logo
موسسه اعزام دانشجو به ترکیه

اعزام دانشجو به ترکیه

آنچه در این مقاله خواهید خواند

اعزام دانشجو به ترکیه و اقامت تحصیلی در این کشور مسائل مهمی هستند که امروزه ذهن مخاطبان بسیاری را مشغول کرده است. به دلیل همسایگی ایران و ترکیه، این کشور به مقصد اول مهاجرت دانشجویان تبدیل شده است. ترکیه با دارا بودن امکانات شهروندی بسیار ، دانشگاه های بسیار معتبر ، هزینه های تحصیل پایین تر نسبت به سایر کشورها ، اعتبار بالای مدرک دانشگاهی و … در حال حاضر یکی از بهترین گزینه های مهاجرت تحصیلی است. دانشجویانی که قصد دارند در رشته های پزشکی بدون کنکور ترکیه و یا تحصیل در رشته دندانپزشکی ترکیه شرکت نمایند می توانند از این فرصت نهایت استفاده را کنند.

در این مقاله که توسط دپارتمان تخصصی و بین المللی آرتان بورس تاپ تهیه شده، قصد داریم تمام نکات مهم پیرامون اعزام به ترکیه و شرایط تحصیل در این کشور را از تمام ابعاد بررسی کنیم. به تمامی سوالات شما پاسخ خواهیم داد و بهترین راه اعزام دانشجو به ترکیه را خواهیم گفت. سوالاتی از قبیل اینکه آیا می توان ترکیه را جایی معتبر و امن از لحاظ تحصیلی دانست؟ آیا مدارک دانشگاه های ترکیه، از لحاظ سطح علمی و تخصصی توان رقابت با سایر دانشگاه های معتبر جهانی را دارند؟ آیا پس از اینکه شرایط تحصیل برای شما فراهم شد می توانید به سرعت جذب دانشگاه های مورد نظر خود شوید؟ آیا ایرانیان می توانند پس از اتمام دوره تحصیل در ترکیه مشغول به کار شوند؟ درآمدها در کشور ترکیه چگونه است؟ هزینه های دوران دانشجویی چقدر است؟

شرایط اعزام دانشجو به ترکیه

موضوع حائز اهمیت در اعزام دانشجو به ترکیه این است که برخی به اشتباه تصور می‌کنند که چون ترکیه از لحاظ مسافتی نسبت به سایر کشورهای دیگر به ایران نزدیک تر است می تواند مقصد مناسبی برای اعزام دانشجو باشد. این در حالی است که فاصله نقش چندانی در این موضوع ندارد. ترکیه از این جهت مورد توجه افراد زیای قرار گرفته که فضای مناسبی را برای دانشجویان خارجی فراهم می کند. برای مثال قصد دارد تعداد دانشجویان خارجی خود را به یک میلیون دانشجو برساند و برای رسیدن به این هدف، راه طولانی در پیش دارد. به همین خاطر دولت ترکیه برای دانشجویانی که این کشور را به عنوان مقصد اول انتخاب کرده اند، امتیازات خاص و ویژه ای را در نظر گرفته است.

تحصیل در ترکیه به دلیل سطح علمی بالای دانشگاه ها، پایین بودن هزینه تحصیل و زندگی، بسیار مورد توجه دانشجویان در ایران و دیگر کشور ها قرار گرفته است. هزینه اعزام به ترکیه بسیار مقرون به صرفه بوده و هزینه ها بسیار پایین تر از دیگر کشور های اروپایی است. رشته های مورد علاقه هموطنان ایرانی در ترکیه بیشتر پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی است؛ اما رشته هایی مانند مدیریت بازگانی، اقتصاد، رشته های مهندسی مانند کامپیوتر، برق، مکانیک، عمران و رشته های شاخه هنر مانند معماری، موسیقی و … نیز متقاضیان زیادی دارند.

اعزام دانشجو به ترکیه در تهران

شرایط اعزام دانشجو پزشکی به ترکیه

تمامی داوطلبانی که قصد مهاجرت برای رشته پزشکی به ترکیه را دارند، ابتدا باید تمامی دانشگاه‌های کشور مقصد که رشته مورد نظر را دارند را بررسی کرده و سپس با توجه به شرایط خود چند دانشگاه را انتخاب کنند. انها بر این اساس می‌توانند هم برای ازمون ورودی اماده شده و هم مدارک خود را ارسال کنند. دانشگاه‌های مقصد پس از اینکه مدارک ازمون و نمرات انها را مشاهده کردند در صورت پذیرش با ارسال نامه نتیجه را به دانشجو می‌رسانند. در این میان پیدا کردن بهترین دانشگاه که مطابق با شرایط دانشجو باشد تا حدودی مشکل است.

