logo
رشته روانشناسی در ترکیه

روانشناسی در ترکیه

آنچه در این مقاله خواهید خواند

به جرات می‌توان گفت که انتخاب رشته روانشناسی در ترکیه، هوشمندانه‌ترین انتخاب برای دانشجویان رشته انسانی است. تحصیل در یکی از پرطرفدارترین رشته های گرایش انسانی، آن هم در یکی از بهترین دانشگاه‌های ترکیه آرزوی هر دانشجویی است. تحصیل روانشناسی مزیت‌های زیادی برای ایرانی‌ها دارد. البته در بسیاری از کشورها برای تحصیل در این رشته راهی دانشگاه‌های مختلف دولتی و خصوصی در ترکیه می‌شوند، اما نزدیک بودن به ترکیه، فرصت بودن در یک کشور اروپایی، استفاده از فرصت‌های تبادل دانشجو از جمله مزیت دانشگاه‌های ترکیه برای ایرانیان است. اگر شما هم تصمیم خود را گرفته‌اید و و می‌خواهید به تحصیل روانشناسی در ترکیه مشغول باشید، به شما تبریک می‌گوییم. با ما در دپارتمان آرتان بورس تاپ همراه باشید تا هر آنچه در مورد تحصیل در رشته روانشناسی کودک و روانشناسی بالینی در ترکیه و درخواست بورسیه تحصیلی ترکیه مورد نیاز است را به شما بگوییم.

شرایط تحصیل روانشناسی در ترکیه

رشته روانشناسی از زیرشاخه های رشته علوم انسانی به حساب می آید که در سال های اخیر در پیشرفت انسانی و بهداشتی کشور ترکیه نقش بسیار مهمی داشته است. این رشته تحصیلی به بررسی فرایندهای اساسی تاثیرگذار در رفتارهای انسان و نحوه ارتباط او با محیط اطرافش می پردازد. دانشجویان این رشته نیز به مطالعه هوش، ادراک، هیجان و انگیزش، همچنین یادگیری اصول اجتماعی شدن فردی، اختلالات رفتاری و نحوه ارتباط بین افراد مشغول می شوند. در نتیجه توانایی درمان و مقابله با بیماری هایی نظیر افسردگی، اختلالات روانی، آسیب های مغزی، صرع و … به دست می آورند.

رشته روانشناسی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در ترکیه تدریس می شود. طول دوره تحصیل در مقطع کارشناسی این رشته 4 سال یا 8 ترم تحصیلی است و گرایش های مختلفی نظیر روانشناسی بالینی، روانشناسی تجربی، عصب شناسی، روانشناسی رشد و … دارد. در ادامه دلایلی که باعث تشویق داوطلبان به تحصیل رشته روانشناسی در ترکیه می شود اشاره می کنیم:

  • برنامه های درسی رشته روانشناسی در ترکیه بر اساس روند بولونیا، با استانداردهای اتحادیه اروپا برابری می کند.
  • زبان تحصیل در رشته روانشناسی اکثر دانشگاه های ترکیه انگلیسی است.
  • دانشجویان رشته روانشناسی بعد از فارغ التحصیلی دیپلم آبی (که گواهی نامه اتحادیه اروپا از دیپلم روانشناسی است) دریافت می کنند.
  • سیستم اعتبار ECTS بر روی رونوشت دانشجویان اعمال می شود که به آن ها کمک می کند، خیلی راحت در ترکیه یا خارج از ترکیه تحصیلات خود را ادامه دهند.
  • سیستم GPA ترکیه از سیستم USA-GPA اقتباس شده است. این امر امکان تمرین و مشارکت بیشتر دانشجویان در ایالات متحده و کانادا را فراهم می کند.
  • بین تحصیل روانشناسی در ترکیه و تحصیل روانشناسی در دانشگاه های اتحادیه اروپا یا دانشگاه های ایالات متحده تفاوت چندانی وجود ندارد.

روانشناسی کودک در ترکیه

اگر می‌خواهید تحصیل روانشناسی کودک در ترکیه را آغاز کنید، همین الان مدارک ثبت نام خود برای یکی از بهترین دانشگاه‌های آن را آماده کنید. روانشناسی کودک مرتبط با سنین زیر 18 سال است که بر طبق تعریف یونیسف کودک محسوب می‌شوند. محققان دریافته‌اند که ریشه بسیاری از مشکلات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و حتی زیست محیطی را می‌توان با پرداختن و پرورش صحیح کودکان حل و فصل کرد. این نشان از اهمیت این گرایش از رشته روانشناسی در ترکیه دارد.

روانشناسی بالینی در ترکیه

یکی از گرایش‌های پرطرفدار تحصیل روانشناسی در ترکیه، روانشناسی بالینی است. این گرایش به درمان و راه‌های حل کردن اختلال‌های روانی، رفتاری و عاطفی تمرکز دارد. روانشناسان بالینی عموماً با همه قشری از مردم برخورد خواهند کرد. از یک کودک در سن بلوغ با مشکلات ساده رفتاری تا رفتارهای پیچیده‌تر مانند اسکیزوفرنی به افراد فارغ التحصیل رشته روانشناسی بالینی مراجعه خواهند کرد. تعدادی از بهترین دانشگاه‌های ترکیه این گرایش را ارائه می‌دهند.

