logo
هزینه های زندگی در اسپارتا ترکیه

هزینه های زندگی در اسپارتا

آنچه در این مقاله خواهید خواند

در این مقاله برای علاقه‌مندان سکونت در کشور ترکیه هزینه های زندگی در اسپارتا را کامل بررسی کرده‌ایم. اسپارتا شهری است که زیبایی‌های زیادی در خود دارد. در این شهر زمستان‌ها عموماً خنک و مرطوب و تابستان‌ها گرم و مرطوب است. این امر باعث افزایش تنوع محصولات کشاورزی شده است.

اسپارتا به خاطر گل‌های رزش معروف و منبع درآمد مهمی برای این شهر است. پارک ملی دریاچه کووادا و پارک ملی کیزیلداغ از پارک‌های ملی مهمی هستند که با طبیعت خود شما را مجذوب خواهند کرد. علاوه بر این‌ها کوه داوراز و شهر باستانی ساگالاسوس از شگفتی‌های طبیعی هستند که حتما باید از آن‌ها دیدن کرد. هزینه ‌های گفته شده در این مقاله به لیر هستند که با اطلاع از نرخ آن می‌توان از هزینه زندگی در اسپارتا ترکیه به تومان مطلع شد.

هزینه زندگی در اسپارتا ترکیه چقدر است؟

این شهر در گزارشی که مؤسسه آمار ترکیه در سال 2015 منتشر کرد، رتبه اول را در بین شهرهای قابل سکونت در ترکیه دارد. شهر اسپارتا از زیرساخت‌های کافی برخوردار است و می‌تواند جمعیت را از نظر اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بالا ببرد. مردم از خدمات بهداشتی، آموزشی و فعالیت‌های فرهنگی و هنری به طور مؤثر بهره‌مند هستند که این مسائل اهمیت زیادی دارد. با توجه به تمامی این ویژگی‌ها و میزان مناسب هزینه های زندگی در اسپارتا این شهر برای جابه‌جایی و اقامت جذاب می‌شود.

برخی از مردم همیشه دوست دارند در شهرهای بزرگ زندگی کنند، اما اگر شما هم به دنبال یک شهر کوچک زیبا با قیمت‌های مقرون به صرفه هستید، این اطمینان را می‌دهیم که عاشق اسپارتا خواهید شد. علاوه بر این، می‌توانید از سرگرمی‌های جالب و متنوع زیادی لذت ببرید که هیچ هزینه‌ای برای شما ندارد. در شرایط آب‌وهوایی اینجا می‌توان چهار فصل را به طور کامل تجربه کرد. اگر برای زندگی جدید به مدیریت هزینه ‌ها اهمیت می‌دهید، توصیه می‌کنیم مقاله هزینه ماهانه زندگی در ترکیه را بخوانید.

هزینه یک ماه زندگی در اسپارتا ترکیه

هزینه ماهانه زندگی در شهر اسپارتا ترکیه

با توجه به میانگین قیمت‌ها و نرخ‌هایی که برای موارد زیر محاسبه شده‌اند، هزینه ماهانه زندگی در اسپارتا ترکیه برای یک خانواده 4 نفره 14 هزار لیر است:

  • اجاره خانه 5500 لیر
  • خرید خوار و بار 5000 لیر
  • قبض آب 500 لیر
  • قبض برق 1500 لیر
  • بنزین 2000 لیر

هزینه مسکن در اسپارتا ترکیه

نگران بخش عمده هزینه زندگی در اسپارتا که مربوط به مسکن است نباشید. در این شهر خرید آپارتمان با امکانات متفاوت و مناسب با هر بودجه‌ای امکان‌پذیر است. کیفیت زندگی در اسپارتا با داشتن طبیعت باشکوه، امکانات حمل‌و‌‌نقل، مرکز خرید، سینما، تئاتر، مدرسه و بیمارستان بالا است. اگر می‌خواهید علاوه بر خرید خانه برای فروش یا سرمایه‌گذاری، درهای خود را به روی یک زندگی راحت و مدرن باز کنید، اسپارتا فقط برای شماست!

