logo
آزمون yos دانشگاه جراح پاشا

آزمون یوس دانشگاه جراح پاشا

آنچه در این مقاله خواهید خواند

تابه‌حال با مفهوم “آزمون یوس” آشنا شده‌اید؟ آزمون یوس، مخفف ” Yabancı öğrencı sınavı” است که یکی از مهم‌ترین و معتبرترین آزمون‌ها برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌های ترکیه محسوب می‌شود. بین تمامی دانشگاه‌های ترکیه که این آزمون را برگزار می‌کنند، دانشگاه جراح پاشا با سابقه‌ای درخشان و استانداردهای بالا، جایگاه خاصی دارد. شرکت در آزمون یوس دانشگاه جراح پاشا فرصتی استثنایی برای دانشجویان بین‌المللی است تا با تحصیل در یک دانشگاه معتبر، آینده روشن‌تری را برای خود رقم زنند. به همین جهت در مقاله پیش رو همراهتان هستیم تا شما را با زیر و بم امتحان یوس این دانشگاه آشنا کنیم.

راهنمای آزمون یوس دانشگاه جراح پاشا

پیش از اینکه ادامه مطلب را بخوانید توصیه می‌کنیم اگر با آزمون یوس ترکیه آشنا نیستید، وارد مقاله معرفی این آزمون در صفحه دیگر سایت ما شده و اطلاعات لازم را کسب نمایید. آزمون یوس دانشگاه جراح پاشا شامل 80 سوال است که بخشی از آن مربوط به دروس ریاضی و بخش دیگر سؤالاتی هستند که قدرت تفکر انتزاعی داوطلب را مورد سنجش قرار می‌دهند. تمامی سؤالات موجود در دفترچه آزمون، پنج گزینه‌ای هستند و فقط یکی از آن‌ها جواب صحیح است. باید توجه داشت که در هنگام نمره‌دهی، یک چهارم پاسخ‌های نادرست از تعداد پاسخ‌های صحیح کسر خواهد شد. داوطلبان باید پاسخ‌های خود را در پاسخ‌نامه مشخص کنند. هر گونه پاسخ داده شده در دفترچه سوالات معتبر نخواهد بود.

داوطلبان برای پاسخ به سوالات این آزمون، 135 دقیقه فرصت دارند؛ بنابراین، زمان موجود باید به خوبی مدیریت شود تا تمام سؤالات به خوبی پاسخ داده شوند.

به یاد داشته باشید هر گونه تقلب یا صحبت کردن در طول آزمون، ممنوع و برخلاف قوانین است. در پایان آزمون، هر داوطلب باید دفترچه سؤالات و پاسخ‌نامه خود را به کارکنان سالن تحویل دهد. در صورت نقض قوانین یا عدم ارائه مدارک مورد نیاز، گواهی نتیجه آزمون برای داوطلب صادر نخواهد شد.

تاریخ آزمون یوس دانشگاه جراح پاشا

امتحان یوس دانشگاه جراح پاشا

قبولی در آزمون یوس، یکی از مهم‌ترین مراحل برای ورود به دانشگاه‌های برتر ترکیه، از جمله دانشگاه جراح پاشا است. همه ساله بسیاری از دانشجویان از سراسر جهان تلاش می‌کنند تا در این آزمون شرکت کرده و با کسب رتبه مورد نیاز وارد این مؤسسه آموزش عالی شوند.

برای سال جاری، آزمون یوس دانشگاه جراح پاشا در تاریخ 21/10/2023، ساعت  14:00 برگزار می‌شود. نکته مهمی که باید توجه کنید این است که قبولی در دانشگاه جراح پاشا شرایط و معیارهای دیگری هم دارد و تنها شرکت در آزمون یوس و کسب نمره نمی‌تواند تضمینی برای قبولی شما در این دانشگاه باشد. برای آشنایی کامل با شرایط و معیارهای قبولی در دانشگاه جراح پاشا استانبول، بهتر است به صفحه معرفی این دانشگاه مراجعه کرده و اطلاعات لازم را کسب نمایید.