بورسیه روانشناسی در ترکیه

بسیار عالی است اگر شما بتوانید بورسیه رشته روانشناسی در ترکیه را بدست بیاورید. خبر خوب اینکه دانشگاه های مختلف ترکیه، ظرفیت بورسیه دانشجوهای بین المللی خود را جداگانه اعلام و از تمام دانشجویان دعوت کنند که از این شانس استفاده کنند. در قدم اول برای کسب بورسیه هر دانشگاهی باید به فکر یک رزومه خوب و چشمگیر باشید. ما در دپارتمان آرتان بورس تاپ کار را برای شما آسان تر خواهیم ساخت. در کنار داشتن یک رزومه علمی و پژوهشی خوب باید شرایط عمومی گرفتن بورسیه های تحصیلی برای رشته روانشناسی در ترکیه داشته باشید.

شرایط سنی بورسیه روانشناسی:

  • سن کمتر از ۲۱ سال برای بورسیه در دوره کارشناسی (لیسانس)
  • سن کمتر از ۳۰ سال برای بورسیه در دوره کارشناسی ارشد (فوق لیسانس)
  • سن کمتر از ۳۵ سال برای بورسیه در دوره دکتری (PhD)

شرط معدل بورسیه رشته روانشناسی:

  • حداقل ۱۴ برای کارشناسی
  • حداقل ۱۵ برای کارشناسی ارشد و دکترا

موارد زیر شانس شما را برای گرفتن بورسیه تحصیلی رشته روانشناسی در ترکیه افزایش می‌دهند:

  • نمرات آزمون یوس، سات، GRE یا TOMER بالا
  • گواهی قبولی آیلتس یا تافل
  • داشتن مقاله پژوهشی برای دوره ارشد و دکتری
  • انگیزه نامه قوی
  • پروپوزال معتبر
  • توصیه‌نامه اصولی

تحصیل روانشناسی در ترکیه

کارشناسی ارشد روانشناسی در ترکیه

مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی در ترکیه مانند داخل کشور یک دوره دو ساله است. برای ادامه تحصیل ارشد در ترکیه، تعداد 32 واحد درسی در این رشته ارائه می‌شود. البته در برخی از دانشگاه‌های جهان دوره دو ساله کارشناسی ارشد روانشناسی را حذف کرده و دوره کارشناسی ارشد پیوسته را ارائه می‌دهند؛ اما این دوره در ترکیه جداگانه است. هدف از ارائه این دوره این است که مهارت‌های لازم در کارشناسان روانشناسی ایجاد شود که بتوانند بهتر و مؤثرتر در نهادهای مختلف اجتماعی و آموزشی خدمت کنند. گرایش‌های مختلف دوره ارشد شامل موارد زیر می‌باشند:

  • روانشناسی بالینی
  • روانشناسی خانواده
  • روانشناسی کودک
  • روانشناسی شناختی
  • روانشناسی تربیتی
  • روانشناسی عمومی

دکتری روانشناسی در ترکیه

دوره دکتری روانشناسی در ترکیه نیز از کورس های پرطرفدار است. بسیاری از افراد می‌خواهند دوره تخصص یا دکترای خود را در خارج از کشور بگذرانند. ترکیه اولین و یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما است. دوره دکتری روانشناسی در ترکیه یک دوره 4 ساله است که در تعدادی از بهترین دانشگاه‌های این کشور مانند دانشگاه کوچ، سابانجی و بیلکنت و خاور نزدیک ارائه می‌شود. قطعاً هدف از تحصیل در این مقطع از تحصیل، متخصص شدن در یک زمینه خاص است. شما اگر می‌خواهید در مقطع دکتری روانشناسی مشغول به تحصیل شوید، باید بدانید که پژوهشگر، صبور و سرشار از ایده‌های جدید و گفتار به روز باشید.

هزینه رشته روانشناسی در ترکیه

یکی از دلایل اینکه دانشجویان کشورهای مختلف، رشته روانشناسی در ترکیه را انتخاب می‌کنند، هزینه‌های مناسب آن است. فکرش را بکنید که در یک دانشگاه با سطح علمی بالا حضور دارید اما شهریه‌ها به نسبت کمتری برای ترم‌های تحصیلی پرداخت می‌کنید. این در حالی است که فرصت‌هایی مانند اراسموس، بورسیه‌های تحصیلی، کمک هزینه‌ها و تخفیف‌های آموزشی نیز پیش روی شماست. در حالت کلی می‌توان گفت که میانگین هزینه‌ها در یک دانشگاه دولتی مانند دانشگاه مارمارا 450 تا 1500 دلار در سال است (در دانشگاه مارمارا شهریه روانشناسی حدود 500 دلار در سال است) و برای دانشگاه‌های خصوصی بالاتر از این مقدار می‌باشد. از طرفی هزینه‌های ماندن و زندگی کردن در کشور ترکیه حدود 1500 تا 2000 لیر در ماه خواهد بود. به خاطر همین است که بورسیه در این رشته به ویژه بورس دکتری ترکیه بسیار پر طرفدار است. بخش‌های مختلف هزینه‌های یک دانشجو در ترکیه، در بخش سکونت در خوابگاه، 150 تا 600 لیر در ماه، در بخش خوراک 800 تا 1000 لیر در ماه و در بخش حمل‌ونقل 400 لیر در ماه است. در ادامه برخی از دانشگاه‌های ترکیه که روانشناسی را ارائه می‌دهند به همراه شهریه تحصیلی 2022-2023 آن‌ها آورده شده است:

