logo
معرفی دانشگاه های پزشکی در استانبول

دانشگاه های پزشکی استانبول

آنچه در این مقاله خواهید خواند

بدون شک دانشگاه‌های ترکیه به دلیل هزینه‌های تحصیل مقرون به صرفه و کیفیت آموزش عالی در طول سال های اخیر، از بهترین مقصدها برای تحصیل در رشته پزشکی هستند. در این میان دانشگاه های پزشکی استانبول در ترکیه، اغلب یک مقصد انتخابی برای دانشجویان بین المللی است که می‌خواهند رویای خود را برای پزشک شدن محقق کنند. از آنجایی که رشته پزشکی به هر دو زبان انگلیسی و ترکی ارائه می‌شود، تصمیم گرفتیم در این مقاله، اطلاعات جامع و لازم درباره‌ی دانشگاه های علوم پزشکی استانبول و شرایط پذیرش و تحصیل در آن‌ها را تهیه کنیم و در اختیارتان قرار دهیم.

پذیرش دانشگاه های پزشکی استانبول

پذیرش دانشگاه های پزشکی استانبول بطور کلی به دو روش انجام می‌شود. در روش اول دانشجویان متقاضی در آزمون‌های ورودی SAT یا YOS که با توجه به دانشگاه، متفاوت است، شرکت می‌کنند و در صورت کسب نمره حد نساب در کنار داشتن دیگر مدارک موردنیاز دانشگاه، می‌توانند از دانشگاه پذیرش بگیرند. اما قسمت خوب ماجرا این است که در دانشگاه‌های خصوصی پزشکی استانبول، علاوه بر آزمون‌ ورودی، امکان پذیرش بدون آزمون هم وجود دارد! به این صورت که این امکان وجود دارد که دانشجویان در ازای پرداخت مبلغی به دانشگاه بدون اینکه نیاز داشته باشند آزمون ورودی بدهند، پذیرش بگیرند و تحصیل کنند. همچنین اینکه تقریبا تمام دانشگاه های پزشکی استانبول ترکیه این امکان را فراهم کرده‌اند که دانشجویان هم به زبان ترکی و هم زبان انگلیسی تحصیل کنند. سپس بعد از اتمام دوره تحصیل، مدارک معتبر جهانی که تایید شده و شناخته شده از طریق WHO است را دریافت خواهند کرد. این موضوع باعث می‌شود که بعد از دوره تحصیل در دانشگاه های استانبول، در هر کشوری که تمایل دارند مشغول به کار شوند، به راحتی اقدام کنند.

معرفی دانشگاه های علوم پزشکی استانبول

ظرفیت دانشگاه های پزشکی استانبول

ظرفیت دانشگاه های پزشکی استانبول بر اساس نوع زبانی که تدریس می‌شود، کاملا متفاوت است. دقت کنید که تحصیل در دانشگاه‌های پزشکی به هر دو زبان‌های ترکی استانبولی و انگلیسی امکان پذیر است. در همین راستا ظرفیت خاصی برای پذیرش در رشته پزشکی در هر زبان تحصیلی برای دانشجویان وجود دارد. در جدول زیر ظرفیت پذیرش پزشکی در دانشگاه‌های مختلف استانبول را تهیه کرده‌ایم.

اسم دانشگاه ظرفیت زبان ترکی ظرفیت زبان انگلیسی
دانشگاه استانبول 15 6
دانشگاه مارمارا 4
دانشگاه کوچ 25
دانشگاه مالتپه
دانشگاه بیکنت 30
دانشگاه باهچه شهیر 83
دانشگاه هالیچ
دانشگاه اوکان استانبول 40 40
دانشگاه آجی بادام مهمت 20
دانشگاه آرل استانبول 20
دانشگاه آیدین استانبول 90 60
دانشگاه آلتین 30
دانشگاه مدیپل استانبول 55 80
دانشگاه نیشانتاشی
دانشگاه بزمی عالم 20
دانشگاه مدنیت استانبول 30
دانشگاه اسکودار
دانشگاه بیرونی 40 25
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه ایستینیه 44 60
دانشگاه جراح پاشا 20 10

هزینه دانشگاه های پزشکی استانبول ترکیه

شهریه دانشگاه های پزشکی استانبول

شهریه دانشگاه های پزشکی استانبول با توجه به این که هم یکی از پردرآمدترین رشته‌ها است و هم اینکه هزینه تحصیل در این رشته نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار بالا است، بسیار مناسب است. از این رو هر ساله دانشجویان زیادی ترکیه را به عنوان مقصد برای تحصیل در پزشکی، انتخاب می‌کنند. برای اینکه بهتر بتوانید هزینه شهریه این رشته در در دانشگاه های استانبول را بررسی کنید، یک جدول از شهریه پزشکی در تمام دانشگاه های استانبول برایتان آماده کرده‌ایم.