علاوه بر این، روند اداری طی کردن مراحل ثبت‌نام نیز یکی از مسائلی است که باید به کمک یک همراه انجام شود. از این رو، پیش از پیگیری دانشگاه و اقدام برای مهاجرت، باید بهترین موسسه اعزام دانشجو پزشکی به ترکیه را پیدا کنید. شاید بتوان گفت که امروزه موسسات بسیاری برای اعزام دانشجو راه‌اندازی شده‌اند که برخی از انها به علت نداشتن تجربه تنها با دریافت هزینه به اهداف داوطلب آسیب می‌زنند‌. دپارتمان ارتان بورس تاپ با داشتن تجربه لازم و مشاورانی برجسته و سابقه درخشانی که از کارنامه دانشجویان پیداست، توانسته است در طی سال‌های اخیر قدم محکمی در مهاجرت تحصیلی داوطلبان داشته باشد. مشاوران ما در کوتاه زمانی پاسخ‌های لازم را به سوالات شما خواهند داد.

اعزام دانشجو به ترکیه در مقطع کارشناسی

اعزام دانشجو به ترکیه در مقطع کارشناسی هم امکان پذیر است. قوانین دانشگاه های ترکیه در مورد تحصیل در مقطع کارشناسی به این صورت است که شما مانند دانشگاه های ایران برای کسب مدرک تحصیلی خود 4 سال سپری می کنید. البته بعضی رشته های دانشگاهی هم وجود دارند که برای گرفتن مدرک کارشناسی لازم است 6 سال زمان صرف کنید. بزرگترین دانشگاه های ترکیه که استانبول، آنکارا و ازمیر هستند، رشته های تحصیلی زیر را ارائه می کنند:

  • مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق
  • مهندسی مکانیک
  • معماری، اقتصاد
  • روانشناسی، پزشکی
  • دندانپزشکی
  • مدیریت بین الملل تدارکات
  • طراحی گرافیک
  • مهندسی صنایع
  • ریاضیات
  • فیزیک
  • مدیریت مسافرت
  • زبان و ادبیات
  • موسیقی
  • رقص

اعزام دانشجو به ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد

در مقطع کارشناسی ارشد، برخلاف مقطع کارشناسی نیازی ندارید که آزمون جامع بدهید. بلکه دانشگاه های ترکیه خودشان به صورت مجزا آزمون هایی را برگزار می کنند که باید در آنها شرکت کنید و مجوز ورود به دانشگاه را کسب کنید. این آزمون ها 2 بار در سال برگزار می شوند. علاقه مندان می توانند در زمان های مشخصی که هر دانشگاه اعلام می کند، در آزمون مورد نظر شرکت نمایند. در مقطع کارشناسی ارشد هر رشته ظرفیت مشخصی دارد. برای قبولی لازم است سعی کنید جزو نفرات برتر آزمون باشید. به عنوان مثال اگر رشته معماری دانشگاه استانبول 30 نفر ظرفیت داشته باشد شما باید بتوانید علاوه بر کسب حداقل نمره قابل قبول، در بین 30 نفر برتر آزمون هم قرار بگیرید تا بتوانید در این دانشگاه تحصیل نمایید.

اعزام دانشجو به ترکیه در مقطع دکترا

دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع دکترا را دارند باید در زمان های مشخصی از سال برای پذیرش دانشگاه های مورد نظر خود اقدام نمایند. معمولا زمانی که دانشجو می تواند برای پذیرش اقدام نماید ماه های اکتبر و ژانویه است. یکی از مواردی که در اعزام دانشجو به ترکیه در مقطع دکترا حائز اهمیت است، تسلط دانشجو بر زبان انگلیسی است. دانشجویان برای اینکه گواهی زبان خود را به دانشگاه ارائه بدهند لازم است در آزمون ALES شرکت کنند. نمره این آزمون بین 0 تا صد است و برای اینکه دانشجوی متقاضی بتواند در دانشگاه های ترکیه پذیرش بگیرید باید حداقل نمره 50 را گرفته باشد. در صورتی که دانشجو به زبان انگلیسی تسلط کافی نداشته باشد می تواند در کلاس های زبان انگلیسی که در ترکیه برگزار می شوند شرکت کرده و مدرک خود را از کالج های زبان انگلیسی ترکیه دریافت نماید.