  • دانشگاه دولتی 19 مایس، 1100 لیر در سال
  • دانشگاه دولتی آبانت ایزت بایسال، 2500 لیر در سال
  • دانشگاه دولتی عبدالله گل، 3060 لیر در سال
  • دانشگاه خصوصی آجی بادام،8000 دلار در سال (انگلیسی)
  • دانشگاه دولتی آک دنیز، 5150 لیر در سال
  • دانشگاه آلتین باش در آنکارا، 47274 لیر در سال (انگلیسی و ترکی)
  • دانشگاه خصوصی مدیپل آنکارا، 35000 لیر در سال
  • دانشگاه خصوصی آنکارا بیلیم، 50000 لیر در سال
  • دانشگاه خصوصی آتیلیم، 52000 لیر در سال
  • دانشگاه خصوصی آیدین، 43000 لیر در سال
  • دانشگاه دولتی بالک اسیر، 1988 لیر در سال
  • دانشگاه خصوصی بیکنت، 39190 لیر در سال
  • دانشگاه خصوصی چانکایا، 48162 لیر در سال
  • دانشگاه علوم درمانی قبرس، 40000 لیر در سال
  • دانشگاه دولتی دجله، 1500 لیر در سال
  • دانشگاه دولتی اژه، 3500 لیر در سال
  • دانشگاه خصوصی اسنیورت، 34210 لیر در سال

سوالات خود را از ما بپرسید

دانشگاه های روانشناسی در ترکیه

سیستم های رتبه بندی متعددی در سطح جهان وجود دارد که سالانه دانشگاه های روانشناسی را بر اساس عملکرد تحقیقاتی آن ها در زمینه روانشناسی رتبه بندی می کنند. در ادامه لیستی از بهترین دانشگاه های ترکیه را بر اساس معتبرترین سیستم های رتبه بندی بیان می کنیم:

دانشگاه حاجت تپه

دانشگاه حاجت تپه یکی از معتبرترین دانشگاه های دولتی کشور ترکیه محسوب می شود. این دانشگاه در زمینه رشته روان شناسی رتبه اول را به خود اختصاص داده است. رشته روانشناسی در این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد و به زبان ترکی استانبولی ارائه می شود. لذا متقاضیان تحصیل در رشته روانشناسی این دانشگاه باید به زبان ترکی مسلط و دارای مدرک لیسانس روانشناسی باشند. علاوه بر این در آزمون YDS شرکت کنند و حداقل هفتاد امتیاز در آن کسب کنند.

دانشگاه فنی خاورمیانه

دانشگاه فنی خاورمیانه چهارمین دانشگاه برتر کشور ترکیه محسوب می شود و در شهر آنکارا قرار دارد. این دانشگاه در زمینه روانشناسی رتبه دوم را در ترکیه به خود اختصاص داده است. رشته روان شناسی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به زبان انگلیسی ارائه می شود. به همین دلیل متقاضیان تحصیل در این دانشگاه باید یکی از مدارک زبان انگلیسی تافل IBT با حداقل نمره 92 یا آیلتس 7 را به دانشگاه ارائه دهند. علاوه بر این متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی باید مدرک آزمون SAT و مقاطع بالاتر باید مدرک آزمون آلس را به دانشگاه ارائه کنند.

دانشگاه استانبول

دانشگاه استانبول یکی دیگر از برترین دانشگاه ها برای تحصیل روانشناسی در ترکیه محسوب می شود. این دانشگاه یک دانشگاه دولتی است و دوره های روانشناسی را در مقاطع مختلف تحصیلی و به زبان ترکی برگزار می کند. لذا تسلط به زبان ترکی استانبولی یکی از شروط اصلی تحصیل در رشته روان شناسی این دانشگاه است. علاوه بر این داوطلبان باید در آزمون یوس دانشگاه شرکت کرده و حداقل 50 نمره در آن کسب کنند.

دانشگاه کوچ

دانشگاه کوچ از دیگر دانشگاه های مهم و معتبر در زمینه روانشناسی محسوب می شود. محققان ارشد و دکترا دانشکده روانشناسی این دانشگاه از موسسات پژوهشی نخبه از سراسر دنیا هستند. علاوه بر این اکثر اعضای هیئت علمی تمام وقت آن دارای مدرک دکترا از برترین و معتبرترین دانشگاه های جهان هستند. رشته روانشناسی در دانشگاه کوچ به زبان ترکی و انگلیسی و در مقاطع مختلف تحصیلی برگزار می شود. طول دوره تحصیل در مقطع کارشناسی 4 سال و در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا 2 سال است. از اصلی ترین شرایط جهت اخذ پذیرش در دانشگاه کوچ نیز می توان به ارائه مدرک زبان متناسب با زبان تحصیل و کسب حداقل 1440 نمره در آزمون SAT اشاره کرد.