سهمیه های آزمون یوس دانشگاه جراح پاشا

دانشگاه جراح پاشا به عنوان یکی از پیشروترین مراکز آموزش عالی در ترکیه برای جذب دانشجویان از کشورهای مختلف، هر ساله ظرفیت‌ها و سهمیه‌های پذیرشی را اعلام می‌کند. این سهمیه‌ها معمولاً بر اساس رشته‌های تحصیلی، سطح تحصیلات و معیارهای دیگر تعیین می‌شوند. در ادامه، جدول سهمیه‌های پذیرش دانشجویان خارجی در رشته‌های مختلف برای سال تحصیلی 2023-2022 آورده شده است؛

نام رشته تعداد سهمیه 2023-2022
پزشکی 15
دامپزشکی 4
مامایی 5
فیزیوتراپی و توان‌بخشی 5
پرستاری 5
دندانپزشکی 5
مهندسی الکتریک 4
مهندسی ماشین 4
رادیو، تلویزیون، سینما 4

ثبت نام آزمون یوس دانشگاه جراح پاشا

گفتیم که یکی از شرایط اخذ پذیرش دانشگاه جراح پاشا قبولی در آزمون یوس این دانشگاه است. برای شرکت در این آزمون همانند آزمون‌های دیگر ترکیه لازم است مدتی قبل از تاریخ برگزاری آن ثبت نام خود را در بازه زمانی تعیین شده انجام دهید. در ادامه با شرایط ثبت نام در آزمون یوس دانشگاه جراح پاشا آشنا می‌شوید؛

  • ارائه مدرک دیپلم دبیرستان
  • گواهی مبنی تبعه خارجی بودن متقاضی

نتایج آزمون یوس دانشگاه جراح پاشا

زمان اعلام نتایج یوس جراح پاشا

بعد از پایان آزمون یوس دانشگاه جراح پاشا، داوطلبان باید منتظر اعلام نتایج باشند؛ این دانشگاه قبل از برگزاری امتحان، تاریخ اعلام نتایج را مشخص کرده و همچنین مهلت اعتراض به نتایج را نیز برای متقاضیان تعیین می‌کند. با مراجعه به جدول زیر می‌توانید از تاریخ دقیق هریک از این رویدادها باخبر شوید؛

مراحل

بازه زمانی
تاریخ‌های درخواست آزمون 2023/07/24 – 2023/10/13 ساعت 17:00
تاریخ امتحان 2023/10/21 ساعت: 14:00
در دسترس قرار دادن سوالات امتحانی برای داوطلبان 2023/10/23
مهلت اعتراض به سوالات امتحانی 2023/10/24 تا 2023/10/26
پاسخ به نتیجه اعتراض  2023/10/27 تا 2023/10/29
اعلام نتایج آزمون  2023/10/30
مدت اعتراض به نتیجه آزمون 2023/11/2تا 2023/10/31
پاسخ به نتیجه اعتراض 2023/11/3 تا 2023/11/5

هزینه آزمون یوس دانشگاه جراح پاشا

برای شرکت در آزمون یوس دانشگاه جراح پاشا، داوطلبان باید قبل از پایان مهلت ثبت نام هزینه آزمون را پرداخت کنند. این مبلغ برای دانشجویان خارجی 2000 لیر ترکیه است و عدم پرداخت آن در زمان مقرر می‌تواند منجر به کنار گذاشتن نام شما از لیست آزمون و مانع حضورتان در حوزه امتحانی گردد.

مفاد و بخش های امتحان یوس دانشگاه جراح پاشا

آزمون یوس دانشگاه جراح پاشا، یکی از معتبرترین آزمون‌های ورودی برای دانشجویان خارجی در ترکیه، از سه بخش اصلی تشکیل شده است. دانستن و مسلط بودن به این مباحث، به شما کمک می‌کند تا پاسخ صحیحی به سؤالات بدهید.

