logo
میزان درامد پزشکان در ترکیه

درامد پزشکان در ترکیه

آنچه در این مقاله خواهید خواند

کشور ترکیه در لیست کشورهایی قرار دارد که درآمد درامد پزشکان در ترکیه، دندانپزشکان و تخصص‌های پزشکی در این کشور بسیار بالا است. از طرفی شرایط تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در این کشور بسیار ایده‌آل است. چراکه دانشگاه‌های خصوصی این کشور شرایط دریافت پذیرش در این رشته‌ها را بسیار راحت و آسان کرده‌اند. به همین منظور سالانه پزشکان و دندانپزشکان زیادی تمایل به مهاجرت به این کشور را دارند. اگرچه شما باید تمام شرایط موجود در این کشور را برای مهاجرت در نظر بگیرید.

اما به‌طورکلی یکی از مهم‌ترین سؤال‌هایی که ذهن افراد را قبل از مهاجرت مشغول می‌کند، میزان درآمد پزشکان و دندانپزشکان در این کشور است! در همین راستا ما در این مقاله قصد داریم تمام اطلاعات لازم در مورد درآمد پزشکان، دندانپزشکان و افرادی که در این رشته‌ها تخصص دریافت کرده‌اند را در کشور ترکیه توضیح دهیم.

میزان درامد پزشکان در ترکیه

مهم است بدانید که به‌طورکلی تحصیل رشته پزشکی در ترکیه به مدت  6 سال طول می‌کشد. دانشجویان این رشته پس از فارغ‌التحصیلی در یک بیمارستان دولتی مشغول بکار می‌شوند و میانگین درامد پزشکان در ترکیه از 10 هزار و 600 لیر شروع می‌شود که این میزان دریافتی پس از تورم خردادماه، از طرف دولت برای تمام کارکنان افزایش داشته است. پس از این افزایش 41.69 درصدی  درآمد، حقوق یک پزشک تازه‌کار از جولای 2022 به حدود 13 هزار و 155 لیر افزایش‌یافته است. همچنین حقوق پزشکان متخصص  بین 13 هزار و 312 لیره الی 15 هزار و 288 لیره متغیر اعلام شده است.

خوب است بدانید که  حقوق پزشکان پروفسور حداقل از 12 هزار و 250 لیر الی 24 هزار و 120 لیره است. البته لازم به ذکر است که به این مبالغ سرمایة در حال گردش و حقوق شیفت‌ها نیز اضافه می‌شود. ازطرفی به این نکته توجه داشته باشید که به دلیل اینکه رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در ارتباط با جان انسان‌ها است و از حساسیت زیادی برخوردار هستند، برای کار در کشور ترکیه و دیگر کشورهای خارجی باید پزشکان مدارک خود را معادل‌سازی کنند و مدارک مورد تأیید وزارت بهداشت قرار گرفته باشد تا مجوز کار برای آن‌ها صادر شود.

درامد پزشکان ایرانی در ترکیه

درامد پزشکان در ترکیه برای ایرانیان

پزشکان ایرانی پس از تأیید مدارک خود و دریافت مجوز کار در ترکیه می‌توانند همانند سایر شهروندان ترکیه در این کشور مشغول به کار شوند. اما به‌طورکلی، درامد پزشکان در ترکیه برای ایرانیان و دریافت مزایا آن‌ها، تفاوتی با دیگر شهروندان ترکیه ندارد.

درامد پزشکان متخصص در ترکیه

ازآنجایی‌که دریافت تخصص پزشکی در ترکیه شرایط مناسبی دارد و همچنین این افراد پس از پایان تحصیل در تخصص خود از درآمد بسیار چشمگیری برخوردار می‌شوند، متقاضیان زیادی برای تحصیل و کار به این کشور مهاجرت می‌کنند. در ادامه متن لیست برخی از تخصص‌های پزشکی همراه با میانگین درآمد آنها در جدول زیر ارائه شده است:

تخصص درآمد
متخصص چشم 48.000 لیر الی  21.370 لیر
متخصص زنان 15.270  لیر الی 42.740  لیر
متخصص بیهوشی 15.740  لیر الی 42.660  لیر
متخصص کودکان 27.090  لیر الی 38.160  لیر
متخصص زیبایی 27.220  لیر الی 52.650  لیر

میزان درامد دندان پزشکان در ترکیه

توجه داشته باشید که رشته دندانپزشکی در لیست پرطرف‌دارترین و پردرآمدترین رشته‌های پزشکی در میان متقاضیان است و به طور میانگین درآمد دندانپزشکان بین  14.070 لیر الی  30.530  لیر است.  همچنین دقت داشته باشید درصورتی‌که قصد دارید در کشور ترکیه کار کنید، حتی اگر مدرک دندانپزشکی خود را از ترکیه دریافت کرده باشید باید مدارک خود را معادل‌سازی کنید و آن‌ها مورد تأیید وزارت بهداشت قرار گرفته باشند.

