logo
کار پزشکان ایرانی در ترکیه

شرایط کار پزشکان ایرانی در ترکیه

آنچه در این مقاله خواهید خواند

جالب است بدانید که طبق گزارش شورای توسعه گردشگری پزشکی ترکیه، سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی ترکیه در توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و پزشکی، تعداد بازدیدکنندگان نیازمند خدمات پزشکی را حدود 31 درصد افزایش داده است. بنابراین شرایط کار پزشکان ایرانی در ترکیه فراهم است. گرچه این ارقام همواره در حال افزایش است به‌طوری‌که بسیاری از بیماران و افراد برای بازدید از مراکز پزشکی پیشرفته و تخصصی به ترکیه می‌آیند. از طرفی دانشگاه‌های پزشکی ترکیه مانند دانشگاه علوم پزشکی استانبول و دانشگاه علوم پزشکی آنکارا از شهرت جهانی برخوردار هستند و در بین رتبه‌های برتر بین‌المللی قرار دارند. همه موارد فوق نشان‌دهنده جایگاه برتر علوم پزشکی در ترکیه و دنیای گسترده و ایدئال بازار کار رشته پزشکی است؛ بنابراین کشور ترکیه یک انتخاب هوشمندانه برای بسیاری از پزشکان است که تمایل دارند در یک شرایط کاملاً باکیفیت همراه با درآمد بالا، فعالیت کنند. در این مقاله سعی می‌کنیم شما را با شرایط کار پزشکان ایرانی در ترکیه ، پیداکردن کار، میزان درآمد و معادل‌‍سازی مدارک پزشکان در کشور ترکیه آشنا کنیم و اطلاعات مهم و کافی را بیان کنیم.

شرایط کار پزشکان ایرانی در ترکیه

با توجه به این موضوع که ترکیه از سال 2011، به دلیل کمبود نیروی پزشکی خود در بخش خصوصی، تصمیم به جذب پزشکان خارجی کرده است، فرصت‌های بیشمار شغلی برای پزشکان ایرانی نیز فراهم شده است. از طرفی مراجعه تعداد زیادی از بیماران از کشورهای مختلف جهان به ترکیه برای درمان و یا جراحی‌های زیبایی حکایت از اعتبار و جایگاه قدرتمند پزشکی در ترکیه دارد. همچنین براساس لیستQS، دانشگاه های ترکیه هر ساله جزو برترین دانشگاه های جهان هستند که در زمینه پزشکی، دندانپزشکی و پیراپزشکی از کیفیت خوبی برخورداراند و در نتیجه شرایط کار پزشکان ایرانی در ترکیه استانبول را ارتقا داده‌اند. موارد ذکرشده نشاندهنده شرایط بسیار ایده‌‍آل و طلایی برای کار حرفه‌ای پزشکان به‌ویژه پزشکان ایرانی است.

آزمون‌های لازم برای گرفتن کار پزشکی در ترکیه

همان‌طور که قبلاً اشاره شد طبق شرایط کار پزشکان ایرانی در ترکیه، پزشکانی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند، باید برای مهاجرت به ترکیه آزمون STS را پشت سر بگذرانند. آزمون STS یکی از مراحل معادل‌سازی مدارک پزشکان، جهت ایجاد شرایط کار برای پزشکان، در ترکیه است. افراد متقاضی برای کار پزشکی در ترکیه باید در این آزمون که با عنوان آزمون تعیین سطح هم شناخته می‌شود، شرکت کنند و نمره قابل قبولی کسب کنند. اگرچه باید بدانید که آزمون STS یک آزمون تئوری است که بخش عملی ندارد و دارای محدودیت شرایط سنی نیست. دقت کنید که این آزمون به زبان ترکی است و هرسال در 2 نوبت برگزار می‌شود.

آزمون های کار پزشکان ایرانی در ترکیه استانبول

نکته: یکی از مهم‌ترین مراحل معادل‌سازی مدارک، موفقیت در آزمون STS است.