اسم دانشگاه زبان ترکی شهریه زبان انگلیسی شهریه
دانشگاه استانبول ترکی 150.000 لیر انگلیسی
دانشگاه مارمارا ترکی 38.000 لیر انگلیسی
دانشگاه کوچ ترکی انگلیسی 29.500 دلار
دانشگاه مالتپه ترکی 10.000 دلار انگلیسی 22.500 دلار
دانشگاه بیکنت ترکی 16.500 دلار انگلیسی
دانشگاه باهچه شهیر ترکی انگلیسی 25.000 دلار
دانشگاه هالیچ ترکی 15.000 دلار انگلیسی 18.000 دلار
دانشگاه اوکان ترکی 25.000 دلار انگلیسی 21.600 دلار
دانشگاه آجی بادام ترکی انگلیسی 30.000 دلار
دانشگاه آرل ترکی 15.000 دلار انگلیسی
دانشگاه آیدین ترکی 22.000 دلار انگلیسی 22.000 دلار
دانشگاه آلتین ترکی انگلیسی
دانشگاه مدیپل آنکارا ترکی 25.335 دلار انگلیسی 32.000 دلار
دانشگاه نیشانتاشی ترکی 19.500 دلار انگلیسی
دانشگاه بزمی عالم ترکی انگلیسی
دانشگاه مدنیت ترکی انگلیسی
دانشگاه اسکودار ترکی 16.300 دلار انگلیسی 22.140 دلار
دانشگاه بیرونی ترکی 20.000 دلار انگلیسی 20.000 دلار
دانشگاه علوم پزشکی ترکی 124.218 لیر انگلیسی
دانشگاه ایستینیه ترکی 19.440 دلار انگلیسی 23.760 دلار
دانشگاه جراح پاشا ترکی 120.000 لیر انگلیسی
دانشگاه اطلس ترکی 25.000 دلار انگلیسی 25.000 دلار
دانشگاه ینی یوزییل ترکی 17.000 دلار انگلیسی
دانشگاه یدی تپه ترکی انگلیسی 30.000 دلار

لیست دانشگاه های علوم پزشکی استانبول

لیست دانشگاه های پزشکی استانبول

با توجه به کیفیت سطح آموزشی، امکانات و زیرساخت‌های موجود دانشگاه‌ها و هزینه شهریه، دانشگاه‌های پزشکی استانبول در بین دانشگاه‌های دنیا در جایگاه بسیار خوبی قرار دارند. بطور مثال دانشگاه استانبول رتبه 800 را بین دانشگاه‌ها در سطح جهان کسب کرده است. در این راستا این دانشگاه‌ها در لیست دانشگاه‌های پرطرفدار بین دانشجویان بین المللی قرار گرفته‌اند. در قسمت زیر سعی کرده‌ایم کامل‌ترین لیست دانشگاه ‌های پزشکی استانبول را برایتان آماده کنیم. اگر پزشکی رشته موردعلاقه‌تان است، توصیه می‌کنیم حتما از این لیست عکس بگیرید و به همراه داشته باشید!

  1. دانشگاه استانبول
  2. دانشگاه مارمارا
  3. دانشگاه کوچ
  4. دانشگاه مالتپه
  5. دانشگاه بیکنت
  6. دانشگاه باهچه شهیر
  7. دانشگاه هالیچ
  8. دانشگاه اوکان استانبول
  9. دانشگاه آجی بادام مهمت
  10. دانشگاه آرل استانبول
  11. دانشگاه آیدین استانبول
  12. دانشگاه آلتین
  13. دانشگاه مدیپل استانبول
  14. دانشگاه نیشانتاشی
  15. دانشگاه بزمی عالم
  16. دانشگاه اسکودار
  17. دانشگاه بیرونی
  18. دانشگاه علوم پزشکی
  19. دانشگاه ایستینیه
  20. دانشگاه جراح پاشا
  21. دانشگاه اطلس استانبول
  22. دانشگاه ینی یوزییل استانبول
  23. دانشگاه یدی تپه