مورد دیگری که در رابطه با هموطنان ترک زبان عزیزمان وجود دارد این است که به دلیل تشابه ترکی آذری با زبان ترکی استانبولی این عزیزان می توانند با تقویت زبان ترکی استانبولی خود در ترکیه مشغول به تحصیل شوند. تعداد واحدهایی که دانشجوی متقاضی دکترا باید بگذراند 240 واحد است. دانشجو در مدت دو سال هم باید واحدهای خود را بگذراند و هم باید در سمینارها و آزمون های متفاوت شرکت کند. در نهایت روی مقاله و تز دکترای خود کار کرده و آن را به پایان برساند.

نکته مهم: یکی از مواردی که باید دقت کرد این موضوع است که برای برخی از دانشگاه ها نمی توان به صورت مستقیم درخواست ارسال کرد و باید از طریق یک سوپروایزر یا همان استاد راهنما اقدام کرد که معمولا کار آسانی نیست و این امر زمانی محقق می شود که دانشجو دارای تحقیقات علمی معتبر باشد که استاد راهنما تمایل به راهنمایی و قبول پذیرش وی داشته باشد.

نام دانشگاه موقعیت مکانی سال تاسیس
دانشگاه آنکارا آنکارا 1946
دانشگاه هنرهای زیبا آنکارا آنکارا 2017
دانشگاه علوم اجتماعی آنکارا آنکارا 2013
دانشگاه قازی آنکارا 1982
دانشگاه حاجت تپه آنکارا 1967
دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا 1956
دانشگاه Yıldırım Beyazıt آنکارا 2010
دانشگاه Atılım آنکارا 1997
دانشگاه Akdeniz آنتالیا 1982
دانشگاه علاء الدین کیکوبات آلانیا (Alanya Alaaddin Keykubat ) آنتالیا 2015
دانشگاه Boğaziçi استانبول 1863
دانشگاه گالاتاسرای (Galatasaray) استانبول 1994
دانشگاه Medeniyet استانبول استانبول 2010
دانشگاه فنی استانبول استانبول 1773
دانشگاه استانبول استانبول 1453
دانشگاه Marmara استانبول 1883
دانشگاه هنرهای زیبا Mimar Sinan استانبول 1982
دانشگاه Dokuz Eylül ازمیر 1982
دانشگاه اژه ازمیر 1955
دانشگاه İzmir Institute of Technology ازمیر 1992

در جدول بالا برخی از دانشگاه های مطرح ترکیه را معرفی کرده ایم. می توانید از لیست حاضر برای انتخاب دانشگاه مورد نظر خود استفاده کنید. در نظر داشته باشید که برای اعزام به ترکیه اول باید دانشگاه خود را انتخاب نمایید، سپس اقدام به مهاجرت نمائید. در انتخاب دانشگاه ممکن است برای برخی افراد شهری که دانشگاه در آن واقع است اهمیت بالایی داشته باشد، برای برخی دیگر هم این موضوع در اولویت های بعدی باشد و رتبه دانشگاه و ملاک های دیگر اهمیت بالاتری داشته باشند. به هرحال طبق اولویت بندی خود می توانید داتشگاه مورد نظر را انتخاب نمایید.

مدارک لازم برای اعزام دانشجو به ترکیه

اعزام دانشجو به ترکیه یکی از مسائل مهمی است که همواره ذهن بسیاری از دانشجویان را درگیر کرده است که چگونه می توان راهکاری مطمئن برای اعزام داشت. به این نکته توجه کنید که لیست مدارک اعزام دانشجو به ترکیه که در این بخش آورده ایم، همگی مهم هستند و لازم است به طور کامل آنها را آماده نمایید. البته مدرک زبان را می توانید پس از قبولی در دانشگاه مورد نظرتان در دوره های فشرده شش ماهه تا یک ساله نیز بگذرانید.