در اسپارتا متراژ متوسط خانه برای فروش 160 متر مربع و میانگین قیمت خانه 2 ‌،172,015 لیر ترکیه است. به طور میانگین خرید هر متر مربع واحد آپارتمانی در مرکز شهر 16 هزار لیر و برای هر متر مربع واحد آپارتمانی در خارج از مرکز شهر 12 هزار لیر هزینه لازم است.

هزینه اجاره مسکن در اسپارتا ترکیه

هزینه های زندگی در اسپارتا شامل اجاره مسکن هم می‌شود. آپارتمان‌های اجاره‌ای این پتانسیل را دارند که هر بودجه، درخواست و نیازی را برآورده کنند و همچنین بسیاری از کارمندان دولتی متقاضیان این نوع مسکن هستند. در اسپارتا میانگین هزینه ماهانه برای اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 5000 و خارج از شهر 3000 لیر ترکیه است. هزینه اجاره یک ماه برای واحد سه خوابه در مرکز شهر 9000 لیر و برای همین متراژ در خارج از شهر 7000 لیر ترکیه باید هزینه کرد.

هزینه مسکن دانشجویی در اسپارتا ترکیه

با وجود دانشگاه سلیمان دمیرل در اسپارتا سالانه هزاران دانشجوی جدید به این شهر می‌آیند. خوابگاه ها در ترکیه و نیز در شهر اسپارتا در دو نوع دولتی و خصوصی وجود دارند. در این شهر 13 خوابگاه متعلق به سازمان KYK  وجود دارد. هزینه های خوابگاه KYK بین 500 تا 800 لیر است. هزینه خوابگاه‌های خصوصی با توجه به هر شهر تغییر می‌کند و به طور حدودی قیمت خوابگاه های خصوصی بین 20 هزار تا 80 هزار لیر در سال متغیر هستند.

هزینه های خورد و خوراک در اسپارتا ترکیه

هزینه های غذا در اسپارتا

بخشی از مخارج زندگی در اسپارتا ترکیه، برای هزینه های خورد و خوراک مصرف می‌شود. به منظور اطلاع شما از هزینه های خورد و خوراک در اسپارتا، میانگین قیمت مواد غذایی را برای یک خانواده چهار نفره در جدول زیر گردآوری کرده‌ایم:

هزینه های خورد و خوراک در اسپارتا
اقلام مواد غذایی میانگین قیمت (لیر)
آب و نان 150
سبزیجات 130
میوه 100
غلات 50
شیر و لبنیات 100
روغن 50
گوشت قرمز و سفید 400

با توجه به جدول بالا حداقل میزان هزینه های خورد و خوراک یک خانواده 4 نفره برای یک هفته 1200 لیر محاسبه می‌شود.

هزینه غذا در رستوران و کافی شاپ های اسپارتا

دیدن زیبایی‌های تاریخی و طبیعی اسپارتا و همچنین چشیدن غذاهای جدید به ما کمک می‌کنند تا با فرهنگ آنجا آشنا شویم. در این بخش نمونه‌ای از قیمت غذا و نوشیدنی‌ها را آورده‌ایم تا اطلاع بیشتری از هزینه های زندگی در اسپارتا داشته باشید.