اسامی دانشگاه های پزشکی استانبول خصوصی

لیست دانشگاه های خصوصی پزشکی استانبول

دانشگاه های خصوصی پزشکی استانبول یک جایگزین مقرون به صرفه برای آموزش در مقایسه با سایر کشورها بدون به خطر انداختن کیفیت و اعتبار خدمات آموزشی، هستند و بعضی از آن‌ها جزء بهترین دانشگاه های پزشکی استانبول هتسند. این دانشگاه‌ها مانند دانشگاه ایستینیه امتیازات بسیار ویژه‌ای نسبت به دانشگاه‌های دولتی دارند که شرایط را برای تحصیل در رشته دلخواه‌تان بسیار هموار می‌کند. در قسمت زیر لیست دانشگاه‌های خصوصی پزشکی استانبول آورده شده است.

  1. دانشگاه کوچ
  2. دانشگاه مالتپه
  3. دانشگاه بیکنت
  4. دانشگاه باهچه شهیر
  5. دانشگاه هالیچ
  6. دانشگاه اوکان استانبول
  7. دانشگاه آجی بادام مهمت
  8. دانشگاه آرل استانبول
  9. دانشگاه آیدین استانبول
  10. دانشگاه آلتین
  11. دانشگاه مدیپل استانبول
  12. دانشگاه ایستینیه
  13. دانشگاه بزمی عالم
  14. دانشگاه اسکودار
  15. دانشگاه بیرونی
  16. دانشگاه ایستینیه
  17. دانشگاه یدی تپه
  18. دانشگاه اطلس استانبول
  19. دانشگاه ینی یوزییل استانبول

اسامی دانشگاه های پزشکی استانبول دولتی

لیست دانشگاه های دولتی پزشکی استانبول

همانطور که می‌دانید هزینه شهریه در دانشگاه‌های دولتی نسبت به سایر دانشگاه‌ها مناسب‌تر است. این موضوع مهم‌ترین ویژگی است که این دانشگاه‌ها را متمایز ساخته است. اگرچه در نظر داشته باشید به همان میزان هم برای ورود به این دانشگاه‌ها شرایط سخت‌تر و پیچیده‌تر است. در اینجا لیست دانشگاه‌های دولتی پزشکی از بین اسامی دانشگاه های پزشکی استانبول را، می‌توانید مشاهده کنید.

  1. دانشگاه استانبول
  2. دانشگاه مارمارا
  3. دانشگاه مدنیت استانبول
  4. دانشگاه علوم پزشکی
  5. دانشگاه جراح پاشا استانبول

دانشگاه های پزشکی استانبول مورد تایید وزارت بهداشت

طبق وزارت بهداشت ایران، اخیرا اسم ۶ دانشگاه به لیست دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه اضافه شده است . در نتیجه شانس قبولی در دانشگاه‌های ترکیه در رشته پزشکی مقداری افزایش یافته است. بطور کلی ۱۵ دانشگاه در سال 2022– 2023 در ترکیه و 3 دانشگاه در استانبول مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند که مدارک‌شان در ایران پذیرفته خواهد شد و معتبر است. در قسمت زیر لیست دانشگاه های پزشکی استانبول مورد تایید وزارت بهداشت ایران، تهیه شده است.

  1. دانشگاه استانبول
  2. دانشگاه خصوصی کوچ
  3. دانشگاه مارمارا

بهترین دانشگاه های علوم پزشکی استانبول

با توجه به محبوبیت رشته پزشکی در دانشگاه‌های استانبول سعی کردیم چندتا از بهترین دانشگاه های علوم پزشکی استانبول را به شما معرفی کنیم. در قسمت زیر نام چندتا از بهترین این دانشگاه‌ها همراه با شرایط پذیرش و ویژگی‌های مهم هر یک را، توضیح داده‌ایم.