  • اصل مدارک هویتی (همراه با ترجمه انگلیسی یا ترکی)
  • اصل پاسپورت
  • شرکت در آزمون وروردی دانشگاه ها و کسب حداقل نمره برای رشته و دانشگاه مورد نظر
  • ارائه‌ی مدارک و ریز نمرات دوران دبیرستان و پیش دانشگاهی به صورت کامل (همراه با ترجمه انگلیسی یا ترکی)
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی (تافل یا آیلتس) یا شرکت در آزمون زبان ترکی (تومر)

اعزام دانشجو به ترکیه در تبریز

هزینه اعزام دانشجو به ترکیه

در مورد هزینه های اعزام دانشجو به ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد هم باید بگوییم که هزینه نسبت به دانشگاه انتخابی شما متفاوت خواهد بود. شما می توانید یا در دانشگاه های ترکی زبان تحصیل کنید که تدریس در این دانشگاه ها هم به زبان ترکی است، یا در دانشگاه هایی ثبت نام کنید که تدریس در آنها به زبان انگلیسی انجام می شود. هزینه دانشگاه های ترکی زبان در مقطع کارشناسی برای اتباع کشور ترکیه تقریبا 75 تا 260 دلار، و برای اتباع خارجی بین 230 تا 780 دلار خواهد بود. این هزینه ها برای دانشگاه هایی که به زبان انگلیسی تدریس می کنند برای اتباع کشور ترکیه بین 160 تا 550 دلار و برای اتباع خارجی بین 460 تا 1600 دلار است. دانشجویان خارجی برای گذراندن و تامین مخارج مالی خود می توانند در هفته 20 ساعت مشغول به کار شوند. این کار می تواند تا حد زیادی هزینه های دانشجویان را تامین کند. دانشجویانی که به زبان ترکی استانبولی آشناییت دارند بسیار راحت تر کار پیدا خواهند کرد و دغدغه شغلی نخواهند داشت.

هزینه های تحصیل در مقطع دکتری در کشور ترکیه، در دانشگاه های دولتی 600 تا 900 دلار در سال و در دانشگاه های خصوصی بین 5500 تا 17500 دلار در سال است. لازم به ذکر است که مانند سایر دانشگاه های بزرگ دنیا، دانشجو برای اینکه بتواند در مقطع دکتری تحصیل کند باید درخواست خود را به دانشگاه مورد نظر ارسال نموده و سپس منتظر دریافت پاسخ از طرف دانشگاه باشد. البته شرایط بورسیه تحصیلی ترکیه نیز فراهم می باشد که دانشجویان می توانند با بورسیه ترکیه هزینه های خود را به شدت کاهش دهند که در مقاله ای جدا کاملا درباره آن صحبت کرده ایم. لازم به ذکر است که برای اینکه بتوانید در مقطع کارشناسی در دانشگاه های ترکیه تحصیل نمایید ابتدا نیاز است که در آزمون SAT شرکت کرده و نمره قبولی را در این آزمون کسب نمائید. ما برای راحتی هرچه بیشتر شما منابع آزمون SAT را آماده کرده ایم.

موسسه اعزام دانشجو به ترکیه در تهران

از آنجا که قوانین دانشگاه ها و پذیرش دانشجویان سخت است ، افراد غیر متخصص با این قوانین و مقررات آشنایی ندارند. بهتر است از مشاوره و همراهی مجموعه ای بهره ببرید که به طور تخصصی در زمینه اعزام دانشجو به ترکیه فعالیت می کند. دپارتمان آرتان بورس تاپ با چندین سال سابقه درخشان در زمینه مشاوره اعزام دانشجو با همکاری موسسات مختلف توانسته است اعتبار بالایی در میان دانشگاه های ترکیه کسب نماید. با مشاوره سالانه بالای 250 دانشجو به بهترین دانشگاه های ترکیه برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی خود گواه بر این امر می باشد. این دپارتمان در زمینه مشاوره اعزام دانشجو با 3 موسسه بسیار معتبر و بزرگ در شهرهای استانبول، آنکارا و ازمیر همکاری دارد.