بازار کار روانشناسی در ترکیه

نباید به هیچ وجه نگران بازار کار روانشناسی در ترکیه باشید. سال‌های اخیر این رشته در سطح بالایی از تقاضا. مردم در جهان اول و دوم رفتن به نزد روانشناس را یکی از کارهای ضروری می‌دانند که هر از گاهی باید انجام داد؛ یعنی حتماً قرار نیست که شرایط حاد ذهنی و روانی اتفاق بیفتد تا فردی به مرکز کلینیکی روانشناسان مراجعه کند. در این میان بازار کار روانشناسی تحت تأثیر چند عامل، همواره مورد توجه است و هیچ روانشناسی در این کشور بیکار نمی‌نشیند:

  • جنگ کشورهای همسایه و مهاجرت تعداد زیادی از مردم آن کشورها به ترکیه: این مسئله مشکلات و درگیری‌های زیادی را برای مردم آن کشورها به دنبال خواهد داشت که احتمال زیاد نیاز به همراهی یک روان
  • شناس حاذق داشته باشند.
  • امکان فعالیت در بسترهای مختلف: شما به‌عنوان یک فارغ التحصیل رشته روانشناسی در ترکیه می‌توانید به صورت دولتی یا خصوصی در مراکز درمانی، آموزشی و خدماتی مشغول به کار شوید.
  • اینکه شما هم در ترکیه تحصیل کنید هم در آنجا مشغول به کار شوید برای شما یک تیر و چند نشان خواهد بود.

جایگاه شغل روانشناسی در ترکیه

جایگاه شغل روانشناسی در ترکیه، در کنار دیگر رشته های درمانی و پزشکی شناخته شده است. امروزه در ترکیه مراکز روانشناسی معتبری مشغول به کار هستند که گاها در سطح جهانی شهرت دارند. شغل روانشناسی تقریباً هیچ‌گاه از رونق نیفتاده است. حتی پیش بینی شده است که میزان متوسط درآمد یک روانشناس عمومی تا سال 2025 حدود 46 درصد رشد کند و به 157610 لیر در سال برسد. شاید هم بیشتر و این عالی است.

حقوق و درآمد روانشناسی در ترکیه

بر طبق جدیدترین آمار اعلام شده از سوی یک موسسه کاریابی در ترکیه در مورد میزان درآمد رشته روانشناسی در ترکیه می‌توان گفت که میانگین درآمد یک روانشناس عمومی در شهر استانبول حدود 107965 لیر در سال است. این بدان معناست که شما به‌عنوان یک روانشناس ساعتی 60 تا 80 لیر درآمد خواهید داشت. این میزان درآمد، در دیگر شهرهای ترکیه 20285 لیر کمتر است. یک فرد تازه فارغ التحصیل شده بدون سابقه کاری (1 تا 3 سال) حدود 96000 لیر و یک فرد با سابقه بیش از 8 سال حدود 170000 لیر در سال درآمد خواهد داشت.

اما این شروع کار شما است. افراد متخصص روانشناسی در ترکیه و پروفسورهای این رشته در ماه حداقل 15000 لیر درآمد خواهند داشت. متوسط درآمد یک متخصص روانشناسی 11400 لیر در ماه و بیشترین میزان درآمد این افراد 17700 لیر در ماه خواهد بود. حال اگر شما در مراکز کلینیکی و درمانگاهی مشغول به کار شوید، حدود 89853 لیر در سال درآمد خواهید داشت. خلاصه که بیکار و بدون درآمد نخواهید ماند و نگران این مسئله نباشید. پس مهم‌ترین مسئله در میزان درآمد شما تجربه و کاربلدی خودتان خواهد بود. این حقیقت را نمی‌توان انکار کرد.

نویسنده آرتان بورس تاپ

سؤالات کاربران درباره رشته روانشناسی در ترکیه

شهریه این رشته خوش آینده و پر درآمد در دانشگاه های ترکیه که از رتبه خوبی در میان دانشگاه های جهان برخوردار هستند، با توجه به کیفیت آموزش خیلی مناسب بوده و بین 3000 تا 12000 یورو هستند.
یک روانشناس در کشور ترکیه از درآمد بسیار خوبی برخوردار است چنان که در ابتدای فارغ التحصیلی درآمدی معادل با 5 تا 6 هزار لیر است و یک روانشناس با سه سال تجربه ماهیانه تا 10 هزار لیر درآمد دارد، مشاوره ی روانشناسی در ترکیه هم از ساعتی 50 تا 100 لیر می باشد.
پاسخ این سوال مثبت است، چرا که  دانشجویان می توانند در گرایش های بالینی، خانواده، کودک، تربیتی، عمومی، شناختی و کودک به تحصیل و تحقیق در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ادامه دهند.
Telegram WhatsApp Twitter

69 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • من لیسانس موسیقی (نوازندگی) دارم.
    دارم زبان ترکی رو میخونم که به سال تحصیلی بعدی برسم.میتونم روانشناسی کودک بخونم؟ چون کارم تدریس موسیقی کودکه این رشته خیلی مربوط میشه به تدریسی که انجام میدم

    • سلام دوست عزیز وقت بخیر؛
      اگر سن و معدل مناسبی داشته باشید ،بله میتونید برای کارشناسی این رشته پذیرش دریافت کنید.