بخش اول، توانایی عمومی: این بخش به سنجش اطلاعات داوطلبان می‌پردازد و شامل مباحث زیر است:

  1. شکل دنباله‌ها و الگوها
  2. روابط اعداد، یافتن قوانین بین اعداد، تولید اعداد
  3. معاملات
  4. معادل‌سازی شکل
  5. گرافیک
  6. شکل روابط-پیدا کردن تفاوت
  7. یافتن محیط – مساحت
  8. رابطه بین حرف – عدد – شکل

بخش دوم، ریاضیات: در این بخش، سوالاتی با موضوعات مختلف ریاضی مطرح می‌شود. از جمله:

  1. چهار عمل بر روی اعداد گویا
  2. چهار عمل بر روی اعداد اعشاری
  3. اعداد جذر
  4. قدر مطلق (عملیات و معادلات)
  5. نمودارهای تابع
  6. معادلات تابعی
  7. عبارات و معادلات مثلثاتی

بخش سوم، هندسه: این قسمت از سؤالات آزمون یوس دانشگاه جراح پاشا به بررسی مفاهیم و اشکال هندسی می‌پردازد و سؤالاتی مرتبط با موارد زیر در آن مطرح است:

  1. نیمساز زاویه، نصف ضلع در مثلث
  2. مثلث قائم الزاویه، مثلث متساوی الساقین و مثلث متساوی الاضلاع
  3. تشابه در مثلث‌ها
  4. روابط ضلع زاویه در مثلث
  5. مثلث، مربع، مستطیل، متوازی الاضلاع (طول-زاویه-مساحت)
  6. ذوزنقه (طول-زاویه-مساحت)
  7. چند ضلعی (طول-زاویه-مساحت)

مراحل درخواست امتحان یوس دانشگاه جراح پاشا

برای ثبت نام در آزمون yos دانشگاه جراح پاشا، داوطلبان باید مراحل زیر را با دقت طی کنند:

  1. ورود به سایت رسمی دانشگاه جراح پاشا، تکمیل اطلاعات و ایجاد حساب کاربری
  2. ورود به بخش ثبت نام دانشگاه با استفاده از حساب کاربری ایجاد شده
  3. وارد کردن اطلاعات لازم برای ثبت نام در آزمون یوس از جمله اطلاعات سوابق تحصیلی، آدرس و…
  4. انتخاب محل برگزاری آزمون (می‌توانید به طور اختیاری حوزه امتحانی خود را مشخص کنید.)
  5. پرداخت هزینه آزمون یوس دانشگاه جراح پاشا

پس از انجام تمام مراحل گفته شده، باید منتظر دریافت ایمیل تأیید از سوی دانشگاه باشید و طبق دستورالعمل‌های تعیین شده عمل کنید.

دانشجویان در حال آزمون یوس جراح پاشا

دانشگاه های پذیرنده آزمون یوس جراح پاشا

آزمون یوس دانشگاه جراح پاشا به جایگاه ویژه‌ای در میان آزمون‌های ترکیه دست یافته است. کیفیت این آزمون باعث شده که بسیاری از دانشگاه‌های برتر ترکیه نتایج آن را به عنوان معیاری قابل اعتماد برای پذیرش دانشجو در نظر بگیرند؛ بنابراین، اگر شما بتوانید در این آزمون امتیاز بالا کسب کنید، درهای بسیاری از دانشگاه‌های معتبر ترکیه برای شما باز خواهد شد. در ادامه، شما لیست دانشگاه‌هایی که نتایج این آزمون را می‌پذیرند، مشاهده می‌کنید؛