مدارک مورد نیاز برای اخذ مجوز کار در ترکیه

همان‌طور که در مطالب دیگر توضیح داده‌ایم باتوجه‌ به شرایط کار پزشکان ایرانی در ترکیه، یکی از راه‌های مهاجرت برای پزشکان، دریافت ویزای کار است. اما برای کار پزشکان در ترکیه، مهاجرت تنها از طریق دریافت ویزای کار است. دقت کنید که برای دریافت ویزا کاری و مهاجرت به ترکیه باید مدارک موردنیاز را آماده کنید و در زمان تعیین شده آ‌ن‌ها را ارائه دهید. مدارکی که برای دریافت ویزا کار در ترکیه لازم است، شامل موارد زیر است.

  • مدارک معادل‌سازی شده پزشک
  • مدارکی که نشان دهد پزشک می‌تواند به صورت قانونی در این کشور فعالیت کند.
  • داشتن مدرک زبان ترکی با حداقل نمره B1
  • ارائه بیمه مالی
  • ارائه نمونه قرارداد کاری بین پزشک و مرکز درمانی خصوصی
  • کسب حداقل نمره B در تمام آزمون‌ها که به دانشگاه و مراکز پزشکی مرتبط است..
  • فتوکپی پاسپورت
  • مدارک تحصیلی دبیرستان

مراحل گرفتن کار برای پزشکان ایرانی در ترکیه

به‌طورکلی باتوجه‌ به شرایط کار پزشکان ایرانی در ترکیه، پزشکانی که قصد دارند کار خود را در ترکیه آغاز کنند، ابتدا موظف هستند که مجوز کار یا ویزای کاری این کشور را دریافت کنند. البته باید بدانید که این روش برای آن دسته از پزشکانی است که در ترکیه تحصیل نکرده‌اند. این دسته از افراد در مرحله اول باید برای دریافت ویزا اقدام کنند که از طریق وزارت کار و خدمات اجتماعی انجام می‌شود. همچنین یکی از شرایط‌‌‌‌‍‌ دریافت ویزا برای پزشکان این است که پزشک باید با یکی از بیمارستان‌های ترکیه قرارداد کاری بسته باشد و زمان درخواست ویزا آن را ضمیمه پرونده خود کند. از طرف دیگر بیمارستان مقصد نیز مدارک فرد متقاضی را به‌صورت آنلاین برای وزارتخانه ارسال می‌کند. درنتیجه پس از اینکه تمام مدارک فرد متقاضی ارسال شد، مراحل صدور ویزا به پایان می‌رسد.

مجوز کار برای پزشکان ایرانی در ترکیه

سپس بعد از اینکه فرد ویزای کاری خود را دریافت کرد، یک فرصت 180 روزه خواهد داشت تا به کشور ترکیه مهاجرت کند. همچنین یکی دیگر از مدارکی که پزشکان برای دریافت ویزا نیاز دارند، تسلط به زبان ترکی است. بدین صورت که متقاضیان باید آزمون زبان ترکی بدهند و نمره حداقل B1 را کسب کنند. از طرفی خوب است بدانید که فقط بیمارستان‌های خصوصی حق جذب پزشکان خارجی که درخواست کار در ترکیه را داده‌اند، دارند. این یعنی آن دسته از پزشکان که دوره تحصیل خود را در ترکیه به اتمام رسانده باشند، می‌توانند برای مهاجرت به ترکیه اقدام کنند. در این صورت به آن‌ها یک فرصت 8 الی ۱۲ ماهه داده می‌شود تا برای یادگیری زبان ترکی اقدام کنند و خود را برای آزمون معادل‌سازی مدارک (STS) که به زبان ترکی برگزار می‌شود، آماده کنند. سپس بعد از قبولی در این آزمون باید به مدت 6 الی 9 ماه در یک بیمارستان آموزشی و دولتی ترکیه، کار خود را آغاز کنند تا مهارت‌های خود را افزایش دهند. بعد از طی‌کردن مراحل ذکرشده، دولت ترکیه به شما اجازه کار خواهد داد.

نکات بیشتر
از قلم نیندازید!

یادتان باشد چنانچه سوالی درباره مطالب ارائه‌شده در ذهنتان دارید، می‌توانید با مشاورین آرتان بورس تاپ تماس بگیرید تا مشاوره و راهنمایی کامل دریافت کنید.