در نهایت باید بگوییم که آرتان بورس تاپ با سابقه ای 7 ساله در زمینه مشاوره اعزام دانشجو به ترکیه در تهران، تبریز، کرج، ارومیه و زنجان، از قوانین ترکیه و دانشگاه های این کشور آگاهی کامل دارد؛ و یکی از بزرگترین دپارتمان های موجود برای دریافت مشاوره تحصیلی در ترکیه است که می تواند به تمامی سوالات شما پیرامون اعزام دانشجو پاسخ دهد.سوالات خود را از ما بپرسید

نویسنده آرتان بورس تاپ

سوالات متداول

اصل مدارک هویتی (همراه با ترجمه انگلیسی یا ترکی) – اصل پاسپورت – شرکت در آزمون وروردی دانشگاه ها و کسب حداقل نمره برای رشته و دانشگاه مورد نظر – ارائه‌ی مدارک و ریز نمرات دوران دبیرستان و پیش دانشگاهی به صورت کامل (همراه با ترجمه انگلیسی یا ترکی) – ارائه مدرک زبان انگلیسی (تافل یا آیلتس) یا شرکت در آزمون زبان ترکی (تومر)
آزمون YOS- آزمون SAT- پذیرش بدون کنکور – بورسیه تحصیلی ترکیه – شرط معدل
پذیرش از دانشگاه های خصوصی کاملا قانونی است و از دانشگاه های دولتی بستگی به موسسه ای دارد که پذیرش می گیرد
هزینه تحصیل را نمی توان به صورت قطعی بیان کرد اما تحصیل در دانشگاه های دولتی از دانشگاه های خصوصی بسیار ارزان تر است. تحصیل در دانشگاه های دولتی حدودا 3 تا 100 میلیون و در دانشگاه های خصوصی 30 الی 300 میلیون است.
Telegram WhatsApp Twitter

39 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • سلام.من دخترم۱۹سالشه ومدرکadvance وTTcداره وبامعدل۱۸/۵۴دیپلم تجربی داره ودرمدرسه دوزبانه تحصیل کرده ودرمسابقات علمی ابن سینامقام آوردندگروه اشون وپیانوهم میزنه ویکبارهم جایزه گرفته برای نوازندگیش ومی خواددررشته دندانپزشکی بورسیه بورسلاری ششرکت کنه بفرماییدچقدرشانس قبولی داره ممنون ازپاسخگویی اتون.

    • سلام وقتتون بخیر باشه
      با توجه به شرایط دختر شما با مشاوران ما در تماس باشید تا بهتر شما را راهنمایی کنن

  • سلام و عرض ادب میشه بگید مثلا منی که می‌خوام برم از کجا بدونم بعد چند سال دانشگاه بیرونم نمیکنن؟
    یا مثلاً گیریم که رفتیم اونجا کار هست؟
    که هم درس خوند هم کار کرد؟؟
    و می‌خوام بدونم شما به جز هزینه ثبت نام دانشگاه که کلا بحثش جداست پول دیگه ام میگیرید؟؟
    من واقعا می‌خوام برم اما نمی‌دونم چطوری ؟؟
    اصلا آدم نمیتونه اعتماد کنه تازه شم من که دخترم و خدا نکنه اشتباهی ازمون سر بزنه دیگه همه آماده تحقیر…
    من چطوری اعتماد کنم؟؟
    که واقعاً میرم و درس میخونم آینده مو میسازم
    لطفاً جوابمو بدید چون واقعا نیاز دارم

    • سلام وقت بخیر
      دانشجویانی زیادی هستند که هر ساله در دانشگاه های ترکیه فارغ التحصیل می شوند
      ممنوعیت کاری در کشور ترکیه وجود ندارد هم میتوانید در زمان دانشجویی وهم بعد از فارغ التحصیلی در کشور ترکیه مشغول به کار شوید
      برای مشاوره تحصیلی با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید

  • سلام
    برای تحصیل در ارشد معماری نمره دیپلم و پیش دانشگاهی خیلی مهمه؟؟
    چون من برخلاف دانشگاه که معدلم 18 هست توی پیش دانشگاهی نمره کمی دارم

    • سلام آقای نویدی وقت بخیر. خیر در مقطع ارشد فقط معدل کارشناسی شما اهمیت دارد و اینکه باید حتما در رشته ی مرتبط به تحصیل بپردازید.

