logo
دانشگاه آهی اوران قرشهر ترکیه
لوگو دانشگاه آهی اوران

دانشگاه آهی اوران

(Kırşehir Ahi Evran University)

location

شهر: کرشهیر

univercity

تعداد دانشکده: 10

univercity

نوع دانشگاه: دولتی

rank

رتبه داخلی: 97

checked

تایید: نیست

calender

سال تاسیس: 2006

language

زبان: ترکی, انگلیسی

apply

پذیرش: دیپلم, TR‌‌‌ YÖS, SAT

آنچه در این مقاله خواهید خواند

آهی اوران به عنوان یکی از پیشگامان عرصه فرهنگی قرشهر شناخته می‌شود که دانشگاه آهی اوران نام خود را از این شخصیت برجسته وام گرفته است. نکته جالبی که درباره این دانشگاه وجود دارد، طراحی لوگوی آن است که رنگ‌های هر کدام معنی خاصی می‌دهند. این لوگو  اهمیت زیادی برای دانشگاه دارد تا جایی که در توضیحات سایت رسمی دانشگاه آورده شده است. لوگوی دانشگاه از سه رنگ آبی، نشان‌دهنده آسمان، رنگ سبز نمایانگر زمین و کمربند زردی که میان دو رنگ آبی و سبز آمده، شکل گرفته است. این کمربند اشاره به مجسمه آهی اوران دارد که در آن، کمربندی را در دستان خود نگه داشته است. لوگوی دانشگاه آهی اوران نشان‌دهنده این ایده است که «آهی اوران در نقطه‌ای که آسمان و زمین به هم می‌رسند، قرار دارد».

دانشگاه آهی اوران به عنوان یکی از دانشگاه‌های نوآور ترکیه، مأموریت خود را تحقیق و آموزش در عرصه‌های علمی توصیف کرده است. این دانشگاه در کنار توسعه علم، آینده را در گرو پاسداشت ارزش‌های تاریخی، فرهنگی و هنری می‌داند. با چنین رویکردی است که مدیریت دانشگاه آهی اوران معتقد است که باید بیشترین سرمایه‌گذاری را روی مردم انجام داد و به دانشگاهی مردم‌گرا، کارآفرین و مبتکر در سطح بین‌المللی تبدیل شد.

تاریخچه و معرفی دانشگاه آهی اوران ترکیه

در ابتدا بهتر است مختصری از قرشهر بگوییم؛ این شهر با تاریخی ریشه‌دار در مرکز ترکیه قرار دارد و به آنکارا و شهرهای قونیه و قیصری نزدیک است. دانشگاه قرشهر آهی اوران با توجه به بافت تاریخی، فعالیت‌های فرهنگی، فعالیت‌های ورزشی شهر و موقعیت مرکزی خود، یک زندگی دانشجویی شاد و پویا را برای دانشجویان خود فراهم آورده است. پردیس مرکزی دانشگاه آهی اوران در فاصله کمی از شهر قرار دارد و با ارائه محیطی ایده‌آل و آرام، فرصت تحصیلی مناسبی را برای موفقیت دانشجویان خود، مهیا کرده است.

دانشگاه آهی اوران در سال 2006 تأسیس شد. این  مؤسسه آموزش عالی دولتی در شهر کوچک قرشهر واقع شده و به طور رسمی توسط شورای آموزش عالی ترکیه (YÖK) به رسمیت شناخته شده است. دانشگاه آهی اوران، دارای 10دانشکده و 3 مؤسسه علوم، مؤسسه علوم بهداشتی و مؤسسه علوم اجتماعی، می باشد. 7 هنرستان و 16 مرکز تحقیقاتی و کاربردی به علاوه 6 پردیس، از دیگر مراکز آموزشی ای هستند که دانشگاه آهی اوران را شکل می‌دهند.

این دانشگاه دولتی ظرفیت پذیرش 20500 دانشجو را دارد و اعضای هیئت علمی آن به  700 نفر می‌رسد. زبان تحصیلی این دانشگاه ترکی است و تنها، برنامه کارشناسی روابط بین‌الملل در دانشکده علوم اقتصادی و اداری، 30 درصد انگلیسی است.