قانون 6735 ترکیه برای کار پزشکان ایرانی در ترکیه

بهتر است بدانید که ببر اساس شرایط کار پزشکان ایرانی در ترکیه، کار پزشکان در این کشور طبق قانون بین‌المللی 6735 به‌روزرسانی شده است. بر اساس این قانون، مجوز کار در ترکیه فقط برای پزشکان، پرستاران و دستیاران پرستاران است و داروسازان، ماماها و.. اجازه کار در ترکیه را ندارند.

چگونگی معادل‌ سازی مدارک پزشکان ایرانی در ترکیه

همان‌طور که پیش‌ازاین گفته شد بسته به شرایط کار پزشکان ایرانی در ترکیه، پزشکان باید جهت کار در این کشور مدارکی ازجمله مجوز اقامت، ویزا کار و معادل‌سازی مدارک را، ارائه دهند. این در حالی است که معادل‌سازی مدارک فقط از طریق موفقیت در آزمون STS امکان‌پذیر است. همچنین برای ایجاد شرایط کار برای پزشکان ایرانی در ترکیه ، متقاضیان باید تسلط کافی به زبان ترکی داشته باشند و در آزمون تعیین سطح ترکی، حداقل نمره B کسب کنند. یادتان باشد ارائه این مدارک اجازه کار پزشکان را به مدت 2 سال ضمانت می‌کند و در صورت تمایل به ماندن در این کشور، می‌توانند اقامت خود را تمدید کنند. همچنین توجه داشته باشید که پزشکان خارجی اجازه کار در بیمارستان‌های دولتی ترکیه را ندارند.

اعتبار دانشگاه‌های پزشکی ایران در ترکیه

از آنجایی که امروزه علوم پزشکی ایران در جایگاه نسبتا خوبی در سطح بین‌المللی قرار گرفته است، مدارکی که از این دانشگاه‌ها به دانشجویان ایرانی به‌ویژه دانشجویان پزشکی اعطا می‌شود، از اعتبار بالایی برخوردار است. در همین راستا کشور ترکیه مدارک دانشگاه‌های پزشکی ایران را پذیرش می‌کند و پزشکان ایرانی با انجام مراحل موردنیاز جهت دریافت مجوز کار در ترکیه، می‌توانند فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کنند.

نکات بیشتر
یادتان نرود!

دانشگاه‌های خصوصی ترکیه که در سطح بین‌المللی به‌خوبی ظاهر شده‌اند، امکان دریافت پذیرش پزشکی بدون کنکور ترکیه را نیز فراهم کرده‌اند.

مزایا و معایب کار پزشکان ایرانی در ترکیه

مزایای کار پزشکان ایرانی در ترکیه

به‌طورکلی در ترکیه، پزشکان جایگاه ویژه‌ای دارند و در همین راستا دولت ترکیه سرمایه‌گذاری گسترده‌ای را در بخش زیرساخت‌های آموزشی و بهداشتی کرده است. از طرفی باتوجه‌به تعداد بالای مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در ترکیه، شرایط کار پزشکان ایرانی در ترکیه استانبول وضعیت خوبی دارد و فرصت‌های کاری بسیار خوبی برای پزشکان ایرانی وجود دارد. در ادامه متن برخی از مزایای کار پزشکان ایرانی در ترکیه را قرار داده‌ایم. همچنین باتوجه‌به این موضوع که یکی از مهم‌ترین کشورهای توریستی دنیا است، هرساله تقاضا برای ازایش کادر درمان به‌ویژه پزشکان، افزایش می‌یابد که میانگین نرخ درآمدی بسیار قابل‌توجهی دریافت می‌کنند.

مشکلات کار پزشکان ایرانی در ترکیه

از جمله مواردی که لیست مشکلات شرایط کار پزشکان ایرانی در ترکیه استانبول هستند، خدمات اجباری کشور ترکیه است. به این صورت که پزشکان ایرانی باید به مدت 300 الی 600 روز در مراکز درمانی که از جانب دولت ترکیه مشخص شده است، خدمت‌رسانی کنند. همچنین باتوجه‌به اینکه ترکیه یک کشور تکنولوژی محور است، کار برای پزشکان ایرانی در ترکیه مقداری سخت می‌شود. چراکه با پیشرفت تکنولوژی، اطلاعات آن‌ها همواره باید بروز و پیشرفته باشد.

