logo
مقایسه دانشگاه یدی تپه و باهچه شهیر

مقایسه دانشگاه باهچه شهیر و یدی تپه

آنچه در این مقاله خواهید خواند

کشور ترکیه فرصت های تحصیلی زیادی را برای دانشجویان بین المللی در بیش از 200 دانشگاه دولتی و خصوصی و 58000 دوره را ارائه می دهد.  در این میان دانشگاه‌های خصوصی ترکیه دارای شرایط بسیار ایده‌الی برای آن دسته از دانشجویانی است که در جتسجوی تحقق رویاهای خود در زمینه تحصیلی و شغلی هستند. چراکه این دانشگاه‌ها به دلیل اعتبار بالای دانشگاه‌ها، ارائه بورسیه‌های تحصیلی متنوع، ازائه برنامه‌های تبادل دانشجو نظیر اراسموس و بولونیا و امکان دریافت پذیرش بدون کنکور در رشته‌های پرطرفدار مانند دندانپزشکی و پزشکی، فرصت طلایی برای دانشجویانی که تصمیم به ادامه تحصیل دارند را، قرار داده است. در این مطلب قصد داریم به مقایسه دانشگاه باهچه شهیر و یدی تپه بپردازیم و این دو دانشگاه را از نظر سیستم آموزشی، آزمون‌های ورودی و مزایا هر دانشگاه، بررسی کنیم.

مقایسه کلی دانشگاه باهچه شهیر و یدی تپه

در مقایسه دانشگاه باهچه شهیر و یدی تپه، باید بگوییم که دانشگاه باهچه شهیرBAU)) توسط بنیاد آموزش Bahçeşehir-Uğur در سال 1998در شهر استانبول تاسیس شد. این دانشگاه در سال تحصیلی 1999-2000 پذیرش دانشجویان را آغاز کرده است. اولین پردیس دانشگاه در منطقه باهچه شهیر تاسیس شد که دارای نه دانشکده، دو مدرسه حرفه‌ای و چهار مدرسه تحصیلات تکمیلی است.  از طرفی این دانشگاه بیش از 18 هزار  دانشجو در مقطع کارشناسی و حدود 6500 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد دارد. خبر خوب این است که دانشگاه باهچه شهیر قراردادهای تبادل دانشجو با 193 دانشگاه در 36 کشور جهان بسته است.

از این طرف دانشگاه یدی تپه در سال 1996 توسط بنیاد آموزشی و فرهنگی استانبول تأسیس شده است. این دانشگاه سعی می‌کند خدمات آموزشی سازگار با نیازهای روز دنیا را ارائه دهد. از طرفی دانشگاه یدی تپه فعالیت های آکادمیک خود را در 13 دانشکده شامل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، هنر و علوم، هنرهای زیبا، حقوق، اقتصاد و علوم اداری، ارتباطات، معماری، مهندسی، علوم بهداشتی، علوم پزشکی و بازرگانی، 1 دانشکده فنی حرفه ای که دارای 71 رشته در مقطع کارشناسی و 4 رشته در مقطع کاردانی است، انجام می‌دهد. همچنین این دانشگاه دوره‌های تحصیلات تکمیلی  را در 87 رشته کارشناسی ارشد و 43 رشته در مقطع دکتری، ارائه می‌دهد.

مقایسه دانشگاه باهچه شهیر و یدی تپه از نظر سیستم آموزشی و رتبه

در مقایسه دانشگاه باهچه شهیر و یدی تپه، می‌توان گفت که دانشگاه باهچه شهیر توانسته است رتبه 1769 در سطح بین‌المللی را به خود اختصاص دهد و در رتبه‌بندی دانشگاه‌های ترکیه رتبه 43 را کسب کند. شعار این دانشگاه قرارگیری در قلب شهر زیبای استانبول، نقطه ملاقات هنر، فرهنگ و تجارت، است. دلیل آن این است که این دانشگاه در منطقه خوبی قرار گرفته است و دسترسی به تمام امکانات مختلف وجود دارد. از طرفی این دانشگاه از دارای 9 دانشکده است، که هرکدام رشته ‌های پرطرفداری را ارائه می‌دهند. اما به ‌طور ویژه محبوب‌ترین رشته‌های این دانشگاه، رشته پزشکی در ترکیه است که موردتوجه بسیاری از دانشجویان قرار گرفته است.