دانشجویان دانشگاه آهی اوران

ناگفته نماند دانشگاه آهی اوران در برنامه تبادل دانشجویی اراسموس پلاس عضویت دارد که از مزایای این برنامه امکان تحصیل و کارآموزی در دانشگاه‌های اروپایی است. همچنین برنامه تبادل دانشجویی فارابی از دیگر برنامه‌های بین‌المللی دانشگاه آهی اوران قرشهر است که این برنامه در همکاری با دانشگاه‌های معتبر ایران اجرا می‌شود.

ویدئوی آشنایی با دانشگاه آهی اوران

ویدئو این بخش به معرفی دانشگاه آهی اوران می‌پردازد. این دانشگاه دارای امکانات آموزشی و پژوهشی پیشرفته‌ است و کتابخانه بزرگی با بیش از 2 میلیون جلد کتاب، آزمایشگاه‌های مجهز و مرکز تحقیقاتی پیشرفته دارد. دانشگاه آهی اوران ترکیه برنامه‌های تحصیلی متنوعی را به زبان‌های انگلیسی و ترکی ارائه می‌دهد. این دانشگاه همچنین دارای برنامه‌های تبادل دانشجو با دانشگاه‌های معتبر جهان است. دانشجویان این مؤسسه آموزش عالی از سراسر جهان می‌آیند که در این دانشگاه محیطی چند فرهنگی و بین‌المللی ایجاد شده است.


آدرس دانشگاه آهی اوران کجاست؟


به طور کلی از مزیت های موقعیت جغرافیایی قرشهر، این است که سفر به هر نقطه‌ای از ترکیه به آسانی ممکن می‌شود. قرشهر بین دو استان مهم  قیصری و آنکارا واقع شده و به عنوان پل ارتباطی غرب و شرق عمل می‌کند. به همین دلیل حتی با اتوبوس‌های بین شهری هم می‌توانید به راحتی به مناطق مختلف ترکیه سفر کنید. علاوه بر این فرودگاه نوشهیر کاپادوکیا در 90 کیلومتری قرشهر قرار دارد.

دسترسی دانشگاه آهی اوران برای دانشجویان آسان و کم هزینه است، چرا که حمل و نقل عمومی از مرکز شهر تا محوطه دانشگاه در سراسر روز خدمت رسانی می‌کنند. همچنین، سرویس رفت و برگشت رایگان بین پردیس آشیک پاشا و پردیس باغباشی توسط خود دانشگاه برای سهولت در رفت و آمد دانشجویان، در نظر گرفته شده است.

آدرس دقیق دانشگاه: قرشهر، مرکز قرشهر 40100، جاده شهید ساحر کوتلواوغلو شماره 100، باغباشی.

رتبه و رنکینگ دانشگاه آهی اوران قرشهر

رنکینگ دانشگاه‌ها در منابع مختلف، براساس ارزیابی‌های متفاوتی صورت می‌گیرد که ما در اینجا برای اینکه دانشجویان دچار سردرگمی نشوند از معتبرترین مراجع رتبه‌بندی دانشگاه‌ها استفاده کردیم. در خصوص شاخص رتبه‌دهی جهانی تایمز باید گفت در اینجا به شاخص ارزیابی مؤثر (Impact) یا رتبه‌بندی تأثیر آموزش عالی تایمز به عنوان تنها جدول عملکرد جهانی استناد کردیم که عملکرد دانشگاه‌ها را با توجه به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل می‌سنجد. این شاخص شامل حوزه‌های تحقیق، سرپرستی، گسترش و آموزش است.

رنکینگ دانشگاه آهی اوران 2023
سطح رتبه دهی رتبه مرجع رنکینگ
رتبه جهانی +1001 Times Higher Education
رتبه داخلی 97 Edurank

شرایط پذیرش دانشگاه آهی اوران ترکیه

در این بخش قصد داریم تا به شرایطی که دانشجویان برای اخذ پذیرش به آن نیاز دارند، بپردازیم تا اگر قصد تحصیل در دانشگاه آهی اوران را دارند،  با شرایط این دانشگاه آشنا شوند:

  • ترجمه ترکی یا انگلیسی دیپلم دبیرستان
  • ارائه نتیجه آزمون YOS با حداقل امتیاز 40

