌های زبان ترکی شرکت کنند. در ادامه به معرفی رخی از رشته‌های دانشگاه آکسارای خواهیم پرداخت:

  • زبان، ادبیات و زبانشناسی
  • باستان‌شناسی
  • تاریخ
  • فلسفه
  • الهیات
  • معماری
  • رشته‌های مهندسی
  • علوم پایه
  • علوم اجتماعی
  • علوم ورزشی
  • پزشکی
  • دندانپزشکی
  • قانون
  • حسابداری
  • علوم کامپیوتر
  • روانشناسی

امکانات دانشگاه آکسارای در ترکیه

علاوه بر خدمات آموزشی که در دانشگاه آکسارای ترکیه ارائه می‌شود، فعالیت‌های زیادی از طریق باشگاه‌ها و فعالیت‌های دانشجویی در سطح دانشگاه، می‌توانند برای رشد فردی دانشجویان، به‌طور ویژه‌ای مؤثر باشند. درواقع دانشگاه آکسارای برای دانشجویان درهایی را به روی بهترین فرصت‌های تجاری و تحصیلی در سراسر جهان باز می‌کند. به‌طوری‌که این دانشگاه هدف اصلی خود را افزایش کمک‌های علمی به صنعت و جامعه، بهبود کیفیت آموزش، تولید علم برای جامعه و بهبود پروژه‌های خود در راستای کمک به جامعه، بیان می‌کند.

دانشگاه آکسارای به تمام دانشجویان خدمات بیمه سلامت ارائه می‌دهد و دانشجویان می‌توانند از بیمه‌های درمان خصوصی نیز بهره‌مند شوند. همچنین دانشگاه آکسارای در ترکیه، کتابخانه بزرگی را در اختیار دانشجویان و کارمندان قرار می‌دهد و می‌توانند به منابع علمی معتبر دسترسی داشته باشند.

جمع بندی

در این مقاله از سری مقالات آرتان بورس تاپ سعی داشتیم به بیان اطلاعات درباره دانشگاه آکسارای بپردازیم. در ابتدا به معرفی دانشگاه پرداختیم و در ادامه نحوه پذیرش، مدارک لازم، شهریه‌ها، رشته‌های مختلف و… را شرح دادیم. امیدواریم مطالب ذکرشده برای شما مفید بوده باشد. در آخر در صورت وجود هرگونه ابهام می‌توانید سؤالات خود را در قسمت نظرات مطرح کرده و یا با مشاوران آرتان بورس تاپ در ارتباط باشید.

سوالات خود را از ما بپرسید

پینار میرزایی
پینار میرزایی

سوالات متداول دانشگاه آکسارای

بله درصورتی‌که معدل دیپلم شما مطابق با محدوده اعلام‌شده در دانشگاه آکسارای باشد، می‌توانید به‌صورت بدون آزمون از این دانشگاه پذیرش بگیرید.
خیر، در حال حاضر دانشگاه آکسارای مورد تائید وزارت علوم و بهداشت نمی‌باشد.
دانشگاه آکسارای به دانشجویان ممتاز امتیازات ویژه‌ای، ازجمله بورسیه‌های مختلف در طول تحصیل، اختصاص می‌دهد.
بله دانشگاه آکسارای دارای خوابگاه‌هایی در محوطه دانشگاه، با تمام امکانات می‌باشد که برای اقامت در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.
Telegram WhatsApp Twitter
دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://artanburstap.com/?p=8233
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
نام و نام خانوادگی *
شماره تماس *
آدرس ایمیل
دانشگاه مد نظر خود را نام ببرید
رشته مد نظر خود را نام ببرید
زبان آموزشی
مقطع تحصیلی
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
تصویر گذرنامه
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
تصویر دیپلم
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
پیش دانشگاهی
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
ریز نمرات 3 ساله
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
درخواست شما ثبت می‌شود. در صورتی که نیاز به ویرایش ندارید تایید نهایی کنید “منتظر خبر های خوب از طرف آرتان باش”