logo

مدرک دوگانه برای دانشجویان پزشکی در ترکیه

مدرک دوگانه برای دانشجویان پزشکی

با تصمیم سازمان آموزش عالی کشور ترکیه (YOK) دانشجویان دانشکده پزشکی می‌توانند حین تحصیل خود، در یک رشته علمی دیگر به ویژه در رشته‌های علوم پایه دکتری نیز ثبت نام کنند.

رئیس سازمان YOK دکتر ارول اوزوار در این خصوص گفت: «هدف ما این است که دانشجویان رشته های پزشکی در ترکیه را نه تنها به پزشکانی خوب، بلکه به دانشمندانی موفق تبدیل کنیم. فارغ‌التحصیلان برنامه یکپارچه دکتری علوم پزشکی می‌توانند دو مدرک در رشته‌های پزشکی و دکتری علوم پایه مرتبط دریافت کنند.»

وی تأکید کرد: «این برنامه برای دانشجویان موفق دانشکده پزشکی اجرا می‌شود که به تحقیقات علمی در زمینه علوم پایه علاقه‌مند هستند. ما می‌خواهیم این دانشجویان، مهارت‌های تحقیق و توسعه لازم را کسب کنند تا در زمان دانشجویی خود، تبدیل به دانشمندانی مجرب شوند. بدین ترتیب، ضمن فارغ‌التحصیلی از رشته پزشکی، مدرک دکتری خود را در یکی از رشته‌های علوم پایه نیز دریافت می‌کنند. این خدمتی است که از این به بعد دانشگاه های ترکیه به دانشجویان خود ارائه خواهند کرد.»

بر اساس این آیین نامه که در تاریخ 9 فوریه 2022 تحت عنوان «برنامه یکپارچه دکتری علوم پزشکی» در روزنامه‌های رسمی منتشر شد، دوره تلفیقی با افزایش چهار نیمسال تحصیلی حداقل 8 سال به طول خواهد انجامید. این برنامه شامل حداقل 600 واحد ECTS و حداقل 240 واحد ECTS دوره دکتری خواهد بود.

نویسنده آرتان بورس تاپ

خبرنامه

برای دریافت آخرین اخبار در زمینه مهاجرت در خبرنامه ما عضو شوید

دریافت آخرین اخبار
در زمینه مهاجرت

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://artanburstap.com/?p=21844

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

Telegram
LinkedIn
Twitter
Email
WhatsApp