مقایسه سیستم آموزشی دانشگاه باهچه شهیر و یدی تپه

از طرف دیگر دانشگاه یدی‌تپه یک دانشگاه خصوصی است که بعنوان بزرگترین موسسه در بین دانشگاه‌های خصوصی ترکیه قرار گرفته است. یدی‌تپه در رتبه‌بندی دانشگاه‌های ترکیه رتبه 34 را از آن خود کرده است و در سطح بین‌المللی دارای رتبه 2375 است. همچنین توانسته است در رتبه بندی دانشگاه‌های جوان  سال 2020، رتبه 351-400 را کسب کرده است. از طرفی این دانشگاه دارای 13 دانشکده است که رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی از برترین و پرطرفدارترین رشته‌های آن هستند.

مقایسه دانشگاه باهچه شهیر و یدی تپه از نظر آزمون ورودی

به‌طورکلی در مقایسه دانشگاه باهچه شهیر و یدی تپه، باید اشاره کرد دانشجویان علاقمند به تحصیل در دانشگاه باهچه شهیر با ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر با نمره حدنصاب، نیازی به شرکت در آزمون ندارند. همچنین مدرک زبان تافل IBT  با حداقل نمره 72 برای مقطع کارشناسی و نمره 79 برای مقطع کارشناسی ارشد (یا معادل آن) جهت دریافت پذیرش از این دانشگاه، کافی‌ است.

مقایسه پذیرش دانشگاه باهچه شهیر و یدی تپه

از طرفی دانشجویان مقطع کارشناسی برای دریافت پذیرش در دانشگاه یدی تپه باید در آزمون یوس (yos) یا آزمون اس ای تی (sat) شرکت کنند و حداقل نمره قبولی را کسب کنند. متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز باید در یکی از آزمون‌های بین المللی نظیر آلس، GRE و GMAT  شرکت کنند. دقت کنید که دانشجویان بر اساس نمرات آزمون تعیین سطح که توسط ÖSYM در برنامه های کارشناسی دانشگاه یدی تپه، پذیرش می گیرند. همچنین پذیرش دانشجو در دوره های کارشناسی این دانشگاه همانند سایر دانشگاه های ترکیه، به صورت متمرکز توسط OSYM انجام می شود.

مزایای دانشگاه باهچه شهیر

در مقایسه دانشگاه باهچه شهیر و یدی تپه، دانشگاه باهچه شهیر برای اقشار مختلف دانشجویان از هر کشوری، فرصت بسیار خوبی برای تحصیل، فراهم کرده است. به‌طوری که دانشجویان این فرصت را دارند که با توجه به رشته خود، دوره‌هایی را در شهرهای استانبول، برلین یا واشنگتن دی سی بگذرانند. همچنین در پایان هر سال تحصیلی، دانشجویان این شانس را دارند که برای برنامه های تابستانی باهچه شهیر در خارج از کشور درخواست دهند. علاوه بر این، برنامه تابستانی باهچه شهیر در خارج از کشور نه تنها برای دانشجویان خود دانشگاه است، بلکه برای دانشجویان بین‌الملی نیز امکانپذیر است.

همچنین این دانشگاه بستری برای فعالیت های مختلف فرهنگی، ورزشی و اجتماعی را برای دانشجویان فراهم  کرده است. از طرفی این دانشگاه دارای یک سالن بدنسازی کاملا مجهز  به امکانات ورزشی است. این دانشگاه دارای یک مرکز کنفرانس است که پذیرای تیم‌های مختلف آکادمیک در کنفرانس ها و برگزاری نمایشگاه های مختلف کاری است. خوب است بدانید که حمل و نقل به دانشگاه باهچه شهیر بسیار آسان است و خدمات حمل و نقلی رایگان بین پردیس های خود در استانبول را، با قایق ارائه می دهد. همچنین این دانشگاه دارای کتابخانه‌ای به مساحت 11400 مترمربع است و در محوطه دانشگاه 7 کافه رستوران برای دانشجویان قرار داده است.

مزایای دانشگاه باهچه شهیر و یدی تپه

مزایای دانشگاه یدی تپه

از نظر مقایسه دانشگاه باهچه شهیر و یدی تپه، دانشگاه یدی تپه دارای 13 دانشکده است که یکی از رشته‌های پرطرفدار آن رشته دندانپزشکی در ترکیه است. خبر خوب این است که به صورت کلی برای دانشجویان ممتاز بورسیه‌های مختلفی وجود دارد. به‌طورمثال دانشجویانی که با معدل بالا دوره لیسانس را بگذرانند برای دوره فوق لیسانس بورسیه دریافت خواهند کرد. از طرفی به دانشجویانی که در ترم اول رتبه یک کلاس باشند، ۷۵درصد، رتبه دوم ۵۰ درصد و رتبه سوم ۲۵ درصد، بورسیه تحصیلی تعلق می‌گیرد.