  • یک وعده غذا در رستوران ارزان 40 تا 100 لیر
  • غذا برای 2 نفر در رستوران کلاس متوسط 250 تا 1,000 لیر
  • یک وعده غذا در مک دونالد 50 تا 100 لیر
  • چیزبرگر 15 تا 30 لیر
  • کاپوچینو 15 تا 50 لیر
  • یک بطری 0.33 لیتری کولا یا پپسی 7 تا 20 لیر
  • یک بطری 0.33 لیتری آب 3 تا 10 لیر

هزینه سوپرمارکت و مواد غذایی اولیه در اسپارتا

بخشی از هزینه های زندگی در اسپارتا که برای مواد غذایی یک خانواده چهار نفره خرج می‌شود به طور میانگین 1200 لیر است. برای خرید مواد غذایی با قیمت مناسب و به صرفه بهتر است آن‌ها را از بازارهای محلی تهیه کنید. با هدف افزایش اطلاع شما هزینه سوپرمارکت و مواد غذایی اولیه در اسپارتا را در جدول جمع‌آوری کرده‌ایم:

هزینه سوپر مارکت و مواد غذایی اولیه در اسپارتا
نام محصول واحد قیمت (لیر)
شیر 1 لیتر 9-23
نان سفید 500 گرم 3-13
پنیر محلی 1 کیلوگرم 70-300
فیله مرغ 1 کیلوگرم 40-90
برنج سفید 1 کیلوگرم 17-30
گوشت گاو 1 کیلوگرم 110-200
آب بطری 1.5 لیتری 4-8
تخم مرغ 12 عدد 18-50
پیاز 1 کیلوگرم 7.30
گوجه فرنگی 1 کیلوگرم 8-25
سیب 1 کیلوگرم 8-25
موز 1 کیلوگرم 14-49
پرتقال 1 کیلوگرم 5-25
سیب زمینی 1 کیلوگرم 6-12
پیاز 1 کیلوگرم 3-10

هزینه حمل و نقل در اسپارتا ترکیه

قسمتی از هزینه های زندگی در اسپارتا شامل کرایه اتوبوس و تاکسی می‌شود. مردم محلی اتوبوس‌ها را که یک وسیله حمل و نقل سریع و همچنین مقرون به صرفه هستند ترجیح می‌دهند. این را به یاد داشته باشید، هر اتوبوس مسیر متفاوتی را در شهر طی می‌کند، بنابراین دقت کنید که سوار کدام اتوبوس می‌شوید. بلیت یک طرفه اتوبوس بین 8 – 5 لیر است و برای شارژ ماهانه کارت 500 لیر باید پرداخت کرد.

تاکسی‌های زرد از وسایل حمل و نقل شخصی هستند. این وسایل نقلیه بسیار گرانتر از حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس هستند، زیرا کرایه را بر اساس کیلومتر طی شده باید پرداخت کنید. هزینه شروع سفر به طور استاندارد بین 16 – 8 لیر و کرایه تاکسی استاندارد برای هر یک کیلومتر به طور میانگین 6.5 لیر و هزینه هر یک ساعت سفر با تاکسی بسته به مسافت بین 240 – 50 لیر است.

هزینه های حمل و نقل در اسپارتا

هزینه انرژی در اسپارتا ترکیه

یکی از فاکتورهای اصلی و همیشگی هزینه‌ های زندگی در اسپارتا پرداخت قبوض برق، آب، گاز و… است. در جدول زیر هزینه‌ های انرژی در اسپارتا را آورده‌ایم:

هزینه انرژی در اسپارتا ترکیه
نوع انرژی میانگین قیمت (لیر)
برق 2.21
آب آشامیدنی 14.21
فاضلاب 1.32
گاز 6

برای دریافت اشتراک آب و گاز و برق در اسپارتا ترکیه باید مدارک زیر را به سازمان مربوطه ارائه کنید:

  • شناسنامه
  • شماره IBAN از هر بانکی که به نام شخص است.
  • سند منزل یا محل کار مورد نظر
  • در صورتی که شخص مستأجر باشد، قرارداد مستأجر با موجر تنظیم می‌شود.
  • سندی که ثابت کند خانه دارای بیمه اجباری بلایای طبیعی است.