دانشگاه استانبول ترکیه

دانشگاه پزشکی استانبول در ترکیه

دانشگاه استانبول ترکیه یکی از مشهورترین و بهترین دانشگاه‌های ترکیه است که درشهر استانبول واقع شده است و محوطه اصلی دانشگاه در مجاورت میدان بیضت در فاتح در مرکز استان و در ضلع اروپایی این شهر قرار دارد. این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه‌های جهانیِ QS در سال 2022، در رتبه 800 جهانی قرار گرفته است! این موضوع به وضوح بیانگر این است که در حال حاضر این دانشگاه جزو بهترین دانشگاه‌های ترکیه است و مورد توجه بسیاری از دانشجویان خارجی است. همچنین این دانشگاه با توجه به کیفیتی آموزشی و تاریخ غنی و پرافتخاری که دارد توانسته است رتبه بالایی در بین دانشگاه‌های منطقه و جهان به ویژه در رشته پزشکی کسب کند. دقت کنید که شرایط تحصیل در دانشگاه استانبول با دیگر دانشگاه‌ها کمی متفاوت است و شانس قبولی در این دانشگاه، نیازمند داشتن یک رزومه خوب و معدل بالا در کنار شرایط سنی مناسب است. یادتان باشد حداقل نمره قبولی آزمون یوس برای پذیرش در این دانشگاه، 40 از 100 است و برای ورود به این دانشگاه در دوره فوق لیسانس باید در یکی از آزمون‌های ALES یا GRE شرکت کنید.
از طرفی رشته پزشکی دانشگاه استانبول را می‌توان به جرئت بهترین رشته تحصیلی در این دانشگاه دانست. دانشگاه استانبول ترکیه بعد از دانشگاه حاجت تپه رتبه دوم رشته پزشکی در ترکیه را دارد و مدرک پزشکی این دانشگاه در سرتاسر جهان از اعتبار بالایی برخوردار است. بر اساس رتبه بندی وبسایت QS این دانشگاه رتبه 301 تا 305 رشته پزشکی را در بین تمامی دانشگاه‌های جهان دارا است.
مدت زمان تحصیل دوره عمومی پزشکی در این دانشگاه 6 سال است و پس از آن دانشجو قادر است برای دوره تخصص اقدام نماید. از آنجایی که دانشگاه استانبول از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است، با مدرک این دانشگاه شما می‌توانید برای دوره تخصص در تمامی دانشگاه‌های جهان اقدام کنید. خبر خوب بعدی این است که خوشبختانه دانشگاه استانبول مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز است. دانشجویان ایرانی که در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند، پس از اتمام دوره تحصیل خود می‌توانند، به راحتی مطب خود را در ایران تاسیس کنند و یا در بیمارستان‌های ایران کار خود را شروع کنند.

دانشگاه مارمارا

دانشگاه پزشکی مارمارا در استانبول

دانشگاه مارمارا یکی از اولین دانشگاه‌های تاسیس شده مانند در ترکیه است که در قسمت آسیایی استانبول در سال 1883 واقع شده است. این دانشگاه دومین دانشگاه بزرگ ترکیه است که حدود 60000 دانشجو در 13 کالج، 9 موسسه حرفه ای، 31 مرکز تحقیقاتی، 11 موسسه آموزش عالی، 136 برنامه لیسانس، حداقل 45 رشته کارشناسی ارشد و 14 رشته دکترا، دارد. از آنجایی که ترکیه یک کشور اروپایی و آسیایی است، 14 پردیس این دانشگاه از بهترین موسسات آموزشی اروپایی و آسیایی هستند که باعث شده است این دانشگاه با دانشگاه‌های بین المللی رقابت کند. همچنین این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های چندزبانه ترکیه است که دوره‌های خود را به زبان‌های مختلفی مانند ترکی، فرانسوی، عربی، انگلیسی و آلمانی ارائه می‌دهد.

دانشگاه مارمارا در رتبه بندی دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت و علوم در رده ب یا دانشگاه‌های متوسط است و دارای رتبه‌ی ۲۱۲ بهترین دانشگاه‌های آسیا و رتبه ۱۶ بهترین دانشگاه‌های ترکیه است. رشته پزشکی نیز از رشته‌های محبوب و پرطرفدار ارائه شده در دانشگاه مارمارا است که برای تحصیل در این رشته حدود 30000 لیر در سال باید به دانشگاه پرداخت کنید. البته در کنار این، می‌توانید درخواست بورسیه‌های خود را به دانشگاه ارسال کنید. توجه کنید که برای تحصیل در دانشگاه مارمارا استانبول، باید در آزمون یوس شرکت کنید و حداقل نمره را کسب کنید. دقت کنید که اگر مایل به ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری هستید باید مدرک آزمون آیلتس یا آزمون تافل یا سایر مدارک مشابه را ارائه دهید.