درامد پزشکان در ترکیه به دلار

درامد دندان پزشکان ایرانی در ترکیه

باتوجه‌به حساسیت بالا رشته تحصیل دندانپزشکی در ترکیه، برای اعطای مجوز کار به دندانپزشکان، سخت‌گیری‌های زیادی صورت می‌گیرد. اگرچه درصورتی‌که دندانپزشکان ایرانی بتوانند مجوز کار دریافت کنند همانند شهروندان ترکیه هستند و حقوق یکسان دریافت می‌کنند. جالب است بدانید که حقوق دندانپزشکی نسبت به رشته‌های پزشکی بالاتر است.

درامد دندانپزشکان متخصص در ترکیه

در حالت کلی دندانپزشکان متخصص باتوجه‌به دوره تخصصی که گذرانده‌اند، می‌توانند در یکی از تخصص‌‌های این رشته مشغول به کار شوند. اما خوب است بدانید که به‌طورکلی درآمد متخصصان دندانپزشکی در رشته‌های مختلف به طور میانیگن از ۹،۵۰۰ لیر الی ۱۵٫۰۰۰ لیر متغیر است.

درامد پزشکان در ترکیه برای افغانها

پزشکان افغانی نیز همانند پزشکان ایرانی پس از تأیید مدارک خود و دریافت مجوز کار در ترکیه می‌توانند همانند سایر شهروندان ترکیه در این کشور مشغول به کار شوند. درامد پزشکان در ترکیه برای افغانی‌ها و دریافت مزایا آن‌ها نیز تفاوتی با دیگر شهروندان ترکیه ندارد.

نکته: شما می‌توانید اطلاعات لازم و جامع درمورد تخصص دندانپزشکی در ترکیه در این مقاله مطالعه کنید.

متوسط درامد پزشکان در شهرهای مختلف ترکیه

درامد پزشکان در ترکیه به پول ایران

به‌طورکلی رشته پزشکی در لیست رشته‌هایی قرار دارد که درآمد خوبی دارند. اما میزان کم‌ و زیادبودن درآمد پزشکان در ترکیه به تعداد مراجعه‌کنندگان پزشک بستگی دارد. به طور مثال شهرهایی که جمعیت بیشتری دارند به طور طبیعی تعداد مراجعه‌کنندگان نیز بیشتر است و درنتیجه میزان درآمد در شهرهای بزرگ و پرجمعیت بالاتر است.

جمع بندی

باتوجه‌به مطالبی که در این مقاله توضیح داده شد، سعی کردیم اطلاعات کامل و جامعی در رابطه ‌با میزان درآمد پزشکان در ترکیه، دندانپزشکان و متخصصین ارائه دهیم. همچنین در این مقاله توضیحاتی راجع به شرایط و میزان درامد پزشکان و دندانپززشکان ایرانی و افغانی در کشور ترکیه قرار دادیم. درصورتی‌که سؤالی درمورد موارد ذکرشده و یا مرتبط با موضوع درامد پزشکان و دندانپزشکان در ترکیه در ذهنتان دارید، می‌توانید با مشاورین ما در تیم آرتان بورس تاپ در میان بگذارید تا در کمترین زمان به طور کامل به سؤالات شما پاسخ دهند.

سوالات خود را از ما بپرسید

نویسنده آرتان بورس تاپ

سوالات متداول درمورد درامد پزشکان در ترکیه

خیر درصورتی‌که پزشکان ایرانی بتوانند مجوز کار در ترکیه را بگیرند همانند شهروندان ترکیه هستند؛ درنتیجه درامد پزشکان در ترکیه یکسان خواهد بود.
خیر درصورتی‌که دندانپزشکان ایرانی بتوانند تمام مراحل دریافت مجوز کار در ترکیه را سپری کنند و مجوز کار را دریافت نمایند حقوق دریافتی آنها همانند دندانپزشکان ترکی است.
خیر چنانچه متقاضیان پزشکی فارغ‌التحصیل از دانشکده‌های پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت ترکیه باشند، برای دریافت مجوز کار نیاز به معادل‌سازی مدرک ندارند.
بله دندانپزشکان درصورتی‌که فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های ترکیه باشند موظف هستند برای دریافت مجوز کار مدارک خود را معادل‌سازی کنند.
Telegram WhatsApp Twitter
دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://artanburstap.com/?p=8684