  • سلام وقتتون بخیر .
    یه سوالی داشتم من در حال تحصیل در رشته روانشناسی مقطع کارشناسی در دانشگاه پیام نور هستم. آیا میتونم بورسیه بگیرم برای این رشته در ترکیه ؟ مدرک زبان هم ندارم و زبانم زیاد خوب نیست. ممنون میشم راهنماییم کنید.

    • سلام دوست عزیز وقت بخیر؛
      اگر شما سن ومعدل خوبی داشته باشید،به همراه یک رزومه عالی
      در ترکیه بورسلاری میتونید ثبت نام کنید.

  • سلام خسته نباشید من امسال کنکور دارم و به زبان هم خیلی مسلط نیستم میخاستم بدونم اول اینکه کنکور ما مهم برای قبولی در دانشگاه های ترکیه یافقط معدل و آزمون ورودی؟

    • سلام دوست عزیز وقت بخیر؛
      اگر ترکیه بورسلاری بخواین اقدام کنید،داشتن قبولی در کنکور برای شما رزومه محسوب میشود.

  • سلام خسته نباشید.من ارشدمشاوره دارم برای دکتری چطوروکدام دانشگاه ترکیه میتونم ادامه بدم به زبان ترکی هم خوب مسلطم.لطفاکمکم کنیدمشاوره یابالینی هرکدام باشه دکتری علاقه دارم ادامه بدم .ممنونم ازلطفتون.

    • سلام وقتتون بخیر؛
      برای مقطع دکترا شما باید تافل رو داشته باشید و الزامی است.
      و کارشناسی و ارشد یک رشته مرتبط باید حتما باشد.

  • سلام من مدرک زبان ندارم و تسلطی هم روی زبان ندارم، ایا به کسی که مدرک زبان نداره هم بورسیه تعلق میگیره؟

    • سلام دوست عزیز از مزیت های دانشگاه های ترکیه همین هست که نیاز به مدرک زبان ندارند برای مشاوره بیشتر با این شماره از طریق واتسپ یا تماس در ارتباط باشید
      09022224127

  • سلام. من مدرک کارشناسی و ارشد رشته مهندسی دارم، الان قصد تحصیل در رشته روانشناسی در ترکیه را دارم، 32 ساله هستم. ممنون میشم راهنمایی کنید چه دانشگاهی برای من مناسب هست و اینکه آیا بدون خوندن کارشناسی روانشناسی امکان تحصیل از مقطع ارشد وجود داره؟

    • سلام وقتتون بخیر باشه
      با توجه به قوانین دانشگاههای ترکیه شما برای مقطع ارشد در ترکیه مرتبط با لیسانستون میتونید ادامه تحصیل بدید و البته رشته های شناور رو هم میتونید در مقطع ارشد تحصیل کنید

  • سلام برای کارشناسی ارشد رشته روانشناسی برای بورسیه شدن در دانشگاه ترکیه البته فقط به زبان ترکی چه کارهای باید کرد میشه راهنمایی کنید

    • سلام وقتتون بخیر
      میتونید با مدرک کارشناسیتون و ریز نمراتتون اقدام کنید
      برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  • سلام برای مدرک زبان تافل خوبه با ایلتس؟من شنیدم میگن تافل بیشتر از ایلتس تو ترکیه مدرکش مهم تره ولی دقیق نمیدونم میشه راهنمایی کنید

    • سلام وقتتون بخیر
      تمامی دانشگاه های ترکیه تافل رو قبو دارند و بعضی از دانشگاه ها حتی تافل انلاین رو نمی پذیرند و حتما باید نمره تافل حضوری باشد
      برای راهنمایی بیشتر با مشاورین تحصیلی ما در تماس باشید

  • سلام خسته نباشید من مدرک دیپلم دارم و می‌خوام برای ادامه تحصیل توی ترکیه بورسیه بشم آیا اینکه مدرک زبان ندارم و تسلطیم ب زبان ندارم امکان بورسیه شدن هست؟

  • اگر ما کارشناسی و ارشد رو رشته ی مشاوره بخونیم برای بورسیه ترکیه میتونیم رشته روانشناسی و رشته های مشابه رو انتخاب کنیم؟ روش انتخاب رشته برای بورسیه چطوریه؟ چند رشته رو میتونیم انتخاب کنیم؟

  • سلام خسته نباشید من در حال حاضر دانشجوی کارشناسی رشته مشاوره هستم
    برای دکتری به فکر اخذ بورسیه ترکیه هستم 
    میخوام بدونم رشته مشاوره ظرفیت بیشتری داره برای گرفتن بورسیه یا رشته روانشناسی
    کدوم راحت تره؟

    • سلام وقت بخیر
      در حال حاضر گرفتن بورسیه دررشته روان شناسی بهتره و بازار کار خوبی داره
      برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید

  • سلام مدرک کارشناس ارشد روان شناسی عمومی دارم ساکن استانبول هستم در مقطع دکترا میتونم بالینی در ترکیه شرکت کنم اگر ممکنه شرایط رو برام بفرمایید

    • سلام وقت بخیر
      می توانید در دانشگاه های خصوصی بدون آزمون ثبت نام کنید وادامه تحصیل بدید برای اطلاعات بیشتر ودرمورد نحوه ی ثبت نام و مدارک مورد نیاز با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید

  • سلام وقت بخیر
    بعد از دو ترم تحصیل در ترکیه می توانید مشغول به کار شوید
    موسسه ما فقط در زمینه تحصیلات در ترکیه قادر به مشاوره می باشد و

  • سلام خسته نباشین
    من ۱۰ ماه دیگه مونده تا ۲۱ سالگیم میخواستم بدونم فکر میکنین تو این ۱۰ ماه از صفر میتونم شروع و اقدام کنم واسه رفتن؟ با توجه به اینکه تازه از اول ماه دیگه حتی زبان رو شروع میکنم فکر میکنین امکانش هست؟

    • سلام وقت بخیر
      بله با ورودی های سال بعد می تونید ادامه تحصیل بدین
      در طی این یک سال هم می تونید امادگی لازم رو کسب کنید و در دوره ها شرکت کنید
      برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید

  • سلام وقت بخیر من دانشجوی روانشناسی دانشگاه آزاد هستم و قصد دارم برای مقطع ارشد از بورسه تحصیلی ترکیه استفاده کنم آیا امکانش هست؟
    و اینکه آیا راه دیگه ای به غیر از بورسیه برای رفتن به ترکیه و ادامه تحصیل در این کشور بعد از گرفتن مدرک کارشناسیم هست؟ چون من به زبان ترکی تسلط دارم تا حد زیادی

    • سلام وقت بخیر. برای شرکت در بورسلاری و دریافت بورسیه فول فاند لطفا از سایت ترکیه بورسلاری اقدام کنید. موسسه ما می تواند در زمینه اخذ پذیرش از دانشگاه های خصوصی برای شما اقدام کند و هزینه تحصیل در این صورت به عهده خودتان است.

      • اگه مدرک دانشگاه آزاد داشته باشم و معدلم بالای 18 باشه میتونم بورس فول فاند بشم؟
        مدرک دانشگاه آزاد مورد قبوله برای بورس فول فاند؟

  • سلام خسته نباشین
    من در حال حاضر دانشجوی ترم ۳ روانشناسی دانشگاه آزاد هستم
    و با توجه به اینکه یک سال دیر رفتم دانشگاه و تا ۲۳ سالگی درسم تموم میشه میخواستم بدونم واسهدارشد روانشناسی میتونم اون موقع اقدام کنم؟ و اینکه با همین مدرک لیسانسم از دانشگاه ازاد نمیتونم اونجا شروع به کار کنم؟ یعنی این مدرک رو قبول نمیکنن؟

    • سلام وقت بخیر؛
      شما میتوانید در دانشگاه های خصوصی ترکیه در مقطع ارشد به تحصیل بپردازید.
      امکان کار قانونی حین تحصیل وجود دارد.
      و مدرک دانشگاه های ایران رو دانشگاه های ترکیه قبول دارند.

  • سلام خسته نباشید من دو سال دیگه کنکور دارم و میخوام روانشناسی بخونم و قصد دارم به ترکیه مهاجرت کنم میخواستم بدونم چه زمانی میتونم اقدام کنم و چجوری امکان پذیره ؟

    • سلام وقت بخیر. برای اقدام به مهاجرت تحصیلی به ترکیه باید تا پایه دوازدهم را تحصیل کرده باشید و با معدل کل شما اقدام می شود. پیشنهاد ما با شما این است که در این فاصله روی سطح زبان خود کار کنید.

  • سلام وقت بخیر. من مدرک کارشناسیم پیام نور و ارشدم آزاد با معدل بالای ۱۸ هست. میتونم برای کار روان درمانی در ترکیه اقدام کنم و اقامت بگیرم؟ یا بهتر برای بورسیه دکترا اقدام کنم. سن من الان ۲۹ سال هست و سه ساا سابقه کار روانشناسی تو ایران دارم.

    • سلام خانم احمدی وقت بخیر،
      برای مقطع دکترا شما باید مدرک زبان تافل و رزومه قوی ارائهنمایید.
      اما در خصوص کاری مجموعه خدماتی ارائه نمیدهد.

  • سلام وققتون بخیر
    من‌ فوق لیسانس مشاوره دانشگاه ازاد همدان هستم و تسط خوبی بر زبان ترکی دارم‌
    ب نظرتون با این مدارک میتونم در ترکیه شاغل بشم ؟

  • سلام وقتتون بخیر.
    من رتبه ۵۲ کنکور سراسری سال ۹۹ و دانشجوی ترم دوی روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی تهران هستم.
    میخواستم ببینم قبل از اخذ مدرک کارشناسی چگونه امکان بورس شدن یا فاند گرفتن از دانشگاه های ترکیه رو دارم ؟

    • سلام وقت بخیر. اگر منظور شما بورسیه فول فاند ترکیه است زمان اقدام آن در دی ماه می باشد. پیش از اتمام تحصیل در مقطع کارشناسی می توانید جهت تحصیل مجدد در همین مقطع اقدام نمائید.