علاوه‌بر این خوابگاه های این دانشگاه در دو بخش پسرانه و دخترانه ارائه خدمات می‌کنند که دارای اتاق‌های دوتخته است و هزینه بسیار مناسبی دارد. از طرفی در این دانشگاه یک پردیس به نام 26  آگوستوس است که به تمام امکانات موردنیاز دانشجویان شامل امکانات آموزشی، فرهنگی، هنری، ورزشی، مجهز است.  این پردیس با زمینی به مساحت 125 هزار متر مربع و مساحت ساختمانی 223 هزار متر مربع، در حومه شهر کییشداگی در سمت آسیایی استانبول واقع شده است. در پردیس 26 آگوستوس که با الهام از معماری سلجوقی ساخته شده است به غیر از سالن های آموزشی، فضاهای اجتماعی و فضاهای باز، دو سالن دانشجویی با ظرفیت 3270 دانشجو وجود دارد. همچنین این پردیس در مرکز شهر آتاشهیر، در مسیری بسیار مناسب از نظر امکانات حمل و نقلی قرار دارد.

از طرفی در این دانشگاه 4 رستوران، 4 کافه با ظرفیت 4500 نفر، یک سالن کنگره با ظرفیت 1200 نفر، یک سالن کنفرانس با ظرفیت 250 نفر، یک سالن سینما برای 100 نفر، یک سالن تئاتر برای 100 نفر، 2 اتاق چند منظوره، یک سالن 250 متر مربع، استودیوی تلویزیون، یک واحد استودیوی آموزش رادیویی به مساحت 150 متر مربع و فضای سبز روباز، وجود دارد.

علاوه بر این، یک کتابفروشی، بانک، مینی مارکت، آرایشگاه زنانه و مردانه، فروشگاه پوشاک، مینی عطرسازی سوغات و لوازم آرایشی در قسمت ورودی ساختمان وجود دارد. دانشجویان می‌توانند از امکانات ورزشی که شامل دو زمین بسکتبال سرپوشیده: یکی 620 متر مربع و دیگری 550 متر مربع، زمین‌های بسکتبال، والیبال، تنیس و مینی‌فوتبال در فضای باز، سالن اسکواش و مرکز تناسب اندام، استفاده کنند. خبر خوب این است که یک استخر شنای نیمه المپیک در فضای داخلی و خارجی به مساحت 708 متر مربع، ساخته شده است.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم از بین دانشگاه‌های خصوصی ترکیه، دو مورد از بهترین دانشگاه‌ها شامل دانشگاه خصوصی یدی تپه و دانشگاه خصوصی باهچه شهیر را مورد بررسی قرار دهیم. همچنین در این متن به مقایسه دانشگاه باهچه شهیر و یدی تپه پرداختیم و آن‌ها را در ابعاد مختلفی شامل آزمون‌های ورودی جهت دریافت پذیرش، سیستم آموزشی و مزایا، مورد مقایسه قرار دهیم. با مطالعه این مقاله شما می‌توانید در مسیر تحصیلی و حرفه‌ای خود بهترین تصیمیم را بگیرید گرچه در صورت وجود هر گونه ابهام و سوال می‌توانید با مشاورین ما در تیم آرتان بورس تاپ تماس بگیرید و مشاوره و راهنمایی شوید.سوالات خود را از ما بپرسید

نویسنده آرتان بورس تاپ

Telegram WhatsApp Twitter
دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://artanburstap.com/?p=9056
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
نام و نام خانوادگی *
شماره تماس *
آدرس ایمیل
دانشگاه مد نظر خود را نام ببرید
رشته مد نظر خود را نام ببرید
زبان آموزشی
مقطع تحصیلی
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
تصویر گذرنامه
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
تصویر دیپلم
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
پیش دانشگاهی
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
ریز نمرات 3 ساله
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
درخواست شما ثبت می‌شود. در صورتی که نیاز به ویرایش ندارید تایید نهایی کنید “منتظر خبر های خوب از طرف آرتان باش”