    • سلام دوست عزیز ما شرکت مشاوره مهاجرتی و موسسه مشاوره حقوقی مهاجرتی با وکیل رسمی هستیم. که با مشاوره های تخصصی ما و انجام امور وکالتی کارهای شما به سرعت انجام خواهد گرفت.

  • سلام وقت بخیر من کارشناسی رشته مترجمی زبان انگلیسی دانشگاه آزاد میخونم آیا امکان ادامه تحصیل در مقطع ارشد در دانشگاه ترکیه هست؟

    • با سلام و درود بله شما میتوانید در تمامی رشته هایی که در حوضه رشته هایی که همین الان در حال تحصیل هستید در کشور ترکیه شروع به تحصیل کنید برای مشاوره بیتشر یتوانید با مشاوره ما تماس حاصل فرمایید88739817-021

  • سلام
    من کارشناسی حسابداری و کارشناسی ارشد حسابداری از دانشگاه آزاد دارم در حال حاضر هم دکترای حرفه ای حسابداری ( دکترایی که با ارزیابی مدارک سوابق علمی عضویت در انجمن های حرفه ای و سوابق کاری معتبر داده میشود) از پردیس دانشگاهی دارم سن ۴۸ سال و مدرک زبان دولینگو با نمره ۱۳۵ آیا امکان اخذ پذیرش دکترا یا پست دکترا در حسابداری برای دانشگاه های استانبول دارم با سپاس

    • سلام دوست عزیز . بله میتوانید با شرکت در یکی از آزمون های آلس یا GRE برای دوره دکتری در دانشگاه های ترکیه اپلای کنید. همچنین برای پذیرش بدون آزمون در دانشگاه های خصوصی استانبول می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

  • سلام دوست عزیز
    به احتمال زیاد معدل کل دیپلم ایشون بهتر بوده و یا ترمیم معدل زده، و البته برای پذیرش در این دانشگاه نیازی به آزمون نداره

  • سلام.خسته نباشید.یه سوال مهمی داشتم.ممنون میشم راهنمایی کنید.میشه بگین در ترکیه دانشگاه دولتی ای هم وجود داره که بدون آزمون ورودی دانشجو بپذیره. البته خود دانشگاه به صورت عادی ثبت نام کنه نه از طریق موسسه اعزام دانشجو!

    • سلام دوست عزیز، خود دانشگاه ها به صورت عادی دانشجو بدون شرط خاصی بر نمی دارند. و فقط برخی از دانشگاه ها با شرط معدل دانشجو پذیرش می کنند. امسال به خاطر کورنا تعداد این دانشگاه ها بسیار زیاد شده بود . اما مشکلی که داشت ممکن بود حتی با معدل 19.80 هم نتوانید رشته دندانپزشکی در یک دانشگاه خوب قبول شوید.

  • سلام.خسته نباشید.میشه بگین کسانی که تابعیت دائمی ترکیه را اخذ کردن یعنی در واقع شهروند ترکیه محسوب می شوند برای تحصیل در دانشگاه دولتی ترکیه چه آزمونی باید بدهند؟؟؟اگه زحمت نباشه در این باره بیشتر توضیح بدین.

    • سلام دوست عزیز حتما به زودی توضیحات این سوال رو در صفحات تحصیل در ترکیه و آزمون یوس و همین صفحه اعزام دانشجو قرار می دهیم . اما یک بار که من تحقیق کرده بودم کسانی که پاسپورت ترکیه دارند باید در آزمون اصلی کشور ترکیه شرکت کنند.

  • سلام.خسته نباشید.یه سوالی داشتم.ممنون میشم راهنمایی کنید.می خواستم بدونم میشه بدون رفتن به سربازی برای ادامه تحصیل به ترکیه رفت؟؟؟

    • اگر معافیت تحصیلی داشته باشید بله میتوانید برای تحصیل در ترکیه اقدام نمایید اما اگر مشمول خدمت باشید به دلیل اینکه پاسپورت به شما تعلق نمی گیرد نمی توانید در دانشگاه های ترکیه ثبت نانم نمایید.

  • سلام.یه درخواستی داشتم. لطفا میشه لیست اولین تا دهمین دانشگاه برتر خود ترکیه را بگین.ممنون میشم.