مدارک ثبت نام دانشگاه آهی اوران

برای اینکه بدانید چه مدارکی را برای ثبت نام دانشگاه آهی اوران لازم دارید، ما در اینجا لیست مدارک ضروری ثبت نام را قرار داده‌ایم:

  • اسکن عکس پرسنلی و صفحات گذرنامه
  • ترجمه ترکی یا انگلیسی رسمی و تأیید شده مدرک دیپلم دبیرستان
  • ترجمه ترکی یا انگلیسی رسمی و تأیید شده ریز نمرات 3 سال آخر دوره متوسطه
  • نتیجه آزمون ملی یا بین‌المللی AEÜYÖS، YÖS، SAT، GCE، ABİTUR (در صورت وجود هر کدام)
  • نتیجه آزمون زبان ترکی .TOMER

آزمون‌های لازم برای پذیرش در آهی اوران قرشهر

همان‌طور که می‌دانید آهی اوران یک دانشگاه دولتی است و شرط ورود به آن قبولی در آزمون ورودی است. در اینجا آزمون‌های لازم برای ورود به آهی اوران را به شما معرفی می‌کنیم:

  • آزمون یوس (YÖS) و یا نتایج یکی از آزمون‌های بین‌المللی.
  • آزمون (TÖMER) خود دانشگاه آهی اوران.

نکته: زبان آموزشی دانشگاه آهی اوران، ترکی است و تنها برنامه کارشناسی روابط بین‌الملل آن 30 درصد انگلیسی می‌باشد.

مزایای تحصیل در دانشگاه آهی اوران

پذیرش کارشناسی ارشد دانشگاه آهی اوران

داوطلبان خارجی و شهروندان ترکیه که کل تحصیلات کارشناسی خود را در خارج از کشور گذرانده‌اند، برای پذیرش در دانشگاه آهی اوران، باید مدارک کارشناسی یا کارشناسی ارشد خود را با پایان‌نامه تأیید شده توسط شورای آموزش عالی ترکیه، دوره‌هایی که در طول تحصیل گذرانده‌اند و مدارکی که نمرات موفقیت خود را نشان می‌دهد، ارائه دهند.  لازم به ذکر است که این مستندات باید به زبان ترکی ترجمه و تأیید رسمی شده باشد.

5 رشته پر متقاضی دانشگاه آهی اوران در مقطع کارشناسی ارشد:

  • روابط بین‌الملل
  • مردم‌شناسی
  • مدیریت آموزشی
  • مدیریت بازرگانی
  • علوم سیاسی و مدیریت دولتی

پذیرش دکتری دانشگاه آهی اوران

همانند توضیحاتی که در بخش کارشناسی ارشد ارائه دادیم، برای پذیرش در دانشگاه آهی اوران، داوطلبان خارجی و شهروندان ترکیه که کل تحصیلات کارشناسی و یا کارشناسی ارشد خود را در خارج از کشور گذرانده‌اند، باید مدارک کارشناسی یا کارشناسی ارشد خود را با پایان‌نامه تأیید شده توسط YÖK، دوره‌هایی که در طول تحصیل خود گذرانده‌اند و مدارکی که نمرات موفقیت خود را نشان می‌دهد ارائه دهند. این مدارک باید به صورت رسمی تأیید و به زبان ترکی ترجمه شوند.

نکته: برای کسانی که برای دکتری و مهارت در برنامه‌های هنر درخواست می‌دهند، حداقل 55 امتیاز از آزمون‌های زبان خارجی مرکزی پذیرفته شده توسط  YÖK و یا نتایج آزمون‌های زبان انگلیسی بین‌المللی معادل مدنظر قرار گرفته می‌شود.