  • سلام وقتتون بخیر من کارشناسی علوم تربیتی و و روانشناسی و با معدل ۱۶ دارم میخواستم بپرسم آیا بورسیه میشم در دانشگاه های ترکیه برای ارشد؟ زبان ترکیمم کامله یعنی می‌دونم امتحانخربان ترکی بدم قبول میشم

    • سلام وقت شما بخیر، یکی از شروط مهم بورسیه معدل بالای 18 است اما خب در کنار معدل بالا رزومه‌ی تحصیلی و علمی و کاری خوب است که حائز اهمیت است، داشتن مدارک زبان هم به شما بیشتر کمک میکند.در صورتیکه موفق به دریافت بورسیه نشدید می‌تونیم براتون پذیرش دانشگاه بگیریم.

      • مگه بالا در نوشته ها نگفتید حداقل معدل برای ثبت نام در بورسیه 14 هست شرایط ایشون فرق میکنه؟ پس چرا میگید باید معدلشون بالای 18 باشه؟ متوجه نشدم میشه توضیح بدید.

        • سلام وقت بخیر. حداقل معدل برای دریافت بورسیه 18 می باشد. معدل 14 برای پذیرش بدون آزمون بعضی از دانشگاه های خصوصی امکانپذیر است.

  • سلام،خسته نباشید…من کلاس دهم انسانی هستم،ببخشید برای کلاس رفتن برای ازمون یوس باید از چ سنی اقدام کنم؟
    و اینکه توی ایران چجوری باید ازمون یوس بدم؟

  • سلام من هم روانشناس بالینی رو دوس دارم هم دندان‌پزشکی بنظر تون کدوم رو بخونم لطفا کمکم کنید و در شهر آنکارا ترکیه کار کدوم خوب است؟

    • سلام. درآمد رشته دندانپزشکی در حال حاضر در ترکیه بسیار بیشتر از روانشناسی می باشد. اما ممکن است بازار این کار در سال های آینده به اشباع برسد. البته به این نکته هم توجه کنید که در تمامی دانشگاه ها شهریه رشته روانشناسی بسیار کمتر از دندانپزشکی است.

  • سلام من دبیرستانی هستم برای اینکه بتونم روانشناسی در ترکیه بخونم باید اول کنکور بدم روانشاسی بخونم بعد واسه لیسانس برم ترکیه؟

    • سلام وقت شما بخیر، خیر لازم نیست، شما برای پذیرش دانشگاه‌های ترکیه باید ازمون ورودی دانشگاه مد نظرتون را شرکت کنید.

  • سلام و وقت بخیر ، بنده یه سوالی داشتم ، من فوق لیسانس روانشناسی بالینی از دانشگاه آزاد با معدل ۱۷۰۲۲رو داشتم ، میخواستم بدونم باید چه شرایطی داشته باشم که بتونم واسه دوره دکتری بورس بشم

    • با سلام و درود
      ببینید چند نوع بورس داریدم 70درصد 50 درصد و حتی 100 درصد(فول فاند)
      بورسیه شدن شما بستگی به دانشگاه انتخابی شما و مدارک و رزومه و سن شما دارد

  • سلام من ۱۷ سالمه و دارم برای کنکور میخونم ک رشته روانشناسی بالینی در بیام ایا امکانش هست بعد از لیسانس بورسیه تحصیل در ترکیه رو بگیرم و واسه اینکار باید چیکار کنم؟؟؟

    • با سلام و درود
      بله شما میتوانید در مقطع لیسانس،فوق لیسانس و دکترا نیز اقدام به دریافت بورسیه نمایید

  • سلام خسته نباشید . وقتتون بخیر سوالم اینه که مدرک کارشناسی دانشگاه بیام نور مورد تایید کشور ترکیه برای کار است؟

    • سلام و درود بستگی به کاری است که شما میخواید انجام بدید بله مدرک در ترکیه برای کاریابی ارزش دارد شما میتوانید مدرکتون رو جزو رزومه خود قرار دهید که بسیار میتوانید در کاریابی به شما کمک بکند

  • سلام خسته نباشید . وقنتون بخیر من لیسانس روانشناسی از دانشگاه بیام نور دارم سوالم اینه که مدرک دانشگاهیم مورد تایید کشور ترکیه هست برای کار

    • با سلام و درود
      بله تمامی مدارک شما در آنجا رزومه به حساب میآید و شما نیز میتوانید
      با جمع آوری حقوق بیشتر
      درامد و موقعیت شغلی بهتری را نیز نسبت به کسانی که هچ رزومه ای ندارن داشته باشید.

  • سلام و وقت بخیر
    من فوق دیپلم تربیت بدنی از دانشگاه سراسری و لیسانس تربیت بدنی از دانشگاه علمی‌کاربردی دارم و هر دو با معدل ۱۶ به بالا
    میخواستم بدونم
    میتونم آزمون ارشد روانشناسی بدم برای دانشگاه های دولتی ترکیه
    مدرک علمی کاربردی در دانشگاه های دولتی ترکیه قابل قبول هستش؟

    • سلام وقت شما هم بخیر، متاسفانه مدارک علمی کاربردی در دانشگاه‌های ترکیه قابل قبول نیست، حتی اگر قابل قبول باشد هم نمی‌تونید در رشته‌ی دیگر ادامه‌ی تحصیل دهید، تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های ترکیه باید رشته‌ی خودتون و یا گرایشی از رشته‌ی خودتون باشه.

