logo

ظرفیت دانشگاه ها محدود شد

محدود شدن ظرفیت دانشگاه های ترکیه

با تصمیم شورای YOK ظرفیت دانشگاه‌های ترکیه محدود شد. شورای آموزش عالی، موسوم به YOK، که مسئولیت رسیدگی به امور دانشگاه‌ های ترکیه را دارد، در بخشنامه مورخ 10 می سال 2023 تصمیمات جدیدی را برای پذیرش دانشجوی خارجی و سهمیه‌های دانشگاه‌ها اتخاذ کرد.

در جلسه هیئت آموزش عالی ترکیه طرح محدودسازی ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها به تصویب رسید. بر اساس این تصمیم در رشته‌های دندانپزشکی و پزشکی، دانشجویان بین‌المللی دانشگاه‌های خصوصی و دولتی این کشور با محدودیت ظرفیت روبرو خواهند شد.

از این پس در رشته‌های فوق‌الذکر تنها 10% ظرفیت کل دانشجویان بین‌المللی تنها به یک ملیت اختصاص داده می‌شود و 90% مابقی باید از سایر کشورهای جهان باشند. به طور مثال اگر دانشگاهی 100 نفر ظرفیت برای رشته پزشکی خود در نظر گرفته است، فقط 10 نفر آن‌ها می‌توانند از یک ملیت، به‌عنوان مثال ایرانی، باشند.

توضیح آنکه دانشگاه‌هایی که بیش از حد ظرفیت خود در این 2 رشته دانشجو پذیرفته‌اند، موظفند که شهریه پرداخت شده توسط دانشجویانی که مازاد بر ظرفیت به دانشگاه وارد شده‌اند را عودت دهند. به همین دلیل اولویت پذیرش با دانشجویانی است که نمرات بالاتر دارند و مدارک آزمون‌های معتبر را کسب کرده باشند.

توجه داشته باشید که روزبه‌روز ظرفیت‌ها برای رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی بسیار محدودتر و رقابت برای تحصیل در ترکیه نیز سخت‌تر خواهد شد. پس اگر می‌خواهید با پذیرش رایگان در بهترین دانشگاه‌های ترکیه تحصیل کنید، با مجموعه آرتان بورس تاپ تماس حاصل نمایید.

فرشید موسوی

خبرنامه

برای دریافت آخرین اخبار در زمینه مهاجرت در خبرنامه ما عضو شوید

دریافت آخرین اخبار
در زمینه مهاجرت

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://artanburstap.com/?p=20305

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

Telegram
LinkedIn
Twitter
Email
WhatsApp