5 رشته پر متقاضی دانشگاه آهی اوران در مقطع دکتری:

  • ریاضی محض
  • شیمی
  • علوم سیاسی و روابط بین‌الملل
  • تکنولوژی کشاورزی
  • زبان و ادبیات ترکی

شهریه دانشگاه آهی اوران قرشهر

برای اینکه بدانید شهریه دانشگاه آهی اوران چقدر است تا بتوانید راحت‌تر هزینه‌های خود را برای تحصیل در این دانشگاه دولتی محاسبه کنید، برای نمونه شهریه تعدادی از رشته‌های مهم این دانشگاه را برای شما در این بخش لیست کرده‌ایم؛

نام  رشته زبان رشته شهریه (لیر)
پزشکی ترکی 25000
پرستاری ترکی 3300
مامایی ترکی 3300
تغذیه ترکی 3300
فیزیوتراپی ترکی 4260
مهندسی تکنولوژی علوم دریایی ترکی 3800
مهندسی بیوسیستم ترکی 4900
طراحی صنعتی ترکی 6000
حقوق ترکی 3700
اقتصاد ترکی 3700
معماری ترکی 6000

بورسیه دانشگاه آهی اوران

ابتدا بهتر است بدانید که شما شانس دریافت بورسیه از دانشگاه آهی اوران را دارید. به  طور کلی روند درخواست و اخذ بورسیه به این صورت است که دانشجویان می‌توانند از بنیادها، انجمن‌ها، بخش خصوصی و سایر مؤسسات، علاوه بر بورسیه‌ها و وام‌هایی که توسط مؤسسه اعتباری و خوابگاه‌ها اعطا می‌شود، بورسیه تحصیلی دریافت کنند.

شرایط پذیرش بورسیه آهی اوران

پس از شروع سال تحصیلی جدید، دانشجویان می‌توانند با اطلاعیه‌های موجود در سایت دانشگاه آهی اوران از بورسیه‌های تحصیلی مطلع شوند. ضمناً می‌توانند از طریق هیئت‌های دانشجویی دانشکده و یا از دفاتر مربوط به امور بورسیه دانشجویی، بورسیه‌های اعطایی دانشگاه را پیگیری کنند. علاوه بر این دانشجویان دانشگاه آهی اوران که در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند و شرایط مالی خوبی ندارند، می‌توانند برای دریافت غذای رایگان، در ابتدای شروع ترم تحصیلی درخواست دهند.

امکان کار پاره وقت دانشجویان در دانشگاه آهی اوران

خبر خوب هم اینکه امکان بکارگیری دانشجویان پاره وقت در معاونت بهداشتی، فرهنگی و ورزشی در دوره تحصیلی نیز وجود دارد. در نتیجه دانشجویانی که به دنبال این فرصت کاری هستند، باید به وزارت بهداشت، فرهنگ و ورزش برای کار پاره مورد نظر خود درخواست دهند.

نکات بیشتر

اگر به دنبال بورسیه خوب از یک دانشگاه خیلی خوب هستید، دانشگاه فنی استانبول را به شما معرفی می کنیم. علاوه بر این، برای راحتی شما، ما فهرستی از دانشگاه هایی که بهترین بورسیه ها را دارند، به همراه اطلاعات هر کدام تهیه کردیم که می توانید در لینک زیر مطالعه کنید: لیست بهترین دانشگاه‌های ترکیه برای بورسیه

دانشکده‌های دانشگاه آهی اوران

در اینجا فهرست تمامی دانشکده‌های فعال دانشگاه آهی اوران را معرفی می‌کنیم؛

  1. دانشکده پزشکی
  2. دانشکده تعلیم و تربیت
  3. دانشکده علوم و هنر
  4. دانشکده اقتصاد و علوم اداری
  5. دانشکده علوم اسلامی
  6. دانشکده فنی و مهندسی و معماری
  7. دانشکده هنرهای زیبای نشاط ارتاش
  8. دانشکده علوم بهداشت
  9. دانشکده علوم ورزشی
  10. دانشکده کشاورزی

دانشگاه آهی اوران چه رشته‌هایی دارد؟

در بخش‌های قبل تعدادی از مهم‌ترین رشته‌های دانشگاه آهی اوران را معرفی کردیم، در ادامه لیست تعدادی دیگری از رشته‌های پرطرفدار این دانشگاه را اراده می‌دهیم؛

  • پزشکی
  • پرستاری
  • مامایی
  • تغذیه
  • فیزیوتراپی
  • مهندسی تکنولوژی علوم دریایی
  • مهندسی بیوسیستم
  • طراحی صنعتی
  • حقوق
  • اقتصاد
  • معماری