  • سلام وقت بخیر
    با مدرک کارشناسی روانشناسی از دانشگاه ازاد تبریز و مدرک زبان ایلتس ، مقاله پژوهشی ، معدل ۱۷(الف) میتونم دانشگاه دولتی در نقطع ارشد
    پذیرش بگیرم؟

    • سلام و عرض ادب؛
      بله،باتوجه به شرایط و رزومه ی قوی که شما دارین،امکان بورس شدنتون بسیار بالاست.

  • با سلام و خسته نباشید خدمت گروه آرتان
    بنده ۱۶ سال دارم و در رشته ی انسانی تحصیل میکنم میخواستم بدونم چطور باید بورسیه برای رشته ی روانشناسی بگیرم.

    • سلام وقتتون بخیر ؛
      حتما در پایه ی دوازدهم اقدام به ثبت نام کنید و تهیه ی گواهی های مرتبط و تالیف مقاله و کتاب و مدرک زبان بسیار مهم است.

  • سلام.
    اگر با مدرک لیسانس روانشناسی یا مشاوره ویا مددکاری که خودش روانشناسی دیگه تو ۳۳ سالگی اقدام کنم برای کار در ترکیه بدون سوابق کاری فقط رو همین حساب مدرکم برم جلو درخواست بدم .
    امکان موفقیت کار هست در ترکیه؟؟

    • سلام وقتتون بخیر
      مدارک شما باید تطبیق بشه که مدارک خیلی از دانشگاه های ایران مورد تایید ترکیه نیست و برای کاریابی در ترکیه تسلط به زبان و تجربه و تخصص اهمیت دارد

  • سلام و خسته نباشید. ازتون راهنمایی میخاستم بابت اینکه من سه راه واس ایندم دارم.
    اول اینکه : روان شناسی کارشناسی در دانشگاه روزانه بگیرم که چهار سال طول میشکد. سپس کنکور ارشد فیزیک رو از دانشگاه روزانه بگیرم و به المپیاد دانشجکیی فیزیک شرکت کنم. نهایت تلاشم رو برای کسب رتبه ی خوب در المپیاد فیزیک و نمرات عالی دانشگاهی رو بکنم.سپس برای دکترای فیزیک برای یکی از دانشگاه های غیر ترکیه اقدام کنم.
    دوم اینکه کارشناسی روانشناسی رو بگیرم و ادامه بدم برای ارشد.و وقتی که دارم ارشد می خونم به المپیاد روانشناسی ثبت نام کنم. رشته ی من انسانی هست.بازم نخایت تلاشم رو بکنم که از دانشگاه معتبر نمرات عالی و رتبه ی خوب برای المپیاد بدست بیاوزم . سپس برای روانشناسی بورسیه بگیرم و در کشوری که بورسیه شدم، فیزیک رو هم دد کنارش بخونم.
    حالا به نظر شما از فیزیک راحت تر هست یا روانشناسی؟ کدوم راه سریع تر هست؟ میدونم تغییر مقطع احتمال پذیرش رو کم میکنه ولی به شدددددت به فیزیک علاقه دارم و روان شنتسی رو هم دوست دارم بخونم.
    بسیار ممنون خاهم شد اگر راهنمایی ام کنین.با تشکر.

    • ؛ سلام و خسته نباشید خدمت شما دوست عزیز
      المپیاد در آموزش عالی وجود ندارد و بهتر است از مقاطع پایین به علایقتون بپردازید، به اهداف و آرزوهاتون شکل بدید و سعی کنید اطلاعات بیشتری در خصوص تحصیلات عالی کسب کنید.
      و در نهاین انتخاب رشته یه موضوع کاملا شخصی است و بستگی به علاقه شما دارد.

  • سلام.من دانشجوی سال اول پزشکی هستم و به زبان ترکی تسلط نسبی دارم.قصد داشتم از سال سوم پزشکی به ترکیه مهاجرت کنم و اونجا ادامه تحصیل بدم ولی متاسفامه بجز یه موسسه مهاجرتی مابقی گفتن شما نه میتونین بورسیه بگیرین نه میتونین منتقل شین و باید هفتسال تموم بعلاوه دوسال طرح رو ایران باشین.میخواستم از شما هم بپرسم ایا من هیچ شانسی برای مهاجرت تو این تایم ندارم؟چون میخوام اونجا تخصص بگیرم و درطول تخصص هم جایی مشغول بکار باشم.لطفا جواب بدین ممنون

    • سلام دوست عزیز شما میتوانید تحصیلات خود را در ترکیه از نو شروع کنید و اگر قصد گرفتن بورسیه دارید باید در بورسیه ی ترکیه ثبت نام کنید که با توجه به سنتون امکان قبولی پایین است

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://artanburstap.com/?p=6479
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
نام و نام خانوادگی *
شماره تماس *
آدرس ایمیل
دانشگاه مد نظر خود را نام ببرید
رشته مد نظر خود را نام ببرید
زبان آموزشی
مقطع تحصیلی
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
تصویر گذرنامه
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
تصویر دیپلم
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
پیش دانشگاهی
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
ریز نمرات 3 ساله
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
درخواست شما ثبت می‌شود. در صورتی که نیاز به ویرایش ندارید تایید نهایی کنید “منتظر خبر های خوب از طرف آرتان باش”