هزینه تفریحات در اسپارتا ترکیه

در شهر اسپارتا پروژه‌هایی برای تبدیل ورزش به سبک زندگی در حال انجام است. اگر خواهان سلامتی هستید بخشی از هزینه زندگی در اسپارتا را برای انجام فعالیت‌های بدنی کنار بگذارید. در این شهر می‌توانید با پرداخت 250 تا 400 لیر در باشگاه ورزشی ثبت نام کنید. برای 1 ساعت اجاره زمین تنیس در آخر هفته باید 300 لیر بپردازید. اگر هم به فیلم و سینما علاقه دارید این را بدانید که قیمت بلیت سینما در ترکیه عموماً بین 40 تا 50 لیر است.

هزینه بیمه های درمانی در اسپارتا ترکیه

یکی دیگر از هزینه های زندگی در اسپارتا، پرداخت برای بیمه های درمانی است. در اسپارتا فرزندانی که کمتر از 18 سال دارند، فرزندان مجردی که از کار افتاده‌اند و فرزندان مجرد زیر 25 سال می‌توانند از بیمه سلامت استفاده کنند. متقاضیان بیمه درمانی خصوصی با توجه به شرکت انتخابی‌شان سالانه با پرداخت میانگین 7000 لیر امکان استفاده از خدمات درمانی را دارند.

هزینه لباس و پوشاک در اسپارتا ترکیه

هزینه های پوشاک در اسپارتا

قسمتی از هزینه زندگی در اسپارتا صرف خرید لباس و پوشاک می‌شود. در این شهر بسیاری از برندهای محبوب بین المللی پوشاک را خواهید یافت. همچنین ترکیه چند برند لباس خوب دارد. نمونه‌هایی از قیمت‌های متعارف پوشاک به شرح زیر است:

  • یک عدد شلوار جینLevis 501 : 250-1800 لیر
  • یک دست لباس تابستانی برند زارا یا اچ اند ام: 650-250 لیر
  • یک جفت کفش نایک: 2000-500 لیر
  • یک جفت کفش چرم مردانه: 1200-200 لیر

هزینه تحصیل در دانشگاه های اسپارتا ترکیه

در شهر اسپارتا دو دانشگاه دولتی سلیمان دمیرل و علوم کاربردی اسپارتا دانشجو می‌پذیرند که میانگین شهریه آن‌ها بین 7 هزار لیر تا 25 هزار لیر در تغییر است. شهریه دانشگاه‌های دولتی با اینکه از سطح بالای استانداردهای آموزشی برخوردار هستند به مراتب کمتر از مراکز خصوصی است. البته به جز رشته‌های تاپ مثل پزشکی و مهندسی که شهریه آن‌ها نزدیک به شهریه دانشگاه‌های خصوصی ترکیه است و علت اصلی آن هم رتبه داخلی و بین‌المللی بسیار خوب و نیز مورد تأیید بودن آن‌ها توسط وزارت علوم یا بهداشت و یا هر دو می‌باشد.

در کنار شهریه ثبت نام دانشگاه هزینه خوابگاه نیز بخشی از هزینه های زندگی در اسپارتا است. در صورتی که تصمیم داشته باشید در خوابگاه‌های دولتی اسپارتا بمانید باید بین 500 تا 800 لیر و برای خوابگاه خصوصی بین 12 هزار تا 39 هزار لیر بپردازید. متوسط هزینه خورد و خوراک ماهیانه دانشجویی در خوابگاه‌ها و دانشگاه‌های دولتی: 900 الی 1700 لیر و در خوابگاه‌ها و دانشگاه‌های خصوصی: 3000 الی 7000 لیر است.

هزینه تحصیل در مدارس اسپارتا ترکیه

یکی از بخش‌های هزینه زندگی در اسپارتا که برای خانواده‌های دارای فرزند اهمیت دارد، هزینه تحصیل در مدارس است. برای ثبت نام پیش دبستانی خصوصی باید بین 1500-4000 لیر در ماه پرداخت شود. هزینه تحصیل که شامل شهریه مدرسه، غذا، لوازم تحریر و… است برای مدارس خصوصی بین 50 تا 180 هزار لیر در سال و برای مدارس دولتی 40 تا 45 هزار لیر است.