امکانات دانشگاه آهی اوران قرشهر

دانشگاه آهی اوران هم موقعیت خوبی دارد که دسترسی به آن برای دانشجویان آسان است و هم امکانات رفاهی زیادی را در اختیار دانشجویان خود می‌گذارد تا دانشجویان بتوانند از تحصیل خود لذت ببرند. به برخی از تسهیلات و امکانات این دانشگاه اشاره می‌کنیم:

  • تسهیلات اجتماعی Davalağıl
  • زمین فوتبال چمن
  • سالن ورزشی پردیس کاکابی
  • سفره خانه باب آهی
  • خوابگاه و اسکان
  • سالن غذاخوری
  • کتابخانه
  • آهی کارت
  • مرکز بهداشت خانواده
  • واحد حمایت روانی
  • بوتیک دانشجویی
  • دسترسی به وای فای
  • دسترسی خارج از دانشگاه
  • نرم افزار اتودسک

خوابگاه دانشگاه آهی اوران ترکیه

امکانات خوابگاه دانشگاه آهی اوران

دانشگاه آهی اوران دارای 3 خوابگاه دخترانه و 2 خوابگاه پسرانه است که زیر نظر مؤسسه اعتباری و خوابگاه‌ها در مرکز قرشهر خدمات ارائه می‌دهند. دانشجویان می‌توانند پس از مراحل پذیرش و ثبت نام دانشگاه، برای اسکان در این خوابگاه‌ها اقدام کنند. همچنین اگر با محدودیت‌های ظرفیتی این خوابگاه‌ها مواجه شدند،  آپارتمان‌های خصوصی زیادی در مرکز قرشهر وجود دارد که دانشجویان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم دانشگاه آهی اوران را به‌گونه‌ای معرفی کنیم که شما با خواندن آن بتوانید در زمان کم، اطلاعات ضروری و مفیدی را به دست آورید. در ابتدا از موقعیت کلی دانشگاه صحبت کردیم و سپس به تفکیک به شرایط و ملزوماتی که دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه نیاز دارند، پرداختیم. بدین ترتیب با مرور مطالب این صفحه، شما درکی کلی از دانشگاه آهی اوران قرشهر به دست آورده و می‌توانید با دانشگاه‌های دیگر ترکیه که می‌شناسید، مقایسه کنید.سوالات خود را از ما بپرسید

پینار میرزایی
پینار میرزایی

سؤالات متداول متقاضیان در مورد دانشگاه آهی اوران

خیر. دانشگاه دولتی آهی اوران مورد تأیید وزارت بهداشت ایران نیست.
خیر، اما دانشگاه آهی اوران در برنامه‌های تبادل دانشجویی فارابی در همکاری با ایران و اراسموس پلاس در همکاری با دانشگاه‌های اروپایی مشارکت دارد.
برای پذیرش در دانشگاه دولتی آهی اوران شما مستلزم قبولی در آزمون یوس یا یکی از آزمون‌های بین‌المللی هستید که در همین صفحه سایر شرایط مورد نیاز برای پذیرش را توضیح داده‌ایم.
بله. خوشبختانه امکان دریافت بورسیه از دانشگاه آهی اوران وجود دارد که در این باره در بخش بورسیه‌ها توضیح داده‌ایم.
Telegram WhatsApp Twitter
دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://artanburstap.com/?p=9545
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
نام و نام خانوادگی *
شماره تماس *
آدرس ایمیل
دانشگاه مد نظر خود را نام ببرید
رشته مد نظر خود را نام ببرید
زبان آموزشی
مقطع تحصیلی
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
تصویر گذرنامه
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
تصویر دیپلم
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
پیش دانشگاهی
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
ریز نمرات 3 ساله
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
درخواست شما ثبت می‌شود. در صورتی که نیاز به ویرایش ندارید تایید نهایی کنید “منتظر خبر های خوب از طرف آرتان باش”

برای اولین‌بار در ایران

برگزاری بورسیه تحصیلی

  • دانشگاه باهچه‌شهیر
  • مورد تایید وزارت بهداشت  

برگزاری بورسیه تحصیلی

زمان برگزاری: 21 اردیبهشت ماه

محل برگزاری: تهران، خیابان سازمان آب