دانشگاه ایستینیه

دانشگاه پزشکی ایستینیه در استانبول

دانشگاه ایستینیه یکی از بهترین دانشگاه‌ها در رشته‌های پزشکی و سایر تخصص‌های بهداشتی است که دارای چند تا از مجهزتزین و بروزترین بیمارستان‌های استانبول به نام‌های بیمارستان لیو، پارک پزشکی و پارک پزشکی وی ام است. این موضوع باعث شده است تا یک پیشرفت چشمگیر در سطح دانشگاهی داشته باشد و شرایط بسیار ایده آلی را برای تحصیل دانشجویان بین المللی به ویژه در رشته‌های علوم پزشکی فراهم کند. دانشگاه ایستینیه ترکیه مانند دانشگاه کادیر هاس توانسته است، فضای علمی و فرصت‌های آموزشی متمایزی را به لطف وجود این بیمارستان‌ها برای دانشجویان خود ایجاد کند. علاوه بر این به دانشجویان خود کمک می‌کند تا بعد از فارغ التحصیلی در این بیمارستان‌ها مشغول به کار شوند و برای آینده شغلی و حرفه‌ای خود هیچ نگرانی نداشته باشند.
از طرفی با توجه به اینکه که تمرکز اصلی آن در ارائه رشته‌های علوم پزشکی است، این دانشگاه بعنوان یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی ترکیه که سعی در به اشتراک گذاشتن دانش آکادمیک تولید شده در سطح ملی و بین المللی دارد، مشهور است. مطابق با رتبه‌بندی معتبرترین سیستم‌های رتبه‌بندی دانشگاه‌ها، دانشگاه ایستینیه استانبول در بین برترین دانشگاه‌های دنیا رتبه 7105 و در بین دانشگاه‌های ترکیه رتبه 151 را به دست آورده است. دانشگاه ایستینیه در شهر زیبای استانبول ترکیه قرار دار د که اطراف آن دانشگاه‌های معروف دیگری مانند دانشگاه کوچ و دانشگاه ایوان سارای قرار دارند. همچنین این دانشگاه فاصله چندانی با ساحل دریای مارمارا ندارد. دقت کنید که دانشگاه ایستینیه دانشجویان بین المللی خود را بر اساس نتایج یکی از آزمون‌های SAT1، ACT، GCE و … پذیرش می‌کند و متقاضیان متناسب با زبان رشته تحصیلی خود، باید مدرک زبان انگلیسی تافل (IBT) با حداقل نمره 75 یا مدرک زبان تومر TÖMER را، به دانشگاه ارائه دهند.

دانشگاه بیکنت

دانشگاه پزشکی بیکنت در استانبول

دانشگاه بیکنت یکی از مراکز آموزشی عالی خصوصی کشور ترکیه می باشد که توسط آدم چلیک در حدود ۲۲ سال پیش تاسیس شده است. هدف اصلی این دانشگاه خصوصی توسعه علم آموزی و گشودن افق‌های جدید به سوی پیشرفت عالی به ویژه در رشته‌های علوم پزشکی است و از زمان تاسیس خود توانسته است سابقه‌ی درخشانی به دست آورد و روز به روز به هدف خود نزدیک‌تر شود. این دانشگاه دارای ۵ پردیس مجزا و مجهز در بخش اروپایی استانبول بوده و همچنین از ۸ دانشکده و ۴ پردیس خودگردان آموزشی تشکیل شده است. هم اکنون بیش از ۳۰ هزار دانشجوی فعال و بیش از ۶۰۰ استاد برجسته در این دانشگاه مشغول به تحصیل و تدریس هستند. طبق آخرین آمار و اطلاعات به دست آمده، دانشگاه بیکنت توانسته است رتبه‌ی ۶۶ را در میان برترین دانشگاه های ترکیه و رتبه ۲۵۲۷ را در میان برترین دانشگاه‌های جهان بدست آورد. دانشجویان خارجی و بین المللی نیز جهت پذیرش در دانشگاه بیکنت می‌بایست در آزمون‌های ورودی این دانشگاه که در زیر لیست شده است، شرکت کنند.

  • کسب حداقل نمره ۷۵ در آزمون YDS یا E-YDS
  • کسب حداقل نمره ۷۵ در آزمون YOK DIL
  • کسب حداقل نمره ۹۰ در آزمون تافل
  • کسب حداقل نمره ۷۵ در آزمون PTE
  • کسب حداقل نمره A در آزمون CAE
  • کسب حداقل نمره C در آزمون CPE

دانشگاه بیکنت استانبول دارای ۴ پردیس در مناطق مختلف این شهر است که پردیس اصلی ایازاغ در منطقه ساریر، یکی از منطق اعیان نشین استانبول به حساب می‌آید، قرار گرفته است.