  1. دانشگاه دوکوز ایلول
  2. دانشگاه گلیشیم
  3. دانشگاه کولتور استانبول
  4. دانشگاه مدیپل استانبول
  5. دانشگاه اوکان استانبول
  6. دانشگاه ارل استانبول
  7. دانشگاه اسنیورت استانبول
  8. دانشگاه ینی یوزیل استانبول
  9. دانشگاه یاشار
  10. دانشگاه سلیمان دمیرل

حوزه های امتحانی یوس جراح پاشا

دانشگاه جراح پاشا در ترکیه، به دلیل جذب دانشجویان بین‌المللی و ارتقای استانداردهای آموزشی خود، آزمون یوس را در دو حوزه مختلف برگزار می‌کند. این امر به داوطلبان امکان می‌دهد تا با توجه به موقعیت جغرافیایی خود، مکان مناسبی را برای شرکت در این امتحان انتخاب کنند.

  1. استانبول: شهر تاریخی استانبول که دانشگاه جراح پاشا در آن قرار دارد، یکی از حوزه‌های امتحانی اصلی است. داوطلبان می‌توانند در محیطی مجهز و مدرن، در آزمون یوس شرکت نمایند.
  2. باکو، آذربایجان: با توجه به افزایش تعداد داوطلبان بین‌المللی و نزدیکی آذربایجان به ترکیه، دانشگاه جراح پاشا تصمیم به برگزاری آزمون یوس در شهر باکو نیز گرفته است. این امر به داوطلبانی که در آذربایجان یا کشورهای اطراف زندگی می‌کنند، فرصت می‌دهد در این آزمون شرکت کنند.

داوطلبان می‌توانند بر اساس ترجیحات و امکانات خود، مکان مناسب برای شرکت در آزمون یوس دانشگاه جراح پاشا را انتخاب کنند.

جمع بندی

به پایان معرفی آزمون یوس دانشگاه جراح پاشا رسیدیم. گفتیم که با موفقیت در این آزمون درهای ورود به یکی از برترین دانشگاه‌های جهان در حوزه پزشکی به روی شما باز خواهد شد. این مؤسسه آموزش عالی جزء ۲۰ دانشگاه قدیمی جهان بوده و تا به امروز فارغ‌التحصیلان زیادی را وارد عرصه پزشکی کرده است که برخی از آن‌ها از برترین و مشهورترین جراحان و متخصصان ترکیه هستند. اما همان‌طور که می‌دانید این دانشگاه هر ساله ظرفیت محدودی را برای پذیرش دانشجویان خارجی در نظر می‌گیرد؛ بنابراین متقاضیانی که شرایط آن‌ها مناسب‌تر است در اولویت خواهند بود. با این وجود اگر فکر می‌کنید شانس قبولی در این دانشگاه را دارید بهتر است با کمک یک مشاور کاربلد اقدام به درخواست پذیرش نمایید. در غیر این صورت اصلاً نگران نباشید؛ دانشگاه‌های معتبر دیگری هم در ترکیه هستند که شما می‌توانید به راحتی تحصیل در آن‌ها را تجربه نمایید کافی است که با کارشناسان ما در مؤسسه آرتان بورس تاپ تماس بگیرید.

نویسنده آرتان بورس تاپ

سوالات متداول کاربران

دانشجویانی که شهروند ترکیه نیستند با ارائه مدرک دیپلم می‌توانند برای ثبت نام این آزمون اقدام کنند.
ظرفیت رشته پزشکی این دانشگاه ۱۵ نفر است. در جدولی که در همین مقاله قرار داده‌ایم به ظرفیت سایر رشته‌ها نیز اشاره کرده‌ایم.
آزمون یوس دانشگاه جراح پاشا مختص مقطع کارشناسی است.
بله، در این مقاله لیست دانشگاه‌هایی که با استفاده از آزمون یوس جراح پاشا دانشجو می‌پذیرند را قرار داده‌ایم.
Telegram WhatsApp Twitter
دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://artanburstap.com/?p=32626