logo

هفته زبان ایتالیایی در دانشگاه آنکارا برگزار شد

برگزاری هفته زبان ایتالیایی در دانشگاه آنکارا

رویدادهای “هفته زبان ایتالیایی در جهان” که امسال برای بیست و سومین بار با همکاری سفارت ایتالیا در دانشکده زبان دانشگاه آنکارا، گروه زبان و ادبیات ایتالیایی برگزار شد.

سفیر سفارت ایتالیا به همراه مدیر دانشگاه آنکارا قبل از برنامه “ایتالیایی و پایداری” که بین ۱۶ تا ۲۲ اکتبر برگزار می‌شود، از کلاس و دانشجویان زبان ایتالیایی بازدید و دیدار کردند. پس از گفتگوی کوتاه با دانشجویان، مراسم افتتاحیه در سرسرای تالار فارابی برگزار شد. سفیر ایتالیا در سخنانی در این برنامه گفت که روابط ترکیه و ایتالیا هم از نظر سیاسی و هم از نظر آموزشی بسیار عالی است. سفیر ایتالیا در سخنان خود به توافقنامه همکاری بین دانشگاه آنکارا و دانشگاه سیه نا برای دانشجویان دانشگاه آنکارا نیز اشاره کرد.

مدیر دانشگاه آنکارا همچنین اظهار داشت که جشن‌گرفتن “هفته جهانی زبان ایتالیایی” در دانشکده زبان آنکارا، جایی که برترین کارمندان آکادمیک رشته زبان و ادبیات ایتالیایی در ترکیه در آن قرار دارد، بسیار معنادار و زیبا است. با تأکید بر اینکه زبان و ادبیات ایتالیایی از سال ۱۹۶۰ در دانشکده زبان تدریس می‌شود گفت: همیشه روابط نزدیکی بین ترکیه و ایتالیا وجود داشته است. در حال حاضر یکی از کشورهایی که ترکیه بیشترین حجم مبادلات تجاری با آن را در اتحادیه اروپا دارد ایتالیا است. هر دو کشور کشورهای مدیترانه‌ای هستند و تأکید کرد که دانشگاه آنکارا محبوب‌ترین دانشگاه از نظر زبان ایتالیایی در ترکیه است.

رئیس دانشکده زبان از سوی دیگر اظهار داشت که معتقد است رویدادهایی که در چارچوب “هفته جهانی زبان ایتالیایی” برگزار می‌شود هم برای شناخت دانشکده زبان در محافل بین‌المللی و هم برای دانشجویان بسیار مفید خواهد بود. این برنامه با بازدید از نمایشگاه افتتاح شده در پانصدمین سالگرد مرگ پیترو وانوچی، نقاش ایتالیایی دوران رنسانس به پایان رسید.

این دانشکده در طول هفته در چارچوب «هفته جهانی زبان ایتالیایی» میزبان نمایش فیلم و کنفرانس‌های مختلف خواهد بود.

نویسنده آرتان بورس تاپ

خبرنامه

برای دریافت آخرین اخبار در زمینه مهاجرت در خبرنامه ما عضو شوید

دریافت آخرین اخبار
در زمینه مهاجرت

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://artanburstap.com/?p=33352

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

Telegram
LinkedIn
Twitter
Email
WhatsApp