برای کاهش هزینه های زندگی در اسپارتا چه کار کنیم؟

مردم اغلب پول زیادی را صرف چیزهایی می‌کنند که به آن نیاز ندارند و یا به خاطر خرج‌های غیر ضروری پول بسیاری را از دست می‌دهند. با دقت در روال زندگی و انجام کارهایی به ظاهر ساده ولی پر اهمیت می‌توان هزینه های زندگی در اسپارتا را کاهش داد. در ادامه چند مورد از این کارها را خواهید خواند:

  • قبل از صرف کل درآمد بخشی از آن را برای هزینه ‌های ثابت مانند آب، برق و… کنار بگذارید.
  • در زمانی که از وسایل برقی و الکترونیکی استفاده نمی‌کنید آن‌ها را خاموش کرده و در صورت امکان از پریز برق جدا کنید.
  • با ورزش و تغذیه صحیح سلامتی خود را حفظ کنید تا نیازی به پرداخت هزینه برای درمان نباشد.
  • اگر قرار است به مدت طولانی بیرون از منزل بمانید مانند پیک نیک، مسافرت و… ، غذا و نوشیدنی را از خانه به همراه داشته باشید تا دیگر نیازی به خرید از سوپرمارکت یا رستوران نباشد.

جمع بندی

اسپارتا شهری با محصولات کشاورزی غنی و طبیعتی زیبا در کشور ترکیه است. این شهر طرفداران بسیاری برای زندگی دارد. با هدف آشنایی کامل شما مقاله هزینه های زندگی در اسپارتا را در قالب قسمت‌های مختلف مسکن، تحصیل، درمان خورد و خوراک، و… نوشتیم. به وسیله اطلاعات گفته شده می‌توانید برای زندگی در این شهر برنامه‌ریزی کنید. البته توصیه‌هایی نیز داده‌ایم که با رعایت آن‌ها مخارج زندگی در اسپارتا ترکیه کاهش یابد و یک زندگی بدون دغدغه‌ای را داشته باشید. اگر درباره این مقاله سوالی دارید با ما تماس بگیرید، مشاوران ما در آرتان بورس تاپ با کمال میل پاسخگوی شما هستند.

نویسنده آرتان بورس تاپ

سوالات متداول در این زمینه

باید با اطلاع از نرخ لیر و تبدیل آن به تومان هزینه زندگی در اسپارتا ترکیه به تومان را محاسبه کرد. با وجود فاکتورهای متنوع و زیاد از جمله هزینه خورد و خوراک، انرژی، مسکن و… میزان دقیقی را نمی‌توان گفت.
هزینه یک ماه زندگی در اسپارتا برای یک خانواده 4 نفره به طور میانگین 14 هزار لیر است.
هزینه تحصیل در دانشگاه‌های اسپارتا به نوع دانشگاه بستگی دارد. مبلغ مورد نیاز برای اسکان، شهریه و خورد و خوراک دانشجویی را در بخش هزینه های دانشگاه گفته‌ایم.
هزینه اجاره مسکن وابسته به متراژ خانه و موقعیت مکانی آن است. میزان قیمت اجاره آپارتمان را در بخش مربوطه آورده‌ایم.
Telegram WhatsApp Twitter
دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://artanburstap.com/?p=28433

برگزاری آزمون بورسیه تحصیلی

دانشگاه‌های مدیپول

مدیپول استانبول
  • مورد تایید وزارت بهداشت
  • پیراپزشکی، مهندسی
مدیپول آنکارا
  • پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی

زمان برگزاری: 4 خرداد ماه 1403

محل برگزاری: تهران، تبریز، ارومیه