logo
تحصیل بینایی سنجی در ترکیه

بینایی سنجی در ترکیه

آنچه در این مقاله خواهید خواند

آیا می دانید که ترکیه واحدهای درسی و کورس های تحصیلی خود را مطابق با استانداردهای آمریکا پیش می برد؟ پس کاملا طبیعی است که متقاضیان تحصیل در رشته های مختلف از جمله رشته بینایی سنجی در ترکیه اینقدر زیاد باشند. جدای از اعتبار مدرک دانشگاههای ترکیه، برای ادامه تحصیل در آنجا چه می دانید؟ رابطه دانشگاههای ترکیه با بهترین دانشگاههای دنیا یکی از مزیت های بودن در جو دانشگاهی این کشور است. دانشگاه بغازیچی ترکیه از جمله بهترین دانشگاهها برای تحصیل بینایی سنجی در ترکیه است که مدرک آن را می توانید برای گرفتن بورس دانشگاه هایی مانند هاروارد و ام آی تی، ارائه دهید.

مدرک بین‌ المللی بینایی سنجی یک مزیت بسیار خوبی که دارد این است که می توانید آن را به دیگر کشورها، بخصوص کشورهای اروپایی برای کار ارائه دهید و دیگر نیازی به آزمون های دوباره و یا گذراندن دوره های خاص ندارید. با ما همراه باشید تا هر آنچه در مورد تحصیل بینایی سنجی در ترکیه در مقاطع مختلف نیاز است را به شما بگوییم.

شرایط تحصیل بینایی سنجی در ترکیه 2020

برای رشته بینایی سنجی در دانشگاههای ترکیه نیاز به نمره ی قبولی در آزمون GRE و ales دارید. شاید نام این آزمون بارها به گوشتان خورده باشد. آزمونی که برای ورود به مدارس کسب و کار و مقطع تحصیلات تکمیلی از سوی اکثر دانشگاههای ترکیه ضروری است. به‌علاوه، ارائه ی نمره ی قبولی در آزمون های SAT و YOS برای پذیرش در مقطع کارشناسی بسته به دانشگاه مقصد، الزامی است. البته برای رشته های علوم پزشکی آزمون مهمتری به نام MCAT وجود دارد و باید حتما این آزمون را گذرانده باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این آزمون ها، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نمی توان گفت یک آزمون کلی برای تمام دانشگاهها وجود دارد. شما بسته به مقطع و دانشگاهی که انتخاب می کنید، آزمون ها و زمانهای برگزاری متفاوتی را خواهید داشت. بعنوان مثال، دانشگاه کوچ یکی از بهترین دانشگاههای خصوصی ترکیه می باشد که در سطح جهانی مطرح است، این دانشگاه آزمون های خود را دو بار در سال برگزار می کند. مدارک لازم برای تحصیل بینایی سنجی در ترکیه 2020 به شرح زیر است:

  • اسکن از شناسنامه و پاسپورت
  • ارائه ی رزومه ی تحصیلی برای مقطع کارشناسی
  • ارائه ی مدرک دیپلم
  • ریز نمرات دوران دبیرستان
  • ارائه ی نمره آزمون های آیلتس یا تافل
  • ارائه ی توصیه نامه و انگیزه نامه به دانشگاه مقصد

هزینه تحصیل بینایی سنجی در ترکیه

بسیاری از افراد در مورد هزینه های رشته تحصیل بینایی سنجی در ترکیه و ماندن در این کشور از ما می پرسند. برای همین ما تمام هزینه های مربوطه را در ادامه لیست کرده ایم:

  • برای اقامت در خانه های اجاره ای, ماهانه حدود 200 تا 500 دلار، البته هزینه اقامت در خوابگاههای دانشجویی جزو تحصیل محسوب می شود و مبلغ آن ماهانه 30 تا 200 دلار است. تیپ اتاق ها، امکانات و تعداد نفرات بر هزینه تاثیرگذار است.
  • هزینه ی خوراک، معادل 1100 دلار برای هر ترم است.
  • هزینه ی بیمه دانشجویی، معادل 100 دلار در سال است.
  • هزینه خرید کتاب و منابع دانشگاهی تحصیل بینایی سنجی، حدود 150 دلار آمریکا است.
  • هزینه های رفت و آمد، زیاد قابل توجه نیست. جالب توجه اینکه با کارت دانشجویی می توانید تخفیف های خوبی را برای حمل و نقل در داخل شهرهای ترکیه بگیرید.
  • شهریه دانشگاه به تفکیک مقاطع تحصیلی در ادامه به صورت جداگانه آورده شده است.

رشته بینایی سنجی در ترکیه

رشته بینایی سنجی در ترکیه

تحصیل بینایی سنجی در ترکیه در سه مقطع کارشناسی (دو سال)، کارشناسی ارشد (دو سال) و دکترا (چهار سال) ارائه می شود. تفاوتی که دانشگاههای ترکیه در رشته بینایی سنجی دارند این است که در دوره ارشد، یک دوره اکسترا به نام رزیدنت (Resident) اضافه شده است. اگر می خواهید در دوره کارشناسی تحصیل کنید که بهتر است به زبان های ترکی و یا انگلیسی تسلط داشته باشید. برخی از دانشگاههای این کشور تدریس انگلیسی و برخی ترکی دارند. این را به یاد داشته باشید، تحصیل در دانشگاههای ترک زبان، مقداری کم هزینه تر از دانشگاههای انگلیسی زبان است. در مقطع کارشناسی بینایی سنجی در ترکیه باید 146 واحد درسی را پاس کنید. بعد از اتمام کارشناسی در دوره رزیدنسی شرکت می کنید تا به مهارت و تخصص کافی برای ورود به بازار کار دست بیابید.

برای دانشگاههای انگلیسی زبان، آزمون sat ترکیه را باید پاس کنید. این آزمون هر سال، چهار بار برگزار می شود و محل آزمون نیز توسط خود دانشگاهها اعلام می گردد. برای دانشگاههای ترکی زبان هم لازم است آزمون YOS را پاس کنید. هزینه های تحصیل بینایی سنجی در ترکیه در مقطع کارشناسی برای دانشگاههای دولتی، مبلغی معادل 450 تا 1500 دلار آمریکا است. این هزینه برای دانشگاهها با زبان تدریس ترکی به 150 تا 500 دلار کاهش می یابد. از طرفی برای تحصیل در دانشگاههای خصوصی، در مقطع کارشناسی تحصیل بینایی سنجی شهریه ای معادل 5000 تا 20000 دلار باید پرداخت کنید.

ارشد بینایی سنجی در ترکیه

مقطع ارشد تحصیل بینایی سنجی 2 سال است. با توجه به گرایش و محل تحصیل شهریه های این مقطع نیز مانند کارشناسی متغیر است. برای دانشگاههای دولتی انگلیسی زبان؛ 600 تا 900 دلار، برای دانشگاههای دولتی ترکیه با زبان ترکی، 100 تا 200 دلار و برای دانشگاههای خصوصی که نیازی به آزمون های ورودی نیز ندارید، این هزینه به 5 هزار تا 20 هزار دلار در سال خواهد رسید.

رشته بینایی سنجی در ترکیه، 2 سال طول می کشد و تعداد 140 واحد باید پاس شود؛ 80 واحد درسی تخصصی و 60 واحد پایان نامه. 40 واحد از دروس تخصصی این مقطع برای شرکت کردن در جلسات گروهی آنلاین است و به شما روش های برخورد و معاینه تدریس خواهد شد. در کنار اینها وبینار به معنای سمینار آنلاین ارائه خواهید داد. برای مقطع کارشناسی رشته بینایی سنجی، باید از رشته ی تجربی بوده باشید. اما برای مقطع کارشناسی ارشد، رشته های شناور نیز می توانند درخواست دهند. گرایش های کارشناسی ارشد رشته بینایی سنجی در ترکیه به شرح زیر هستند:

  • بینایی سنجی
  • مهندسی پزشکی
  • زیست مواد
  • فیزیک پزشکی
  • مدیریت توانبخشی
  • اقتصاد بهداشت
  • انفورماتیک پزشکی
  • کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی
  • آمار زیستی
  • علوم تشریحی
  • نانوتکنولوژی پزشکی
  • بیوتکنولوژی پزشکی
  • رفاه اجتماعی
  • تاریخ علوم پزشکی
  • ژورنالیسم پزشکی
  • آموزش پزشکی

دکترای بینایی سنجی در ترکیه

نکته ای که در تحصیل بینایی سنجی در ترکیه باید بدانید، دوره ی دکترای آن است که مقداری متفاوت با دیگر رشته هاست. تعداد کمی از دانشگاهای ترکیه، مقطع دکترای بینایی سنجی را ارائه می دهند. برای همین مقداری رقابت در این مقطع زیاد است. در دانشگاههای دولتی، هزینه ی دانشجویان بین المللی دکترا 900 تا 1000 دلار است. این شهریه سالانه برای دانشگاههای خصوصی به 10 هزار تا 25 هزار دلار خواهد رسید.

این دوره 4 سال طول می کشد. تعداد 50 واحد ارائه می شود که 25 واحد آن اجباری است و دروس تخصصی بینایی سنجی در آنها ارائه می شود. 5 واحد اختیاری و 25 واحد ارائه تز نهایی است. فارغ التحصیلان دکترا بینایی سنجی در ترکیه، تمام‌ متخصص در زمینه ی علم بینایی سنجی هستند. چون سخت گیری های زیادی در این کورس تحصیلی از جانب دانشگاهها اعمال می شود.

هر ساله دانشجویان زیادی از خارج از ترکیه به عنوان دانشجوی بین المللی به تحصیل بینایی سنجی می پردازند. در میان دانشگاههای مختلف، دانشگاه حاجت تپه ترکیه و ازمیر برای بینایی سنجی از اعتبار و تخصص بیشتری برخوردار هستند.

کار بینایی سنجی در ترکیه

بازار کار بینایی سنجی در ترکیه

رشته بینایی سنجی در ترکیه از رشته های با درآمد خیلی خوب است. از آنجایی که این کشور به ایران نزدیک است، برای ایرانی ها مانند یک فرصت طلایی به حساب می آید. کشوری که هم دانشگاههای معتبر دارد و هم بازار کار خوبی برای فارغ التحصیلان ایجاد کرده است. شما می توانید با ارائه ی مدرک کارشناسی خود در مراکز درمانی شروع به کار کنید. می توانید با مدرک بینایی سنجی از دانشگاههای ترکیه به داخل ایران برگردید و در کشور کار کنید و یا اینکه آن را به هر کشوری که قصد اقامت در آن دارد، ارائه دهید. از جمله کشورهای مهاجرپذیر و متقاضی برای شغل بینایی سنجی، می توان به کانادا، آلمان و هند اشاره کرد. برای مثال از هر سه نابینا، یکی در هند است. مشکلات بینایی و اختلالات آن در هند زیاد است، برای همین تقاضا در این کشور بالاست.

نکته ی مهم در مورد بازار کار بینایی سنجی در ترکیه این است که این کشور عضو پیمان بولونیا می باشد. برای همین مدارک آن برای ارائه به کشورهای اروپایی نیز اعتبار دارند. این در حالی است که بازار کار این رشته در داخل کشور ترکیه نیز خوب است.