حقوق پزشکان ایرانی در ترکیه

به‌طورکلی پزشکانی که در ترکیه مشغول بکار هستند از حقوق و درآمد بسیار قابل‌توجهی برخوردار هستند. اگرچه دقت کنید که حقوق پزشکان بسته به محل کار و سابقه کار آن‌ها، کاملا متفاوت است. اما به‌طور میانگین پزشکانی که در ترکیه مشغول به کار هستند حقوق آن‌ها 18400 لیر است که این درامد بین 6760 و 31100 لیر متغیر است.

جمع بندی

باتوجه‌به مطالبی که در این متن قرار داده‌ایم، شما می‌توانید اطلاعات موردنیاز و کافی را درباره‌ی شرایط کار پزشکان ایرانی در ترکیه، کسب کنید. اما به‌طورکلی باتوجه‌به تقاضا گسترده نیروی پزشک در سال‌های اخیر و وجود زیرساخت‌های آموزشی و بهداشتی بروز و مجهز، کشور ترکیه بستر بسیار ایده‌آلی را برای کار پزشکان به‌ویژه پزشکان ایرانی که از نظر جغرافیایی نیز دسترسی راحتی دارند، فراهم کرده است. چنانچه سؤالی درمورد شرایط کار پزشکان ایرانی در این کشور دارید، آن را با ما و بقیه در میان بگذارید.سوالات خود را از ما بپرسید

نویسنده آرتان بورس تاپ

پاسخ به سوالات کاربران درباره کار پزشکان ایرانی در ترکیه

مهم‌ترین مدرک موردنیاز برای دریافت اجازه کار در ترکیه برای پزشکان ایرانی، دریافت ویزای کار است. در این راستا برای دریافت ویزا کاری و مهاجرت به ترکیه باید ابتدا مدارک موردنیاز را آماده کنید و سپس در زمان تعیین شده آ‌ن‌ها را ارائه دهید.
آزمون STS یکی از مراحل معادل‌سازی مدارک پزشکان ایرانی در ترکیه است که جهت ایجاد شرایط کار پزشکان ایرانی در ترکیه، الزامی است. متقاضیان باید در این آزمون که تحت عنوان آزمون تعیین سطح هم شناخته می‌شود، شرکت کنند و نمره حدنصاب را کسب کنند.
خوشبختانه باتوجه ‌به جایگاه و سطح خوب علوم پزشکی ایران از نظر استانداردهای بین‌المللی، مدرک پزشکی دانشگاه‌های ایران در ترکیه اعتبار خوبی دارد و به همین علت امکان کار برای پزشکان ایرانی در ترکیه نیز وجود دارد.
از آنجایی که پزشکی یکی از بهترین زمینه‌های کاری در ترکیه است، پزشکان از درآمد بسیار قابل‌توجهی برخوردار هستند. اما به‌طور میانگین پزشکانی که در ترکیه مشغول به کار هستند حقوق آن‌ها 18400 لیر است که این درامد بین 6760 و 31100 لیر متغیر است.
دقت کنید که باتوجه به شرایط کار پزشکان ایرانی در ترکیه، پزشکان باید برای کار در این کشور، در کنار مدارکی مانند مجوز اقامت و ویزا کار، معادل‌سازی مدارک را نیز ارائه دهند که فقط از طریق موفقیت در آزمون STS امکان‌پذیر است.
Telegram WhatsApp Twitter
دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://artanburstap.com/?p=9015
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
نام و نام خانوادگی *
شماره تماس *
آدرس ایمیل
دانشگاه مد نظر خود را نام ببرید
رشته مد نظر خود را نام ببرید
زبان آموزشی
مقطع تحصیلی
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
تصویر گذرنامه
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
تصویر دیپلم
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
پیش دانشگاهی
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
ریز نمرات 3 ساله
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
درخواست شما ثبت می‌شود. در صورتی که نیاز به ویرایش ندارید تایید نهایی کنید “منتظر خبر های خوب از طرف آرتان باش”