  • سلام وقتتون بخیر
    یک سوال در خصوص پذیرش بدون کنکور داشتم اینکه این پذیرش بدون کنکور فقط شامل دانشگاه های خصوصی میشود یا دانشگاه های دولتی هم از این طریق دانشجوی بین المللی می پذیرند؟

  • سلام ببخشید من فارغ التحصیل رشته تجربی نظام جدیدم.میخوام واسه رشته های پیراپزشکی اقدام کنم.امکان پذیرش بدون ازمون هست؟و اینکه شهریه و هزینه زندگی چقدر هست؟

    • سلام بله امکانش هست. لطفا برای اطلاعات بیشتر با شماره 09214640035 تماس حاصل فرمایید . همچنین برای اطلاعات بیشتر از تحصیل در ترکیه می توانید پیج اینستاگرام ما را دنبال نمایید .

  • سلام وقت بخیر. آیا میشه برای رشته دندانپزشکی در دانشگاه های خصوصی ترکیه بدون آزمون اقدام کرد؟
    آیا با مدرک این دانشگاه های خصوصی برای جستجوی کار در ترکیه معتبر هست؟

    • سلام بله شما می توانید بدون شرکت در آزمون در رشته دندانپزشکی دانشگاه های خصوصی تحصیل نمایید . برای اطلاعات بیشتر لطفا به شماره 09214640035 در واتس آپ پیام ارسال نمایید. مدرک این دانشگاه ها نه تنها در ترکیه بلکه در کل اروپا و آمریکا معتبر می باشند.

  • سلام. وقت بخیر. کدوم دانشگاه های خصوصی پذیرش بدون آزمون در رشته دندانپزشکی دارن؟ و آیا مدرک این دانشگاه ها برای کار مورد تایید خود کشور ترکیه هست یا نه؟!

    • سلام لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا به طور کامل شما را راهنمایی کنند.

  • سلام وقت بخیر من فارغ‌التحصیل رشته تجربی نظام جدید با معدل کل ۱۹.۹۶ هستم.امسال می‌خوام برای پزشکی ترکیه اقدام کنم.احتمالش هست بدون آزمون و از طریق معدل پذیرش بشم؟

    • سلام دوست عزیزش بله امکانش هست میتونید شانس خودتون رو امتحان کنید. اگر خواستید ما ثبت نام های شما رو برای دانشگاه هایی که هنوز انتخاب رشته دارند میزنیم. البته توجه نید که انتخاب رشته بسیاری از دانشگاه ها تمام شده و برای دانشگاه های کمی هنوز ظرفیت هست.

    • سلام دوست عزیز . به زودی تمامی شهریه های دانشگاه کوچ رو برای سال 2020-2021 قرار میدیم. شهریه دانشگاه در سال 2020-2019 این مقادیر بوده: پزشکی = 133000 لیر – بقیه رشته ها = 96500 لیر . شهریه ها به صورت سالانه پرداخت میشن. اگر شهریه رو یکجا پرداخت کنید بهتون تخفیف هم تعلق میگیره. اگر هم پرداختتون به صورت قسطی باشه همین مبلغ (بدون تخفیف) خواهد بود.

    • سلام دوست عزیز. از بین دانشگاه های خصوصی، فقط دانشگاه کوچ مورد تائید وزارت بهداشت قرار داره، که اون هم با شرط معدل دانشجو نمیپذیره.

  • سلام خسته نباشید
    ببخشید اگه میشه بدون کنکور وارد دانشگاه پزشکی ترکیه شد پس چرا اونایی ک میرن ازمو میدن؟؟؟

    • سلام وقتتون بخیر . چنتا دلیل داره اکثرا اونایی که میرن سمت آزمون ها از پذیرش بدون کنکور خبری ندارن و همچنین بیشتر ظرفیت دانشگاه برای افرادی می باشد که از طریق آزمون درخواست انتخاب رشته کرده باشند. آخرین و مهمترین دلیل هم این است که اکثرا پذیرش بدون کنکور دارای هزینه های بالایی می باشد.

  • والا من که خیلی دوس دارم ترکیه درس بخونم ولی مشکلی به نام سربازی صد راهمه.
    اگه راهی برای دور زدن این مشکل هست ممنون میشم راهنمایی کنید .

    • سلام، می‌توانید بدون اتمام دوره سربازی برای ادامه تحصیل در ترکیه اقدام کنید، برای اطلاع بیشتر با مشاوران در تماس باشید، ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://artanburstap.com/?p=5258