جمع بندی

در اینجا سعی کردیم که اطلاعات جامع و کافی را درباره‌‎ی نحوه پذیرش در دانشگاه‌ های پزشکی استانبول را بصورت یکجا، توضیح دهیم. همچنین شرایط پذیرش و ویژگی‌های شاخص هر کدام از دانشگاه های پزشکی استانبول در ترکیه را بطور شفاف و دقیق باز کردیم. امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید و چنانچه سوالی در حیطه پذیرش در رشته پزشکی در دانشگاه‌های استانبول دارید، آن را با ما و بقیه به اشتراک بگذارید.قول می‌دهیم که در کم‌تر از 24 ساعت همکاران ما در تیم آرتان بورس تاپ، به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

سوالات خود را از ما بپرسید

نویسنده آرتان بورس تاپ

سوالات متداول دانشگاه های پزشکی استانبول

بله. از آنجایی که رشته‌های علوم پزشکی در بهترین و معتبرترین دانشگاه‌های ترکیه تدریس می‌شوند، این دانشگاه‌ها در کشور ایران نیز موردتایید وزارت بهداشت هستند. از جمله دانشگاه‌های موردتایید وزارت بهداشت، دانشگاه استانبول، دانشگاه کوچ و دانشگاه مارمارا است.
با توجه به محبوبیت رشته پزشکی در کشور ترکیه و به‌ویژه دانشگاه‌های استانبول، اغلب دانشگاه‌های پزشکی استانبول در لیست بهترین دانشگاه‌ها از نظر کیفیت آموزشی و سازمانی قرار دارند. در این میان دانشگاه استانبول، دانشگاه مارمارا، دانشگاه ایستینیه و دانشگاه بیکنت جزء بهترین دانشگاه‌های پزشکی در استانبول هستند.
قطعا به این موضوع آگاه هستید که شهریه رشته پزشکی بسیار بالاتر از دیگر رشته‌ها است و این در حالی است که هزینه سالانه تحصیل در دانشگاه های پزشکی استانبول نسبت به دیگر کشورها بسیار مناسب‌تر است. اما به‌طور میانگین هزینه سالانه تحصیل در این دانشگاه‌ها بین 15000 دلار الی 27.500 دلار است.
دانشگاه های پزشکی استانبول مانند دیگر دانشگاه‌های ترکیه هر سال بورسیه‌های متفاوتی را برای دانشجویان درنظر می‌گیرند که در صورت واجد شرایط بودن دانشجو مانند کسب رنک اول کلاس در هر ترم تحصیلی از بورسیه‌ها که در بازه 25 الی 75 درصدی است، برخوردار می‌شوند.
پذیرش دانشگاه های پزشکی استانبول از طریق شرکت در آزمون‌های ورودی SAT یا YOS که با توجه به دانشگاه متفاوت است، امکان‌پذیر است. دانشجویان در صورت کسب نمره حد نساب در کنار داشتن دیگر مدارک موردنیاز دانشگاه، می‌توانند از دانشگاه پذیرش بگیرند.
خوشبختانه در دانشگاه‌های خصوصی پزشکی استانبول، علاوه بر پذیرش از طریق آزمون‌ ورودی، امکان پذیرش بدون آزمون هم وجود دارد. به‌طوریکه دانشجویان در ازای پرداخت مبلغی به دانشگاه بدون اینکه نیاز داشته باشند آزمون ورودی بدهند، پذیرش می‌گیرند.
Telegram WhatsApp Twitter
دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://artanburstap.com/?p=8520
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
نام و نام خانوادگی *
شماره تماس *
آدرس ایمیل
دانشگاه مد نظر خود را نام ببرید
رشته مد نظر خود را نام ببرید
زبان آموزشی
مقطع تحصیلی
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
تصویر گذرنامه
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
تصویر دیپلم
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
پیش دانشگاهی
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
ریز نمرات 3 ساله
حداکثر اندازه فایل: 2 مگابایت
1
گام اول
اطلاعاتت رو چک کن
2
گام دوم
مدارکت رو بارگذاری کن
3
گام سوم
تا اینجا بیای تمومه
درخواست شما ثبت می‌شود. در صورتی که نیاز به ویرایش ندارید تایید نهایی کنید “منتظر خبر های خوب از طرف آرتان باش”