درآمد بینایی سنجی در ترکیه

بینایی سنجی از رشته های با درآمد بسیار خوب است. نکته مهم در بازار کار این رشته این است که شما با اتمام دوره کارشناسی بینایی سنجی در ترکیه و گذراندن رزیدنسی خود می توانید مشغول به کار شوید. اگر این سوال برای شما هم پیش آمده که بعد از تحصیل در این رشته درامد در ترکیه چقدر است، باید بگوییم که میزان درآمد فارغ التحصیلان این رشته بسته به تخصص، فضای کاری، شهر محل کار و … متغیر است. افراد تازه وارد، با 1 تا 3 سال سابقه، درآمدی سالانه معادل با 106070 لیر و افراد با بیش از 8 سال سابقه، درآمدی سالانه معادل 197213 لیر خواهند داشت. یعنی می توان گفت میانگین درآمد تحصیل بینایی سنجی در ترکیه 152846 لیر در سال است. درآمد این رشته در شهر استانبول 23 درصد بالاتر از دیگر شهرهاست.

نویسنده آرتان بورس تاپ

سوالات متداول رشته بینایی سنجی در ترکیه 

دانشگاه آک دنیز، دانشگاه آنکارا، دانشگاه قاضی، دانشگاه استانبول آیدین، دانشگاه اوکان به ترتیب بهترین دانشگاه های ترکیه برای رشته بینایی سنجی می باشند.
میانگین حقوق این رشته برای هر ساعت 60 لیر ترکیه و برای هر سال حدود 120000 لیر می باشد.
برای تحصیل در رشته بینایی سنجی شما می توانید از راه های آزمون اس ای تی، آزمون یوس، پذیرش بدون کنکور و بورسیه تحصیلی ترکیه اقدام نمایید. مدت زمان تحصیل رشته بینایی سنجی در دانشگاه های ترکیه چقدر می باشد؟ بینایی سنجی یا ایتومتری جز رشته های 2 ساله در ترکیه حساب می شود و شهریه پایین تحصیل نیز برخوردار می شود.
Telegram WhatsApp Twitter

26 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • سلام بنده در حال حاضر ۲۷ سال سن دارم
    خواستم بپرسم ایا برای تحصیل در مقطع لیسانس بینایی سنجی احتمال ریجکت وجود دارد
    در ضمن ۶ سال سابقه بیمه در موسسه عینک سازی پدرم دارم

  • سلام . لطفا اطلاعات درست بدین بینایی سنجی فقط دوساله ست تو ترکیه و ادامه تحصیل م نداره با همین اطلاعات گمراه شدیم

    • سلام وقتتون بخیر
      دو ساله هست ادامه هم ندارد
      برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید

  • ممنون از شما یعنی دانشگاهی که مورد تاید وزارت علوم و بهداشت هست بینایی سنجی بخونیم بعد که برگردیم ایران میتونیم آزمون ارشد بدیم؟
    و اینکه اگه بخوایم بعد این دوره دوساله در اروپا یا کانادا ادامه تحصیل بدیم همون کاردانی محسوب میشه یا نه کارشناسیه و ادامه تحصیل ما در مرحله بعد در مقطع کارشناسی ارشد صورت میگیره؟ لطفا یکم ریز بشکافید این موضوع رو ممنون

    • سلام وقت بخیر
      رشته بینایی سنجی مقطع کاردانی میتوانید ادامه تحصیل بدهید
      میتوانید در دانشگاه مورد تایید با توجه به شرایط سنی و معدل ادامه تحصیل بدهید
      برای اطلاع از شرایط پذیرش و ثبت نام دانشگاه ها با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید

  • سلام بر اساس متن کارشناسی بینایی سنجی دو ساله هست و مدرکشم کارشناسی محسوب میشه نه کاردانی درسته؟

    • سلام وقت بخیر
      رشته بینایی سنجی مقطع کاردانی تدریس میشود و معادل کارشناسی ما در ایران می باشد لازم به ذکر است که میتوانید در مقاطع بالاتر به این رشته ادامه تحصیل بدهید

  • سلام من در دانشگاه مورد تایید ایران در ترکیه مشغول تحصیل در رشته بینایی سنجی ۲ ساله هستم بعد از گرفتن مدرک برای ادامه تحصیل در ایران میتونم اقدام منم قبول میکنن؟

    • قطعا قبول نمیکنند چون من هم یک سال خوندم وری طبق قانون خود ایران رشته که در ایران کارشناسی باشه را با رشته کاردانی تططبیق نمیدن حتی درسها رو هم معادل سازی نمیکنند چون این رشته رو چهار ساله کردن و انحصاری خودشون

      • سلام و عرض ادب
        بله دقیقا همینطور هست که شما میفرمایید
        به طور کلی رشته هایی که در ایران مقطع کارشناسی باشن ،شما کاردانی این رشته رو در کشور دیگری بخونید در ایران معادل سازی نمیشود
        حتی اگر دانشگاه مورد تایید ایران باشد هم،معادل سازی نمی شود

  • سلام. در سوال قبلی دقیق نپرسیدم برام ابهام به وجود اومد. توی متن این صفحه گفته شده کارشناسی بینایی سنجی 2 ساله هست. آیا اشتباه تایپی هست یا واقعا کارشناسی این رشته 2 ساله ارائه میشه؟
    درضمن مدت دوره رزیدنسی این رشته که توی متن گفته شده چقدره؟

    • منم سوالم همينه
      و اينكه من خودم بينايي سنجي دانشگاه ١٩ ماييس قبول شدم،چطور ميتونم تا دكتري ادامه بدم؟؟يعني توي همين دانشگاه امكان پذيره؟چه ازموني بايد داد؟

      • سلام
        برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد باید تافل داشته باشید
        برای دکتری سن، رزومه قوی، تقدیرنامه های دوره تحصیلی،دو تا توصیه نامه و انگیزه نامه لازمه
        برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید

      • سلام خوبین ؟
        ببخشید شما تو رشته بینایی سنجی تحصیل میکنید ؟
        چجوریه ارزش داره کاردانی بخونیم یا بریم رشته ای که کارشناسی داره ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

        • سلام وقتتون بخیر باشه . بستگی به سنتون داره و اینکه قصد تحصیل دارید یا اقامت.
          برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید. 91303800-021

  • سلام. یعنی دوره ی کارشناسی که تو ایران 4 ساله ارائه میشه توی ترکیه 2 ساله هست؟ دوره ی رزیدنسی مدتش چقدره؟

    • سلام وقت بخیر. خیر کارشناسی در ترکیه نیز 4 ساله هست. برخی از رشته ها 2 ساله و در مقطع کاردانی ارائه می شوند.

  • بله برای ادامه همون رشته بینایی سنجی، فقط اینکه سخت گیری زیادی نمیکنن مثلا بگن باید اموزش های لیسانستون مثل کشور خودمون باشه؟؟

    • سلام وقت شما بخیر، بله مانعی ندارد، اما تحصیل در ترکیه به این شکل است که تحصیلات تکمیلی باید در ادامه‌ی رشته‌ی خودتون و یا گرایشی از رشته‌ی شما باشد.

    • سلام دوست عزیز برای این رشته زیاد شرایط سنی مهم نیست. ولی برای دانشگاه های دولتی بهتر است کمتر از 25 داشته باشید . در دانشگاه های خصوصی اصلا سن مهم نمی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://artanburstap.com/?p=5759
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
نام و نام خانوادگی *
شماره تماس *
آدرس ایمیل
دانشگاه مد نظر خود را نام ببرید
رشته مد نظر خود را نام ببرید
زبان آموزشی
مقطع تحصیلی
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
تصویر گذرنامه
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
تصویر دیپلم
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
پیش دانشگاهی
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
ریز نمرات 3 ساله
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
درخواست شما ثبت می‌شود. در صورتی که نیاز به ویرایش ندارید تایید نهایی کنید “منتظر خبر های خوب از طرف آرتان باش”